Gå til innhold

Jeg ammet ikke fordi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du snakker om puppene dine skal være noe seksuelt liksom, farlig med hengepupper, men i og med at du røyker er sjansen enda større for hengepupper enn om du ammer. Og uannsett hva slags problemmer du har hatt i oppveksten så synes jeg absolutt ikke røyking under svangerskapet er noe unnskyldning. Det ikke røykere er klar over er at om mor røyker en sigarett om dagen tar det 7 timer før det er ute av morens kretsløp men 25 timer før det er ute av babyen sitt. Altså en sigarett hver dag gjør at barnet går konstant med nikotin i kroppen i mors liv. Hvem som sa det var faktisk ei jordmor.

Og når enn aldri har prøvd amming kan enn helle ikke si det er unaturlig for enn selv. Gleder meg masse til å amme igjen jeg, den nærheten som amming ga meg var spesiell

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempebra at du lot være å amme siden du ikke gidder å slutte med røyken.

Når du alt har klart å gi ungen din en så sinnsykt dårlig start på livet med å røyke under svangerskapet erd et jo flott du prøver å spare stakkaren for dritten din i ettertid.

Stupid people shouldn´t breed.

Skrevet

Du sier du liker å provosere... ikke vanskelig å se akkurat det. Trodde det å få barn ofte gjorde at man begynte å tenke på andre en seg selv... Jeg er veldig tilhenger av at man skal gjøre det som man mener er best for seg selv og barnet sitt, men innlegget ditt (hvis det i det hele tatt er noe i det du faktisk mener) vitner om at du har tatt avgjørelsen uten å ha lest deg noe særlig opp på amming eller forberedt deg noe særlig på å bli mor. Jeg vil ikke si at amming er det eneste riktige for mor og barn, men jeg synes faktisk man kan prøve. Det at du ser på pupper kun som noe seksuelt kan jeg forstå, men når du ammer ungen din 12 ganger i døgnet så blir det skjøvet ganske langt bak i hjernen. For meg er situasjonen sånn nå at jeg synes det er mer unaturlig at mannen min skal leke med puppene mine.

Du har andre grunner for å ikke amme, sier du. Men hvorfor kommer du ikke med dem, da? Så slipper du å sitte her og forsvare deg mot angrep fra oss "gamle" mødre!

Jeg tror ikke jeg skal si så veldig mye mer for jeg kjenner at dette er borti mot noe av det teiteste jeg har lest på dib. Håper du passer på å bruke prevensjon fremover.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere gidder å la dere provosere jeg.. Hun ammer da vel ikke noe mer om dere skriver det dere skriver?? Tror ikke dere får henne til å amme nestemann heller om hun ikke vil det. Kan dere ikke heller være stolte av dere selv om dere har amma så og så lenge?? Om noen har teite grunner til å la vær å amme, ja så har de det da, men får dere gjort noe med det??

Jeg kan på en måte skjønne henne, jeg syns heller ikke det var noe særlig kos ved å amme, blei kvalm av tanken, men prøvde alikevel. Jeg amma i 1.5 mnd og var kjempe stolt av meg selv for at jeg hadde klart det, men jeg måtte gi opp for jeg hadde ikke nok melk. Jenta mi var ikke fornøyd, la på seg rundt 500 gram fra fødsel til 6 uker. Jeg slutta og og fikk ei helt anna jente.. Dere som sier at det ikke er noe som heter å ikke ha nok melk, JO det går faktisk ann, jeg mista melka i løpet av et par dager bare, og hadde ALDRI spreng...

Så om Siklerotte har div grunner for at hun ikke ville amme, så la henne ha det da. Det er da hennes valg og ikke deres??

Skrevet

Du innrømmer i et innlegg over her at du er selvsentrert, og sier videre at det ikke gjør deg til en dårligere mor. Mener du virkelig det? Er ikke en mor som ikke er selvsentrert og setter barnet sitt først en bedre mor enn en som setter seg selv først?

Du skrev også at du har ofret mye for barnet ditt, men på bakgrunn av denne tråden så virker det ikke sånn. Du gir inntrykk av at ditt utseende, dine behov, din skole, og dine røykevaner går foran ditt barn.

Skrevet

Skjønner at det har gått noen hus forbi - det var et innlegg ment for å provosere. Jeg ammet ikke, men altså ikke basert på grunnene nevnt ovenfor. Hadde jeg vært veldig opptatt av at puppene mine ikke skulle henge osv. hadde jeg absolutt ikke valgt å i det hele tatt fullføre et svangerskap - da kroppen min mest trolig ville lide av det og. Silikon fins jo og, for øvrig.

Som sagt er ikke innlegget ment særlig seriøst - og dermed kommer jeg heller ikke med de egentlige grunnene. At jeg røyket gidder jeg heller ikke diskutere. Hadde sine grunner det og, ikke gode nok nei, det fins ingen gode grunner nok. Men, jeg forsøkte og klarte ikke å slutte. Klarte å trappe ned, men slutte, nei. Betyr ikke at jeg mente det var en helt grei ting å gjøre.

Skrevet

vel..generellt får man vel ikke akkurat hengepupper av å amme. De kommer av at man går gravid, og særlig hvis man røyker. Siden røyk ødelegger elastiteten i huden. Og så har det jo litt med alderen å gjøre. Etter 25 så drar alt sørover.

Og avvenning kan jeg ikke si å ha opplevd som noe problem. Ett år=ferdig med pupp for min del.

Men nå har jeg ammet en, og ikke ammet to. Og alle har vært like mye syke.

Men bortsett fra det, mener jeg at folk har like lite med om du ammer eller ikke, som det har med hvor ofte du har sex, og om du drikker eller ikke.

Jeg drikker ikke. Det er min sak, ikke noe å henge seg opp i, akkurat som man ikke trenger å henge seg opp i om noen ammer eller ikke.

Når det er sagt, synes jeg ikke man trenger å forespråke hverken det ene eller det andres fortreffelighet.

Skrevet

Jeg har lest hele tråden og det har ikke gått meg hus forbi at du mener at innlegget var for å provosere. Jeg regner med at du ønsket debatt, men det ligger nok mye i det du skrev også, jeg nekter å tro noe annet. Og jeg nekter å tro at du ikke mente at du var selvsentrert, for det virket som et veloverveid argument. Du ville vise at du har selvinnsikt, og det er bra det. Problemet er at du ikke kan se at det faktisk ikke er det beste for barnet ditt, selv om du hevder å være like god mor som en som ikke er fullt så selvsentrert.

Skrevet

Du må gjerne nekte å tro hva du vil. Det er en soleklar grunn til at jeg ikke ammet, og den har liten relevans til noe av det her. Og det var en grunn som joda - kanskje er egoistisk fordi barnet ikke får MM som er det beste - men på samme tid også det beste valget for hennes og mitt forhold. Og jeg ville gjort samme valg om igjen.

Mulig du kunne fått trekke en god konklusjon hadde du vært psykologen min - men utifra disse fakta kan du jammen ikke vite nok:)

Skrevet

Først sier du at at grunnen til at du ikke ammet har lite relevans til noe av dette, men så sier du i neste avsnitt at det du skriver er fakta? Bestem deg!

Jeg har ikke trukket en konklusjon jeg, bare syns det er rart at du kan innrømme at du er selvsentrert, men på samme tid påstå at du er like god mor som en som ikke er det. Jeg har ikke hengt meg opp i hvorvidt du ammet eller ikke, syns bare at innlegget ditt var rart, og dine svar er enda rarere.

Skrevet

Kanskje Kozy K er psykologen din... hohoho... =) Neida , jeg bare tuller..!

Skrevet

Ja, det fakta at jeg røyker og det fakta at jeg ikke ammet. Det er to fakta det. Grunnen til at jeg ikke ammet derimot - har ikke noe med hengepupper eller røyk å gjøre.

Selvsentrert i den form av at jeg tenker på meg selv ja, og ikke har kastet hele meg fra meg fordi jeg har blitt mamma. Viktig for meg å fortsette å være den jeg er. Gjør meg ikke til en dårligere mor.

Skrevet

Nå har jeg bare lest en brøkdel av alt som er blitt skrevet her og jeg må bare si at det er mye rart folk gidder å henge seg opp i.Jenta er ung og uerfaren.Å siden det er så mange som synes huner så jæ.... teit med alt hun skriver hvorfor ikke bare la vær å svare.Boikott alt hun skriver da vel.Så kan hun jo se hvor artig det er å være her inne.......Hun vet jo at det provoserer det er det hun er ute etter,oppmerksomhet.Så la jenta få luftet følelsene sine her og hos psykolog men bare få svar hos psykologen sin!

Må da være mye bedre å snakke om positive ting?!

Skrevet

Spar deg for slike personangrep a kludrepluten, har lest mye værre ting av 40 +++ her inne... alder har ingenting med saken å gjøre! Er sikkert like mange unge som gamle som ammer! Det må da gå ann å si meningen sin uten å bli sååå usakelig? sikter til

"er du virkelig 18?Eller 13?"

"Stakkars unge som har en slik egoist til mor"

Syntes ikke du virket spessielt voksen i ditt innlegg heller... snakk om å mangle evne til å se en sak fra andres side...

Skrevet

"Det skinner veldig gjennom at du er ung, på flere områder."

Selvfølgelig gjør det det, hun er atten år!

Og hun har tatt ansvar for sine handlinger - hun valgte å beholde et uplanlagt barn TIL TROSS FOR SIN UNGE ALDER!

Hadde hun tatt abort, hadde hun fått passet påskrevet så til de grader da også.

Skjerp dere, her er det jammen meg mange trangsynte "gretne, gamle kjerringer" for å bruke deres voksne vokabular.

Det er faktisk valgfritt å amme, og det vokser opp friske og flotte barn på morsmelkerstatning også.

Helt sykt at det skal være sånn ammepress, man er jo nærmest kriminell om man ikke ammer!

Skrevet

hengepuppene kommer vel med årene likevel de, lille venn..;) derfor valgte jeg å amme for i det minste å ha hatt bruk for dem til noe, hengende eller ei! ammet mine to slik at de fikk en god start med masse morsnærhet og næringsrik føde.

Skrevet

Himmel, så mye rart som foregår i hodet på folk. Jeg vil si at denne tankegangen er utrolig egoistisk.

Jeg ammet heller ikke, fordi jeg fikk tvillinger som ble født for tidlig og fikk ikke til dette med to.

Men hadde jeg fått bedre hjelp og informasjon om at det fantes en spray man kunne bruke for å få igang utdrivingsrefleksen da jeg pumpet meg, så kunne min datter ha blitt spart for å nesten dø av mme. Hun fikk allergisjokk av kumelkproteinene i mme. Så det er ikke bare bare å gi de små kunstig ernæring.

Skrevet

Syns fortsatt ikke at noen har noe med hvorfor enkelte ikke ammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...