Gjest Skrevet 10. februar 2008 #51 Skrevet 10. februar 2008 Jeg reagerer ikke på at noen sier at det ikke faller dem naturlig inn å amme... helt greit Men syns seriøst det er en ego tanke når man ikke vil amme fordi man tror man får hengepupper av det. her er det utsendet som teller, ikke barnet.
Groosalugg Skrevet 10. februar 2008 #52 Skrevet 10. februar 2008 Hengepupper kan du få uansett da, det er jo hormoner som fører til det ikke amming..
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #53 Skrevet 10. februar 2008 At jeg ikke ammet, betyr ikke at jeg ikke ønsker det beste for min egen datter. Jeg har ofret mye for datteren min, og gjort mer enn du aner for hennes eget beste. Jeg snakker om at det er det minst unaturlige jeg kan gjøre - av diverse grunner. Jeg slet mer enn nok med å tilpasse meg morsrollen - ganske vanskelig - mye vanskeligere enn man skulle tro. Hvis jeg attpåtil skulle tvinges til å gjøre noe jeg ikke er komfortabel med, noe som ville fått meg tl å fæle meg helt nedverget, tror jeg ikke at jeg hadde gjort noe spesielt bra for mitt eget barn, nei.
Mamma jei Skrevet 10. februar 2008 #54 Skrevet 10. februar 2008 Tror ikke jeg skal si hva jeg tenker om deg og dette. Du skjønner kanskje at det ikke ville være noe positivt. Nok en ammeforkjemper.
Groosalugg Skrevet 10. februar 2008 #55 Skrevet 10. februar 2008 Grunnen til det kan kanskje være at du er ung( er du ikke det da?) og at du bare har født et barn enda.. jeg har ammet to og har ikke fått hengepupper, så da vet du det.
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #57 Skrevet 10. februar 2008 Nå syns jeg dere er urettferdige. Hun sier selv at hun ikke så mye om amming, dere henger dere bare opp i at hun skrev det med hengepupper. Hvis dere leser litt bedre så ser dere jo at det var helt unatrlig for henne å amme. Og det må jo være lov.
frøken blå Skrevet 10. februar 2008 #58 Skrevet 10. februar 2008 Ser flere klør i fingrene her.... JEG også, men.... Shit au!! Er glad jeg har vært glad i å amme barna mine! Fy søren for en herlig opplevelse.... Noe så "sterkt", mellom mor og barn.... =) Verdens mest naturlige ting for meg!!
TurangaLeela Skrevet 10. februar 2008 #59 Skrevet 10. februar 2008 Lurer på om dyra også kunne tenke seg å ikke amme...nja, når valpene kommer vurderer jeg flaske...fordi det er så unatulig... Det er NATURLIG å amme, naturens gang, det er DU som er unatulig som får slike tanker.
Kludrepluten Skrevet 10. februar 2008 #60 Skrevet 10. februar 2008 Du sier mye rart Siklerotte, Jeg vil ikke gå til angrep på unge mødre generelt, for de fleste er ganske fornuftige mennesker. men akkurat her beviser du alderen din til fulle. Er du virkelig 18? Eller 13? Dette er vel noe av det dummeste jeg har lest fra deg! Det eneste som går igjen i innlegget ditt er: Jeg, jeg, jeg, jeg ,jeg. Stakkars unge som har en slik egoist til mor! Du sier at du synes det er dumt å gi mm fordi det ikke passet DEG, DU kunne få hengepupper, DU slipper å avvenne.. Mm er det beste barnet ditt kan få, punktum! De som ikke kan amme på grunn av fysiske eller psykiske grunner, det er en helt annen sak, men det der var totalt egoisme, og det dummeste av alt er at du skryter av det også!
Yo&La+spire Skrevet 10. februar 2008 #61 Skrevet 10. februar 2008 Synes vel også det var litt dårlige grunner til ikke å amme dette her...flere har jo påpekt det som er feil (at puppene henger f eks) og det er jo heller ikke umulig å amme selv om man går på skole. Eg er selv ganske ung, begynte på skole når snuppa var en uke gammel, men hadde aldri problemer med amminga av den grunn....Pumpa og pappan gav henne flaske når eg var borte. Selvfølgelig var det slit med pumping, spreng og våte klær på forelesning (alltid med et ekstrra klesskift) osv, men det var absolutt verdt det! Synes det er helt greit at folk ikke ammer av ulike grunner, er jo ikke alle som kan. Men eg synes det er trist når noen ikke VIL amme....Nå vet ikke eg hvordan dette føles da, eg elsker å amme. Selv om det var problematisk, så var det ikke umulig, og eg vil iallefall alltid gjøre det som er best for barnet mitt, selv om det kanskje er vanskelig for meg....
Mom2Two Skrevet 10. februar 2008 #62 Skrevet 10. februar 2008 Kan ikke folk få gjøre de valgene man vil uten at andre skal dømme dem for det? Det er ikke riktig for alle å amme, sånn er det bare. Jeg synes det er så utrolig mange meninger og idealer hva angår amming. Det blir liksom ikke bra nok uansett. Ammer man for kort er det galt, ammer man for lenge er det galt, ammer man blant folk synes noen det er galt andre ikke osv. osv. Er det så vanskelig å la andre ta sine egne valg? Dessuten synes jeg det er latterlig å fremstille Siklerotte som ung og umoden. Hun fremstår faktisk som utenom det vanlige moden, intelligent og reflektert, så det er bare latterlig å bringe alder inn i dette. Alder i seg selv er ingen kvalifikasjon for å være en god mor.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #63 Skrevet 10. februar 2008 He he, ja du sier noe ;-) Syns det er merkelig at noen kan gå gravid i 9 mnd og ikke engang vurdere å amme barnet sitt. Det mest naturlige i verden... "Nei, gid. Jeg må ha en røyk..." Kvalmt!
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #64 Skrevet 10. februar 2008 Tror det har klikka for dere hele gjengen jeg. Alle skal jo føle seg komfortable med valgene de tar. Kanskje det var et sant mareritt for siklerotte å amme - sånn som det var for meg - jeg satt bare og grein og hadde angst. Det vet dere jo ikke noe om. Mor skal også ha det bra vet dere.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #65 Skrevet 10. februar 2008 lite praktisk hvis jeg skulle få melkspreng under treningene mine, ikke ville jeg strekke puppene mine spesielt, og jeg hadde vel egentlig ikke akkurat melk under graviditeten - og dermed ville jeg ikke ta sjangsen på å få hengepupper. Hadde jeg bare følt det unaturlig å amme så hadde jeg sagt det... Og ikke tatt det over hun sa som grunn. HELT greit at noen føler det er unaturlig å amme. Det kan finnes mange grunner til det og jeg tenker ikke noe mere over det. Men syns det blir for slapt når man snakker om at man ikke vil ha hengepupper..
Stratos med 3 barn Skrevet 10. februar 2008 #66 Skrevet 10. februar 2008 Hei Jeg tror ikke det er dirkete vanlig å ha noe særlig melk i brystene under graviditeten. Man avvenner videre sjeldent barn i 3 års alderen. Hengepupper får man visst av å være gravid. Litt trist at du har tatt den avgjørelsen delevis på bakgrunn av feil informasjon...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #67 Skrevet 10. februar 2008 Hvorfor er det så dumt? Jeg ser på pupper som noe seksuelt. Jeg vil ikke kunne klare å ha en baby hengende etter puppene mine. Jeg er ikke en gang fortrolig med tanken. Hengepupper var en liten ting - som ikke betød spesielt mye, men som alle har gjort til en større sak her (jeg som alle andre vet at det fins silikon der ute...), jeg tror heller ikke at det er naturlig å tenke sånn som meg, men for meg føles det unaturlig å skulle amme. Jeg er ikke en egoist, og jeg har gjort alt jeg har maktet å gjøre for min datter. Å amme var noe jeg ikke maktet, jeg hadde andre ting jeg måtte forsøke å klare å gjøre for henne. Og jeg føler selv at jeg har gjort mitt aller best. Klart mm er det beste, men når bare tanken på å skulle amme gjør en deprimert, skal en da tvinges inn i noe som kanskje kan forverre en situasjon da? Jeg klarer ikke tanken, det er unaturlig for meg - uavhengig av hva som i prinsippet er best for barnet. Jeg skryter heller ikke av det- og hvis du hadde lest nok hva jeg skrev, fins det også flere grunner som jeg ikke nevner her. For at du vet ligger det mye psykisk bak det og.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #68 Skrevet 10. februar 2008 Jada, full forståelse for at noen ikke føler det naturlig å amme. Men hun la ikke akkurat vekt på det. Var bare en liten setning hun sa i slutten av alt det andre negative hun hadde å si om selve ammingen.
Mamma jei Skrevet 10. februar 2008 #69 Skrevet 10. februar 2008 Men det var jo ikke det det var snakk om! Hun valgte å ikke amme FØR hun prøvde. Syntes det var ekkelt og var redd for hengepupper. DET er noe ganske annet enn angst! Barnslig og egoistisk vil jeg kalle det. Jeg er også en ung mor, og du setter oss i et jævlig dårlig lys, HI.
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #70 Skrevet 10. februar 2008 What? Setter hun DEG som ammer i et dårlig lys fordi hun ikke ønsket for et sekund engang å amme? Hvordan i all verden koker dere det ned til det?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #71 Skrevet 10. februar 2008 Jeg fant ut at jeg var gravid ganske sent ut i svangerskapet. Jeg beholdt vel uten å være helt overbevist om at det var et spesielt riktig valg - og det var ganske tøft å bare venne seg til den tanken. Så at jeg da ikke tenkte videre på amming, er for meg ikke så rart. Jeg bare visste at det ikke var noe jeg ville vært komfortabel med, og jeg ser at det var det beste valget. Ellers hadde jeg ikke kunne vært den jeg har vært og er for henne.
Mamma jei Skrevet 10. februar 2008 #72 Skrevet 10. februar 2008 Hva med å pumpe deg da? Da har hun fått i seg det du sier du vet er det beste for barnet, nemlig morsmelk!!! J..... Nå skal jeg ikke skrive mer! Koker!
solstråle69 Skrevet 10. februar 2008 #73 Skrevet 10. februar 2008 Du tok en avgjørelse som var det beste for DEG, og det nestbeste for barnet ditt. Utrolig egoistisk. Skjønner godt at du må legge ut et sånt innlegg for å prøve å bøte på samvittigheten - uten at jeg kan skjønne at det vil hjelpe...
julenissen Skrevet 10. februar 2008 #74 Skrevet 10. februar 2008 Skjønner veldig greit at det det er upraktisk for deg å amme når du går på skole, men det med hengepupper synest jeg er et dårlig argumernt. Det skinner veldig gjennom at du er ung, på flere områder. Du har tydligvis sat deg lite inn i amming generelt og aner ikke helt hva du snakker om, og du har først og fremst tatt hensyn til deg selv og ikke barnet. Selv om jeg da ikke er en av dem som synest det er krise og gi mm. Mener å ha hørt om undersøkelser som viser at yngre mødre ammer mindre enn eldre mødrer, så kanskje du velger annerledes dersom du for barn når du blir en del år eldre. Heldigvis tror jeg de fleste unge mødre ikke tenker som deg. (Haha..når blir jeg nok hengt for å si noe nedlatene om yngre mødre her, og jeg som ikke er gamle jenta selv engang!!)
solstråle69 Skrevet 10. februar 2008 #75 Skrevet 10. februar 2008 Hvis du etter å ha født et barn fortsatt ser på puppene dine som utelukkende noe seksuelt, så er kanskje en psykolog å anbefale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå