Gå til innhold

Jeg ammet ikke fordi...

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Hvorfor må man ha en god grunn for å ikke amme? Er ikke det opp til hver enkelt uansett?

Jeg tenker sånn at om noen bare ikke vil amme så la de få lov til det.

Det er irrelevant om noen sliter med ammingen - det er jo ikke sånn at Siklerotte skal amme fordi du har slitt med ammingen og derfor er ikke hennes grnn god nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Værsågod du, Owliiie...

Jeg begynte på skole når datteren min var litt over 1 mnd - og det ville vært et slitsomt h å skulle få det til. Nå nevnte jeg heller ikke alle grunnene mine - men medisinske er det ikke... Men for min del - gode, veldig gode.

Skrevet

Trist når egoistiske småjenter får ansvar for barn...

Du har jo tydeligvis lite peiling på amming generelt, og du har sikkert rett i at det var best.

Skrevet

hehe, alderen din skinner altfor mye igjennom her. Hvem har oppdratt ditt barn?? Din mor???

Skrevet

nei, men du høres veldig ung ut i innlegget du skriver (har ikke noe med alder å gjøre hva du mener om amming), og du har jo nett tydeligvis, hadde du surfa litt , så hadde du faktisk kunne lese på mange nettsteder/sider at amming ikke gir hengepupper, og at det ikke er så veldig mange som har melk under graviditeten, men noe får råmelk når fødselen nærmer seg, det finnes seff unntak

Men å si at man ikke vil amme fordi man får hengepupper av det, vitner bare om din uvitenhet :-)

Skrevet

At du ikke vil amme er helt greit for meg, er sikker på at ungen din har det helt topp likevel...

Men må jo bare si da, at jeg ammet førstemann i 3 mnd, andremann i 4 mnd og sistemann ammer jeg enda (8,5mnd). Jeg har MASSE melk, men hengepupper har jeg ikke. Kommer aldri til å få det heller. Gikk opp til C-cup i ammeperioden, og ned igjen til B etterpå, like fine de ;-)

Skrevet

Mulig - men jeg har fint tatt ansvar for min datter og hun er et lykkelig lite barn hun, så:) Med fine fremtidsutsikter som er høyt elsket av alle. Så henne er det ikke noe synd i.

Lite peiling har jeg såklart da jeg aldri har ammet - og i mitt tilfelle var det best, ja.

Skrevet

Du trenger vel ikke rettferdig gjøre for oss andre hvorfor du valgte å ikke amme. Det må være opp til hver og en hva man føler seg komfortabel med eller ikke.

Men jeg er ikke helt sikker på om du har sjekke så mye fakta for disse argumentene dine. Amme avvenning når barnet er 3 år? Hengepupper fra amming. Melk under graviditeten...

Vil bare gi deg noen av de positive sidene ved å amme:

- Du har alltid maten med deg

- Du slipper sterilisering

- Mye billigere

- Utrolig mye kos og nærhet

Skrevet

Trist når egoistiske småjenter får ansvar for barn...

Dette syns jeg var en unødvendig stygg kommentar fra din side,Spetakkel...

Mvh

Skrevet

bara for å informere: Mine pupper er akkurat kliss like og akkurat like faste som før graviditeten.

Men god vilje er de kanskje litt større :-)

Men iallfall ikke slappere.

Skrevet

Nja, han kom vel praktisk talt ikke hel ordentlig inn i livet mitt før jeg var 13 - siden dere funderer, liksom.

Skrevet

ikke bli provovserte jenter....hva er vitsen? hun vil ikke amme fordi hun tror hun blir penere av det, la henne tro det!

Hun tror hun har det lettere med flasker, la henne styre med det!

Skrevet

Jeg vet at alle ikk får hengepupper. Var bare en av grunnene - av de veldig mange!

Jeg vet også at det fins mye praktisk - men det hadde virkelig ikke fungert for meg...

Og noen avvenner jo så sent - det var satt på spissen!

Skrevet

Hvis du får flere barn når du blir voksen - skal du amme da?

Det meste av det du trodde om amming stemmer ikke... Har aldri vært borti noen som ammes når de er 3 år (utenom ektreme dokumentarer på TvNorge)

De fleste vil vel gi barnet sitt best mulig utgangspunkt? Hva var egentlig tanken bak dette innlegget?

Skrevet

Tror ikke jeg blir penere nei.

Jeg er ferdig med flasker for lengst - så styrer ikke lenger med det. Har heller ikke trodd at det har vært lettere, men det beste for meg.

Skrevet

En av de mange grunner - Ducchini. Var absolutt ingen avgjørende årsak. Les det jeg skriver - da:)

Skrevet

DEt som er trist at sånne unge mødre som dere ødelegger ryktene for andre unge mødre som vil det beste for barna sine. Dere vil jo bare det beste for dere selv jo. Det skinner jo igjennom at det er dere selv dere tenker på å ikke barnas beste. Mange mammaer sliter med amminga og vil så gjerne men får det ikke til. Og så sitter sånne dumme høner her å sier at de ikke gidder å amme fordi det ødelegger puppene. Røyker dere skal dere se dere får mer hengepupper enn vi som faktisk har ammet barna våre som ikke røyker. Respekt for deg ugla som ammet enda du slet deg igjennom det. Morsmelk er det beste for de små uannsett. Og sitte her å si at enn ikke gidder fordi det passer enn selv dårlig er sløvt.

Skrevet

Siklerotte, det er faktisk horomoner fra sv.skapet som gir hengepupper. Du sier du ikke har hengepupper fordi du ikke ammet. Jeg ammet mine to, men puppene mine er like fine som de var før svangerskapene=)

Og det er de aller, aller færreste som ammer til ungene er 3år. Det "vanlige" er som regel 8-12 mnd (permisjonen tar slutt og barna spiser mest fast føde). Ammer du en unge til den er 3 år, så er det et valg du har tatt, rett og slett.

Og råmelk under graviditeten er ikke melk!

Skrevet

Jeg tror ikke jeg får flere barn, det har jeg hvert fall ingen planer om. Får jeg så, ammer jeg ikke nei - mest av andre årsaker jeg også ikke nevnte her. Tiltross for hvor mye jeg vet eller ikke vet.

Naboen min ammet sin 5-år gamle datter....

Fordi folk her inne har så sterke meninger om det. Jeg mener ikke at jeg har vært en dårligere mor basert på det grunnlag at jeg valgte å ikke amme. Fordi jeg absolutt ikke hadde trivdes med det, men hatet det og følt meg rett og slett utilplass.

Skrevet

Det beste for barnet mitt ville ikke vært at jeg ammet. Jeg røyker (jada, vet man kan røyke rett etter amming osv - men til tider klarer man ikke å styre alt selv heller...) - jeg var ikke komfertabel med det av flere grunner, og jeg trengte heller å fokusere på andre ting for hennes del, fremfor å tvinge meg selv til å gjøre det jeg er minst komfortabel med av alt.

Skrevet

Jeg forstår at følelsen av at puppene skal gå fra å være sex-leketøy til amming av barn kan være vanskelig. Jeg hadde samme følelse selv før jeg fikk barn og hele graviditeten. Når barnepleieren kom med ungen min når jeg våknet av narkosen så spurte hun om vi skulle prøve å amme, og til min store overraskelse så sa jeg jaggu ja gitt! Det var iallefall verdt et forsøk. Gikk fint på sykehuset, melken kom, vi dro hjem og jaggu gikk det ikke fint der også du!! Og her skal dere høre noe rart som i grunnen ikke er så rart, det er at damer kan føle lystfølelse i forbindelse med amming og bli såå skamfulle over det. Altså, her har vi brukt puppene i alle sammenhenger for å ende opp gravide, til lek og til å vise frem vår "kvinnelighet" (jada, damer med små pupper også) også skal vi plutselig koble bort lystfølelsen når barnet gjør nermest akkurat det samme som en kjæreste gjør når man har sex... Eh, sånn funker det ikke vettu. Derfor, om man skulle være så uheldig at man kjenner den lystfølelsen når man ammer, så bare kjenn etter og la det gå over. Det er jo ikke ungen sin man tenner på!! OG jada, jeg renger med å få mange innlegg nå om hvor ekkelt det er og at man er pedofil, men dette er et ganske kjent om noe skamfult fenomen. Det gjør også at en del damer slutter å amme og det er også derfor mange ikke prøver engang. De forbinder pupper med sex!

Forresten så har jeg utrolig fine pupper selvom jeg ammet. Gode gener fra bestemor!

Skrevet

en ting jeg lurte på... du sier gang på gang at det var best å ikke amme... hvordan kan du vite det egentlig? Du har jo ikke prøvd.... og jeg er av dem som ikke synes man trenger å begrunne hvorfor man ikke ammer.. men vi har heller ikke bedt deg om å begrunne det... det har du gjort helt selv.. og siden du føler at du må... så betyr vel det til syvende og sist at du innerst inne mener det er bedre å amme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...