Gå til innhold

Jeg ammet ikke fordi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, hengepuppene var absolutt ikke avgjørende - og ville aldri vært det. Kom kanskje frem som i innlegget, men det var heller ikke meningen at det skulle. Kunne formulert meg annerledes. Det var helt andre, mer tungtveiende grunner som var avgjørende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner jo med du forventet respons på dette (og det var vel planlagt at Mylian skulle backe deg opp som vanlig...)

Du prøver ofte å virke voksen her inne har jeg sett, men det er i sånne innlegg som dette at det lyser igjennom at du er svært umoden og utrolig selvsentrert. Sånn er vel mange i din alder, men forskjellen er jo at du har barn... Da må man sette seg selv til side.

Hvis du hadde andre grunner enn de latterlige i hovedinnlegget så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kommer med dem? Hva er ellers poenget med dette? At du skal være kryptisk og "interessant"?

Skrevet

For alt du vet går jeg allerede til psykolog?

Men takk for tipset.

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Du må jo være paranoid når du tror det er planlagt. Er det sånn at du planlegger innlegg? Da bør du finne deg en hobby...

Skrevet

Ok, det er jo ditt valg.. Men at du ikke ville amme for du er redd for hengepupper... vel. Jeg prøvde synes jeg, så lenge jeg orket. Blødde, brystbetennelse, sopp infeksjon og abcess som endte med at jeg måtte legge inn dren, Altså et kirurgisk inngrep. Etter 2mnd med kamp om å prøve å amme, greide jeg ikke mer. Det ble MME. Men føler selv jeg virkelig prøvde. Etter råd fra helsesøster og lege måtte jeg gi flaske da hun fikk i seg for lite mat med kun amming. Sikkert pga av alt som hadde vært. Så det var ikke pga at jeg trener! at jeg ikke ammer...Og når du vil avvenne ungen fra amming er vel veldig forskjellig?

Skrevet

Egentlig ikke, men for hver gang jeg skriver noe om meg selv f.eks har du og visse andre en vane for å dra det opp for å latterliggjøre det i en annen diskusjon hvor dette ikke er relevant.

Jeg prøver aldri å virke voksen. Jeg er 18 år gammel - jeg har interesser du i en alder av 31 år ikke har. Jeg er så klart selvsentrert - det skal jeg innrømme - men det betyr ikke at jeg er noen dårligere mor enn deg for den del. Jeg setter datteren min foran meg selv på utrolig mange måter.

Jeg slet med svangerskapsdepersjoner og depresjoner gjennom hele svangerskapet mitt. Mulig du slapp unna det, men ganske tøft å takle det og. Så jeg fokuserte heller på å klare å komme meg over det, fremfor å tvinge meg selv til å amme, da jeg tror det ville ført til et ennå større svik ovenfor barnet mitt. Dårlig grunn eller ikke, god nok for meg.

Og du antar som regel at jeg og Mylian er bestevenner, men du tar like feil igjen.

Skrevet

jeg fikk dessverre ikke ammet min sønn lenger enn 3 mnd. Fikk blodpropp i lungene da veslegutt var bare 5 uker. MEN jeg prøvde hvertfall alt jeg kunne. Pumpet meg dag og natt på sykehuset for at melkeproduksjonen skulle holdes igang. Gutten kunne ikke få det pga medisiner og sånn. Etter 3 mnd var det utrolig lite næring igjen i melken, å jeg måtte tilslutt gi opp amminga. Jeg syns dette var et utrolig nederlag fordi jeg var så innstilt på å amme.

Syns derimot at de som ikke ammer pga utseende og sånne ting egetnlig ikke har en god grunn til å gi opp amminga. Må legge til at jeg bare var 21 år når jeg fikk gutten min, så er vel en såkalt ung mor. Tror ikke dette med amming går bare på alder, men mye på instilling. tror det er mange som får til hvis de bare er villige til å gi det et forsøk og prøve. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle.

Skrevet

Jeg planlegger ikke det, men jeg tror dere to småjenter gjør det, ja.

Sitter og fniser på msn samtidig som dere skriver her. Am I right?

Skrevet

Av diverse årsaker jeg ikke skal brette ut for deg eller noen andre da det virkelig ikke har noe med saken å gjøre. Så har ikke jeg og Mylian snakket med hverandre på msn på lenge. Og kommer aldri til å gjøre det igjen.

Så nei, you are not right.

Skrevet

Jeg tror du føler veldig sterkt at du IKKE har gjort det som er best for datteren din, siden du føler behov for - helt uoppfordret - å legge ut et slikt defensivt innlegg. Både hovedinnlegget og alle svarene dine oser av en slik egoisme og kunnskapsmangel at jeg blir helt matt. Jeg er frista til å tro at du tuller. Jeg håper iallfall det. Regner med at du røyka i svangerskapet også siden du røyker og oppdaga graviditeten så seint, som du sier. Så jeg tviler sterkt på at du har gjort alt det beste for datteren din.

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Du må jo være rimelig gal om du tenker sånn...

Vi snakker ikke sammen på msn..

Men du burde jo snart innrømme at du er fryktelig ute etter både Siklerotte og meg... Du hiver deg jo på et hvert innlegg..

Skrevet

Jeg skjønner bare fremdeles ikke poenget med dette innlegget. Hvorfor furter du når noen svarer deg i mot? Ingen tvinger deg å legge ut om private ting her. Jeg gjør ikke det...

Hvis du ikke ville amme - ok. Jeg driter i det, men grunnene dine i HI er latterlige.

Skrevet

Furter ikke det grann jeg. Har det i grunn velge fint her jeg sitter.

Skrevet

Ja, det lyser dårlig samvittighet lang vei her...

Signerer Havana.

Skrevet

Har skummet litt igjennom innleggene her, og må si meg enig i at argumentene dine for å la være å amme er syltynne og ikke minst egoistiske. Forstår heller ikke helt hva du vil oppnå med innlegget. Håpet du på forståelse og bekreftelse på at det "riktige" her ville være å la være å amme??

Amming trenger ikke være upraktisk når man går på skole. Dersom barnet tar flaske, er det jo ingenting i veien for at man pumper seg eller gir mme når man ikke har mulighet for å være tilstede. Dersom barnet er med, så er det vel mer praktisk å amme enn å drive å varme flasker?!?

Du sier videre at det hadde vært lite praktisk med melkespreng under treningene dine. Trening? Fysisk aktivitet? Velger å påstå at du ikke kan ta denne treningen SÅÅÅ seriøs siden du røyker?? Litt selvmotsigende.. jeg flommet over av melk, fullammet og trente aktivt.. melkespreng har aldri stått i veien for mine treninger... handler jo bare om å planlegge litt.. (noe som hører med når man får barn!!)

Ikke ta sjansen for å få hengepupper? Dette blir så dumt at jeg velger å tro at du bare er ute etter å provosere.. hvorfor bli gravid i det hele tatt da? Hva med strekkmerker?? Hva med ekstra hud på magen etter graviditet da? Hva med appelsinhud på lårene?

Slippe å avvenne barnet i en alder av 3 år? Haha.. passe uvitende er du også!!

Ja, jeg er dømmende mot deg.. men det er du som velger å utlevere deg, og fremstille deg selv som ekstremt egoistisk.. jeg sier ingenting om du er en dårlig mor.. jeg syntes bare det er skremmende at det føles så naturlig for enkelte å eliminere amming uten engang å ha forsøkt...

Skrevet

Du kødder?

Hvorfor tror du naturen har utstyrt deg med pupper, da? For at de skal være fine å se på?

Æsj, kjenner jeg blir fryktelig provosert her nå... Men seff, det er ditt eget valg.

Skrevet

Men er litt rart å si at det føles unaturlig, hvis en ikke har prøvd..!?

Amming er bra for barnet, og som du sier det finnes silikon.

En kan i det minste prøve noen uker, så barnet får i seg de viktige stoffene i råmelka, og de første dagene..

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 16, ammet ikke pga jeg hadde alt for lite melk men fikk uansett slappe pupper, pga de vokste så mye under graviditeten så gikk lufta ut av dem liksom hehe. Tror ikke man får hengepupper av selve ammingen, jeg har ørt at puppene blir finere dersom man ammer etter graviditeten i stedet for å ikke gjøre det. Så er det vel sann at noen får hengepupper og andre ikke(heldigrisene)

Nå har jeg fått barn nr.to og ammet 8 mnd, så nå har jeg hvertfall hengepupper:) Men mora mi sier de tar seg oppigjen med årene hehe.

Men jeg bryr meg ikke. Det er jo tross alt bare mannen min som skal se de( utenom i svømmehallen da men der er jo så mye rart hoho:) Så har noen heldigvis vært så geniale å funne opp push opp bh.

Skrevet

Hehehe...Bare venter på at HI snart hopper frem og sier; "KØDDA"=)

Skrevet

Mulig jeg ønsket å provosere en smule, men ikke nødvendigvis. Tolk det dithen man selv ønsker.... :P

Skrevet

men det er uansett ditt valg og det er lov å tenke på seg selv også. Du ga jo dette barnet livet og om det får morsmelk eller erstatning er nok ikke så viktig i det lange løp, så lenge det får kjærlighet. Jenta mi som nå er 8 år har er nesten aldri syk og veldig flink på skolen selv om hun fikk kun erstatning.

Og foresten, det virker som det er en del eldre mødre her inne som lyser av misunnelse på de unge mødrene og som vil leke "overmødre"

Skrevet

Hehehe...hvorfor i alle dager skulle de eldre mødrene være misunelig på de yngre? Og ser du virkelig ikke hvorfor de blir provosert?

Slik HI fremstiller det ammer hun ikke fordi det er det beste for seg, uten tanke for barnet. Det er i og for seg ikke bekymringsverdig at barnet for mme, men at det kan virke som om mor tar hensyn til seg selv først og så barnet. Og det er bekymringsverdig.

Morsmelk er apsolutt best (det kan ingen benekte) men mme er et godt alternativ, og barna tar ingen skade av å ikke få mm.

Skrevet

silerotte: jeg beudrer ditt pågangsmot og har forlengs skjønt at du har store ambisjoner og er en smart jente, men dette innlegget var virkelig unødvendig. kan ikke helt si at jeg skjønner argumentene dine. synes rett og slett at innlegget var barnslig og provoserende.

er også ung mor, gikk også på videregående, var riktignok nesten ferdig da jeg ble gravid, men valgte fortsatt og amme, stumpet røyken og var hjemme med jenta mi til det passet og ta noen fag igjen. tiden man har med barnet sitt kommer aldri tilbake, skole derimot, kan man ta senere. og begynne på skolen igjen når barnet er 1 måned, kan jeg ikke skjønne at du klarte eller ville. men det er meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...