Gå til innhold

Jeg ammet ikke fordi...


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg rett og slett ikke ønsket å gjøre det. For det første ville amming ha blitt ekstremt lite praktisk da jeg gikk på skolen, lite praktisk hvis jeg skulle få melkspreng under treningene mine, ikke ville jeg strekke puppene mine spesielt, og jeg hadde vel egentlig ikke akkurat melk under graviditeten - og dermed ville jeg ikke ta sjangsen på å få hengepupper. Jeg kan absolutt ikke se for meg at jeg har en baby hengende etter puppen min - og det er også det siste jeg kan forestille meg. Jeg hadde ikke klart det. Jeg hadde ikke klart å bruke puppene mine til å fø et barn. Helt ærlig helt umulig for meg - fordi jeg for min del ser på det som så sinnsykt unaturlig....

 

Jeg mener at jeg ikke har gjort noe dårlig ovenfor mitt eget barn uansett. Mener jeg har gjort det beste for hennes, og min egen del ved å gjøre sånt.... Dessuten, slipper jeg vel å akkurat avvenne en unge i en alder av 3 år fra å ville bli ammet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

forstår deg godt.

falt ikkje naturlig for meg heller

Skrevet

For noen er det naturlig.. for andre unaturlig.. noen har masse mens andre har for lite.....

Man gjør det en selv mener er best..

Skrevet

Siden det er deg skal jeg holde meg helt i ro og ikke kommentere dette innlegget:)

 

 

Ammeforkjemper

Skrevet

Skjønner godt at noen ikke vil amme. Og jeg synes ikke er dårlig gjort at noen ikke klarer tanken på det.

 

Men - det er ikke ammingen som gir hengepupper, det er et hormon under graviditeten som gjør at brystene blir slappere. Melk under graviditeten har ingen sammenheng med melk etter at barnet er født. Og det er vel de færreste som sliter med 3-åringer som ikek vil slutte å amme. De fleste avvennes naturlig når de er klare for det, mellom 1 og 2 år.

Skrevet

Det klør i finga! Klør sier jeg deg;)

Men jeg skal la være...

*pakker vekk tastefinga og går til et annet innlegg*

Skrevet

Hvorfor legge ut et sånt innlegg her?

Skrevet

Det er vel ingen som har melk under graviditeten da som du skriver, (alle har råmelk som man såvidt kan klemme ut litt .. )så du vet vel aldri om du ville fått masse/lite melk??

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Også har vi de som fortsetter å amme for kosen sin skyld.. i laaang tid.

Skrevet

Folk må gjøre hva de egentlig vil for min del. Men jeg hadde ikke klart det - også av flere grunner som sikkert ville provosert så mye her inne at jeg ikke nevner det. Vet det er naturlig og sånt - men for meg er det virkelig ikke det - og jeg klarer heller ikke å være i nærheten av folk som ammer....

 

Joda, men hvordan har det seg da at puppene mine ikke ble slappere da...? Jeg forestilte meg hvert fall at de ville ha blitt litt slappere hvis jeg ammet - og da fikk en god del melk, også ble de litt mindre igjen...

Skrevet

Jeg har da hørt folk bable om at de har så sinnsykt mye melk når de går gravide og sånt - og at det renner allerede da. Så jeg har bare hørt på dem jeg. Uansett så var det ikke aktuelt uansett lite eller mye melk.

Skrevet

Jeg hadde like flotte bryster etter første barn. Nå derimot, etter andre barn, henger de litt mer....

Skrevet

Haha Tillab og Prækes - kjør på! Jeg tåler en ordentlig diskusjon jeg... :) Mener fortsatt at valget mitt var det beste for meg og datteren min!

 

Og utstyrt med pupper er jo hovedsakelig for å fø barnet. Men for alle er det ikke like naturlig.

Skrevet

SIkkert for at mannen hennes skal ha noe å kose med når de har sex:p

 

 

Måtte bare... hehe:)

Skrevet

Jeg ammet gutten min i 10 mnd og mine pupper er helt make som før jeg ble gravid - ammer mini nå og puppene er fremdeles like...så det at en ammer har nok heller lite eller ingenting å si for fasongen på puppene....til sammenligning har en venninne av meg, som ikke ammet noen av sine to, fått skikkelige hengepupper etter sine graviditeter....

Men valget var ditt da, det legger jeg meg ikke opp i;o)

Skrevet

Dine pupper- ditt valg. Men alle vet jo at morsmelk er det beste. Kevin fikk bare mme NAN og led absolutt ingen nød, men å amme fordi man ikke vil ha hengepupper er vel litt drøyt?

Skrevet

Har jo ingen mann, så... Men kjæreste har jeg.

 

Klart morsmelk er best - men som sagt, det er bare en av mange grunner. Jeg ser jo for eksempel på pupper som noe seksuelt, og hadde ikke klart å ha en uskyldig baby hengende etter puppen min. Det er mange andre grunner og - men jeg dropper å ramse opp alle.

Skrevet

He he, dette innlegget er så dumt at folk ikke gidder å la seg provosere en gang, ha ha!

 

 

Man skjønner lett av det du skriver at du er en ung uvitende mor :-)

 

 

Lykke til videre :-)

Skrevet

* prøver hardt og indelig å holde seg i nakkeskinnet fra å skrive noe svært ufint og fordømmende*

Gir f....du ba selv om dette med å komme med et så innihelvete teit innlegg: Her you go:

 

 

KJEFT:

 

 

Jeg har SLITT med amminga...sittet å blødd, grått og kjempa...for min del? NEI for ungenes! Har i hvertfall holdt ut i 6-9mnd. Had brystbetennelser og sopp... Var det været det?? JA, gjør det gjerne om igjen.

Puppene mine er to vrengte skinnfiller, er det vært det..ja vist pokker. Var det så jævlig KOSELIG å amme alltid, nei...tvert i mot.. Og ja, jeg gikk skole fra eldste var 3 mnd..mamma passa ham og kom med ham på skolen så jeg fikk amma ham.

 

E ting å ikke amme pga medisinske årsaker...men dine grunner synes jeg er SYLTYNNE rett og slett. Greit, man trenger ikke amme hele første året, men de første mnd synes jeg det er viktig i hvertfall.

 

 

 

 

Skrevet

Klart;-) Hva man forbinder med amming har som oftest utrolig mye med alder å gjøre ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...