Gjest Skrevet 10. februar 2008 #101 Skrevet 10. februar 2008 Det var meningen med innlegget, mamsen:-) Det er ikke et veldig seriøst innlegg - og ikke ta halvparten bokstavelig. Jeg ammet ikke - og jeg stumpet ikke røyken, men av helt andre grunner enn hva jeg nevnte. Og ja det var mitt valg det med skole - og har også sine grunner bak det. Men liksom ikke noe jeg bretter ut om her på DIB. Du må gjerne tro hva du vil med det, men jeg mener selv at jeg hadde en god grunn. Kan heller sende meg en PM hvis du skulle tro helt syke ting;-) Og deg er deg - vi e alle forskjellig:) Godt er nå det.
solstråle69 Skrevet 10. februar 2008 #103 Skrevet 10. februar 2008 Finnes det virkelig gode grunner for ikke å amme hvis man har mulighet? Finnes det virkelig gode grunner for ikke å stumpe røyken når man blir gravid? Kan ikke finne andre grunner enn egoisme, jeg.
blittmamma07 Skrevet 10. februar 2008 #104 Skrevet 10. februar 2008 hehe! Åååå du driver å forteller andre hva som er rett og galt i forhold til barn. Ja, den var god. Regner med du bare tuller for dette kan jo ikke være sant.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #105 Skrevet 10. februar 2008 Hehe, ja Spetakkel - du sier det der. Jeg ror og jeg ror fra hva dib-gjengen måtte tro om meg! Jeg er glad på dine vegne for at du ikke skjønner at det kan finnes grunner gode nok, sunshine!
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #106 Skrevet 10. februar 2008 Jeg vet det kan finnes gode grunner, men hvis du har de skjønner jeg ikke hvorfor du skrev dette innlegget uten å nevne de... Du får motbør, og så har du plutselig noen helt andre grunner som er mye bedre, men som du ikke kan forteller. Blir flau på dine vegne her.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #107 Skrevet 10. februar 2008 Jeg elsker å provosere, og det tror jeg du allerede vet, Spetakkel. Du lar deg bite på det. Halvparten av hva jeg lirer av meg, er da bare ment for å provosere folk. Men hvis du vil bli flau på mine vegne - tar jeg det som et kompliment altså! For øvrig ville jeg ikke laget et innlegg med mine virkelige grunner, da jeg egentlig ikke er ute etter å blotte hele livet. Bare halve.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 10. februar 2008 #108 Skrevet 10. februar 2008 men du kan ikke mene at du hadde gode grunner for å røyke i svangerskapet, uten om egoistiske da, det er jo klart bedre for barnet om mor lar vær. det tok meg en uke å kutte ut røyken helt, hadde da røyket i nesten 5 år. fantes liksom ikke noe annet alternativ, det var jo tross alt snakk om det beste for barnet mitt.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #109 Skrevet 10. februar 2008 Neinei, er du gæren!! Det mener jeg jo heller ikke. Men ammingen, var det jeg snakket om. Jeg forsøkte å slutte å røyke - og klarte å kutte ned veldig drastisk. Men, jeg klarte dessverre ikke helt. Det hadde sine små årsaker det og, men det går jeg heller ikke inn på her. Jeg hadde røyket tilsvarende som deg, og det var veldig vanskelig. Men dessverre, jeg klarte ikke å slutte.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 10. februar 2008 #110 Skrevet 10. februar 2008 hvis du først hadde røyket gjennom et helt svangerskap, er det ingen god unnskyldning å skylde på røyken siden du ikke ammet. blir anbefant å amme selv om mor røyker. barnet får fortsatt i seg antistoffer som mme ikke inneholder. du kunne ammet før og etter skolen. hvem bryr seg om melkespreng når man trener, det får men faderullan meg leve med et halvt års tid. velger og tro at du utelukkende la ut dette innlegget for å provosere, for grunnene dine er SYLTYNNE og henger absolutt ikke på greip.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #111 Skrevet 10. februar 2008 Nei, men røyken har heller ikke noe med at jeg ikke ammet. Og hvis du leser det jeg skrev over - var dette ikke grunnene til at jeg ikke ammet, men ment som ingenting annet enn et provoserende innlegg. Halvparten av hva jeg lirer av meg er jo bare piss.
dansejentes mamma Skrevet 10. februar 2008 #112 Skrevet 10. februar 2008 SIkkert, men jeg ville gjerne sett dine pupper når du er 40, som meg.... Jeg har amma to og som det har vore nemt her puppene er like fine. Det som gir hengepupper er røyking!
LizzyG Skrevet 10. februar 2008 #113 Skrevet 10. februar 2008 Hvor gammel var du egentlig når du begynte å røyke da?? 11 år? Kan ikke ha vært noe stort eldre siden datteren din er 2- 3 år og du selv er 18 og hadde røyka i 5 år når du var gravid?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #114 Skrevet 10. februar 2008 Begynte kjempe tidlig.... Det året jeg fylte 12.
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. februar 2008 #115 Skrevet 10. februar 2008 Jeg ammet heller ikke min sønn. Utelukkende det beste for mor, som igjen ble det beste for barnet. Jeg orket ikke bruke barseltiden min noe mer på blødende brysterog smerter. Kunne ikke ha besøk her bortsett fra min mann, mor og søster, for jeg klarte ikke ha noe over brystene, ikke engang et bomullsteppe. Og en evig kamp om å få barnet til å ta puppen. Han måtte få flaske på barsel pga. ingen melk. Jeg orket rett og slett ikke gjøre noe som plaget meg så nevneverdig den første tiden jeg skulle bli kjent med min sønn. Så amming er ikke nødvendigvis det beste for barnet i enhver situasjon, når du ser alt over ett.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #116 Skrevet 10. februar 2008 Jeg hadde også problem med tanken på å amme da jeg var gravid, fordi jeg ser på pupper som noe seksuelt. For meg gikk det bra - jeg klarte å amme etterpå, selvom det føltes ubehagelig de første gangene. Synes dere er fryktelig raske med å dømme siklerotte for at hun valgte å ikke amme barnet sitt. Det ligger ofte flere årsaker bak slike valg enn de som virker helt åpenbare.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #117 Skrevet 10. februar 2008 Uten at jeg gidder engasjere meg overhodet kan jeg i alle fall konstatere at du har satt ny rekord i å få 115 innlegg på to timer, antakelig.
tine29 Skrevet 10. februar 2008 #119 Skrevet 10. februar 2008 Uff for et pinlig innlegg. Tror jeg rødmer litt her jeg sitter..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. februar 2008 #120 Skrevet 10. februar 2008 - Jeg hadde brystmelk mesteparten av tiden i svangerskapet. Å da mener jeg melk, jeg kunne pumpe ut masse. - Jeg har slappere pupper nå som jeg har sluttet og amme. De er dobbelt så elastiske, og det er en slags fartsdump før nippern kommer. Hihi. Så er dem mindre.. Så det stemmer faktisk her...
marienkaefer Skrevet 10. februar 2008 #121 Skrevet 10. februar 2008 ofte har det noke med kroppsfølelse å gjøre, har ei kusine, som er veldig overvektig og ho bestemmte seg før sønnen var født å ikkje amme. Som andre har sagt, det faller ikkje naturleg for alle. No har jeg ammet i 6 mnd. og gjør det endå, tross blod og gru, men var aldri et spørsmål for meg, blir trist, når eg tenker denne perioden skal ende! Men sånn føler ikkje alle og herregud jenter, det er jo ikkje akkurat et overgrep på barnet å gi mme!!!! Skjerp dåke litt og blander dåke ikkje in i andre folks privatliv, so lenge det ikkje er nåke, som skader barnet (røyking i svangerskapet f.e.)
Frøkapselen :-)19/12-05! Skrevet 10. februar 2008 #122 Skrevet 10. februar 2008 En meget moden og veloverveid avgjørelse...
Northernlights Skrevet 10. februar 2008 #123 Skrevet 10. februar 2008 Du skrev vel dette for å få svar, og siden jeg er ammeforkjemper og fremdeles ammer en på 27 mnd, og ammet 4 unger i 12 mnd hver, og nummer 5 i 10 mnd, så ser du jeg har mange år som ammer. Og det jeg ville si, er at jeg har samme pupper som mora mi. Som aldri ammet sine to barn! Faktisk henger hennes litt mer. ;o) Så akkurat den teorien om at brystene blir ødelagt av amminga, den har iallefall jeg ikke sett. Man MÅ ikke gjøre det som er best for barna sine mht til morsmelk. Men skryter man av at man ikke ammet, for å få finere pupper enn dem som ammer, da har man rodd langt utpå fjorden. Uten årer...
(0_o) Skrevet 10. februar 2008 #124 Skrevet 10. februar 2008 hmmm, siklerotte. det du skriver i innlegget ditt vitner om at du kun ønsker å gi barnet ditt det NEST BESTE (i dette tilfellet MME). Du er faktisk ikke villig til å ofre LITT av deg selv en gang, det viser også at du faktisk setter deg selv foran barnet ditt, når du lar være å amme når du egentlig kunne ha ammet, kun på hrunn av din egen egoisme.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #125 Skrevet 11. februar 2008 Ditt valg, men et utrolig dumt valg. All ære til de som sliter, men som allikevel ikke gir opp, og all ære til de som til slutt gav opp, men som vet at de gjorde det de kunne for å få til amminga. (Jeg sleit sjøl mye for å få det til). Men jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv må rettferdigjøre valget ditt her inne. Kunne du ikke bare blitt i "bobla" di og holdt dette for deg sjøl? Eller skrev du det bare for å fyre opp stemninga her? Barnslig, umodent og lite reflektert innlegg i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå