Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #126 Skrevet 4. mars 2008 Kanskje Sharlis heller ikke skulle uttale seg om noe hun ikke vet så mye om? Skal jeg fortelle deg en grunn til at man kan ta abort t.o.m uke 12? Fordi man fortsatt er i en usikker tid, spontanabort er faktisk ikke uvanlig fram til uke 12! De første 10 ukene er det ikke engang et foster, men et embryo.. Du sier det ikke er en spesifikk grunn til at grensen for abort er 12 uker, men der har du grunnen.. De fleste vet ikke engang at de er gravide i uke 4, så de er jo håpløst å si. At hjertet KAN slå i uke 4 stemmer, men det er ike det samme som at det er en levende baby fordet! Husk at hjertet vårt kan slå, selv om vi er koblet til respirator, og vi kan være hjernedøde, Vi er ikke i live for det! Jeg skjønner at du er abortmotstander, men du bør heller prøve å appelere til fornuften til folk, enn å skjelle dem ut..
Sharlis Skrevet 4. mars 2008 #127 Skrevet 4. mars 2008 Vivianca: Engasjerer meg veldig mye i abort debatten,fordi nettop jeg har sett hvordan små bebiser i den peridoden ser ut. Og jeg får utrolig vondt inni meg av de små som blir lemlested på den måten..de kommer ut i biter jo...armer er revet av osv osv.. Så for meg er det små liv,og synes alle skal få en sjangse her i livet,og synes det er feil at de små må lide på grunn av ubetenksome mennesker. Mange som ikke fortjener barn, og mange som ikke burde ha,men av den grunn synes jeg ikke at barna skal bli fjernet.. Er en utrolig sta person:)hehe Takk for at omtanken:) Jeg og synes navnet til min døde datter er et fint navn:) Og ellers her så går det veldig bra, var på ul i går og dette blir min 3dje jente.Alt så fint ut,så denne gangen går det vel bra:) Hvor lenge har du prøvet da? Kanskje det blir en liten en på deg snart da:) Lykke til videre du også,sender deg babystøv som de sier her inne:)
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 4. mars 2008 #128 Skrevet 4. mars 2008 Abort er en debatt som det aldri vil være fullstendig enighet om - men så er det viktig å huske at dette er en debatt, her skal man dele meninger. Jeg syntes det blir så latterlig med de av dere som velger å bli sinte fordi andre mener noe annet enn en selv. Man har ikke nødvendigvis rett fordi man mener noe. Og dette er et emne hvor det kanskje ikke ER noe fasitsvar. Min personlige mening er at abort er for meg uaktuelt. Selvom jeg ble gravid på et mindre passende tidspunkt, var abort aldri et alternativ. For meg blir det litt det å stå for det man gjør, samt jeg hadde ikke hatt samvittighet til å fjerne det. Det er, uansett 12 uker og nerver eller ikke, et lite foster inni kroppen min. MEN! Jeg kan forstå de som velger det også. Om man har brukt prevensjon og likevel blitt gravid, kan jeg forstå det. Om du er ung / eldre, uansett, er det tidspunkt det ikke kan passe seg eller at det er for barnets eget beste. Det er mennesker som har fått barn, som aldri burde fått barn - det ser vi eksempler på i nyhetene hver eneste dag. Om barnet er sykt, kan jeg også forstå det. Men for MEG - ville det likevel ikke vært et alternativ.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #129 Skrevet 4. mars 2008 trude_venter_tvillinger: hadde du ikke tatt abort om du ble voldtatt heller? Dette er som nevnt over sikkert ikke en debatt man blir enige om uansett, alle har sine egne grunner til å mene og gjøre ting, og det finnes ikke noe rett og galt her tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå