mamma til twins Skrevet 12. februar 2008 #101 Skrevet 12. februar 2008 Dette blir for dumt. Det er altfor mange: hvis, at, om, hva.... her til at dette går. Enten må man være 100% motstander eller forkjemper for abort. Her er det enten eller, ingen mellomløsninger. Jeg forstår at det er mange som vil holdningen abort = prevensjon til livs. Jeg har selv tatt en abort, og det var ikke fordi jeg misbrukte denne ordningen som prevensjon, slettes ikke. Men jeg var aldri i tvil om at dette var riktig avgjørelse, og har aldri angret i ettertid. Det er mange spenstige forslag både her og på andre forum. Spenstige, men ikke gjennomførbare. Ofte handler dette om at man skulle påtvinge en kvinne å gjennomføre et svangerskap eller en abort mot hennes vilje. Svært lite gjennomførbart faktisk. Utviklingen her til lands går fremover, ikke bakover. Å plustelig gå fra fri abort til noe annet, er et steg i feil retning. Dessuten så finnes det ikke politisk støtte for en slik lovendring, så det kommer neppe til å skje så lenge jeg lever. Så hvorfor slåss om dette?! Jeg bare spør. Det har jo ingen hensikt. Og personlig får jeg lyst til å ta ti aborter kun for å provosere, så utsagn fra Sharlis og lignende har motsatt virkning på meg. Hvis Sharlis ikke vil ta abort om hun blir voldtatt, så skal ikke jeg erte henne for det. Men da skal heller ikke jeg oppleve pes i dagens Norge for å ha valgt abort. Det er min fulle rett som kvinne og det finnes ikke ulovlig. SO SHUT UP!
mamma til twins Skrevet 12. februar 2008 #102 Skrevet 12. februar 2008 Sharlis, du er vel ikke en av de jentene som sparte blomsten sin til etter de ble gift vel?
Sharlis Skrevet 12. februar 2008 #103 Skrevet 12. februar 2008 lubine: "Sharlis, du er vel ikke en av de jentene som sparte blomsten sin til etter de ble gift vel?" Teit innlegg.
Sharlis Skrevet 12. februar 2008 #104 Skrevet 12. februar 2008 Vivianca: Om det er så kjedelig så kjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt gidder å lese innleggene. Du får lage en tråd om hvor frustrert du er over de "bedreviterne" som du fint kaller meg. Er ikke min feil at du ikke greier å komme med argumenter som er saklige , og dermed fører til at du føler deg mindre intelligent. Det er ganske slitsomt å "høre" på at du klager over andre.
mamma til twins Skrevet 12. februar 2008 #105 Skrevet 12. februar 2008 Mulig teit (men nå er det ikke jeg som har stått for minst 20 "teite" innlegg i denne debatten), men like fullt meget sannsynlig.
Sharlis Skrevet 12. februar 2008 #106 Skrevet 12. februar 2008 lubine: Kanskje mine innlegg var teite for deg,men de holdte seg til saken i det minste da..det kan jeg ikke si om dine. Jeg har ikke forlangt at du skal like mine synspunkt angående abort debatten.Men det er MINE synspunkt. Mange mener mye forskjellig, og slik er det alltid i en debatt..for om du ikke har samme synspunkt som meg så vil ikke det si at det er teite innlegg. Men å spørre meg om jeg har hadd sex eller ikke før jeg såkalt giftet meg,har ikke et snev av saklighet i seg. Det har ikke noe med debatten abort å gjøre heller.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #107 Skrevet 14. februar 2008 Jeg signerer innlegget til anonym 09:57 - 7.02.2008. Jeg er personlig imot abort, men d viktigeste er at vi tilrettelegger d best mulig for desse kommende unge mødrene, slik folk slipper å leve med redsel og angst pga. graviditet. Synes også at adopsjon burde være større i Norge. D er tabu å snakke om følelseslivet til unge jenter etter en utført abort, og d er ingen tvil om at mange sliter psykisk i lang tid etter. Dessuten er jo fosteret komt ganske langt i utviklingen frem til uke 12 også. Jeg synes hele abortlova skulle vært forandra, helst borte, men iallefall korta ned betraktelig. Og 18 uker er jo helt sykt!
mamma til twins Skrevet 14. februar 2008 #108 Skrevet 14. februar 2008 Sitat fra Sharlis:"fy faen.enn å være så jævla amøbe at du kan skrive at et foster i uke 12 IKKE har nerver...er du faen meg dum?????" Du kaller også Baloo amøbe i minst to av innleggene dine, som visstnok skal holde seg til saken. Man skal ikke kaste stein i glasshus. Dessuten så er det vel en kjensgjerning at de fleste abortmotstanderne her til lands tilhører den kristne ghettoen, og en del av dem sparer blomsten sin til ekteskapet har jeg hørt. Det ville ikke overraske om nettopp du var en av dem i debatten som omhandlet nettopp det, fordi jeg la merke til at du var helt fraværende (ihvertfall med nick). MEN, etter å ha sett språkbruken din, som neppe tilhører en av blomsterpikene, så tror jeg kanskje jeg revurderer akkurat den påstanden.
*ramona Skrevet 15. februar 2008 #109 Skrevet 15. februar 2008 Er det ikke bedre at man tar bort et lite embryo, i stedet for at et lite barn skal bli født og vokse opp sammen med foreldre som i første omgang ikke ville ha det, og kanskje ikke er i stand til å ta seg av det heller? Finnes nok barn som ikke har det bra her i verden. Så jeg synes det er helt rett med selvbestemt abort før uke 12. Vet alt dette med adopsjon, men er vel fåtallet som velger dette i stedet for abort, noe jeg kan forstå. Har ikke tatt abort selv, men hadde jeg kommet i den vanskelige situasjon at jeg hadde følt meg ute av stand til å ta meg av et barn, så hadde det vært det beste med abort.
babygullz <3 vilde Skrevet 15. februar 2008 #110 Skrevet 15. februar 2008 jeg synes retten til abort skal være like stor som retten til ha sex. MEN, man burde kanskje blitt lært litt mer om prevansjon og ansvar, før man "fikk lov" til å ha sex...
SOMMERSMILET Skrevet 15. februar 2008 #111 Skrevet 15. februar 2008 Det er jo tross alt Sverige vi snakker om:-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #112 Skrevet 15. februar 2008 Helt enig - abort er ABSOLUTT ingen prevansjon,,, Og jeg har tatt abort selv!! Ble gravid til tross for prevansjon!! Var 16 år og vært sammen med typen i 5 mnd!! Ikke akkurat gunstig for en stakkars lieten å komme til verden!! Jeg føler jeg tok rett valg, selv om det ikke var enkelt!! (ikke i d hele tatt!!!!!!!!!) Valget ble tatt mye for Spiren's skyld!! Gjorde ferdig utdannelsen og ble gravid igjen (planlagt), 19 år vært sammen i 3,5 år, leilighet og jobb!! Enig i MAX 12 uker, helst 10uker!! 18 uker = tåpelig!!!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #113 Skrevet 15. februar 2008 Sharlis Du har tydeligvis ikke opplevd mye du.... Regner med du er gravid før første gang, godt planlagt og gjerne gift!! Du er gravid med ungdomskjæresten din, kansje nr 2. Har antageligvis mange meninger om hvordan foreldre (og andre mennesker også) skal være og oppdra barn!!! Vent noen år og svar bedre da! Klem fra ei som er bare to år eldre, men litt rikere på erfaringer antageligvis!! Eller så er du her kun for å provosere!!!
Sharlis Skrevet 16. februar 2008 #114 Skrevet 16. februar 2008 anonym 23,16: Hehehe...Du må nokk legge dine spådommer på hylla,for de har ikke en snev av sannhet. Og NEI, dette er nokk ikke mitt første barn..men mitt 3dje barn,men dessverre så er ikke mine 2 jenter her med oss. Så jeg har ei kjempe fin grav å gå til i stedet for. Og er nokk heller ikke sammen med min ungdomskjærlighet. Og er heller ikke gift, er ikke forlovet engang... MEN ..min første graviditet hvar laaaangt fra planlagt eller ønsket,men kunne ALDRI tatt abort..og jeg ble veeeeldig glad for avgjørelsen min etterhvert.Angrer ikke et sekund på dette. Graviditet nr 2 og min nåværende graviditet er veldig planlagt. Og JA, jeg har maaange meninger om hvordan foreldre skal være og oppdra barna sine, på lik linje med de fleste. Jeg orker ikke å konkurere med deg om hvem som har mest erfaring eller ikke,for å si det slik,så driter jeg i hva du mener eller ikke.
Sharlis Skrevet 16. februar 2008 #115 Skrevet 16. februar 2008 lubine: Vi er inne på barnimagen.com..dette omhandler gravidtet,barn og alt rundt det. Er det noe du lurer på,så kan du faktisk finne det ut her. At noen som vanker her inne påstår at en liten krabat som ligger inni magen ikke føler noe for den ikke har nerver ,da kan ikke jeg ta det seriøst. At den ikke har nerver??hehehe...det er vel bare nerver på en liten en,det er jo slik hjertet starter å slår. Og hjerter kan starte å slå i fra å med uke 4. Er det en kjensgjerning at de fleste abortmostandere her til lands tilhører den kristne "ghettoen" og at de sparer "blomsten" sin til ekteskap? Hvor har du disse statistikkene som kan backe opp den påstanden? Og hva så om noen sparer seg til ekteskap?? Hva er galt med det? At folk vil heller pule rundt omkring,eller vil spare seg er en individuell sak.Og ingen av delene er galt. Og hva mener du med at jeg er fraværende i forhold til nick? Jeg er verken kristen,muslim,katolikk osv,.jeg hører ikke til noen religion.
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #116 Skrevet 16. februar 2008 Jeg er helt for selvbestemmelse og 18 uker er helt grei tidsfrist. Å bruke det at barnet ser sånn og slik ut etter så mange uker er i mine øyne en idiotisk grunn for å sette abortgrense. Så lenge barnet ikke kan leve utenfor livmoren er det ok.
twinanne Skrevet 16. februar 2008 #117 Skrevet 16. februar 2008 Jeg greide ikke å holde meg unna denne debatten, er i mot abot som prevensjon, man må jo kunne tenke litt også, alle hvet jo hva som skjer. Men jeg er for ABORT på hvisse områder: Der kvinnen har blitt voldtatt og har store problemer pga dette og attpå til har blitt gravid, hun må jo hate den gærningen som nedverdiget henne på en slik måte. Dersom kvinnen er uskikket til å ha barn og ikke greier å ta vare på dem på en skikkelig måte. Dersom det er et "barn" som har blitt gravid og er for ung til å ta vare på et barn så er jeg positiv til at hun tar abort. Ellers så vil jeg sa at alle de andre kvinnene bør ta ansvar for hva de har gjort. Et barn er jo noe som ikke alle er forundt å få, det er jo en stor gave!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #118 Skrevet 16. februar 2008 til big mawmaw. hva legger du i at barnet klarer å leve utenfor livmoren? selv om en nyfødt baby som er født til termin kan leve utenfor livmoren, dersom moren gir den stell, mat og kjærlighet, kan den likevel ikke overleve helt av seg selv.. på samme måte som et foster ikke kan leve uten moren.. er ikke mot abort, synes bare det var et rart argument.. er jo veldig få som klarer å leve utenfor livmoren før 30 uke dersom de ikke får spesiell medisinsk hjelp.. skal man da kunne ta abort så lenge fordet?? mener du når den er så liten at ikke en gang legen kan redde den? liker ikke abort, men er ikke abortmotstander heller.. vil ikke si til noen hva som er rett for de eller ikke.. det er det kun de som kan avgjøre i den situasjonen uansett.. jeg vil ikke ta abort, men hadde jeg vært i en situasjon hvor dette var best ville jeg nok gjort det..
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #119 Skrevet 16. februar 2008 Med "kan leve utenfor livmoren" mener jeg at barnet kan ta til seg næring og puste, med eller uten medisinsk hjelp. Kommer barnet tidlig nok er det ikke sjans i havet uansett hvor mye man gjør for det. (før uke 22/23? ikke helt sikker på det.)
Sharlis Skrevet 17. februar 2008 #120 Skrevet 17. februar 2008 Big Mawmaw: Et barn kan overleve fra å med uke 20..det er blitt reddet barn helt ned i uke 20. Så at det er greit for deg å ta abort to uker før denne "fristen" synes jeg er litt smålig tenkt. Siden du synes det er greit å ta abort i uke 18. Det er helt forkastelig. Jeg er gravid, og er i min uke 17..jeg kjenner spark utvendig på magen,sambo kjenner disse... Og jeg kan ikke fatte at noen synes det er greit å ta livet av en beibi,for det er det det er.
Mamman*til*Lukas Skrevet 17. februar 2008 #121 Skrevet 17. februar 2008 Hahaha. Tror sjansen er større for å få fornuftige svar av veggen, HockeyMamma.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 17. februar 2008 #122 Skrevet 17. februar 2008 Sharlis: Haha.. er her fordi jeg liker å lese her inne.. og kommentere om jeg føler for det. Føler meg overhodet ikke uintelligent fordi jeg ikke gidder å argumentere med deg. Jeg syns ikke det er kjedlig å lese innleggene her inne.. det er dine det er kjedlig å lese.. du er flink å pålegge folk tanker og følelser de ikke har.. det skal du ha.. tålmodig er du også.. gratulerer. Skjønner du engasjerer deg i abort-debatten og respekterer dine synspunkt. Liker bare ikke måten du argumenterer på... har lest en del usaklig fra deg opp gjennom og... Og mener fremdeles du er selvmotsigende. Du gjentar hele tiden at : "om man ikke tåler å lese det som står her, så ikke vær her".. du er vel kanskje den mest nærtagne her inne.. Gidder ikke dra frem noen fler eksempel, men når folk blir så usaklig og selvmotsigende blir det litt vittig... så kom igjen: shoot!
Sharlis Skrevet 18. februar 2008 #123 Skrevet 18. februar 2008 Vivianca: Så fint at du liker å lese her inne:) Du mener det jeg skriver er så usaklig å selvmotsigendes..kom med eksempler på mine selvmotsigendes innlegg da. Tar meg nær av det folk sier her inne? Nei, absolutt ikke.hehe Dette er tross alt en krangleside,og da må man forvente seg dritkasting ..kvinnfolk er det verste som finnes når det gjelder å kakkle å lage oppstyr av ting. Dette er utrolig underholdendes for meg, og ler godt når jeg er her inne. Men kan ikke se at du kommer med noen innlegg som handler om temaet abort..for tross alt så handler denne tråden om abort. Ser den at du synes det er morsom å skrive drit til meg, og prøve på å provosere meg..men det funker ikke:)
<3 mine søte små<3 Skrevet 18. februar 2008 #124 Skrevet 18. februar 2008 Det er jo ikke alle kvinner som "frivillig" har sex/samleie.... Muligheten for abort, bør fortsatt være tilstede.. Når det er best å ta abort, vel så lenge fosteret ikke har annlagt noe nervesystem enda.vil det da ikke kjenne smerter tror jeg. En bør ikke dømme kvinner som velger å ta abort, det er jo et vanskelig valg å ta. Kansje er barnet ønsket man av ulike grunner kan ikke barnet bli båret frem? Kansje svangerskaputfor livmoren? eller voldtekt/incest. Sykdom hos mor..? grunner til abort er mange. og valget er nok like vanskelig uansett..
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. februar 2008 #125 Skrevet 24. februar 2008 Sharlis: Ok, hvis du sier du ikke blir provosert så tror jeg på deg. Er ikke interessert i å skrive drit til deg. Vi får vel kanskje være enig i at vi er uenige:) Har lagt merke til at du engasjerer deg veldig i abort-debatten, og det gjør jeg også. Ja, vi kvinnfolk kakler og krangler.. jeg også.. Og jeg synes det er gøy (som regel). Så det er fantastisk å ha en sånn side hvor vi kan skrive akkurat det vi føler på. Om du har lagt merke til det, så har jeg mange ganger sagt jeg respekterer meningene dine. og det gjør jeg. Skal ikke komme med noen eksempler på selvmotsigelse.. det er bare en følelse jeg sitter med etter å ha lest, men det er ikke så utrolig viktig for meg å bevise noe. Skal ikke krangle mere med meg, for jeg har en vag følelse av at vi er like sta begge to:) har lest på andre sider her, og jeg kom tilfeldigvis over din historie. nå greier jeg ikke være irritert på deg, og er heller spent på hvordan det går med deg. og bare så det er sagt: Sharlis er et utrolig fint navn:) Lykke til videre i svangerskapet:) Jeg er en prøver, og prøver så hardt jeg kan:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå