Gå til innhold

Abort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange er jo imot abort, noen synes det er greit å ha den muligheten.

Hva synes dere om det, og er 12 uker en grei "tidsfrist" eller burde den utsettes/kortes ned?

I Sverige kan man ta abort frem til man er 18 uker på vei.

Og her er det faktisk INGEN skrivefeil, til dere som er så glade i å påpeke det!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er greitt å ha den muligheten til å ta abort.

Men ikke det at man bruker abort som et "prevansjons middel".

Passer det ikke å få barn av ulike omstendigheter, så passer det ikke!

Jeg synes kansje 12 uker er litt for mye jeg da.. Kunne satt ned grensen til 10uker mener jeg! For da er forstret 8uker. Og i uke 8 begynner jo hjerte å slå.

så 10 uker er "ok".... Mener jeg;)

Men ikke gå så langt som 18 uker, som i Sverige nei!! =/

Skrevet

Fosteret har jo ingen nerver i uke tolv, så den ene forskskjellen på uke tolv og ti er jo at hjertet slår. Fosteret kan fremdeles ikke føle noen ting eller få vondt. Er nok derfor grensen er tolv uker.

Skrevet

Hvordan kan man vite at fosteret ikke kjenner noe???

Skrevet

Fordi, som sagt over, så har ikke fosteret nerver. Du kan vel tenke selv.

Skrevet

Hvorfor tenke selv når du er så snill å tenker for meg?;)

Skrevet

Hva det at grensen i Sverige er 18 uker da ?!?!? =/

Skrevet

Nei som sagt, ikke spør. Det må du nesten tenke deg til selv.

Skrevet

Gransen bør settes ned til 10 uker syntes jeg og!

Skrevet

12 uker er passe. ikke alle som finner ut at de er gravide før uke 10

Skrevet

grensen bør settes til. BRUK BESKYTTELSE.

om det er så himlade tragisk å bli gravid, så bruk helst alle prevansjonsmiddler som finnes på markedet.

Det finnes unntak, så klart, men det er ikke det som er tema ser jeg:)

Skrevet

Ja, vil ikke påstå at Norge idag har lite kunnskaper om prevansjon. Om prevansjon lærer man jo på barneskolen. Alle som debuterer sexsuelt vet jo "risikoen" med å bli gravid. Er man så "dum" at man lar det skje, og ikke beskytter seg hvorfor ikke ta "konsekvensene" av det?

Så ja, 10uker er "ok"... Ikke mer enn det, vertfall ikke 18 uke! :o

Skrevet

Om man er "dum" å lar det skje?

Hæ?? da har du INGEN grunn til å ta abort. Det er et liv man avslutter!

går ikke å se så simpelt på ting.

Jeg er ingen aktiv abortmotstander, men om man har en "ulykke" for at man ikke bruker prevansjon, TA "KONSEKVENSEN"

Skrevet

Ja, lar du mannen sprute sæd inni skjeden din;) og man vet hva som kan skje (GRAVIDITET) så hvorfor ikke være voksen nokk til å stå for det? Å ikke ta den "lettvindte" veien ut av det, som abort...

Man vet jo "konsekvensene", man blir jo gavid!!

Så hvorfor gjøre alt så enkelt, å ta abort?

Når man er klar over hva som kan skje...

Jeg mener at abort er alt for lettvindt!!

Skrevet

Anonym lenger opp:

Nå provoserer du..fy faen.enn å være så jævla amøbe at du kan skrive at et foster i uke 12 IKKE har nerver...er du faen meg dum?????

Klart den har nerver,hva tror du som få hjerte til å begynne å slå da?

Hva tror du får den lillen til å vokse?

Du må gå å koke hodet ditt en hel del..

Og den nedre grensen som er satt til uke 12 er det ingen spesifikk grunn til at den er satt.

De satt den grensen for å sette en grense..ikke for at det er noe forskjell mellom 11, 12 ,13 ukers foster.

Den nedre grensen burde blitt satt ned til uke 4..fra uke 4 KAN hjertet begynne å slå.

Ikke uttal deg når du ikke vet hva som er sant og ikke.

Skrevet

Enig der.

Abort er ingen prevansjon!!!!!!!!!!!!

Skrevet

"Den nedre grensen burde blitt satt ned til uke 4"

Jaha? Alle som finner ut at de er gravide må da til en UL for å finne ut hvor langt de er på vei. Det er vel ikke så veldig mange som finner ut dette så tidlig, og innen de har fått time til UL så er det allerede for sent å få time til abort.

Skrevet

ja, det er nettopp slik det burde vært for de som bruker abort som prevansjon, de skulle ikke hatt sjansen til å abortere.

Skrevet

Uke 4? Det er jo da man venter mensen... Er det ikke?

Det er jo ikke sikkert man tester positiv på en graviditets test i uke 4 en gang.

Skrevet

ja, sånn er det;)

Skrevet

Hvordan skal man skille de som bruker abort som prevansjon og de som er uheldige da? Med uheldig mener jeg at de har brukt prevansjon og denne har sviktet. Prevansjon er jo som kjent ikke 100% sikkert.

Skrevet

Nei, men om du absolutt ikke vil bli gravid, bruk all prevansjon som finnes, så er du sikker på at du ikke blir gravid.

Skrevet

Hvisomattedersomatte månen var en gul ost og man kunne hoppe opp og spise av den. La oss si at et par har brukt kondom i tillegg til at jenta går på p-piller. Til tross for dette blir jenta gravid. Skal hun da, etter deres standarder, fortsatt måtte bære frem barnet?

Skrevet

Lunatariel:

Det er ikke sikkert at en gravitest slå ut når du er 4 uker på vei nei..

Men har du sex og det skjedde et uhell så har man angrepillen, den kan du ta opptil 2 dager(muligens 3 dager) etter at uhellet skjedde.

Noen kan slå ut på gravitester i uke 3 , alt kommer annpå den lillen i magen om hvor mye hcg hormon den har greid å produsere frem til da.

Skrevet

Men Sharlis, ved bruk av p-piller, p-ring og annet lignende, så vet man jo ikke akkurat når prevansjonen svikter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...