Gå til innhold

Noen andre unge blivende førstegangsmødre?


Gjest

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det var noen andre unge blivende mødre her:)? Jeg er 19 år og bor i Oslo, så hadde jo vært veldig hyggelig å blitt kjent med noen andre i området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg vet ikke om jeg er en ung blivende mor,men jeg er 24 år. Dette er min første. Bor også i oslo,studerer. Hva driver du med? Jeg har ikke så mange rundt meg i samme situasjon, så huggelig å bli kjent med noen. Hvor landt er du på vei? Jeg er 7+1 idag så tørr ikke håpe helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 21 aar, og dette blir min foerste. Bor for tiden i Australia, men flytter hjem til oslo i slutten av feb. Dette var ikke helt planlagt, saa naa maa jeg bare komme meg hjem fortest mulig. Vet familie og kjaereste stoetter meg 100% saa det er godt aa vite:)

Jeg er 7 uker paa vei.. Vi maa proeve og faa til et treff naar jeg kommer hjem, det hadde vaert koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort i australia? Studert eller jobbet eller bare kost deg? HVor i oslo er du fra? Lykke til med hjemreisen og alt det der. Hadde vært hyggelig med treff, vil bare komme meg over de første 12 ukene jeg da. Tørr ikke håpe før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir straks 22 og er gravid for aller første gang. Jobber og bor i Oslo.

 

Til minime: Det går sikkert fint. Husk bare på å slappe helt av og lytte til kroppen din. Ikke stress!

 

Jeg er 7 uker på vei. Sliter selv masse med kvalme og må bare ta det helt med ro. Man får ikke særlig graviditetsfølelse sånn i starten, når man er så dårlig merker jeg. Men følelsene kommer nok når kvalmen roer seg.

Barnefaren likte ikke helt at jeg skulle på hytta med mamma og stå slalom. Jeg skjønner det litt siden hans mor har han mange spontanaborter, men jeg tror på at det som gjør meg lykkelig og øker min livskvalitet som vil smitte over på både barn og helse. Derfor blir det hytta i år også! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre at det er noen andre på min alder her, og ja, vi må jo prøve å få til et treff etter hvert, det tror jeg hadde vær riktig riktig koselig! Jeg er 9/10 uker, hehe, følger ikke så godt med på det der jeg, er egentlig bare terminen jeg teller ned til. :)

Australia ja, ja, da har du nok en lang flytur foran deg før du kommer hjem til go'landet da ja!

 

Enig med deg jess86, jeg også tror at det som gjør deg glad og fornøyd gjør barnet i godt humør og gir det en god start på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare reist rundt hele Australia i nesten et aar. Bodde ved Vaar Frelsers Gravlund, men flytter vel hjem til mor i Asker en liten stund foer jeg finner meg noe...Jeg har stresset veldig mye etter at jeg ble gravid, fordi det ikke var planlagt. Men proever og roe ned litt naa. Saa vi faar se hvordan det gaar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Jag heter Caroline och är 22 år och bor i Oslo. Det är mitt första barn och det var inte planlagt. Va på väg att flytta tillbaks till Sverige senare i år men så fick vi veta att vi skulle ha barn och då va det lika bra att stanna. Jag har inga vänner som har barn eller är gravida eller ens planerar att skaffa barn så jag skulle gärna bli lite kjent med andra blivande mammor här i oslo. Skulle vara så bra att ha någon man kunde diskutera med om allt man upplever och all den oro man har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linzz, ro ned, alt går bra - å være alenemor er ikke en dødsdom, tror du får så mange gleder og gode øyeblikk uansett ved å bli en mor at du glemmer at du er alene. Man klarer alt bare man vil gi det en sjanse!

 

Hei Caroline, ja, var vel kanskje best å bli i ro og spare barnet og deg selv for masse flytteplanlegging og stress. Har ingen venner som har barn eller har planer om det i det hele tatt, så vi er på samme sted kan du si. Ja, det hadde jo vært utrolig koselig å ha noen å diskutere all frykt og uro med, er jo like mye av den delen i meg som det er av glede!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er fler som sier at det ikke var helt planlagt. Fikk helt sjokk jeg. Men man må nesten prøve å gjøre det beste ut av det. I natt drømte jeg om at jeg ikke kom inn på noen studier etter at jeg hadde født. Huff for et mareritt! Menmen, å bli mamma er uansett den største livsoppgaven, så noe skal jeg få til.

Hadde vært koselig å få til et møte. For min del må det bli etter at denne kvalmen har gitt seg. Trenger å være i umiddelbar nærhet av et toalett døgnet rundt. Håper det gir seg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melamin: Ja visst är det mycket lycka med att få barn också och inte bara oro. Men helt plötsligt har man ju inte bara sig själv att tänka på utan man har ansvar för ett liv! Man får som glömma sig själv för ett tag och ens förra liv finns inte kvar. Och bara på att tänka på själva förlossningen får jag ångest... Men självklart så kommer det i slutänden kännas värt det 1000 gånger om.

 

Jess 86: Jag fick också en stor chock då jag fick veta. Kändes som att jag drömde i flera dagar. Jag har också haft lite ångest över hur det ska gå med studier och karriär och sånt men jag tror man klarar det om man bara vill. Och tänk sen va skönt att va ung mamma och ha en massa energi och att när vi är i 40-årsåldern är barnet vuxet! Hoppas din kvalmhet går över snart!

 

Jag ser jättegärna att vi styr upp en träff längre fram! Kanske när Linzz har kommit hem från Australien och vi kommit lite längre fram i våra graviditeter då kvalmhet och trötthet gått över.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det akkurat som dere begge, ble helt sjokkert når to striper kom opp på testen min. Var på ferie i danmark for å feire nyttårsaften, så ble en rimelig tørr og rolig aften for min del, ble jo en del å tenke på.

 

Men føler at de mest negative tankene har gitt seg nå, bare gleder meg til å komme på neste kontroll for å se at alt går bra til og kanskje få noe ordentlig bevis på at det er en liten en inni meg.:)

 

Studier tror jeg ikke er noe problem, er man satt inn for å få en utdanning så klarer man det uansett om man har et barn eller ikke. Jeg for min del starter på kveldsskole i morgen kveld, to kvelder i uka frem til desember, da er jeg ferdig utdannet. Herlig herlig!:) Og det SKAL jeg klare, hehe, selv om jeg får en liten "pause" i desember, så må jeg bare være streng med meg selv..

 

Ja, hehe, greit åkunne gå ut alle sammen uten at noen sovner eller spyr under praten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er folk på vei her? Og når skal dere/ har dere vært på kontroll?

Jeg er litt over 7 uker og skal på første kontroll på onsdag. Både gleder og gruer meg. Men det går sikkert bra.

 

Hvordan er formen deres? Jeg har veldig vonde pupper og ganske trøtt,men ellers bra. Orker ikke helt å lese så mye på skolen,men det får jeg ta igjen når jeg får litt mer energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei minime, er ca 9 uker på vei, har termin 6 september, var på første kontroll i midten av januar, og skal på neste 12/2, gleder meg:)

 

Formen min er rimelig bra, har sånne små kvalmeinnfall, hvor jeg bare føler meg helt forjævlig for å være ærlig, men de går fort over, og jeg har ikke spydd en eneste gang, så jeg får vel ikke klage. Puppene er blitt ganske ømme de og, føles som om det er en hard klump inni hver av dem, deilig ja, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har just gått in i tionde veckan. Har termin den 9 september... hade inte tænkt gå på kontroll førren i 12:te men fick høg feber i 8:de så va på en kontroll då før jag blev orolig. Men tror jag væntar några veckor till næsta nu. Jag længtar till magen børjar synas och tills man kan kænna sparkar før då kommer det kænnas så mycket mer verkligt!

 

Jag ær otroligt sliten. Kænns som att brøsten blivit dubbelt så stora och så ær de ømma. Jag har otroliga humørsvængningar. Ena stunden ær jag glad næsta stund ær jag arg och helt pløtsligt blir jag ledsen. Det ær som PMS gånger 10. Hoppas det blir bættre længre fram det också...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan bare si meg enig. Humørsvingningene er det verste, tror ikke helt forloveden min vet hvor mye følelser og hormoner som strømmer gjennom meg til enhver tid, skal ikke så mye til for å få meg til å gråte eller le:) Men men, det går vel over.. Ja, gleder meg masse til magen synes jeg og, blir så hyggelig å slippe å fortelle til folk at jeg er gravid, hehe, at det bare kan synes, så jeg har en unnskyldning for å spise sjokolade og sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på første kontroll. Det var ikke så skummelt akkurat. Ble sendt til ultralyd på mandag siden det er en funksjonshemmet i min familie,men er ikke så bekymret for utfallet. Er veldig spent på om vi kommer til å se noe på mandag,hjerte feks. Moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende, håper dere ser at alt er bra :) Skal til ultralyd på onsdag jeg, klarer ikke vente til jeg blir innkalt, så bestilt time på Oslo Akutten;) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg heter Elisabeth(24) og bor i Oslo, studerer og jobber. Venter første barnet 27. september! Så hyggelig at vi er flere her i byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig, hei Elisabeth:) Jeg heter Elisabeth jeg også!;) Ja, vi er jo en del her fra hovedstaden, så da har vi jo ingen unnskyldning for å ikke få til noen treff etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ultralyd på onsdag da melamin.

 

Eje, velkommen. Så hyggelig at det er flere unge fra oslo her. Hva studerer du og hvor jobber du? Går graviditeten greit for deg? Jeg er 8 uker på vei og skal på første ultralyd på mandag. Har sykdom i familien så de skal bare sjekke at alt er i orden. Gruer meg litt men det går sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melamin: Treff må det bli, ja, selv om jeg fikk litt nerver etter å ha sett doku. på TVN i går kveld...

 

minime!! : Studerer på HF, tar en bachelor på deltid, og jobber fullt i butikk på city, så det blir en travel vår! Alt står bra til med meg og magen, heldig vis! Håper det samme gjelder alle andre her inne...

 

Er det forresten noen som har tenkt til å melde seg på gravidegym på SIO(Domus A.) i mars? Hadde vært hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av SATS, og saa de hadde yoga for gravide der, saa har tenkt aa dra paa det etter hvert... Saa faar jeg se hvor mye jeg orker ut over det..:)

 

Jeg skal til foerste kontroll paa tirsdagen i Australia. Er ikke helt sikker paa hvordan den kontrollen blir i forhold til foerste kontroll i Norge, som jeg ogsaa skal paa saa fort jeg kommer hjem 27. feb. Vil bare ha en liten sjekk her foer jeg drar. Noen som kan fortelle meg hvordan foerste kontroll var i Norge? Hva sjekket de?

Uansett jeg gleder meg veldig til kontrollen, er spent paa hvordan det gaar. Jeg har ogsaa noen i familien som har downssyndrom. Saa jeg burde vel kanskje teste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dokumentaren på tvnorge om?!;) hehe, ble jeg litt nysgjerrig ja gitt..

 

 

Det eneste legen fysisk testet ved meg var blodtrykk, hørte på hjertet, pluss blodprøver og veide meg, og urinprøve. Går nok bra ja :) Men er nok greit å ta en kontroll i norge når du kommer hjem også, så du får kommet igang med å søke fødested og alt det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...