Gå til innhold

Noen andre unge blivende førstegangsmødre?


Gjest

Anbefalte innlegg

heisann alle sammen! Jeg er 24år og bor i Oslo, på Røa. Skal blie mamma for første gang 1.september. :) Gleder meg! Vært artig å møtt flere i samme båt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ragnhild!:) Jeg skal bli mamma for første gang teknisk sett 5 dager etter deg;) Ja, det hadde vært veldig morsomt, og virker jo som om vi er veldig mange i samme båt her i Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var om damer som stjal babyer fra magene til mødre *grøss*.. Velvel, får ikke håpe det er amerikanske tilstander her enda!!

 

I dag har jeg kjøpt garn for å prøve å strikke babyteppe, gleder meg til å begynne! Litt koselig å ha noe å drive med i ventetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd igår. Fikk se småen og hjertet slo som bare det:) Kjempeglad. Men legen var ikke så hyggelig så det tok bort litt av gleden. Han skremte meg med missed abortion prat og ville at jeg skulle komme tilbake om tre uker for å sjekke at fosteret ikke var dødt!!! Fikk helt sjokk da han sa det. Virket som han bare var ute etter penger. Han sa også at det var greit å ta et glass vin i ny og ne, noe som jeg personlig ikke er enig i. Men vi så tross alt hjertet da. Så nå er det bare å håpe videre.

 

Er alt bra med alle her inne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 23 år, bor i Stavanger. Er 7 uker og 6 dager på vei:)

har ikke vert hoss lege enda.. men etter min rekning så har jeg termin 26.sep.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minime.. slem lege! Det var ikke noe hyggelig sagt, la oss blivende mødre leve i trua om at det kommer til å gå godt uansett hva:) vi trenger ikke å bli mint på at det kan skje noe trist.. jeg skal på ultralyd i morgen, håper virkelig jeg får se et lite hjerte:)

 

hei hei tvilling 84 :) når har du tenkt deg til lege da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag va på førsta besøk hos min fast lege idag. Det va det værsta jag varit med om. Han var så otrevlig och snæste åt mig och svara inte ens på mina spørsmål. Nær han skulle lyssna på hjærtat fann han det inte och då jag sa att jag blev orolig brydde han sig inte ens. Nær jag gick dærifrån græt jag. Ær det så svårt att vara trevlig mot en patient? Ska ringa NAV och fråga om jag får byta...

 

Melamin: Hur gick det på ditt ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CarroD: Så utrolig trist å høre. Vet ikke om du leste innlegget mitt litt høyere opp om mitt ultralyd besøk,men gikk også gråtende ut. Skjønner ikke at det går ann. De som har valgt et omsorgsyrke for klare å glede seg med sine pasienter. Dette er jo tross alt utrolig stort for oss. Jeg ville ha byttet fastlege.Hvis du går inn på nav.no står det " finne din fastlege" til venstre. Der kan du bytte:)

Hvor langt er du på vei? Håper du har fått legebesøket litt på avstand nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minime: Tack før støtte! Gick in på NAV nu och fann ut hur jag skulle gøra! Kan inte tænka mig att gå tillbaka till den hemska legen igen! Jag ær i slutet av vecka 11 nu. Vet inte om hur vanligt det ær att man kan høra hjærtlydet nu men blev ændå orolig då han testa och inget hørdes! Jag førstår inte hur din lege kunde sæga så till dig! Man utgår væl ændå från att allt ska vara bra med fostret?! Och dumt att han ska få dig att oroa sig i onødan!

 

Ær det någon som vet hur jag ska komma i kontakt med en jordmor? Nær jag fråga legen (den dumma) sa han att jag skulle fråga mina nabor. Men det kænns lite konstigt før vi ær just nyinflyttade och jag har aldrig snackat med dom tidigare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan komme i kontakt med jordmor ved å gå til nærmeste helsestasjonen din:) Se eventuelt på gulesider.no eller søk litt på bydelen din og helsetilbud, så burde du finne noe!

 

Herregud så idioter noen leger kan være.. Kan være vanskelig å finne hjertelyden, så ikke vær urolig, sikkert bare han som ikke gadd å gjøre et ordentlig forsøk! Det er jeg helt sikker på:)

 

Ultralyden gikk helt fantastisk, 11 uker på vei akkurat på tirsdag.. Fikk se og høre den lille, er jo et helt lite menneske der inne jo! Fantastisk!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melamin: Tack før rådet! Har funnit min nærmaste helsestasjon nu så hoppas att jordmoren jag får ær bættre æn legen =)

 

Åh men då ær du klar med vecka 12 imorgon? Va skønt før då kan man ju andas ut lite grann. Jag gjorde ultraljud før några veckor sedan då jag va i vecka 8 men då kunde man ju knappt se nånting. Bara en liten klump med ett hjærta som slog. Men liv va det alltid. Kunde du se armar och ben och så nu? Længtar till vecka 17 då man får gøra igen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej.

Jeg heter Linda og er 22år og bor i Oslo, studerer fyisoterapi. Er vel 9 uker på vei nå.. Bestemte oss igår for å beholde barnet.

Skal til legen i neste uke :)

Må si jeg er meget nervøs, redd, spent men ikke minst glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda!:) Gratulerer så masse.. Koselig å se flere oslojenter her inne..Ikke vær nervøs, selv om det er mye forandringer som skjer..

 

Ja, jeg så armer og bein og alt mulig, er ingen tvil om hva man ser på bildene:) Akkurat som et ordentlig lite menneske, helt fantastisk var det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Gratulere å lykke til alle sammen!

 

Jeg er også ung førstegangs blivnde mamma.

Veldig spent å egentlig litt uvitende, men vi gleder oss kjempe mye.

Er i den 9. uke nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg passert uke 11 og formen er på topp. Har ikke hatt noen problemer og det er veldig deilig. Skal på ultralyd på onsdag. Både gleder og gruer meg. Hvis alt ser fint ut blir det tidenes dag.

Har dere bestilt sykehus plass? Jeg bestilte på ABC-klinikken på Ullevål. Håper så veldig at jeg får plass der.

Ellers burde vi kanskje få til et treff snart, hvis det er av interesse for folk? God helg til dere alle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått plass på ullevål, visste ikk at det er forskjellige klinikker der? Litt ny i alt det her jeg :)

Ultralyd blir gøy,gled deg masse! :D Treff høres jo kjempemorsomt ut. Jeg er veldig gjerne med !;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABC-klinikken er alternative metoder. Basseng og akupunktur. Har veldig tro på slikt jeg:)Man søker seg spesielt dit. Hvis du har fått plass på Ullevål er det nok på den vanlige fødeavdelingen. Jeg har hørt utrolig mye bra om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, okey :) Høres spennende ut ja, lest mye om basseng og hvor mange som er fornøyde med det! Det blir jo bra da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ragnhild og alle dere andre :) Jeg er 23 år, bor i Oslo på Bjølsen og jobber på Røa.. Venter mitt første barn nå.. Kjenner ikke så mange andre i samme situasjon da jeg flyttet hit fra stvg for litt over 1 år siden, håper det er noen der som vil bli kjent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har också funderat på ABC-kliniken. Tror det ær perfekt om man har en lætt och ganska snabb førlossning.... Men tænk om man får en lång och komplicerad? Om de blir tvungna att klippa osv. Jag skulle i det fallet ångra mig otroligt mycket att jag inte valde bedøving. Har skrivit en ansøkan men har inte sænt den ænnu. Klarar inte av att bestæmma mig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CarroD.

 

Tenkte på akkurat det samme. Men fikk beskjed fra legen min at hvis man får en komplisert og tøff fødsel og man ikke lenger ønsker å være på ABC men vil ha epidural så kan de bare flytte deg over på vanlig fødeavdelig på Ullevål(så lenge det er plass der) Den ligger nesten vegg i vegg. De vil alltid gjøre det som er best for mor og barn. Kusinene min fødte på ABC for 4 år siden og hun skal føde der igjen i juni. Hun var kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMe: Det læt ju tryggt! Va bra att det ær så... Då kanske jag ska søka ændå! Men visst borde man få lov att gå dit och hælsa och få lite mer info innan man bestæmmer sig helt? Tror du att det ær før sent att søka i vecka 15 som jag ær i nu? Har du søkt ænnu och i vilken vecka ær du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...