prebs Skrevet 15. desember 2007 #101 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har knist mye av denne tråden! Her er min: Dere vet Tornerose-sangen ? I ett vers er det: "...så kom den onde fe der inn, fe der inn, fe der inn" osv. ble av broren min til: "...så kom den onde Federinn, Federinn...." I bilen spurte han mormor: "Du, mormor, hvorfor er han derre Federinn så slem? " Det tok en stund før den arme mormor skjønte så mye, gitt...
kat75 Skrevet 16. desember 2007 #102 Skrevet 16. desember 2007 Husker jeg overhørte lillesøster (hun var vel 6-7 år den gangen) øve til Lucia-opptoget: "Svart senker natten seg i stall og stuer, solen har gått sin vei, skyggene druer"... Og en av litt nyere dato: En kompis som sang med av full hals på Rage Against The Machine-hit'en "Killing in the Neighbor"... (Sangen heter Killing in the Name, i refrenget synges "Killing in the Name of"...)
Junigull 08 + julispire Skrevet 16. desember 2007 #103 Skrevet 16. desember 2007 morsom tråd!! Hørt jokke og valentinerne med "to fulle menn"? lyder; to fulle menn, rider igjen.. min søte kjær venninne sang; " to fulle menn, ingen igjen"
Fruen i huset Skrevet 16. desember 2007 #104 Skrevet 16. desember 2007 Hehe ) Ei venninne er ekspert på å misforstå tekster, men denne er den eneste jeg kommer på nå: "røyker du røyken til røyken er stump, fester den seg som en FOSTERKLUMP i halsen din..." .. skal være hosteklump Da vi kommenterte det, argumenterte hun med at hun hadde rett, for fosterklump var noe som vokste og vokste ... Hun var vel 14, 15 år... Hehe
Nummer tre <3 Skrevet 16. desember 2007 #105 Skrevet 16. desember 2007 Always Coca Cola jule sangen: de synger "Holydays are coming" når jeg var liten sang jeg alltid "Kalde days are coming" syns det var så rart at de blanda norsk og engelsk i samme tekst...
Mops7 Skrevet 16. desember 2007 #106 Skrevet 16. desember 2007 LOL!!! To gode: En tøffing på gymnaset sang devil in the sky.. (devil in disguise) Og god skjønn kompis sang på laugh'n a half, og setningen: My mother threw me into this world as a winner, ble til :My mother threw me into this world as a woman.. Mye latter da ja:)
ehtaner84 Skrevet 16. desember 2007 #107 Skrevet 16. desember 2007 kan ikke komme på noen sanger som jeg sang feil, men ble alltid plaget fordi jeg sa "slipp willy free". sa det med sånn skikkelig amerikansk-engelsk aksagn.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #108 Skrevet 17. desember 2007 Fikk en liten oppdagelse for en ukes tid siden, på konsert med barnekor... da skjønte jeg plutselig, i Eidsvåg sin " i en natt", de sang " ingen opptog for den lille" på slutten av et vers - jeg har da alltid trodd det var " ingen doktor for den lille" og tenkt at det var da kanskje også naturlig at doktoren ikke var der da Jesus ble født... Skjønner litt mer av at det manglet opptog...
Hildemor fra vest Skrevet 18. desember 2007 #109 Skrevet 18. desember 2007 Kjempe artig trå du har startet..Har egentlig mange eksempler men kan nå i disse juletider nevne noen eksempler fra min kjære niese sitt jule reportuar. I sangen "Du grønne glitrende tre god dag" skal man jo på slutten synge om stjernen som skal minne "oss om vår gud "hvor på min niese på fire år stolt og høytidlig sang "den skal minne og Gud går ut og Gud går ut", Da hun var to sang hun "Bleieklang Bleieklang" like overbevist om at det var det det het..Nævnte niese har alltid vært kjendt for å komme med de utroligste komentarer og jeg glemmer nok ikke den juletre festen hun kom til meg( jeg er rullestolbruker) rett før juletregangen og sa:" Tante jeg kan godt slepe deg rundt juletreet hvis du vil..Da var hun 5 år ;-)
2trollunger Skrevet 18. desember 2007 #110 Skrevet 18. desember 2007 Snuppa (3år) mi synger; "Bæ bæ lille venn!" Jeg syns det er så søtt at nå har jeg også begynt å synge den versjonen
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #111 Skrevet 26. januar 2008 Første linje i Radioheads Creep "When you were here before, Couldn't look you in the eye" trodde jeg i mange år var "When you were in the phone, Could knock you in the eye" forsto ikke heeelt sammenhengen med resten av verset..hihi..;-)
oktober16 Skrevet 26. januar 2008 #112 Skrevet 26. januar 2008 Fettern min sin versjon av Dire Straits sin "so far away from me" ble til sofaen er i veien for meg.
Monique72 Skrevet 26. januar 2008 #113 Skrevet 26. januar 2008 Min sønn på 7 år hadde problemer med å uttale "Pirates of the Caribbean", og sa no sånt som: paiens offens kadaribien. Dessuten trodde han at "Internet Explorer" het: Internet eksploderer.
nitusa Skrevet 26. januar 2008 #114 Skrevet 26. januar 2008 denne tråden var jo bare knallmorsom:) ei vennine som har fortalt meg at når ho gjekk på søndagskolen som lita jente hadde ho en sang ho sang veldig feil på...... hehe kan ikkje sangen sjøl men vett at teksten skal vere slik jesus ut or nasaret ho sang jesus ut or nasa renn....
Kulå Skrevet 26. januar 2008 #115 Skrevet 26. januar 2008 Denne var utrolig morsom. Har selv fått mange aha opplevelser ang sangtekster, men de er jo selvfølgelig glemt nå.... hehe..... Men har en fra min datter 3,5 år. Ang sangen santa lucia. " svart senker natten seg( min mann tror forresten at det er snart senker...) i stall og stue, solen har gått sin vei, skyggene truer, i mitta dette hus, stiger...... Vi ler like mye hver gang hun stemmer i... Nevøen min på 7 synger i sangen av whig wham, come on come on... You are the only one living in my fantasy, imma drid( in my dreams) Hehe. En til som ikke er ang sang... For noen år siden var vi en gjeng som var veldig heldi å få bruke smiths venner sin eiendom til lek å moro. Da min sønn skulle si hvor vi skulle ble det smiths svømmer... hehe. Vil ha flere gullkorn...
Kulå Skrevet 26. januar 2008 #116 Skrevet 26. januar 2008 Synger foresten ennå kari kari krigsmann, selv om det er feil. Blir liksom mye finere da synes jeg.
Fruen i huset Skrevet 26. januar 2008 #117 Skrevet 26. januar 2008 Ang Postgirobyggets Tidløs: Min mann synger: "og jeg som trodde jeg var rik, på dine penger"... Det skal være "og jeg som trodde jeg var rik, men tid ble penger" Heheh
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #118 Skrevet 26. januar 2008 ..eller han som spurte etter sangen Aaaaafrica i Platebutikken... Skulle ha den der "Freak out"
Eliise Skrevet 26. januar 2008 #119 Skrevet 26. januar 2008 Ei lita jente jeg kjenner... 10-12 år den gang sang til nirvana sangen... Here we are now ...je kan teine.... ('jeg kan tegne' på dialekt altså) Orginalen lyder : Here we are now ...entertain us...
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 26. januar 2008 #120 Skrevet 26. januar 2008 Der jeg kommer fra har vi et lokalt band som har en sang som heter myself and i Satt enn dag og sang på den, og ser at mora mi krøker seg av latter. skrur av musikken og spør hva hun ler av. Viser seg at hun har hele tiden trodd at de sang my cellphone died. plutselig forstod hun sngen bedre. Mobber henne masse for det enna. like gøy hver gang vi hører på den.
*H* Skrevet 26. januar 2008 #121 Skrevet 26. januar 2008 jeg trodde det var "fangene på fort på jar", siden tanta og onkelen min bodde på jar.. syns det var så rart at det liksom var ute på en øy og sånn, hadde aldri sett det på jar før...
jaja.. Skrevet 27. januar 2008 #122 Skrevet 27. januar 2008 Her i heimen pratar me nynorsk, men i barnehagen er det ein del bokmåls-sangar. Ved lunsj i barnehagen syng dei ofte sangen gutter og jenter. (Gutter og jenter sitter og venter, magen er sulten og halsen er tørst. Nå skal vi spise, men først må vi vise at vi kan synge bordverset først.) Sidan me ikkje seier spise, men ete, så har det nok vorte ein liten misforståelse her. For jenta mi kom heim og sang: Nå skal vi FISE....
Nebulae Skrevet 29. januar 2008 #123 Skrevet 29. januar 2008 Svogern min trodde lenge det I sangen til RI
Nebulae Skrevet 29. januar 2008 #124 Skrevet 29. januar 2008 Svogeren min trodde lenge at det i sangen til Rihanna - Umbrella ble sunget "Under my arms forevah' " istede for Under my umberella.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 29. januar 2008 #125 Skrevet 29. januar 2008 venninen til min 7 åring fikk det for seg at i steden for " uh, heaven is a place on earth" sang hun "uh, heaven is a place on my lover" er jo ikke likt engang. men de er søte når de synger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå