Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 2. oktober 2007 #126 Skrevet 2. oktober 2007 Hei Stratosen prøver og Snart4barn. Dere er absolutt ikke de eneste som ikke er blitt gravide enda, jeg venter og venter og venter enda, begynner snart og tvile på om jeg i det hele tatt kan bli gravid igjen:( Men i morgen skal vi til legen, så da får vi se hva han sier, har hatt mye vondt i magen i det siste, sånn små kramper, men tror det skyldes sjau, for i dag på jobb kastet jeg opp, men skal nå få legen til og sjekke det fordet. Håper vi snart kan glede oss over og skrive her inne at JIPPI vi er gravide igjen vi også:):):):) Masse lykke til til alle her inne:):):)
Tasselur Skrevet 2. oktober 2007 #127 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg kan vel også sies å ha hørt til her inne en stund, ikke skjedd noe her heller... Hadde EL i helga, har begynt å tempe så vet det helt sikkert. Men har mista litt trua jeg også, lutealfase på 8 dager kan jo bare ikke funke... Så denne pp temper jeg for å vise legen min at jeg har et problem, hun vil nemlig ikke gå med på at jeg har kort lutealfase... Forbereder meg mentalt på spotting i helga og TR i begynnelsen av neste uke... Gratulerer til alle dere som faktisk har blitt gravide!! Det er veldig godt å se at det er mange som etterhvert blir gravide, og faktisk kommer seg videre til 2. tri også. Håper å følge etter dere en gang om ikke så lenge. : )
Clavia Skrevet 3. oktober 2007 #128 Skrevet 3. oktober 2007 Hei alle sammen! Håper noen av dere som også har mistet, kan hjelpe meg eller i hvertfall berolige meg litt.. Jeg er SÅ frustrert! Mistet i MA og hadde utskrapning 22/8. Har hatt og har fortsatt murring og verking der jeg tror eggstokkene er og noen ganger blodspor i utfloden eller i "der inne". Føler meg litt "medtatt" der nede på en måte. Prøver å kjenne på livmortappen, men blir ikke klok på den.. Beklager utrolig ekle detaljer, men er så stresset for at det er noe galt. Ikke noen mens og bare negative tester. Har kjøpt eggløsningstester fra babyplan, så tar dem om morgenen selvom jeg ikke tror det er noe poeng i det. Vi begynte å ha sex igjen 9/9, så kan jo i teorien være gravid, men disse murringene har holdt på så lenge at da burde jeg vel hatt positiv test hvis jeg var gravid? Noen som har hatt noe lignende eller kan hjelpe meg? Hva kan blodet være?? Er veldig lite og sjelden nok til at det synes i trusa.Var hos legen forrige uke og han sa at alt så bra ut. Men glemte i farten å si at det kommer litt blod noen ganger. Uff, blir gal av å lure og bekymre meg..Håper noen av dere har noen svar til meg. Clavia
anesam Skrevet 3. oktober 2007 #129 Skrevet 3. oktober 2007 Heihei! Jeg er her enda jeg også... Er i min 3. pp etter sa. Har el i disse dager og håper inderlig at det klaffer denne mnd. Ble faktisk spådd at jeg blir gravid i oktober av kimby! :-D håper det stemmer.... Lykke til alle sammen!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 6. oktober 2007 #130 Skrevet 6. oktober 2007 Hva skjer a, fant tråden helt nederst på side 4.... Her har det begynt og skje ting, skal på ytredning på sykehuset nå etter at jeg var hos legen på onsdag, så vi får håpe det skjer fort, og at de klarer og få rettet på syklusen min i første omgang. Håper alt går bra med alle her inne:)
har4barn Skrevet 6. oktober 2007 #131 Skrevet 6. oktober 2007 L.N.B: så bra at du nå får sjekket deg. håper det kommer en spire snart. Her er det ca en uke igjen til ikm. Har selvfølgelig ingen symptomer, men i sted, på do, oppdaget jeg litt blodig utflod. Blir sliten og oppgitt! Hva om det er tanta som kommer allerede, og at syklusen igjen "klusser". Jeg orker ikke mer tull nå. Krysser fingrene for oss alle!
mth80 Skrevet 6. oktober 2007 #132 Skrevet 6. oktober 2007 Hei alle! Jeg melder meg inn her...hadde sa i januar og ma 20.sept (14 uker, barnet døde i uke 10). Fikk jo beskjed om å vente med sex etter en mens, men føler meg veldig klar igjen...noen som har erfaringer? Kroppen blir vel ikke gravid hvis den ikke er klar for det, eller? Vil for all del ikke oppleve det samme en gang til. Selv om det er ganske tidlig i svangerskapet så er det jo vondt og uvirkelig at det skal ta slutt så fort. Godt å dele tankene med flere som har opplevd det samme. Lykke til alle sammen! Det ordner seg for snille piker :-)
Sept 76, jente nr2: 22.08.08 Skrevet 6. oktober 2007 #133 Skrevet 6. oktober 2007 Hei ...... Jeg hadde en MA 3. sept. (mistet i uke 11). Og da fikk jeg beskjed om å vente en måned, så jeg prøver igjen nå...selvom jeg ikke har fått mensen ennå, men jeg tror jeg nylig har hatt el. Men jeg stresser ikke, og tar det som det kommer. Akkurat nå koser jeg meg med et glass rødvin.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 6. oktober 2007 #134 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg ble også anbefalt å vente til etter en mens, men jeg kjenner mange som ikke har gjort det og det har gått fint med alle disse!!! Vi valgte å vente til etter første mens slik legen anbefalte oss. Nå er jeg på 16 dag i syklus og ingen positiv el-test...så det lover ikke godt for min del i denne pp.... Snart4 barn? : Jeg krysser fingrene for at du har en festeblødning:-)
har4barn Skrevet 7. oktober 2007 #135 Skrevet 7. oktober 2007 Her har freden senket seg over huset igjen, etter en uke med svoger-familier på besøk:) Trivelig, men litt godt å bli alene igjen også. Ettersom vi er trøndere, så er det først nå vi starter med høstferie, så vi har heldigvis noen fridager å glede oss til. Trist å se at så mange nye dukker opp her på denne tråden, men velkommen skal dere være! Aug-mamma: Det kan jo hende at du har el selv om det ikke slår ut på testene dine. Vi kan jo håpe at vi får dele 1.tri sammen også!! Er nå kommet inn i syklusens verste uke: nemlig uka før ikm. Jeg prøver å tenke på alt mulig annet enn symptomer, men det er ikke lett. Har "heldigvis" ingen symptomer så tidlig, så jeg kan glemme det over lengre perioder. Blir vanskeligere for hver dag som nærmer seg ikm. Noen andre`?
Tasselur Skrevet 7. oktober 2007 #136 Skrevet 7. oktober 2007 Heisann snart4barn?. Er inne i den lengste uka jeg også, og prøver å leve med skylapper for å ikke bli for opphengt i det. Begynte å tempe denne pp, og det å ha en verdi å knaste inn i et skjema hver morgen har faktisk tatt over for litt av testehysteriet mitt. Vi får se hvor lenge det varer. ; ) Ellers har jeg ikke så store forhåpninger, vil bare at lutealfasen min skal bli 9 dager eller mer... Og at det skal gå så lang tid som mulig før jeg begynner med den hersens spottinga. (Begynte 6 dpo forrige gang, denne gangen blir det iallefall ikke før 8 dpo siden det er 7. i dag!)
har4barn Skrevet 7. oktober 2007 #137 Skrevet 7. oktober 2007 Hei, Tasselur prøver igjen! Så spennende å ha et skjema å se etter! Jeg har aldri tempet, og ser vel heller ikke for meg at jeg kommer til å gjøre det. tror at jeg vil bli stresset av det. Ble stresset av å el-teste, jeg:) , så det har jeg også bare gjort en pp. Satser på at vi skal klare det en gang likevel . Vi har jo klart det 4 ganger før da. Har du slitt med korte lutealfaser nå? Når har du ikm da? Jeg har ca 14. (mistenker at jeg kanskje hadde el 1-2 dager før vanlig tid, men kommer ikke til å teste før jeg evt er over ikm). Aug-mamma: Noen positive el-tester snart?
Clavia Skrevet 10. oktober 2007 #138 Skrevet 10. oktober 2007 Hei alle sammen! Har skrevet spørsmål her uten å få svar, så håper dere har svar til meg denne gangen. Har hatt litt blodspor i utfloden etter MA 22.august. Ikke fått mensen igjen, men vi prøver litt for det. Ettersom det kommer litt blod eller lys brun utflod (spesielt etter sex), kan jeg likevel bli gravid/være gravid nå? Snille jenter, håper noen har et svar til meg ) Gooooooooood onsdag og husk jordmødrene!
har4barn Skrevet 10. oktober 2007 #139 Skrevet 10. oktober 2007 Ja, det er kjedelig å legge inn innlegg hvor ingen svarer. Jeg kan godt svare deg, men jeg tror ikke du blir så mye klokere:) . Jeg kom ganske raskt inn i normal syklus igjen, men jeg slet med små mellomblødninger i 3-4 måneder etterpå. Så det svaret jeg kan gi er: ja, mange har blitt gravide med en gang, mens mange slitere med litt mellomblødninger. Krysser fingrene for det første alternativet for deg:) Lykke til!!!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 10. oktober 2007 #140 Skrevet 10. oktober 2007 Heisann. snart4 barn: Jeg har sluttet å teste etter EL denne mnd. Brukte siste testen min på søndag (dag 17 i syklusen, og da hadde jeg testet siden dag 8), så syklusen min er tydeligvis ikke i orden igjen hvis disse testene stemmer (CB digital). Følte jeg hadde EL rundt dag 12-14, men det slo som sagt ikke ut på testen, men satser på at jeg har hatt EL selv om.-) Har IKM på torsdag i neste uke, men må nok bruke ett par tester før den tid.hehe Nå er virkelig symtomjakten i gang, følte meg litt kvalm i morges og litt stikninger nederst i magen, men alt er sikkert ønsketenkning..Nærmer seg din IKM nå:-) Lykke til alle sammen ihvertfall!!!
-Petrine- Skrevet 10. oktober 2007 #141 Skrevet 10. oktober 2007 Hei alle dere andre som har mistet i SA eller MA Melder meg inn her etter å ha mistet for en uke siden. Var da 6+2 og slapp heldigvis utskraping. Fikk beskjed om å vente til etter menstruasjon med å prøve på nytt, så det blir ikke noen iherdig prøving denne måneden. Har gått til innkjøp av el-tester og er klar for å prøve dem neste måned. Men, dere som har hatt SA tidlig, fikk dere mensen etter normal sykluslengde? Altså 29 (den syklusen jeg har) dager etter dere begynte å blø ca? Håper det ikke blir så mye kluss med systemet nå, vil komme igang med prøving igjen Ellers har jeg en Pearly som jeg skal begynne å bruke for å finne el.. Ble gravid i tredje prøveperiode uten å bruke el tester eller pearly nå sist, så satser på at det går rimelig raskt neste gang også. Lykke til alle dere andre
har4barn Skrevet 10. oktober 2007 #142 Skrevet 10. oktober 2007 aug-mamma: Ja, her nærmer det seg ikm uten noen forhåpninger. Har ingen symptomer, og i dag begynte jeg å få en del utflod igjen, og det er et tegn på tanta hos meg. Så her regner jeg med at vi går over i 10.pp på lørdag/søndag. Fikk heldigvis sendt henvisningen til Medicus i går, og håper at det ikke går alt for lang tid før vi får komme inn for å sjekke om noe er galt. De sa at mannen min bare kunne skrive den henvisningen (han er lege), så vi slapp å vente i flere uker på time til fastlegen. (noen fordeler må vi jo ha:) ). krysser fingrene for at symptomene dine er en spire:) Jeg har alltid hatt mange symptomer i perioder hvor syklusen tuller litt, og det er slitsomt. Derfor stoler jeg nesten aldri på symptomer før ikm. Satser på at det ikke er slik for deg:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 10. oktober 2007 #143 Skrevet 10. oktober 2007 snart4barn?: Regner med at syklusen tuller litt her også, så jeg har ikke de store forventninger denne pp. Bygger opp litt forsvarsmekanismer nå om dagen slik at jeg ikke blir så enormt skuffa, men tror egentlig ikke jeg blir så skuffa før jeg har prøvd noen pp, det blir nok verre etterhvert. Er uvant dette, for syklusen min har vært så stabil og punktlig alltid, men har jo heller aldri mistet før..Har alle dine tre svangerskap vært helt komplikasjonsfrie? Det var bra at henvisningen er kommet av gårde..håper det ikke er så lang ventetid. Lykke til!
så gla' Skrevet 11. oktober 2007 #144 Skrevet 11. oktober 2007 Hallo jenter! Kommer litt stille inn til dere jeg. Jeg har nettopp hatt en MA og utskrapning. Var kommet til uke 12+0 da de på ul oppdaget at fosteret var dødt, og hadde vært det 3-4 uker. Det kom som et sjokk på oss. Vi var så sikre på at denne gangen var alt normalt. I april fødte jeg en bitteliten gutt som bare fikk leve i 2 dager. Jeg ble satt i gang i uke 25 pga en alvorlig infeksjon. Hadde liggi på sykehuset siden uke 18 pga for tidlig vannavgang. Det var tøffe tak, men vi kom oss videre, og gleden var stor da jeg i august testet positivt igjen. Men, gleden ble altså kortvarig. Det har vært tøffe dager nå også, hvor sorgen og frustrasjonen har herjet dag og natt. Til tider kan jeg ikke orke tanken på å gå gravid igjen, men så er det dette sterke ønsket om å få et barn til da. Jeg har fra et tidligere forhold to barn på 11 og 17, mens min samboer ikke har noen. Foruten vår lille engel som vi bare fikk beholde i to dager da. Vi ønsker oss så inderlig et barn sammen, så det blir nok å prøve igjen. Sitter allerede nå og lurer på om jeg skal bestille el-tester, eller om jeg skal begynne å tempe, eller kanskje begge deler. Litt tidlig å begynne prøving denne måneden kanskje. Hadde utskrapning på tirsdag. Vet at mange blir anbefalt å vente med prøving til menstruasjonen har kommet tilbake. Men, hvor lenge etter utskrapning bør man vente med sex? Selv om det er mye trist lesning på denne tråden, må jeg også si at den er til stor trøst. Ser jo at mange har glede av å utveksle erfaringer med hverandre, og at flere er blitt gravide igjen etter SA/MA. Tror det blir fint å følge dere i tiden som kommer med prøving. Husker hvordan spenningen var til å ta og føle på da jeg prøvde forrige gang, og hvor flott det var å være på et forum hvor man kunne utveksle erfaringer, gleder, sorger og frustrasjoner. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og krysser fingrene for at vi blir mange som får våre ønsker oppfyllt. Ha en fin dag jenter.
har4barn Skrevet 11. oktober 2007 #145 Skrevet 11. oktober 2007 Hei, Så gla'! Så utrolig trist at du kom inn her igjen! Jeg håper du har en snill og tålmodig samboer som kan hjelpe deg gjennom denne perioden. Jeg håper du ikke trenger å være her inne så lenge! vi begynte å ha sex da blødningene ga seg etter knappe to uker, og hadde ingen problemer i forhold til det. Aug.mamma: ja, her går det mer og mer mot ikm, og jeg blir mer og mer opptatt av å kjenne på kroppen. Egentlig ikke så lurt, for i de tre første sv.skapene, så hadde jeg ingen symptomer på graviditet rundt ikm, bare tanta som holdt seg unna. Bare i det siste sv.skapet var jeg kvalm før ikm, men da var jeg jo kjempedårlig hele tiden - noe som sikkert for meg kom av et unormalt sv.skap. Alle de tre første sv,skapene var normale. Hadde lite plager, og var sprek. (slet med skikkelig kvalme og slitenhet i 2-3 uker fra uke 6/7- 9/10. Satser på at hvis vi blir gravide igjen, at jeg får et like fint sv,skap. Blir heller bekymret hvis jeg får for mange plager, slik jeg hadde sist gang. Da lå jeg rett ut på sofaen i 2 1/2 måned. ble nesten redd jeg hadde fått kreft!. Derfor føltes det ekstre fælt da babyen døde, fordi jeg hadde vært så syk, og ofret så mye for det. Barna klarte jeg nesten ikke å snakke med, og jeg var selvfølgelig sykemeldt fra jobb - med den dårlige samvittigheten som følger med det. Mannen min måtte ta alt ansvar... Nei, det var en slitsom vinter/vår. håper vi slipper å oppleve noe sånt igjen. i går begynte jeg å få en del utflod igjen, og det bruker jeg å få før tanta dukker opp, så den kommer nok til vanlig tid, tenker jeg. Hva med deg? Var det siste sv,skapet ditt "normalt"? Klem ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå