Gå til innhold

MA-SA - skraveltråd...NY!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Elimilena!

EL-test er eggløsningstest og IKM betyr ikke-kommende-mensen (altså den dagen man forventer at mensen skal komme, men likevel håper på at den ikke kommer ;))

Så kjipt at spiren lar vente på seg... Har du mistet tidligere siden du skriver her inne? Er nok ganske individuelt hvor lang tid det tar, men fem prøveperioder (pp) er veldig vanlig. Ønsker deg lykke til!!!

Fra denne kanten er det ikke så mye nytt å melde. Leter etter EL (etter første mens etter SA) er vel på dag 35 nå, men det tok meg jo 8 uker etter sa før jeg fikk mensen, så regner med at syklusen fortsatt er ganske lang.

klemmer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, fullt så ille var det ikke (enda) -er på dag 25 :) hehe...

Skrevet

Dytter litt på denne jeg..hadde jo havnet på side 5 jo!

Krysser fingrene for dere som venter både på EL og IKM!

Her i gården har ting gått veldig bra de siste 2 ukene, kvalmen har gitt seg veldig, kjenner bare litt sent om kvelden nå. Fortsatt veldig trøtt da, men holder ut til halv ti ihvertfall..:)

Er 11+0 idag og har fortalt om svangerskapet til mange, både familie (og datteren min på 2,5 år...) venner og kolleger, siden UL for 10 dager siden viste helt normale forhold.

Var på første legekontroll igår.

Og så kom det litt friskt rødt blod i morges! Nå som jeg virkelig hadde begynt å slappe av og tro på at dette kunne gå bra, så stiger angstnivået 15 hakk igjen..*sukk* Skal man aldri bare få ta det med ro og nyte tanken på den lille babyen som sparker rundt i mammas mage???

Jeg har ikke abortert, det er ikke SÅ ille, men litt blod KAN jo være begynnelsen på en større blødning... Jeg var jo ikke redd da det begynte å blø da jeg endte med SA..trodde jo at det skulle gi seg men det gjorde det altså ikke. Så denne gangen går alarmen for den minste antydning til farge i trusa...:((

Vel, vel...det som skjer det skjer. Er jo lite sannsynlig at noe går galt når man har sett helt normale forhold i 10.uke, men det KAN jo skje.

Skrevet

uff dizzie...jeg skjønner godt at du blir bekymra...husker hvordan jeg hadde d når jeg oppdaga brun utflod i uke 13...men jeg hadde jo ikke sett liv i spira noen gang heller da.....

håper virkelig at det går bra med deg...du som har termin på bursdagen min og allting:)

ja nå har jeg fått tanta på besøk igjen...testa neg også...men tanta er litt rar...litt koagler menmen...

så nå har jeg gitt opp...hehe

nå skal jeg bare leve livet...ta meg en fest akkurat når jeg har lyst selv om d nærmer seg IKM, jeg blir gal av å gå og tenke på alt om jeg er gravid og sånn og sånn...

jeg må bare koble av en stund...tror ikke jeg kommer til å vere noe særlig på bim heller...bare titte innom og oppdatera meg av og til...

Men lykke til alle sammen og spes til deg Dizzie du fortjener et vellykka sv.skap nå:)

Klem fra stratosen med "favoritttanta" .....

Skrevet

Siste nytt herfra:

Jeg har fått TR i dag, 5 uker etter ma og er overlykkelig av å være i syklus igjen!! Nå er jeg altså i gang med 1pp. Nå ligger el-testene klar og jeg har meldt meg inn i klubben for ikm`ere i uke 42:-)

Skrevet

Hei!

Har ikke vært her inne siden forrige helg (det må da være ny rekord:) ?).

Tanta kom etter tre dager med masse kvalme. Var litt kjedelig. For første gang siden vi mistet i mars, lot jeg håpet slippe litt til.

Men, men. Krysser fingrene for alle oss her inne. Har da ny ikm søndag i uke 41.

Skrevet

Det var synd at tanta kom, snart4barn. Men det er bare å stå på og ikke gi opp håpet.

Jeg er litt redd for at det bare er etterblødninger etter ma jeg har fått i dag, men det er 2 uker siden jeg har blødd nå så jeg satser på at jeg virkelig er i min første pp...

Skrevet

Hei, aug-mamma!!

Vi får håpe det er tanta hos deg nå, så kan vi gå sammen over i neste pp. Det hadde vært koselig å gå videre sammen!!!

Skrevet

Ja, jeg krysser fingrene for det! Føles virkelig ut som det er tanta denne gang. Ja, nå må vi følge hverandre videre:-)

Skrevet

Hei hei alle sammen...

Månestråle: har ikke vært hos legen enda, skal dit neste onsdag, og det ser jeg litt fram til ja, bare for og få pratet med han, og hørt hva han syntes og mener...

Ellers har ting vært litt tøft i helgen, hadde egentlig termin i går, så ble litt tankefull, og deppa, men det får nå bare gå, er ingenting og gjøre med det. Syklusen er fortsatt ikke i orden, TR kom ei uke på overtid nå, så får snart håpe det blir i orden, men det kan det jo hende at legen har noen råd til meg ang det.

Fortsatt lykke til til alle inne her:)

Skrevet

Melder meg inn her oss dere, jeg. Mistet dessverre spiren min. Var ikke så langt på vei, men trist er det allikevel. Det er 3. gang jeg mister. Men heldigvis har jeg en gutt på 2,5 år, så jeg vet jeg kan får det til.

De to første gangen måtte jeg ha utskraping (MA i uke 12 og uke 14), Nå kom jeg til uke 9, før det gikk galt. Men nå virker det som kroppen ordner opp selv, og det er jo bra.

Er det noen av dere som vet hvordan man får fjernet at man er gravid på "Din egen side"? Er litt nedtur å logge inn, og der står det at jeg er kommet til uke 10.....

God klem til andre "slitere"

fra

Skrevet

Hei dere,

slenger meg på denne tråden jeg også. Har en SA og en MA bak oss, siste 17. juni. og er 8 uker på vei igjen nå, men har hatt to sterke blødninger en for en uke siden, var til ul, dette var positivt så da et lite hjerte som banket.) men har nå blødd hele helgen og ganske sterke blødninger også i dag - har i tillegg en ekkel følelse av at det ikke er liv:(

Dette blir da vår tredje MA/SA og håper kanskje på å få en utredning.

Skal forøvrig på UL i dag kl. 15:30 som jeg da selvfølgelig gru/gleder meg til.

Skrevet

Sidonia! Gå inn på Din egen side, deretter Brukerinformasjon og til slutt under Status velger du den boksen som heter Avbrutt.

Da forsvinner svangerskapsoppdateringen.

Jeg håper jeg slipper å gjøre det igjen.

Skrevet

juniorkrabaten:

Håper spiren klorer seg fast..Du får gi oss en tilbakemelding etter UL.

Skrevet

Takk Dizzie_med frø130408. Det var godt å få det fjernet. Nå starter jeg med blanke ark og håper det ikke tar for lang tid å bli gravid igjen.

Skrevet

Jenter! Hva skjer a? Fant den fine tråden vår helt nede på side 5!

Store nyheter herfra, selv om jeg ikke helt tør å juble enda. Testet svakt positiv m CB i dag. Har aldri fått skyggestrek før, så håper ikke at det er det det er... Men den er jo svaaakt blå da, så det er vel positivt eller? Skal ta en ny om to dager... Men kryss fingrene for meg, vær så snill :)

Så håper jeg spirene snart sitter på dere alle!

Klemmer

Skrevet

Krysser alt som krysses kan for deg :) Lykke til da, du skal se det blir sterkere strek neste :)

Skrevet

Hei alle sammen!

Så rart at jeg ikke har sett denne tråden tidligere! Var så fint å lese alle innleggene her, ga meg masse ro å se at vi er fler.

Min historie er at jeg ble gravid i første pp i juni, men hadde en MA med tvillinger 22 august. Ventet et par uker med sex, men 9.9 begynte vi å snikprøve litt selvom TR ikke var tilbake.

Status nå er at jeg er i min uke 5 etter MA, ingen TR, negative tester, kvalm og stikninger både i mage og det ene brystet. Veeeeldig forvirret og utålmodig. Kan jo ikke teste hver dag, men så lenge det er mer enn to uker siden vi begynte å prøve og ingen TR har kommet, er det håp ikke sant?

Jeg småblødde da jeg mistet og har småblødd en del i perioden etterpå. Hadde irriterte slimhinner under graviditeten og på GU denne uken sa legen at jeg fortsatt har det. Er kanskje derfor det tidvis kommer litt rosa på papiret?

Når bør jeg teste fremover hvis TR uteblir??

Takk alle sammen for at dere deler historiene deres og håper vi snart er over i 1.trim alle sammen :o)

Skrevet

Lykke til Clavia, og gratulerer BabyButterfly...en svak strek er dog en svak strek, jeg krysser fingrene for at den blir sterkere!

Tenkte samtidig å si farvel til BliGravid...må jo kanskje innse at jeg er gravid nå, og at det er store muligheter for at det går bra denne gangen. Jeg har ikke blødd mer enn den ene gangen for en uke siden, og det var jo veldig lite. Og idag er jeg 12+0 og TROR faktisk jeg har kjent liv både igår og idag. :)

Så jeg ønsker dere alle lykke til, dere er flotte jenter med sterke historier som fortjener nydelige og friske barn!

*klem*

Skrevet

Hei

Er ei stund sia jeg kikket innom på denne tråden. Jeg hadde en ma 14. mai, da var jeg i 11.uke. Kjempetrist. Men nå er jeg 15+1 og ligger her og kjenner på en liten krabat som vender og snur på seg.

Jeg har lest gjennom alle innleggene og ser at det er mange som opplever dette, og at det er de samme følelsene som kommer. Kjenner meg veldig godt igjen. Da er det godt å søke sammen i denne tråden, andre som ikke har opplevd det samme kan ikke forstå hvor vondt det kan være å miste et lite påbebegynt liv.

Jeg krysser fingrene for alle dere sterke damer som kaster seg inn i prøvingen, eller som har vært i prøvinga lenge allerede. Plutselig så sitter spiren der, og da er sjansene store for at det går bra. jeg var ganske engstelig til jeg hadde passer den uka der jeg mista sist, det var liksom første milepæl. Neste milepæl var å kommer over i 2. trimester. Og nå går tia kjempefort og jeg blir beroliget av at babyen er så aktiv.

Lykke til alle sammen!! Sender dere masse babystøv

******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Skrevet

Hei!

Vi kan jo ikke la siden vår falle ut?:)

Her er jeg midt i el-tider, men har begynt å miste håpet litt. Er redd noe er skikkelig galt der nede. Fikke smokke i posten i går + et brev med "gratulerer med babyen!". Ikke noe moro. Bare skyndte meg å gjemme det under dyna....

Skrevet

Her begynner det også forhåpentligvis å nærme seg el-tider, er på 10 dagen i syklusen, tidligere har jeg testet positivt rundt dag 11-13, så dette blir spennende. Har ikke de store forhåpningene for jeg føler syklusen er litt annerledes enn den pleier. Tester ihvertfall negativt enda.

Skrevet

Hei alle sammen! :)

Titter innom for å dele litt glede. I dag har vi vært på 2. tidlige ul, og alt sto bare bra til. Nå er vi over de "magiske" 12 ukene endelig!

Kjenner det har slitt på oss disse førte ukene, etter sist graviditet (bo, oppdaget uke 12) Håper det blir lettere å slappe av etterhvert nå :)

Vil sende dere alle litt babystøv ******** :) (Hmm, det har jeg ikke gjort før :)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

ane med lite komma i magen.....så koselig da....er vel ikke bare et lite komma som er der nå lenger:)

Jeg er vel snart den eneste som var med på denne tråden som ikke har blitt gravid enda..føler tiden går sakte...samtidig som den går veldig fort..grensene for når jeg skal bli gravid blir flyttet hele tiden...først før sommeren var over...så høsten...og nå håper jeg bare at jeg har en flott julepresang i magen....

Prøver å ikke stresse så mye med det men det kan vere vanskeligere sagt enn gjort...

tar fortsatt akupunktur og har skaffet meg en liten kattepus som jeg har mye arti og kos med...

Jeg suger til meg alt babystøv og håper at det hjelper nå i disse el-tider:)

klem til alle sammen

Skrevet

Hei , stratosen prøver!

Jeg er her enda (dessverre), så du er ikke den eneste. Vi har også skaffet oss en liten kattepus:)!.. Er babyen vår for tiden.

Er nok over el nå, så nå begynner de verste dagene. Har heldigvis høstferie i neste uke, så kanskje dagene går unna?

Har lenge tenkt på å ringe de på sykehuset som tok utskraping på meg, men jeg får meg aldri til å gjøre det. Vil liksom ikke være til noe bry. Vi får se hvor lenge jeg venter. Hadde vært greit å få målt slimhinnen i perioden mellom el og ikm for å se om et evt. befruktet egg har muligheten til å feste seg.

Ja, ja. " sånn går no dagan!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...