Gå til innhold

MA-SA - skraveltråd...NY!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen jenter!

Har tatt meg en liten pause fra bim, og der kom TR! Endelig... (selv om jeg ikke liker henne ;)) Det tok altså 8 uker fra sa til jeg var i gang igjen. Nå er jeg på dag 11, så jeg får vel begynne å teste etter el snart. Så håper jeg vi alle sammen kan få spirer som sitter denne pp!!

Klemmer til dere alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann babybutterfly: så deilig å vere i rute igjen da...uff er det verste jeg vet og gå å vente på tanta etter aborter...(SA og MA)...Vi er omtrent akkurat likt vi da i syklus...

Jeg har el-slim i dag tror jeg...så da har jeg vel EL torsdag eller fredag..så her blir det sengekos fremover:) Og da passer det bra at jeg skal på akupunktur i morgen:)

lykke til denne pp alle sammen:)

Skrevet

tok en test til idag og den var også positiv. test streken blir ikke like sterk som kontroll streken, men det er helt klart en tydelig strek der. så da er jeg vel gravid da:-9!!!! jippi!!! . nå er det på tide min klorer seg fast denne gangen syns jeg.

sender masse baby støv til dere alle ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Skrevet

Stratosen_prøver: Spennende da :) Håper det klaffer for deg denne pp! Jeg tror nok jeg må vente litt lenger på el.. har en litt koko syklus til vanlig, men er nok rundt 32-34 dager i alle fall. Vi får se..

allegodetingER virkelig TRE!! :) Gratulerer så mye. Ønsker deg alt det beste - måtte magen og spiren vokse - og bli stor og sterk!

Grabber litt babystøv jeg ;)

Klemmer!

Skrevet

tusen takk :-) håper den sitter hos deg og dere snart og

Skrevet

jeg må bare suuuuuuuuuuge til meg babystøv...og ønske allegodetingER3 lykke til:)

håper alle gode ting er 3 for oss begge....(når jeg også blir gravid igjen)

vi kan vel ikke vere så uheldig å miste tre ganger på rad????

Sender deg en god lykkeklem:)

Skrevet

Jeg hiver meg på her.. jeg hadde en MA som ble oppdaget forrige torsdag, var da 11+4 men embryoet hadde sluttet å utvikle seg i uke 6. Skal tilbake nå på fredag for å se om kroppen har ordnet opp selv. Jeg har blødd siden søndag, hatt smerter i ryggen og magen. I natt var det skikkelig ille, men det er vel bare kroppen som støter det ut? I dag blør jeg ganske mye, ligner mye på vanlig mensblødning.

Jeg gikk også til akupunktur da jeg ble gravid, har nå bestilt meg ny time for et nytt opplegg. Skal begynne i neste uke. Har tro på positiv effekt.

Det gjør godt å lese at så mange av dere blir fort gravide igjen, det gir jo håp for alle oss andre!! Det er fint å kunne lese andres erfaringer, når man ellers føler seg ganske alene om det som har skjedd.

Nå vil jeg bare at kroppen skal komme seg i gang igjen slik at jeg og min kjære kan prøve på nytt for å få kjærlighetsbarnet vi ønsker oss så sterkt.

Lykke til alle sammen, blir gøy å følge med.

Skrevet

Lenge siden jeg har kommet med en oppdatering nå.. Jeg mistet i MA i mars, var 9+1 når det ble oppdaget og fosteret hadde vært dødt bare i et par dager. Ble gravid igjen i ferien, og er i dag 9+6. Tiden har virkelig sneglet seg avgårde, og jeg fikk panikk når symptomene plutselig forsvant helt når jeg var 6+6. Da fikk jeg komme på en tidlig UL og fikk se hjertet tikke og slå. Det beroliget meg jo litt, men det viktigste for meg har vært å komme over de kritiske dagene da det gikk skeis sist, med symptomene i behold. Nå er jeg fremdeles kvalm som et uvær, og jeg har ømme pupper så det holder, så jeg tror faktisk at jeg fremdeles er gravid! Jeg skal på ny UL når jeg er 12+5, og håper at jeg kan senke skuldrene helt etter det. Da hadde det vært fint om kvalmen forsvinner også etter det... den er 'kjekk å ha' som symptom, men det er jo et lite helvete å være kvalm også! :)

Ellers må jeg GRATULERE så mye til allegodetingER3 som er gravid! Juhu!!! :)

Gratulerer også til BabyButterfly som har fått TR tilbake. Nå er du snart klar for nye eventyr! :) :)

Lykke til med EL-periode denne uka, stratosen! Kos dere i sengehalmen mens dere kan, det har blitt LITE av slikt på oss i det siste!!! ;)

Håper det gikk bra hos legen, L.N.B. Om ikke annet så hjelper det kanskje å få snakket ut om ting hos en fagperson. Jeg skal krysse fingrene framover for deg og for ALLE dere andre god-jentene her inne! :)

Skrevet

Huff, jeg ble så trøstet av Modesty's innlegg om at hun hadde mistet symptomene litt før uke 9 men alt var vel likevel, og så leste jeg ditt innlegg Måånestråle og angsten hugget nytt tak i meg...

Jeg er 8+5 og det er bare 4-5 dager siden jeg klaget over kvalmen, men de siste 3 dagene har kvalmen gradvis avtatt. Trøttheten har blitt mer levelig, og jeg har et mye mer normalt forhold til mat og lukter. Jeg må jo bare si at jeg blir litt bekymret...

Riktignok synes jeg ikke det er min "tur" til å oppleve en MA nå, med en SA og en EXU på rappen det siste året, men samtidig blir jo ikke slike opplevelser utdelt etter rettferdighetsprinsippet..*sukk*

Heldigvis har jeg UL time neste uke så jeg slipper å vente så lenge på svaret, men jeg synes det er mistenkelig tidlig å miste kvalmesymptomet før fullgåtte ni uker altså...

Skrevet

Tusen takk måånestråle! Du er god du! Masse lykke til videre i dette svangerskapet :)

Dizzie: Hold motet oppe! Symptomene svinger, kanskje er du heldig og skal slippe å være kvalm? Men jeg skjønner likevel bekymringen. Du har erfaringer som tilsier at dette KAN være farlig. Men jeg heier på deg. Håper dagene går raskt frem mot UL, og at du kan få se et lite hamrende hjerte ;) Sender en stor trøsteklem og håper på det aller beste sammen med deg!!

Godt å dele erfaringer med dere - for dette er en utrolig ensom sorg. Det er jo bare VI som har kjent det på kroppen. Det er vi og mennene våres som har fått drømmene knust. Det er ikke en sorg som det blir sendt blomster til, eller som er så synlig at folk spør hvordan det går. Det var vår hemmelighet, vår glede, vår drøm. Og den ble tatt fra oss. Takk for at dere alle er her og gir håp på ny!

Klemmer!

Skrevet

måånestråle: så kjekt å høre at alt går bra med deg/dere:) ønsker dere fortsatt lykke til:)

Dizzie: skjønner at du tenker mye på det...vi kvinner har en tendens til å bekymre oss for mye,..men det er nok bare sånn vi er...ok at du snart skal få komme på UL...og jeg er enig med babybutterfly at det kan jo vere at du har kommet over verste kvalmekneika..

Men det er noe med når en har mistet en eller flere ganger så er man ekstra redde for at det skal skje igjen...

når jeg tenker tilbake på at jeg gikk med et dødt foster i magen i kanskje 6uker så er ikke det noe gøy å tenke på...men jeg hadde aldri vært gravid før og hadde lest at symptomene kunne gå over rundt uke 10-12...deromkring..så vil man jo ikke vere hypokonder heller...

Men jeg har lært av det...det er nok bare vi som kjenner på kroppen når alt er bra og når noe ikke er det...så vi må bare stole på oss selv og gjøre det som vi føler er rett..

Jeg hadde purra på UL dizzie om du tenker mye på det og føler at alt ikke er som det skal...

Men jeg er også ganske sikker på at alt kommer til å gå bra denne gangen:)

sender deg vertfall en god klem og håper på at alt er bra:)

babybutterfly prøver igjen: du har så rett i det du sier om sorg..

Og det er en vanskelig tid når man mister noen, og jeg tror at man kommer aldri over det,...det vil allltid ligge der...jeg føler vertfall det...men det kan jo vere noe med at det var et veldig etterlengta den spiren vi mista...både første og andre gang..jeg tror kanskje det kan vere litt lettere om man har fått barn fra før....men uansett er det trist..

Så en liten oppdatering fra meg...

Var på akupunktur i dag...og hun kjente noen veldig ømme punkter i ryggen og det gikk vistnok på fertilitet...så det at jeg hadde vondt der tydet på at ikke alt var som det skulle,...så nå håper jeg bare at nålene hjelper...

jeg prøver så godt jeg kan å ikke stresse med å bli gravid men neimen om det er enkelt altså!!!

Skrevet

Kloke ord du kommer med der, Babybutterfly prøver igjen. Kunne ikke sagt det bedre selv, det er håp og ønsker som blir borte...

Gratulerer så mye allegodetingER3!!! Håper å følge deg over snart!

Turva, velkommen til oss. Det er jo ikke noe særlig det som gjør at vi havner på denne tråden, men når det først har skjedd er det utrolig godt å ha andre som har opplevd det samme. Veldig kjekt å kunne få ut frustrasjoner, og få litt oppmuntring og inspirasjon fra de som etterhvert blir gravide igjen. : )

Skjønner godt at du ser fram til UL, Dizzie. Har tenkt litt på det, at hvis jeg blir gravid igjen, klarer jeg da å slappe helt av? Tror faktisk det, fordi begge gangene det gikk galt så hadde jeg helt fra begynnelsen en dårlig følelse. Så jeg stoler på en måte på at kroppen signaliserer hva som er på gang.

Stratosen, det høres bra ut at det faktisk er noe å jobbe med mtp akupunktur, da. Da er det iallefall noe som ser ut til å kunne fikses, og det blir gjort noe. Har litt tro på akupunktur selv, så hvis det ikke går denne gangen tror jeg at jeg skal se om det er noen som kan stikke litt i min korte lutealfase! ; )

Ellers så er det ei uke siden EL, og jeg venter i spenning. Holder pusten for se om det kan føre til at mensen blir helt borte, og ihvertfall til at jeg får en anstendig lengde på tida mellom EL og IKM. Det værste som kan skje er at jeg igjen begynner å blø omtrent ei uke etter EL, for da havner jeg i samme suppa en gang til... Prøver å se optimistisk på det, da, men jaggu er det vanskelig å ikke kjenne etter symptomer konstant! ; )

Skrevet

tasselur prøver igjen....vet at de hjelper med å få orden på menstruasjonssyklus og det er vel ofte der feilen ligger at man ikke blir gravd at man har for kort fase mellom EL og IKM...

satser på at det har klaffa denne gangen:)

lykke til:)

Skrevet

Hei dere. Jeg har akkurat hatt en MA, gledet meg så masse på vei til UL i uke 14 og gledet meg til å se en liten rakkr, men sånn ble det desverre ikke. Nå venter jeg bare på at blødningene skal bli borte og at mensen skal komme tilbake. Glede meg så enormt til en velskapt liten baby. Men, det er sånn som skjer og satser på godt mot til en ny graviditet helst inne jul:) Ønsker dere alle lykke til.

Skrevet

Hei mams05 og velkommen inn hit. Jeg har funnet utrolig med støtte her på disse sidene, håper du også kommer til å gjøre det..

Opplevde mye det samme som deg da jeg var på rutineultralyd i uke 19. Der fant de ikke liv..Jeg hadde hatt en MA da fosteret var ca 14 uker, jeg var helt uforberedt på dette akkurat som du var. Dette er nå tre uker siden, og jeg satser også på positiv test før jul *håpe, håpe*:-)

Ser av nicket ditt at du har barn som er født i 05? Det har jeg også, en juli gutt som er en utrolig støtte i en tung tid..

Lykke til du også, vi får holde hverandre oppdatert:-)

Skrevet

Huff, det er trist å se at så mange nye dukker opp, men velkommen skal dere være. Det er godt å ha en del "likesinnede" å snakke med. Det gir støtte i den "stille" sorgen det ofte er å miste et barn.

Håper alle snart kommer seg over til 1.trimester. Når vi kommer dit - da blir det koselig der, da!!!!:)

Ellers så er jeg nå i perioden mellom el og ikm. Blir noen lange dager. heldigvis er det travelt på jobb (er hjemme med sykt barn i dag:), så kanskje er plutselig dagen her. Håper å slippe å gå over i 8.pp.

Aug-mamma: håper det går bra med deg. Har du begynt å jobbe igjen? (evt. studere:) ).

Skrevet

Hei alle, her hadde det kommet utrolig mange kloke ord siden sist, både om sorg og om redsel ved seinere svangerskap. Bøyer meg i støvet for dere jenter, som er så flinke til å sette ord på ting.

Dizzie!!!!

Du må ikke fortvile!! Mine symptomer har svinget gjennom hele graviditeten, og i uke 8 var jeg i ganske god form. De siste dagene har alt tatt seg veldig opp og jeg har blitt mye dårligere enn jeg har vært tidligere. Vet ikke om det er noe å håpe på, for det er superslitsomt, selv om det selvsagt også er betryggende!

Torsdag i forrige uke var jeg helt fin, og fredag var også bra. Lørdag var jeg kvalm. Søndag helt fin og fra mandag har jeg vært kvalm. Så at kvalmen er borte trenger virkelig ikke bety noe som helst!

Håper tiden går noenlunde fort fram til UL, og hvis du får panikk før den tid, så kan du jo ringe og be om å få UL med en gang. Jeg fikk UL når jeg plutselig mista alle symptomene når jeg var 7 uker, da var jeg sikker på at det hadde gått til h****.

Jeg har en god følelse for deg, og skal krysse alt jeg har for at det skal gå bra denne gangen. Som du sier, det er IKKE din tur å oppleve en MA! Lykke til!

Skrevet

Jeg er forresten 10 uker på vei i dag! Juble juble... :)

Skrevet

snart4barn?:

Ja, her går det litt i bølgedaler, noen bra dager og noen litt mindre bra dager, men det må jeg vel regne med..Var bare sykemeldt noen få dager etter MA, så jeg har jobbet noen uker nå. Jobber 80 %så jeg har fri i dag:-)Synes det er deilig å jobbe, det får fokuset over på andre ting, men det har blitt mye fokus på det på jobben, så nå er jeg blitt flinkere å si ifra om at det er ikke så enkelt å prate om det enda..Litt kjedelig å begynne å hyle på jobben, liksom:-) men du husker vel alt det der du også..Krysser virkelig fingrene for at det klaffer for deg denne måneden! Følger spent med:-)

Skrevet

Takk og takk for all støtte! dere er helt supre! *klem*

Jeg er fortsatt ikke særlig kvalm men av og til kjenner jeg litt uggenhet og da blir jeg av alle ting strålende glad og fornøyd! :) Jeg trenger ikke å pushe på UL timen, den er på mandag allerede og MEST sannsynlig er jo alt bra! I forrige svangerskap var jeg jo knapt kvalm i det hele tatt!

Men jeg skal rapportere når jeg har vært der, uansett.

Skrevet

Hei alle sammen :) Må jo innom her innimellom å se hva som skjer med folk :) Gratulerer til dere som er gravide!

Dere som har mistet har ei tøff tid i møte, men som så mange har sagt er det en utrolig trøst å finne her inne.

En liten oppdatering : Jeg er 8+4 i dag, var på ul i går og fikk se vår nydelige lille spire med hjerteslag og det hele. Den bevegde seg litt tilogmed. Det har vært tungt de siste to ukene for det er som om symptomene har avtatt så veldig, og formen ble så mye bedre. Var vel for å si det rett ut et rent nervevrak, og hadde gitt opp mye av håpet om at det kom til å gå bra denne gangen. Men som flere sier her, etter ul kom de fleste tilbake :) Så nå er det bare å stå på videre.

Man er jo utrolig redd for at det skal skje på nytt, og det kan være vanskelig å holde motet oppe, men f.eks å ha en tidlig ul å se fram mot har vært til stor hjelp for meg.

Lykke til for alle dere som prøver å bli gravide igjen.

Klem herfra

Skrevet

En liten hilsen fra blaabaerskogen!

I dag har jeg vært på Ul. Er 8 uker og noen dager. Og på skjermen så jeg en liten krabat med et bankende hjerte! Legen viste og forklarte alt jeg og herr blaabaer så på skjermen. Alt ser flott ut der inne i følge legen. Jeg er så glad!

Jeg har senket skuldrene, og tør å tro at dette går bra denne gangen. Det er godt å se at det er flere her inne som også blir gravid på ny:)

Lykke til til dere alle!

Skrevet

må vist dytte denne litt opp igjen..

ingenting å melde herfra enn heftig prøvinga....hva gjør man når jeg er på nattevakt...jo da tar man en runde i senga etter middag...mannen klager ikke...beste desserten han kan få:)

Skrevet

nå forsvinner vi snart her folkens:)

Skrevet

Jaja, her klaffa det ikke denne mnd... Begynte spotting 6 dager etter EL, mensen kom på dag 9 etter EL... Dvs 8 dagers lutealfase. Litt oppgitt nå, skal snakke med legen min til uka for å høre hva hun har å si om saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...