Gå til innhold

MA-SA - skraveltråd...NY!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på UL idag, er veldig spent! Kvalmen er likevel ikke helt borte selv om den er mye mindre uttalt, men trøttheten er fremdeles tilstede. jeg legger meg ca kl 21 nesten hver kveld. Så symptomene tilsier vel at det fortsatt står til liv der inne. Er 9+3 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende da dizzie. Du må holde oss oppdatert. Jeg var også på UL den dagen jeg var 9+2 og det var knallartig. Den lille saken inni meg bevegde på seg og sparket med noe som lignet bein og armer.

Jeg er 11+2 i dag og er i overraskende god form. Neste ul for meg er neste tirsdag. Da er det vel også på tide å begynne å fortelle det til folk....gleder/gruer meg:-)

Skrevet

Å ja det var kjempegøy!:) Alt i orden med den lille, 3 cm lang og armer og ben som beveget seg...:))

Har tenkt å begynne å fortelle det til litt mer perifer familie nå, og venner og kolleger etterhvert. :) Har troen på at dette skal gå bra!

Skrevet

så koselig at det går så bra med dere heldiggriser som har forlatt oss!! (og prøv ikke å komme tilbake som prøvere før evt. neste barn!!!:) ).

Følger med dere!

Her er det ca 6 dager til ikm. Ingen symptomer - som vanlig. KOmmer nok ikke til å teste med en gang (hvis ikke tanta dukker opp når den (ikke ) skal).

Lykke til dere andre her inne også!

Skrevet

Så godt å høre dizzie! Et lykkelig lite barn som er så inderlig etterlengtet! Hadde alle barn hatt et så godt utgangspunkt... ;)

Her er vi på dag 17, men null tegn til EL enda (tester...) Vet ikke hva jeg skal forvente heller, siden jeg har "vanlige" sykluser på 4-5 uker, mens jeg nå måtte vente 8 uker etter SA (utskrapning) før TR var tilbake. Hvordan var det med dere? Var dere tilbake i sånn ca lik syklus, eller var koko veldig lenge etter dere mistet?

Lykke til alle sammen! Måtte spirene sitte!:)

Skrevet

Hei jenter!

BabyButterfly: Min første syklus etter MA var på 35 dager, mot normalt 28 dager før jeg ble gravid. Den andre syklusen var 31 dager, og den tredje syklusen var 28 dager, så da var vi 'back on track'. Og så ble jeg gravid igjen :) Håper syklusen din kommer tilbake til normalen kjapt, slik at det blir litt enklere å vite hva man sikter på i prøvinga! Lykke lykke til!!!

Og heldige deg, Dizzie som har sett en liten krabat tumle rundt i magen i dag! Gruegleder SÅNN til vi skal på UL om 2 uker, da er jeg 12+5 og det må være myyye gøy å se hvis det fremdeles er liv der inne. Tror forøvrig at det er liv nå i alle fall, for jeg er fremdeles kvalm som en ugle!!

Skrevet

Jaggu var den kommet langt ned, gitt. Gir den et lite dytt, mens jeg venter på tida fram mot neste el. Denne gangen kom tr 9 dager etter el, og varte bare i 4-5 dager. Nesten så jeg kjenner meg litt uggen, vondt i hodet og murring der nede. Det var litt sånn det var de to gangene jeg mista, hadde "mensen" da også. Så er egentlig litt i villrede om hva som skjer nå. Litt forvirra, ja...

Skrevet

Her ventes det fremdeles på TR..5 dager siden jeg sluttet å blø etter MA som ble oppdaget for en måned siden..

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor lenge du blødde etter MAén? Jeg håper jeg slutter å blø snart, slik at jeg også kan vente på TR.

Skrevet

Hei1 Jeg sitter hjemme med dyna over hodet og har lyst til at det ikke skal være sant, men jeg bør. Antakelig SA. Legen ba meg ta det med ro hjemme.... Er bare 4 + 6 det er jo ikke særlig langt på vei, men jeg ble skikkelig skuffa nå. Hvordan er det jenter? Etter SA bør man vente en syklus før man prøver igjen? Pleier syklusen å bli som før rett etterpå? ... Ja, snufs, snørr og tårer i dag, og så håper jeg at det går fort å bli gravid neste gang.

Skrevet

Så trist da Knøttet32...Aner ikke hvor fort en kommer i syklus igjen etter SA/MA men jeg venter også på å komme i gang igjen..Ble anbefalt å vente til etter første mens med å prøve igjen så det har vi bestemt oss for å gjøre.

Sept 76:

Så trist at du har mistet:-( Når mistet du og hvor langt var du på vei?

Jeg blødde av og på i 3 uker, nå har jeg ikke blødd på 5 dager så nå håper jeg det er TR neste gang jeg begynner å blø..

Skrevet

Takk for at du svarte på innlegget. Det er trist og miste, men jeg ser at vi er flere som er i samme båt. Jeg mistet for 14 dager siden, og jeg mistet i uke 11+3. Så jeg håper det går bedre neste gang.

Skrevet

hei! jeg mistet 29 juni, var da 7+3... Legene sier det er lite sansynlig at jeg mister igjen, men her inne virker det som det nesten er en selfølge.? nå er jeg litt redd.....

Skrevet

Kjære søte jenter som har vært uheldige.

Veldig mange mister en gang eller to. Dette er mye mer vanlig enn man skulle tro. Vi som er heldige mister tidlig og slepper å gå så lenge før vi får beskjeden.

Selv har jeg mistet to ganger og begge gangene før det var gått 8 uker.

Jeg fikk mensen tilbake etter ca 5 uker begge gangene og har blitt gravid igjen etter en mens begge gangene.

Nå er jeg gravid igjen og har kommet til snart 12 fullgåtte uker. Er 11+5 i dag og er verdens lykkeligste. Vet at mye kan skje fortsatt men er blitt mer og mer optimistisk for hver dag som går.

Lykke til dere supre jenter og prøve på igjen.

Skrevet

Da kan vel jeg også melde meg inn på denne tråden..:( Begynnte å blø igår,var 10uker på vei. Var på ul,og der såg de ingen foster..såg plommesekken og alt,men altså ikke fosteret..så det har ikke utviklet seg som det skal,og har blitt kun 5-6uker... Så nå blør jeg,og har fått tabletter for at sa'en skal gå fortere..:(

Men må alle på utskrapning etter en sa? Legen sa ingenting om det til meg iallefall....

Ble gravide etter 1pp denne gang,så håper det går like kjapt neste gang igjen... Utrolig trist dette! Hadde liksom aldri trodd det skulle skje meg..:(((

Skrevet

Uff så trist, 3klompen&meg.. Jeg hadde heller ikke utskrapning for kroppen ordnet opp selv etter at jeg hadde fått tabletter som skulle forårsake dette.

Lykke til neste gang:-)

Skrevet

jeg fikk tabeletter.. men det hjalp ikke, måtte på utskraping alikevell.. men vist jeg kunne valgt, ville jeg heller bare hatt utskrapingen, tabelettene var så forferdli vonde.. men på utskraping fikk jeg narkose, og merket ingenting.. det gjorde vertfall ikke vondt!:)

Skrevet

Så trist å høre at du har mistet, ønsker oss en liten en. Det er vondt å miste, selv om det bare er noen dager siden pos. test. Mange planer og drømmer er allerede begynt å spinne. Jeg håper det går fort å bli gravid igjen!

Her i gården er det ikm om 2-4 dager, og jeg er mye kvalm. Men, det kan jeg være hvis syklusen tuller også, så jeg tør ikke håpe på noe. Har også en del murringer, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Bestilte på billigtester i går kveld, og er jeg heldig, kommer de i posten i morgen. Da blir det testing søndag el. mandag.

Er forferdelig kvalm på ettermiddagene og kveldene. Uff, det er så skummelt når man begynner å håpe. Fallhøyden er så stor......

Skrevet

snart4barn?

Det er jo et godt tegn at du er kvalm da!! Dette blir spennede, håper du får teststrimlene i løpet av dagen:-) Håper virkelig at det klaffer for deg i denne pp!! Det fortjener du nå etter alle disse pp. Har forresten svart deg på et innlegg du skrev, men det er sikkert kommet langt ned. Dytter det litt opp i tilfelle du ikke har sett det.

Krysser som sagt fingrene for at det klaffer nå.

Skrevet

heisann

liten oppdatering herfra...

er en liten uke til ikm

* føler meg mer trøtt

* føler litt at brystene mine er annerledes

* mamma har begynt å føle seg dårlig igjen...(har gjort det to ganger før når jeg har vært gravid, men da mista)

* har en "synsk" kompis som har sagt at onsdag 19.sept kommer til å bli en spennende dag for oss to...så jeg tenkte å teste da:)

hva tror dere jenter???

kan jeg kanskje være gravid igjen??

da skal jeg bli glad da!!!!

Go helg

*er forresten i veldig godt humør og....når jeg ikke er trøtt da*

Skrevet

Stratosen_prøver:

Jeg krysser fingrene for deg!! Du høres jo gravid ut da:-)

Skrevet

Hei, igjen, aug.-mamma!

Jeg svarte deg på det andre innlegget også, men jeg kan jo legge inn noen ord her også:)

Var veldig kvalm i formiddag, men ikke nå. Har ingen andre symptomer, så jeg tør ikke å slippe til håpet. Prøver å si til meg selv at jeg ikke er gravid, så blir jeg kanskje ikke så skuffet når tanta dukker opp. Har sagt til meg selv at : vi skal i hvert fall klare det før jul!!

Disse grensene er blitt flyttet hele tiden. I min naivitet håpte jeg at vi skulle bli raskt gravide igjen - i hvert fall før sommerferien! Det gikk jo ikke, så da fikk jeg litt panikk når det nærmet seg termindatoen. Overlevde den også, så nå får det bare være. Man blir jo så sliten av å leve sånn.

Egentlig så var det en lettelse å bli ferdig med terminperioden, så slapp jeg å tenke på det hele tiden. Nå begynner opplevelsen å komme litt på avstand, men jeg mangler fortsatt ett barn.

Får bare håpe vi får det til en gang.....

Stratosen: Lykke til!! Kanskje vi får lov til å gå videre til 1.tri sammen???

Skrevet

oi

glemte å skrive at jeg har mer utflod også...

sånn melkeaktig...

:)

ja håper på det snart4barn?

jeg har såå lyst å bli gravid igjen snart...mista jo i mai...så det er leeenge siden nå...

Skrevet

Dytter denne litt oppover, den hadde havnet langt nede på sidene!

Her er alt vel. 11+5 i dag. Har vært sykemeldt i over en uke nå, og føler at formen er på vei oppover. Deilig! Er bare litt småkvalm innimellom og har mensmurringer i mage og rygg når jeg blir sliten (og det blir jeg ganske ofte! hehe). Det er bare en uke til UL i dag, og det gleder jeg meg veldig til. Hvis alt står bra til da, så skal hele verden få vite at jeg er gravid!! :)

Er det noe nytt hos dere andre? Har du testa, stratosen??

Skrevet

Hmm..upassende å spørre om, men i dag fikk jeg mensen igjen..å huff så skuffa jeg ble. Femte gangen den ikke er velkommen her nå, og jeg er oppgitt. Er det vanlig at det skal gå så lang tid? Noen som kanfortelle meg hva EL TEST og IKM er? hehe, har lest det dere har skrevet om. Har ei datter på seks fra før og vil nå ha nummer to, men det skal visst ikke være så lett:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...