har4barn Skrevet 28. august 2007 #26 Skrevet 28. august 2007 Hei! Her går dagene framover mot el. Har el ca 1-.2. sept (kanskje:)? ), så det er vel ikke så lenge til symptomjakten begynner igjen, tenker jeg. Kjenner jeg er litt roligere denne perioden. Den får komme når den kommer, og så hadde det jo vært greit å få fullført skoleåret, da (er lærer). . Aug. mamma: Vi får håpe det er tanta som er kommet så tidlig, da. Hos meg blødde jeg en del av og på i nesten tre uker etterpå. Hadde opphold på noen dager og så kom det igjen. Modesty: Nå kan du virkelig slappe av og nyte tiden fremover! Skal følge med deg, og håper fortsatt jeg rekker å komme etter deg på det lange 2.trimester i hvert fall:).
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 28. august 2007 #27 Skrevet 28. august 2007 Snart4barn?: Blir så forvirret av dette blødningsstyret.. Hadde du opphold, så menssmerter og kjent følelse av at mensen kom? Slik hadde jeg det..Opphold et par dager, enorme humørsvingninger kvelden før, og neste morgen kom skikkelige kjente mensmurringer og så blødninger igjen. Synes det er så vanskelig siden de anbefaler å vente etter en mens, og jeg har jo egentlig ikke peiling på om dette var mensen..Blir spennende å se om jeg finner EL nå med EL-testene, tror jeg bare hopper i det;-) Kjenner at jeg IKKE er innstilt på å vente.hehe. Lykke til med symptomjakten:-)
har4barn Skrevet 28. august 2007 #28 Skrevet 28. august 2007 Aug. mamma: Vi ventet heller ikke!! Men, det hjelper ikke mye, når det likevel har tatt så lang tid. Jeg ble også litt stresset av at blødningene kom og gikk. Menssmerter hadde jeg nesten hele tiden de første periodene. Hadde også en del mellomblødninger i de 3-4 månedene. Denne gangen (etter 6.periode), så følte jeg for første gang at det begynte å bli likt som før (smerter og 5-6 dager i stedet for 3-4). Håper du finner el fort, nå da, slik at kanskje spiren er tilbake i løpet av noen uker:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 28. august 2007 #29 Skrevet 28. august 2007 Snart4 barn?: Du blir nok sikkert gravid nå når syklusen din har ordnet seg slik den var før:-) Har du blitt raskt gravid med de andre barna dine?
Kitty M Skrevet 29. august 2007 #30 Skrevet 29. august 2007 Å, så koselig at alt går så bra Modesty! Blir rørt selv her jeg.. :-) Går nå bare og venter på IKM den 8-9 september. Tok EL-test og hadde sex dagen før eggløsning og de to pågølgende dagene. Må vel være bra det eller? Synes jeg kjenner symptom allerede (oppblåst mage, stikk på høyre siden, større pupper), men det er sikkert bare innbilning. Hvor tidlig har dere fått symptomer?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 29. august 2007 #31 Skrevet 29. august 2007 Kitty M: Har fått symptomer lenge før IKM begge ganger jeg har vært gravid. Husker godt oppblåst mage, større pupper og stikninger på høyre siden:-) Var også plaget med kvalme lenge før IKM..men det tror jeg er mange som slipper unna så tidlig. Lykke til, håper du er gravid:-)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 29. august 2007 #33 Skrevet 29. august 2007 L.N.B: det var synd å høre om din SA. Hvilken pp er du i nå da? Og alle dere andre: er virkelig trivelig å lese innleggene deres. Ikke fordi dere har hatt SA, redde for å miste og sånn, men dere er bare såååå søte mot hverandre!! :-) Ordentlig hyggelig side å være på dette, selv om vi aller helst ville vært på 1,2 og 3 tri ;o) Men vi kommer dit vi også skal dere se;) Og til dere som har blitt gravide: Endelig!! Og gratulerer såå masse!! Det var dagens ord fra meg, hihi..
Modesty Blaise Skrevet 29. august 2007 #34 Skrevet 29. august 2007 Noen som nærmer seg IKM her? Det har vært en positiv bølge her om dagen og jeg har tro på at vi fortsetter denne:-) Noen med gode nyheter?
Tasselur Skrevet 30. august 2007 #35 Skrevet 30. august 2007 Heisann folkens! Da kom EL i går, på dag 20. Faktisk tidlig til meg å være, så det var jo bra. Og nå begynner den laaange ventetida fram mot IKM. Men jeg er egentlig veldig godt fornøyd med å endelig ha kommet i gang igjen etter SA og EXU i sommer. Har en god følelse denne mnd, satser på at det er et godt tegn! Dere andre, da, flere som har EL denne uka? : )
stratosen_er mamma_ Skrevet 30. august 2007 Forfatter #36 Skrevet 30. august 2007 jeg har vel ikke el før neste uka en gang...kjenner når jeg har el men er ikke så flink å se på kalenderen så passer ikke helt på sånn:P har blitt spådd av to stk graviditet i okt da...så..men håper selvsagt på sept:) men føler selv at jeg har roa meg litt...ser liksom noen gleder når jeg ikke har blit gravid...da kan jeg feste litt da og sånn og sånn:P hehe må jo trøste seg med noe:)
Tasselur Skrevet 30. august 2007 #37 Skrevet 30. august 2007 Å så spennende å bli spådd klaff av to stk, da! Jeg ble faktisk spådd gravid i mai av et par, og det ble jeg jo, selv om det gikk galt. Men gå for september likevel, du. ; ) Hehe, joda, det har sine fordeler å ikke være gravid også. Prøver å si til meg selv at det blir innmari upraktisk om jeg blir gravid denne mnd, for da vil jeg være 5 uker på vei når jeg blir 30. Håper liksom på at da sitter'n, siden det egentlig ikke passer. Men selvfølgelig så er det jo bare for å "lure" meg selv, vil mer enn gjerne bli gravid denne pp! : )
anesam Skrevet 1. september 2007 #38 Skrevet 1. september 2007 Dytter denne jeg... Har el neste uke så ingenting spennende her i gården! dette er min 2. pp etter sa i slutten av juni.
har4barn Skrevet 2. september 2007 #39 Skrevet 2. september 2007 Ja, da er vi i den perioden mannen min liker best av alle: nemlig el-tider!! Kjenner godt at jeg har el, så jeg trenger ikke el-tester, heldigvis. Aug. mamma: Ja, jeg har vært ganske heldig tidligere ang. det å bli gravid: nr 1: (etter p-piller): 5 pp'er nr 2: (etter mini-piller): 2 uker:) nr 3: (etter mini-piller): 2 uker nr 4, som vi mistet (etter p-staven): 2 uker Nr 4 nå: er i 7.pp Så det kan virke som om kroppen trenger litt tid etter at syklusen har blitt "klusset" med (p-piller og abort). tok også ett år etter fødslene før mensen dukket opp igjen. Glad jeg ikke visste hvor lang tid det skulle gå denne gangen rett etter at jeg mistet. Prøvde å tro på det mange sa , at etter abort var man ofte mer fruktbar enn ellers. Ikke på meg, i hvert fall:/
stratosen_er mamma_ Skrevet 2. september 2007 Forfatter #40 Skrevet 2. september 2007 heisann igjen.. ikke så mye å melde herfra heller...nærmer seg EL-tider så vi prøver å hoppe til køys ofte:) snart4barn? : mange som sa til meg også at man er mer fruktbar etter aborter...men det stemmer heller ikke på meg... etter MA ble jeg gravid ette 4pp (første gang etter 2pp), og så mista jeg den også i en sa nå i mai...og har enda ikke klart å bli gravid igjen.. men i mitt tilfelle tror jeg kroppen min rett og slett trenger litt tid på å komme seg igjen...jeg har stabil syklus men føler at kroppen er ganske sliten av prøving, aborter og mye jobbing...jeg sleit også veldig i sommer når jeg skulle hatt mitt første barn egentlig...(mista d i jan var da 14uker på vei...men d hadde dødd i uke 8-9) Nå tar jeg akupunktur og føler at kroppen har fått tilbake en del av den energien som den hadde tidligere og det er veldig bra:) er ganske sikker på at jeg blir gravid denne mnd eller neste... er jo noen som sier at vi kvinner har noen mnd i året vi blir lettere gravide i enn andre...og siden jeg aller første gang ble gravid i okt så kan det hende at det ikke klaffer før neste mnd.. jeg har ingen barn fra før og det er veldig sårt og se store mager, nyefødte babyer...men det er desverre ingenting jeg kan få gjort med det uansett....må bare vente.. og jeg er "bare" 24 så...jeg har vel litt tid til d:) sender dere alle en god klem... hilsen fra ei som føler verden går mot lysere tider:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. september 2007 #41 Skrevet 2. september 2007 den nye oppdateringen fra meg er vel det at jeg nå har fått mensen og er inne i 8pp. Jeg går til akupunktur, men hun skal desverre bort den uka hun ville jobbe med ¨å få EL tidligere i syklusen, så det er en stundt til jeg skal neste gang
ambumamma Skrevet 2. september 2007 #42 Skrevet 2. september 2007 nytt fra denne kanten.. svak positiv gr test idag, men jeg klarer ikke helt stole på den siden den var så svak, så hadde jeg en neg på fredag. blir nok en ny test om et par dager ja:-)
stratosen_er mamma_ Skrevet 2. september 2007 Forfatter #43 Skrevet 2. september 2007 ååå så spennande allegodetingER3!!!! håper jeg kan se en positiv test snart også...
ambumamma Skrevet 2. september 2007 #44 Skrevet 2. september 2007 stratosen_prøver ser du har el i disse dager så kanskje du får en positiv test om ett par uker. da blir det en sommer baby på deg og:-)
stratosen_er mamma_ Skrevet 2. september 2007 Forfatter #45 Skrevet 2. september 2007 ja det hadde vært en etterlengta drøm som gikk i oppfyllelse...jeg tenker ikke på når babyen skal komme...bare den en gang kommer...om d er sommer, vår eller vinter gir jeg blaffen i...er ikke helt sikker når jeg har el...men er vel til helga rundt der tenker jeg....men her tør vi ikke la sjansen gå fra oss og satser friskt...har vel ikm 20-21.sept så har fri nå helt til torsdag..så skal bare kose meg og slappe av og ikke stresse:) skal til frisøren på mandag og til akupunktøre på torsdag så ser det er mange som blir gravide nå...og jeg vil også snart bli en av dem:) *håpehåpe vertfall* *sukk*
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 2. september 2007 #46 Skrevet 2. september 2007 Nytt fra denne kanten er at jeg begynner å innse at det mest sannsynlig ikke var TR som kom halvannen uke etter MA. Var nok bare ønsketenkning... Nå er det 18 dager siden jeg ble satt igang og jeg blør litt fremdeles..Nå har jeg lagt EL tester på hylla og venter på at jeg skal slutte å blø, så får vi bare se hva som skjer har jeg funnet ut, uten EL tester i første omgang, aner jo ikke hvor jeg er i syklusen så det blir jo bare skudd i blinde likevel. Tror at jeg var så fiksert på å bli gravid igjen med det samme pga at det føltes som eneste smertelindring akkurat da, men nå har jeg fått ting litt på avstand og tar det som det kommer, har jo en herlig 2 åring som krever mye tid her hjemme, heldigvis:-) Stratosen_prøver og snart4barn?: Masse lykke til, krysser fingrene for at spiren sitter i denne pp:-) AllegodetingER3!! En strek er en strek:-) Tror jeg tør å si gratulerer!!
ambumamma Skrevet 2. september 2007 #47 Skrevet 2. september 2007 takk for det. regner med å ha nye tester i posten på onsdag så da blir det en liten oppdatering:-) Er jeg gravid skal jeg komme og sende dere masse baby støv:-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 2. september 2007 #48 Skrevet 2. september 2007 Ja, tar gjerne imot babystøv og en oppdatering:-)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 4. september 2007 #49 Skrevet 4. september 2007 Hei alle sammen. Er trist og se hvor mange nye det har kommet inn her nå MORELLI: Jeg er nå i 7 pp etter SA, og lei, har nå bestilt time hos legen for og prate litt med han, og få sjekket både meg og gubben, for og se om det er noe galt..... Mange som sier at man blir fort gravid igjen etter SA, men det har ikke jeg merket noe av, istedet har syklusene mine vært helt koko, og sist gikk det 18 dager over IKM før TR kom på besøk, og det er slitsomt..... MODESTY: Så moro og lese at alt har gått bra hittil, får håpe dette fortsetter:) Lykke til til alle sammen her inne, håper vi snart kan glede oss over og ha en liten spire i magen alle sammen:)
malise Skrevet 4. september 2007 #50 Skrevet 4. september 2007 Hei på dere. Har ikke vært inne på denne tråden på en stund. Hadde en sa i mars og har prøvd å bli gravid siden. Denne måneden føles det som om det har klaffet. Mange symptomer og "tung" mage. Blir spennende å se til helgen. Har ikm ca 8. september. Men.. jeg har vært sikker på at jeg har vært gravid andre pp'er også.. Hvis det skulle vise seg at jeg er gravid, blir jeg vanvittig glad. Men, jeg kjenner allerede en angst for å miste igjen. Noen tips til hvordan man skal tenke positivt? Blir veldig glad av å lese om folk som har blitt gravide igjen etter sa/ma, vil gjerne høre hvordan dere holder motet oppe. Masse lykke til til alle prøvere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå