Gå til innhold

GRESSENKENE

Anbefalte innlegg

Skrevet

NR.100

Til Stjerneklar... Hvis man plutselig en dag sitter med to blå ja,, tenk hvordan verden fra den dagen blir ny. Det blir helt fantastisk spennende, som en ny verden åpnes opp.

Til Lille Kikki. Jeg har også prøvd EL tester når jeg er uten mann. Det er ganske lærerikt. Men jeg tror faktisk jeg oftere har EL når mannen min ikke er her en når han er. Tror psyken min leker med meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager... var Trulte jeg mente ikke Lille Kikki. Rart at jeg glemte det, fordi Trulte er navnet på den fantastiske lille hunden min.

Skrevet

Ja, jeg er blitt tempe- mester mens min mann er ute..! Også veldig lærerikt, men blir så opptatt av det og da er veien kort til å bli litt bekymra..! Skal liksom være min egen lege også, og det funker ikke så bra tror jeg.

Ja, gleder meg virkelig til positiv test. Sist mannen min var hjemme, og vi viste vi hadde mistet EL, så var vi likevel veldig spente når jeg uansett MÅTTE ta en test noen dager før IKM. Jeg løp ut på do, og kom tilbake og hoppa i senga til min kjære. La testen under hodeputa mens mannen min tok tiden. Når det hadde gått to minutter, tok vi bort puta og tittet forventingsfulle på testen... selvfølgelig negativ. Vi var egentlig forberedt på det, siden vi hadde hatt sex så sent i syklusen, men vi ble jo litt skuffa også.. Og jeg merket også på min kjære at han egentlig ble litt lei seg. Han prøvde å trøste meg.. Så søt han var, jeg var ikke lei meg (jeg viste jo at det ikke funket, trodde bare på mirakler) men han var nok det.. Litt koselig å tenke på også, da.

Tenk nå har vi rundet de 100, jenter!

Skrevet

Jeg lurer på om vi skal starte sånn ukes tråd hvær uke nå når vi har blitt så aktive i chattingen :) litt lettere å henge med å sånn. Hva syns dere?

vi kan jo eventuellt ta det fra mandag.

Jeg og sambo kjørte tube i dag! GØØY! Håper på mere fine vær og mere vann gøY!

**stjerneklar** Så gøy at sambo er ivrig. Hva mener du med "egen lege"?

Skrevet

Helt enig med deg, TauZA. Vi kan godt starte nye mandagstråder!

Det med "egen lege" vil si at jeg tolker og prøver å finne egne forklaringer på det som skjer i kroppen. Jeg tror jeg er mester i å lure på om alt er normalt og slikt. Tror fort at noe er unormalt, men hva vet jeg? Best å slappe av tror jeg! Hva er tube?

Tenkte å legge meg nå, sov godt jenter!

Skrevet

Åh, tube er kjekt!

Er en del ute med båt vi og:) Men mest wakeboard da....

Vann ER gøy det!

Ny tråd er ikke dumt nei... Den er blitt lang på kort tid:)

Tydelig at vi er litt ensomme av og til...

Fra mandag av blir i allefall jeg mere aktiv her inne....

For da er jeg nok litt ensom...

Fint å da vite at man kan komme inn hit å få litt trøst av dere andre gressenkene:)

Skrevet

Jeg la inn et innlegg på forumet, er litt utålmodig av meg så jeg prøver her også. Håper noen av dere kan hjelpe meg til å forstå dette..

(kopiert fra et annet innlegg)

Hei jenter, Jeg er temper og fyller inn i fertilityfriend. Syns tempen min har lugget såpass lavt mellom 36, 2 og 36,4/5 i denne måndeden, og jeg kan absolutt ikke se at tempen har lagt seg på et høyere nivå etter det jeg trodde var EL. FF har underlig nok funnet EL på meg (dag 20), noe jeg nesten ikke kan tro. Det er ikke en stiplet linje, men et tykk rød strek. Har ikke fått tempet de to morgenene før idag, og idag hadde tempen gått ned til 36,2 (coverline er 36,26). Jeg ble skuffet over lav temp og er redd for at jeg ikke har hatt EL. Trenger jeg å bekymre meg når FF har funnet EL? Dette går virkelig ut over humøret mitt, og jeg er veldig bekymra.. Det er andre måned jeg temper. Første månded var det er tydelig temp stigning. Jeg tar tempen kl 0730 om morgenen..

Håper noen av dere kan si noe om dette..

Ps. tempene mine fra dag 1 er slik (manglende temp markeres med - )

1) 36,3 mensen

2) 36,5 mensen

3) 36,4 mensen

4) -

5) - mensen slutt

6) -

7) -

8) 36,3

9) 36,3

10) 36,3

11) 36,5

12) 36,3

13) 36,5

14) 36,6

15) -

16) 36,3

17) 36,2

18) 36,3

19) 36,4

20) 36,2 el slim(FF mener dette er EL)

21) 36,4 el slim 1 DPO

22) 36,2 el slim? 2 DPO

23) 36,4 3 DPO

24) 36,56 4 DPO

25) 36,3 5 DPO

26) - 6 DPO

27) - 7 DPO

28) 36,2 8 DPO

Forrige syklus fikk jeg mensen 11 DPO...

forvirret stjerneklar

Skrevet

Kjære stjerneklar...

Kan dessverre ikke hjelpe deg med ditt spørsmål. Flyr selv IFR her.. Håper du fikk noen gode svar på skravle.

Skrevet

Bare et lite spørsmål. Får du noe spesiell oppfølging etter at du har vært så uheldig å miste? Ekstra ul eller remedier for å holde på spiren? Over 2 uker til mannen din kommer hjem... det er lenge. Hvordan ser dette ut til å klaffe med EL?

Skrevet

Jeg regner det er meg du spørr?

Uansett jeg får oppfølging neste gang jeg blir gravid, med ul og hcg prøver. Når jeg var på sykehuset å tok utskrapinga, skulle legen der sende papirer så vi også skal utredes. Men som jeg forsto kunne det ta litt tid, ihvertfall 3 mnd sa han. Ellers kommer mannen hjem om litt under 3 uker. Om mensen er i rute skal jeg ha neste mens 17 august, å el ca rundt 30. Så da er han hjemme. Denne gangen får vi ikke prøvd når jeg har el siden han nå er ute. Han er hjemme i 4 uker borte i 4 uker.

Skrevet

Kjempe fint at du faar oppfolging. Maa foles helt forferdelig aa gaa fra lykke til skuffelse saa til de grader. Synn det tar saa lang tid aa faa utredning, men det er vel baksiden av medaljen paa et gratis helsevesen. 4 uker er en liten evighet det. Og jeg kjenner paa meg selv at fustrasjonen er hoy naar jeg helt klart har egglosning og ingen mann er der.

Skrevet

En siste arbeidsdag før to ukers ferie. sniker meg unna på en liten pause ved dataen. Er ikke helt i form om dagen, i dag er jeg kvalm og har vondt i hode. Slapp av jeg er nok ikke gravid. Har mensen nå og har jo ikke hatt sex uten prevangsjon på en dag der det er risiko for det.

Jeg tror jeg er uvel bare fordi jeg vet at det er den siste arbeidsdagen før ferie. Skal bli så deilig. 2 uker til så begynner jeg i min første "ordentlige" jobb. Spennde!

Hvordan er det med de andre gressenkene i dag da?

Skrevet

Så heldig du er som har ferie da! :) Må være deilig å ha fri.. Jeg jobber og sliter, men skal jobbe ut uka som kommer nå, så har jeg 6 dager fri i turnusen.. :)

Ellers så går det ikke så bra! Begynte å blø i dag!! :( Og jeg har IKM 3. august.. Kjipe greier...

Skrevet

Hei Elisabeht. Så kjipt at du blødde idag, det var jo ikke helt planlagt. Er det mensen- blødning? Kan jo være en liten festeblødning...? - siden den kom såpass tidlig mener jeg..

Skrevet

Kjipe greier dette nå når TR kommer...

Hos meg og kom hun tre dager før jeg forventet det...

Så jeg fant da i grunnen bare ut at min lutefase er ca 11 dager, og ikke 14 dager...

Så neste syklus forventer jeg IKM 11 dager ette pos EL-test...

For lutefasen skal jo være rimilig stabil....

Noe min syklus ikke var forrige mnd...

Bruker å ha 27-28 dager, men forrige mnd kom EL så sent at den ble 34 dager lang....

Så lurer fælt på når jeg skal starte EL-testinga denne syklusen....

Skrevet

Hei trulte, Vi er ganske like vi da! Andre måneden jeg temper, og fant ut at forrige syklus fikk jeg EL på dag 14. Regnet med at jeg endelig ville få en 28 dagers syklus (jobbet mye de siste mnd, så hatt et par 6 ukers sykluser), men til min store overaskelse dukket den opp på dag 26. Fant ut at jeg også hadde lutealfase på 11 dager da. Denne mnd fant FF eggløsning på dag 20, og jeg er nå på dag 30 og kjenner meg litt øm i brystene. Tenker derfor at jeg vil få mensen på tirsdag (hvis jeg har lik lutealfase), men syns det var noe tidlig å kjenne meg øm i puppene. Aldri vært bevist på PMS, vet du hva som er vanlig?

Hvis du er i tvil når du skal teste, så kan det være veldig billig å greit å tempe. Da passer du på å ha sex de dagene med lav temperatur..?

Skrevet

Må man ikke ha sånn spesialtempmåler når men temper da?

Også må man måle basaltempen, på samme klokkeslett hver dag?

Jeg jobber skift, så døgnrytmen varierer litt....

Jeg har aldri kjent noe til TR før jeg begynner å blø, og andre dagen har jeg litt vondt, er aldri øm i puppene...

Men da jeg ventet på IKM siste syklus, hehe, kjente jeg litt av hvert :)

Etter det jeg har lest her inne er jeg nok unormal, for tror de fleste kan kjenne at TR er på vei flere dager før hun kommer....

Men jeg har lest at lutefasen er stabil, så når man da vet når EL er så er det jo enkelt å regne seg frem til når IKM blir!

Men da har jo du IKM i morgen Stjerneklar??!!!

Spennende!!!!! Må få høre når du tester?

Skal du teste i morgen tidlig?

Skrevet

Hvis lutealfasen er konstant, så skal jeg ha mensen på tirsdag. Det er ikke rart du føler deg unormal når du leser her inne, gjett om jeg føler meg unormal! Hehe. Noen test blir ikke nødvendig for min del. Hadde sex sist gang 13. juni... Jeg sitter på gress til begynnelsen av september. Men driver å finner ut av kroppen og syklus, aldri vært opptatt av det før. Når det gjelder temping så bruker jeg vanlig termometer med en desimal. Tror det blir værre å tyde da, men FF har funnet EL likevel, så jeg gidder ikke kjøpe noe annet. Har ikke tenkt å tempe mer enn 3 mnd, og gjør det for å sjekke om jeg har eggløsning og om den kommer til fast tid. Noe den tydligvis ikke gjør.

Skrevet

Ok, hehe.. Ja, da håper jeg du ikke er gravid :)

Ja, etter jeg begynte her inne, og vi startet å prøve, har jeg blitt mere observang på hvordan kroppen min er...

Gjør ikke stort mere enn å notere når jeg har mens og om jeg blør eler spotter....

Men har lurt litt på dette med temping...

Skal jobbe dag denne uka, så da kan jeg jo prøve å tempe hver morgen... EL kan jo nå komme når som helst.... Har endel EL-tester liggende, så kommer til å teste etter dag 12 tenker jeg..

Uff, forstår ikke hvordan du takler å være alene så lenge...

Samboen jobba i forsvaret før, og var ute i krigen i tre måneder...

Det gikk ikke bra, jeg taklet det bare ikke... Så vi gikk fra hverandre da han kom hjem, men fant ut at vi ikke klarte å leve uten hverandre etter litt tid... Så nå er jeg veldig glad han jobber i oljebransjen... Litt mere forutsigbart, og ikke så skummelt....

Jaja, noe positivt er det jo med dette styret da, vi lærer i allefall kroppen bedre å kjenne!:)

Har lært utrolig mye av å være her inne.

Er litt usikker på om jeg har bruk for alt, men litt gøy er det jo da...

Men tviler på jeg kommer til det punktet at jeg må kjenne på livmorhalstappen og slikt.... hehe.... så på tuppa er jeg ikke enda i allefall... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...