Gå til innhold

GRESSENKENE

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi må prøve å holde litt sammen!

Her i gården er det det lykke! Har fått et samtykke på å prøve å bli gravid neste gang eggløsning og turnus sammenfaller og det er i oktober nærmere bestemt 10.10.07. JEEE!

Så da skal jeg kjøpe meg folat denne uka. Ellers får jeg prøve å leve sundt og trene sånn.

Hvordan er det med dere? Når er neste prøve periode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Min fruktbare periode:27.07.- 01.08. sambo drar på jobb 29.07..Håper d klaffer denne pp da.. etter som vi må stå over 2pp gangen etter...

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke helt hva gressenkene er, men tenkte jeg kunne spør deg om en liten sak her=)

Dersom jeg ønsker å bli gravid i midten av september - bør jeg slutte på p-pillene nå med en gang? Eller "kan" jeg vente halvannen uke?=) har begynt på folat, men pga. lite vitamininntak siden jeg er veganer har jeg bestilt gravitamin i posten=)

Skrevet

gressenke er ett uttryk for de som står igjen når mennene reiser på sjøen. Så dette er en gruppe for de som har man på båt eller i nordsjøen eller andre som har menn som reiser så mye at det går ut over prøverperiodene.

ANg. slutt. du kan jo bare slutte når du vil og bruke kondom frem til du ønsker å bli gravid.

Skrevet

Ok=) Takk for svar. Min mann kommer hjem hver dag, så da "passer" jeg gjerne ikke helt inn under denne gruppa=)

Lykke til videre uansett=)

Skrevet

Nå er det bare 8 dager igjen til sambo kommer hjem, og da melder jeg meg midlertidig ut av gressenkene siden han skal gå ett år på skole og være hjemme hos meg hver dag:)) Gleder meg fryktelig! Fruktbare er periode er 12-15. august og da er vi på ferie så håper spiren sitter da:)

Skrevet

Schnygga. heldig du! her er det ingen håp om at mannen skal bli landkrabbe med det første.

Skrevet

Min mann reiste ut igjen i dag......snufs! :( Så da blir det ikke noen ordentlig prøveperiode denne gangen....han er innom her hvor jeg bor en dag i løpet av syklusen min, og det passer faktisk ganske bra med eggløsningen, så da blir det besøk på lugaren....hihi! :) Kanskje ikke så sannsynlig at det klaffer, men man må utnytte de mulighetene man har:)

Skrevet

Hei Gressenker! :)

Du er nå heldig som har en mann som kommer inn der hvor dere bor da! :) Jeg må kjøre fra Ålesund til Kristiansund for å møte han, og det skal jeg gjøre i morgen! :) Så har jeg EL i overmorgen! :) Så det passer bra! :) Og neste pp er han hjemme.. :)

Men jeg har tenkt litt; jeg begynner på skolen nå, så om det ikke blir noe graviditet de neste pp'ene så er det ok, for da rekker jeg (forhåpentligvis) å bli ferdig med første året.. Det er litt beroligene å tenke på, da føler jeg ikke noe stress med å bli gravid.. Men blir jo kjempeglad hvis det skjer da!! :)

Ja, sant det, TauZa, vi som er i samme båt må holde sammen! :) Og så flott at dere blir prøvere!! :)) Det er jo kjempegreier! Og spennede... :)

Musa88: Dere får jo med dere denne pp'en da, det var bra! :) Lykke til! :)

Skrevet

Nå er jeg i Boston....

Jeg vet jeg sa jeg ikke skulle inn på dette forumet før jeg fikk et blått kryss, men skuffelsen har begynt å blekne og da er det vel på tide å rulle opp armene igjen. Her skal det iallefall ikke ha manglet på insattsen. Jeg prøver å trøste meg selv med at jobb hensiktsmessig vil det passe mange ganger bedre til neste år, men det er jo ikke bare å bestille en småtass heller. Fallt for fristelsen under min siste post prøve periode, i stor depresjon og fustrasjon til å bestille pergotime på nettet. Fra lille pille. Men jeg klarte det ikke. Fikk ikke skrevet inn adressen min ordentelig. Kanskje bra siden man sikkert ikke bør tukle med sånnt noe på egenhånd uansett.... uansett var det veldig fristende. Så fint at du skal begynne på skole Elisabeth. Lykke til TauZa

Skrevet

Til Elisabeth. Skal du være i Kristiansand i flere dager eller er dette en et forsøks greie? Ønsker jeg deg masser med lykke til. Navn forslag; Kristian, Kristina, Sandra, Sander.... LOL

Skrevet

Hei! :)

Der var du også ja, Miss Misantrop?? :) Ja, det er ikke noe å gjøre med de turnusene, nei.. Må bare smøre seg med tålmodighet og finne noe annet å holde på med! Det skal jo liksom være spennede og gøyt med denne prøvingen... :) Men du vurderer ikke å dra å besøke typen...?

Gleder meg til i morgen jeg da!! :) Hi, hi.. :)

Skrevet

Jo da ... er å besøker han nå jeg.. hi hi klarte ikke å la være. Venter på en ny jobb.. så da kan jeg jo like gjerne vente her i Boston. Jeg bor i Syd så må nok snart reise igjen, håper å treffe EL men har ikke sagt noe til han om det,,, han har sagt klart fra om at han ikke vil prøve å få barn, men at han gjerne vil ha... seff er dette helt idiotisk, men mannfolk er nå litt rare innimellom da. Det er koz å ha dem og det er vanskelig å leve med dem. LOL Min mann er en del eldre en meg (Nesten 20 år) og han har en datter som er bare 9 år yngre enn meg. Han kommer i dette tempo til å bli bestefar før jeg blir mamma.... grøss.. kjenner jeg får litt angst. Jeg er 27...

Skrevet

Å, du er det, Miss Misantrop?? :) Så gøyt da! :) Ja, det er jo like greit å være hos han da! :) Når har du EL og IKM da?? Jeg sier ikke noe til min heller om at jeg har EL, han ønsker ikke å engasjere seg noe særlig i detaljene rundt denne prøvingen.. :)

Ja, de navneforslaga var jo bra! :) He, he.. :) Det ser ut som om de kommer inn og går ut på samme dag... Så da blir det tøm og røm! :) Hvis de skulle bli noen dager, så overnatter jeg..

Hvor er du fra da?

Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Oslo. (Ja da ja da jeg vet at det sies at oslofolk vet at det er noe borti vest, men at det antagelig ikke er noe å bry seg med... jeg mener at vestlandet er noe av det flotteste Norge har å by på, så er det sagt.) Jobbet i helsevesenet i Norge, men så tok livet meg til usa. Her lever jeg for tiden i Karribien. Min mann og jeg jobber begge innenfor reiselivsbransjen og derfor følger vi turist strømmene der de måtte være. Dessverre har EL og IKM variert ekstremt etter

p-sprøyte slutt

(Skal ALDRI ta noe form for hormonell prevensjon igjen!! 21 måneder siden jeg tok siste sprøyte, siden sprøyten skal gi beskyttelse i opp til 4 mnd har jeg valgt å gi det litt rom og kalle dette pp 16- skulle noen av dere ha noe informasjon om anovulative faser og p-sprøyter er jeg veldig interessert.)

Sist måned fant jeg faktisk EL med luteal fase på 11 dager. Og det ble en 28 dagers syklus. Denne EL traff vi kjempe fint! Ellers har det dessverre variert betraktelig. (Fra 22 til 31 dager med majoritet rundt 25).Ser en tendens til stabilisering nå. Knasker B6 Vitaminer som om det skulle være snacks. Leser allt jeg kan komme over av mer eller mindre håpløse kjerringråd LOL og drømmer om å starte en liten familie.

Ha det kos i morgen....

Skrevet

Ja, er helt enig! Jeg kommer aldri til å ta noen form for hormoner heller! Selv om det er mange år siden jeg tok p-sprøyte da..

Kjedlig at syklusen din er så ustabil da, men det skal jo igunn gå greit å bli gravid uansett.. Hvis ikke den lutealfasen er for kort da.. Håper i hvert fall at det klaffer nå da, når du først har tatt turen! :) Kjerringråd og slikt er jo greit å få med seg det, vet jo aldri hva som funker.. :)

Nå skal jeg gå å ta en EL-test! :)

Skrevet

men så er jo p sprøyte kanskje noe av det verste du kan putte i deg av hormoner. Jeg valgte p-stav fordi da skulle man kunne være fertil veldig kort tid etter at man tok den ut. 2-4 uker. skal nok gi opp prevangsjonsmiddel for godt nei. Vil ikke ha to tette!

Skrevet

Det vil jeg! :) Mine dager på prevensjon er nok talte! :) Håper jeg rekker å få 2-3 unger før jeg blir for gammel til å få flere.. :)

Nå har jeg sittet oppe å spilt bridge på nettet! :) Vi vant stort! He, he.. :)

Skrevet

Her passer jeg inn, sambo dro på sjøen i går borte di neste 4 ukene. får vel presantere meg litt da, jeg er 27 og sambo er 40. jeg har to barn fra ett tidligere forhold, han har ingen. Vi har opplevd 2 sa og 1 ma dette året, siste var ma tok utskraping for 4 uker siden i morra, derfor kunne vi ikke prøve denne mnd, men satser på friskt mot i august/september.

Skrevet

kan jeg være med i gressenkene, når det er jeg som reiser så mye at det går utover prøvinga?? hehe..eller kanskje mannen min burde meldt seg inn??

skikkelig frustrerende å være på jobb, når du helst vil være hjemme og forsøke..

Skrevet

du er velkommen undrende.. tror det viktigste er felles frustrasjon over at jobben ødelegger for prøveperioden. Hva jobber du med?

Skrevet

er rådgiver..

Skrevet

Hei Maya.

Du har kommet rett ja. Prøving er fustrerende nok etter noen måneder om det ikke er for at partnern er borte hele tiden i tillegg. 2 sa og 1 ma, det kvalifiserer til habitual abortion utredning. x fingrene for at det skal gå bra med deg neste gang. Det må være slitsomt å gå igjennom en rekke med aborter for så å gå i gang med prøving på nytt. I hvilke uke- måned mistet du?

Skrevet

Hei gamle og nye gressenker! :)

Nå har jeg vært i Kristiansund å foretatt en tøm og røm! Båten som typen min jobber på var inne i noen timer, så da fikk vi hatt oss en gang... He, he.. Så er med i loddtrekningen i uke 31, men sjansene er vel ikke så store...?

Så dro jeg videre til Trondheim og dro på IKEA! :) Måtte bort å myse litt på baby-tingene også.. Hi, hi..

Skrevet

Da er jobben gjort for denne gang lol. Klarte du å treffe EL? Seff skal det mye til med en gang, men litt flaks kan man jo få ha i 8. pp... Man hører jo om så mange tennåringer som blir gravid etter en gang så helt umulig er det vel ikke. x er fingrene for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...