Gå til innhold

GRESSENKENE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rart hvordan man assosierer navn med mennesker man kjenner. Liker Peter veldig godt. Hadde en snill nabo som het det. Også var det Peter i Heidi boken da.... han var en vennlig sjel. Lovinda... her assosierer jeg med sangen Anna Lovinda. Som jeg syntes er rørende romantisk...Det er liksom litt styrke med navnet Lovinda.

Florentina er vakkert. Var i Firenze i sommer.... er vel der det kommer fra vil jeg tro. De kaller seg jo Florentinere der. Jeg har begynt å komme over tapet av min første flamme. Da vi møttes var han var 15 og jeg var 17. Vi visste liksom bare om hverandre vi to. For 3 år siden tok det brått slutt. Bilulykke. Aldri kommer man så tett på livet som når man opplever døden. Etter dette flyttet jeg til et annet kontinent. Tok meg en ny utdannelse. Klarte ikke å leve i det gamle uten han her hjemme.. Fant meg en ny mann. En mann som var veldig forskjellig fra han andre. De har overhode ikke noe til felles uten om at de er eksepsjonelt flinke til de tingene de valgte å gjøre med livene sine. Det er forresten ikke bare et pluss. En som er veldig god til noe er somregel altoppslukt av det. Min nye mann heter faktisk Kevin.

Han er 20 år eldre en meg. Jeg trengte det da jeg fant ham og nå syntes jeg aldersforskjellen verken gjør noe fra eller til. Kevin har en datter fra før og ønsker seg derfor en sønn. Jeg har alltid sett for meg ei jente så uansett hva vi får så blir det supert. Har gamle foreldre så de er overmodene for å få et barnebarn. Håper bare det klaffer snart...

Tror jeg vil ha et navn rimelig kvikkt på det lille frøet som vokser i magen. Føler liksom at jeg kommer til å få mere kontakt med det da. Noen sier at de vil vente med navn til babyen er født for da ser de om de passer til navnet. Tror ikke det ville ha funket for meg, men jeg skjønner tanken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei trulte, Hvorfor varte første pp fra april til juli? Var han så lenge borte? Min er nemlig også borte utrolig lenge av gangen. Det er så kjedelig. Kommer liksom aldri i gang med prøvinga vi.

Skrevet

Jeg slutta på pillen i slutten av april, og første EL startet med cyste som sprakk 8 mai, var innom sykehuset på invendig UL, og legen kunne se at EL kom om et par dager, dagen etter måtte sambo seff reise på sjø og var borte tre uker....

Var hjemme en liten uke og drog igjen rett før neste EL, så det klaffet slik at han var borte to EL på rad....

Så EL i juli ble første mulighet til å prøve, og den fikk vi ikke klaff på...

Nå har jeg TR, og sambo kom hjem for tre timer siden, ligger nå og sover...

Han blir vel hjemme til fredag sikkert, og skal igjen bort i to uker, som vil si... EL går vi nok glipp av... blæh.... Men sånn er det bare...

Han har jo seks uker disponibel, og deretter fire uker fri, så hver tredje EL får vi uansett med oss... om han ikke må ut i friperiodene og da....

Han er som oftest ute på båt, og da kan de pluttselig komme hjem tidligere enn planlagt, som nå. Det er jo kjekt, men det går som oftest andre veien da.... Og da må man tenke på pengene, overtid er ekstra penger i kassen:)

Jeg er bare glad for at han ikke er borte i ti uker og slikt jeg....

Baby skal vi nok klare å lage, håper bare jobben ikke ødelegger for masse.... Er litt kjipt når TR kommer, og man vet d kanskje er tre sykulser til neste mulighet, det er da det er kjekt å ha dere!!!:)

Skrevet

Huff, ja det hørtes kjipt ut. Godt du har han hjemme innimellom, og så heldig du er som har han hjemme nå! Selv om dere kanskje ikke kan lage baby denne gangen han er hjemme, så er det så verdifull den tiden dere har mulighet til å være sammen likevel. Er du ikke enig? Gressenketilværelsen er ikke noe gøy, nei. Min har lange turnuser, og tar litt ekstra også som går ut over normal friperiode. Derfor har vi ikke fått noen ordentlige pp siden vi bestemte oss for å prøve i mars (over telefon..). Jeg må prøve å ikke fortvile så mye over det, og glede meg til neste år hvor han forhåpentligvis klarer å få seg en stilling der han vil være mer på land. Vi skal nok klare baby vi gressenker også, og veldig godt at vi er flere enker i samme båt! Blir veldig spennende når han kommer hjem tidlig i september!

Skrevet

Selvfølgelig er det kjekt å ha han hjemme selv om vi ikke kan lage baby, hehe.... Hadde vært noe galt om ikke ja:)

Driver å rydder og vasker litt nå, drar på jobb klokka tre, og mamma kommer på besøk i morgen og blir noen dager!

Vi bor i Stavanger, og GladMat festivalen går i gang i morgen, så kjekt å ha sambo hjemme nå ja:)

Det blir masse kosing med god mat og sosiale kvelder!

Så kan jeg jo nyte litt god drikke og nå:)

Jeg tenker nok vi gressenkene trenger hverandre vel så mye når nurket er kommet, og vi da skal være hjemme alene.... Tror nok det blir enda tøffere...

Vi har ingen familie i nærheten desverre, men håper gode venner rundt oss er hjelpsomme og backer opp om det trengs....

Men mest av alt gleder jeg meg veldig:)

Sambo har heldigvis innsett at om jobbing på sjø ikke blir enkelt med et lite nurk, vil han ta en stor del av permisjonen.... Og det er betryggende å vite!!

Men frem til da er det bare å brette opp armene og prøve prøve prøve;) Og håpe håpe håpe!!

Skrevet

Har hørt om et middel som kan styre når man slipper egget i en periode. Tror dette er en slags sprøyte. Lurer på hva det er og hvordan man kan utsette eggløning.. vet jo at nødprevensjon skyver på eggløsning, men kan man da like lett bli gravid. Bare tenker litt høyt. Dette er sikkert ikke klurt å starte å klusse med.

Skrevet

Miss Misantrop: Jeg ser mange bilulykker i jobben min, må være helt forferdelig å miste noen slik. Du har jo opplevd andre menneskers værste mareritt..

Fint at du har funnet lykken igjen! Håper ekstra mye nå at alt går bra og at dere får barn snart! Du fortjener å være lykkelig og få det slik du ønsker nå. Så spesi at jeg nevnte navnet Kevin da!? :) Selv om det er et vanlig navn også.. :) Rart... :)

Samboeren min kom hjem i dag, så nå er jeg på nattevakt! :/ Men vi har kosa oss i dag, vært ute og spist og greier.. I morgen blir det bare kos, kos!! :)

Jeg har ikke hørt om den sprøyten du prater om, men hørt om noen tabeletter som skal ha samme virkning... Men jeg kommer ikke på hva de heter! Så jeg slutter å tenke på det, så skriver jeg det inn når jeg kommer på det! :)

Skrevet

Æsj nå er jeg lei denne oljebransjen...

sambo kom jo hjem i dag tidlig, sov til jeg drog på jobb...

Og nå sitter jeg på jobb på overtid pga noe anbudsgreier.....

Jeg kunne jo ha vært hjemme jeg nå :(

(Måtte bare syte litt....)

Skrevet

Ja, kjipe greier hele båt-buissnessen! ;P Og det evige usikre greierne..

Litt syting er absolutt lov! ;))

Fikk mld fra samboeren om at huset var tomt uten meg.. :) En ting er positivt med den sjø-greia da: vi har det jaggu godt når han først er hjemme! :))

Miss: Primolut var det jeg tenkte på! Det kan en visst ta for litt av hvert..

Skrevet

Det er noen sider som er kjempe fine med å være fra hverandre litt. Det blir på en måte søndagsstemning (-: Jeg tror man blir litt ekstra snille med hverandre når man vet at man ikke har all verdens tid.. Det var bare det at det skulle ha vært litt og ikke mye fra hverandre.

Det stemmer at det var Primolut jeg har hørt om før, for å forskyve mens. Fint du kom på navnet for da fikk jeg slått det opp… ser ikke ut til å være noe for ei desperat gressenke nei…. Klipp og lim fra Felleskatalogen; Da graviditet er kontraindisert må ikke-hormonelle prevensjonsmetoder benyttes (ikke kalender- eller temperaturmetode). Graviditet/Amming: Se Kontraindikasjoner. Overgang i placenta: Noretisteron kan gi maskulinisering av kvinnelige fostre. Preparatet er derfor kontraindisert under graviditet. Overgang i morsmelk: Går over i små mengder, men risiko for påvirkning av barnet er lite sannsynlig med terapeutiske doser………… Så hvis vi ikke akkurat prøver å avle kvinnelige toppidrettsutøvere i benkpress er dette kanskje ikke middelet å bruke.

Det virker kjempe spennende å bli sykepleier. Min aller beste venninne i hele verden ble sykepleier det ved et uhell.. lol .. dvs hun søkte på lærerhøyskolen, men søknaden hennes kom bort i posten. Da var det hun leste om et hoppepå program for en sykepleier utdannelse som startet midt i året, også over natten bestemte hun seg for å gjøre det. Hun har nå vært ferdig utdannet i 3 år og hun stortrives.. Hun sier hun ikke ville ha byttet bort jobben mot noen annen. Så mange muligheter innenfor et yrke. Alt fra 9 til 16 kontorjobber til døgnvakt. Psykiatri til anestesi. Det er også et yrke man kan ta med seg rundt i hele verden.

Til Trulte. Det må være kjempe grusomt å sitte å jobbe overtid når mannen har vært borte så lenge. Får trøste seg med de ekstra pengene og at det ikke varer evig. Skjønner godt at det er frustrerende og jeg syntes det er ganske naturlig å syte litt ja.

Skrevet

wow! dere er aktive i snakkinga damer. klarer nesten ikke følge med i svingene;)

Miss Misantrop: så morsomt at du fant frem den ordforklaringen. Her på sunnmøre blir det brukt en del på skøy. Her er det jo mange som har mannen endten på båt eller på plattform.

Angående Navn og assosiasjoner.Selv om man tenker på en annen person når man gir ett barn ett navn så får jo navnet assosiasjon til det nye barnet raskt. Derfor kan man jo velge omtrent hva som helst. Jeg endrer favoritt navn annenhver dag. I dag er bokstaven O og navnene er Odne og Oda:) Jeg og sambo har ulik trykk på en del navn så det er en utfordring i navnevalg. Vanskelig med for eksempel Hanna som vi ikke har likt trykk på.

Sånn her i heimen er vi på 3 uka hjemme og mannen begynner å bli rastløs. Jeg har jobbet den siste uka og vert syk uka før så skjønner at det ikke er mye selskap i meg. Han reiser nok bort i helga for jeg har en siste arbeidshelg før jeg har 2 ukers ferie. Etter at jeg var syk har jeg ikke sluttet å hoste så i dag var jeg hos legen og fikk hostesaft med morfin for å få slutt på det. Da jeg var på apoteket for å hente ut resepten huska jeg å kjøpe folat så da begynner jeg i morgen!

Gleder meg til å ha fri to uker til. Skal ha en uke me samboen der vi skal være her i området og kanskje en liten tur til trondheim. Etter det skal jeg ha en uke fri etter at han har reist på sjøen og håper at vi skal få til en venninne fjelltur. Det gleder jeg meg enda mer til. Det er viktig å ha noe å gledet seg til!

Skrevet

Det var en kjempefin tråd du startet (-:

Oda og Hanna er flotte navn. Sterke navn. Det er jo mer viktig hvordan et navn blir uttalt en hvordan det blir skrevet så jeg skjønner jo det at hvor man legger trykket er viktig. Folat ja.. prøver å huske på å ta det, men så er det enkelte ganger jeg glemmer. Tar dobbel dose når jeg husker det igjen og det vet jeg ikke akkurat om er så smart, men da føler jeg liksom at jeg har gjort jobben min.

God bedring.

Skrevet

Har ikke sett denne før nå. Har ikke fortalt så mange om di to saen siden vi nettopp hadde blitt sammen da jeg mistet første gang, å jeg har fått mere enn nok komentarer på det. Er på snartgravid også.

Jeg har jo ta barn fra før, å aldri opplevd noe tull før, dem har jeg med x mann. Men mannen er 40 år nå å vi følte vel tidlig for å starte etter att jeg hadde mista første gang bestemte vi for å la være å skaffe meg prevensjon. Har mistet ett par dager etter mensen skulle ha vært begge ganger, fått konstantert graviditet hjemme å hos legen.

Maen ble oppdaget i uke 7 men gikk vel helt til nesten uke 9 før det ble foretatt utskraping, dette pga en ukes vente tid får ny ul for å forsikre oss om att det ikke var liv der, å 4 dager ville jeg vente da sambo kom hjem akuratt da å jeg veldig gjerne ville ha han med på sykehuset.

Skrevet

Da har jeg hatt min første mens etter ma også kom 2 dager seinere enn min vanlige syklus så fornøyd med det. Ellers er det 3 uker til sambo kommer hjem. Håper mensen kommer til normal tid neste mnd også.

Skrevet

Hei jenter, hvordan går det med dere? Ser dere skravler og skravler!

Maya: så bra kroppen din er i rute igjen, ser jo ut til at det da vil klaffe fint med hjemkomst til samboeren din!

Ang folat; Jeg tar noen andre vitaminpiller med 200g folat i, tenkte derfor at jeg ikke skulle ta de 400g folatpillene jeg har liggende. Kanskje jeg heller skal bytte litt rundt?

Min kjære kommer til kai i USA i dag eller i morgen, og da får jeg snakket med han. Det blir kjekt!

Ha en strålende dag.

Skrevet

PS. Har dere noen strategi for hyppighet når mennene vår kommer tilbake? Annen hver dag, eller blir det litt for planlagt?

Skrevet

vi har som regel sex hver dag de første dagene så det at vi skal lage barn skal vell ikke forandre på det;)

Tror ikke jeg kommer til å være så veldig strukturert i prøvingen de første to prøve periodene. drøyer det til over nyttår så får jeg heller planlegge det litt bedre.

Skrevet

Her har vi ikke brydd oss om annhver dag å sånt ennå. Her jumper vi i vei så mye vi har lyst å ork til. Mulig vi endrer taktikk akuratt rundt el snart, siden vi har vært uheldige å miste.

Skrevet

blir hver dag på oss også...i alle fall i begynnelsen når sambo nett er kommet hjem:) i dag er det bare 1 uke til han kommer hjem..å jeg gleder meg så sinnsykt:) EL-tester fikk jeg i dag så nå er jeg klar til han kommer hjem...hehe;)

Skrevet

Heldige deg, Venupi!!

Vi går akkurat glipp av EL tipper jeg, så det blir iallefall ingen pliktløp de første ukene- bare kos! Skal ikke bli det uansett, må bare ta det som det kommer å gjøre det når vi har lyst. En spennende tid vi har foran oss.

Skrevet

Helt enig...veldig spennende:) Nei det blir litt dumt hvis det kun skal bli et pliktløp...må kunne nyte det og ha det for kosen skyld også...ikke bare tenke på hva det kan bli ut av det!!

Skrevet

Hører om de som får det til på første forsøk.. Tenk når vi sitter der med den positive testen i hånda....?!!! hjelpes... Lurer på hva som skjer i hodet på oss da!

Skrevet

Blir sikkert ubeskrivelig glad;) gleder meg til det blir vår tur jeg:)

Skrevet

Ja, det blir kjekt med noe smått om litt.....

Jeg blir forlatt i to uker fra imorgen av, så iom at det er seks dager siden TR kom, så går vi glipp av EL om ikke syklus blir like lang som det ble sist gang....

Så blir vel å ta EL-tester selv om jeg er hjemme alene....

Og håpe-håpe på at kroppen spiller på lag med turnusen til gubben.... :)

b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...