Gå til innhold

GRESSENKENE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt å høre at enkene holder motet oppe!!

Er på ferie vi, dvs, måtte kjøre gubben på flyet i går, så nå blir resten av ferien alene... Sånn er livet!!

Går og venter på IKM, og er jeg så heldig at spiren ikke sitter, er sjansene store for at gubben er hjemme neste EL, så aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Godt at vi hoder litt sammen, kjekt med andre som forstår når frustrasjonen blir for stor....

Litt kjipt å vente på IKM alene og.... Skulle gjerne hatt noen å dele spenningen med....ikke bare på tlf liksom... men men....

Jeg trøster meg med at jeg har noen ute på bøljan blå som bryr seg i allefall:)

Lykke til til dere andre også!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei igjen jenter! Selv om dere er uheldige som også har menn på sjøen, syns jeg dere er heldige likevel som ikke trenger å vente så inmari lenge som meg. Hadde EL igår tror jeg, men hjelper ikke det når det fremdeles er godt over en måned før min kjære er tilbake igjen. Og er syklus normal, så mister vi akkurat den EL også.. *riste på hodet*. 10 uker på sjøen er ikke bare blåbær nei, og frustrasjonen blir min alene. Godt at du fikk deg en tur til Kristiansund, Elisabeth, nå får vi følge spent med på deg!! Gleder meg til din mens som IKKE kommer! hoho. Og det skal bli spennende meg deg også trulte! lykke til! og lykke til dere andre gressenker, håper det blir mange spirer denne måneden!

Skrevet

Her skal det babyer lages denne måneden, la det være stjerneklart. Og fordi som ikke kan hente den andre halvparten av ingridiensene x vi fingrene for at det skal slå til med en gang den partnern har innfinnet seg.

Skrevet

Ja, du stjerneklar må jaggu vente lenge...10 uker...? Ikke bare prøvnga det går ut over, men også kjedlig å være alene så lenge.. Jeg håper virkelig at min type ikke får lenger turnus! Men er han hjemme i 10 uker også?

Jeg traff EL ja.. :) Jeg hadde EL i går og sex i forgårs, så nå har jeg IKM 3. august.. :) Kanskje vi skulle laget en IKM liste for gressenkene?? :) Når har du IKM, Trulte?

Så kom jeg inn på skole i går! Så nå begynner jeg på sykepleien i august.. Så om det går noen pp'er til før jeg blir gravid, så er det egentlig det beste... :)

Skrevet

Gratulerer så mye med skoleplass Elisabeth.

Skrevet

Kult at vi har IKM nesten samtidig da, Miss Misantrop! :)

Men jeg har som sagt ikke den helt store forhåpningen da! :)

Ja, blir litt sånn at en må kombinere både å få barn og skole og andre ting når en er blit så "gammel". :) Jeg kan ikke vente i 3 år med å begynne å prøve liksom.. :)

Nå skal jeg snart på nattevakt... :/

Skrevet

Nei, det er ikke bare prøvinga det går ut over, nei. Det går ut over humøret også! Men må bare glede meg til samvær igjen. Han er ikke hjemme 10 uker nei, han er litt for glad i å jobbe så det blir myyyye mer ute enn inne. Men fra nyttår blir det mye mindre seiling, og jeg gleder meg veldig til det!

Grattis med studieplass Elisabeth! Babylaging og studier går sikkert helt fint, du får jo et snilt barn!

Skrevet

Hva jobber han med da? Dumt at han er mer ute enn hjemme da! Men flott at dere ser en ende på det! Det går vel greit å holde ut da..? :)

Min er på supply, så de farter frem og tilbake hele tiden. Så nå så jeg at ikke denne, men neste IKM blir på bursdagen hans! :) Så gøyt om det klaffet! :))

Prata med samboeren nå, han er litt skeptisk til at jeg skal på skole og får barn samtidig, men som sagt, så er jeg for gammel til å legge prøvingen på hylla! Så det blir jo begge deler uansett.. :)

Skrevet

Har ei venninne, hun fikk ikke et barn men 2 mens hun studerte til sykepleier og da hun var ferdig jobbet hun et år, begynte å studere medisin og fikk 2 til. Hun er riktig nok et lite supermenneske, men man får til det man vil tror jeg.

Skrevet

Elisabeth; Min er på fraktebåt, kjører langdistanse. Jeg syns du skal prøve og gå på skole samtidig, så får det som skjer skje. Du klarer begge deler, og du får vel permisjon fra studier (lånekassa) når du får barn. Ikke forsak hverken utdannelse eller barn. Jeg er student selv, skal begynne på siste året på lærer og har tenkt å ta et år til etter det. Det beste er selvsagt å vente til man har jobb, men jeg vil også ha barn før jeg blir for gammel..

Skrevet

Jeg er student selv, og har også kommet fram til at jeg ikke vil vente med å få barn til jeg har jobbet noen år..... Selv var jeg ferdig på lærerskola nå i vår, men skal ta et år til! Og hvis jeg blir gravid blir det vel et år til etter det, for sambo vil gjerne ha pappapermisjon mens jeg studerer! Og jeg synes det er helt greit:) Trives som student, og når man da kan ta samlingsbaserte studier får jeg jo mye tid hjemme jeg også! :)

Håper bare det klaffer snart.....det blir en "tøm og røm" (synes den var litt bra Elisabeth....hihi) på meg også denne måneden. Sambo er inne i havn dagen før beregnet eggløsning, så det er bare å krysse fingrene!!! :)

Skrevet

Ja, det er sånn jeg tenker også, at det går ikke an å legge alt tilrette på et sølvfat og forvente at alt går etter planen... Tenk om jeg ventet til etter jeg var ferdig, så prøve ett år, så fant vi evt ut at noe var gale...? Hadde vært 35 år jeg da..

Jeg ser ikke noe provlem med situasjonen igrunn.. Er sikkert like "gale" å jobbe turnus å ha barn.. Ei natt her, to dager der, så kveld, så natt osv... Når en studerer har en i det minste faste rutiner! Og så er det jo det at hvis jeg ikke blir gravid så er det litt mer OK, for da kommer jeg meg lengre og lengre i studiene! :)

Så har jeg en mor som har mast etter barnebarn siden jeg var 16(!), så regner med å få litt hjelp der.. :)

Håper din tøm og røm får følger da, stjernetitter! :)

Skrevet

Hei alle!

Skal ikke syte en liten bit engang jeg... Min er borte bare to (max tre) uker av gangen... Og det er bare blåbær mot andre her inne ser jeg!:)

Jeg er hjemme på ferie nå, men kommer sterkere tilbake søøndagkveld, da er ferien over!

Imens kal jeg ut å nyte sola, og vente på IKM som er på onsdag...

Lite symptomer å finne, bare litt stikking i magen nå og da, som like så gjerne er innbilte symptomer.....

Men lever i håpet!!! :)

Skrevet

Du må ut å nyte sola ja, og jeg håper du har et lite blåbær i magen din!

Skrevet

Ja, å ha samboeren borte i to, max tre uker er vel noe alle vi andre gressenkene kan bare drømme om.. :) Men like vel, du blir nå vel alene halvparten av tiden uansett...?

Håper du får en fin ferie, er den første av oss som har IKM du da.. :)

Lykke til! :)

Skrevet

Spiser alle her folat? Jeg leste et sted at noen har allergiske reaskjoner på vitamin B, magevondt etc. Noen som har opplevd noe sånnt? Har prøvd å spise vitamin B6 for å forlenge lutealfasen noe, men har ikke lykkes vidre godt med det. Ca 400mg har jeg tatt daglig. Jeg vet det står opp til 600mg på Pernille sine sider, men dette er jo himmelhøyt over anbefallt dagsdose. Ser at vitamin B6 selv om det er vannløslig kan ha noen sære bivirkninger. Hvordan er dette i forhold til Folat. Har aldri sett noen bivirkninger på dette.

Skrevet

Ja, jeg tar folat, ikke hatt noen problem med det. Før tok jeg hele tiden, men nå tar jeg kun fra EL til mensen... Ikke noe spes grunn til det da, har bare blitt sånn.. Så tar jeg tran og multivitamin uten A og D. B6 vet jeg ikke noe særlig om da... :)

Skrevet

har ikke begynnt enda men tenkte å ta d fast. Må bare få begynt. Kanksje neste uke.

Skrevet

Heisann! Melder meg inn her jeg også. Samboeren min er borte på jobb 3-4-5 uker i slengen, veldig ustabilt med andre ord. Vi har ikke begynt å prøve riktig ennå da... Begynner i september tenker jeg, da kan det hende han er hjemme mens jeg har EL.. Er forberedt på at det kan ta litt tid å bli gravid siden han er borte så mye..

Skrevet

Hei Mali, Gratulerer med navndag (i allefall nicket ditt sin navndag)

TauZa skal jo også begynne prøving til høsten når turnus passer med EL, morsomt at det er flere i samme båt... Ustabil turnus kan jo gi to missed EL og To sjanser på samme.. så det behøver jo ikke bare bli helt svart. Men alikevel...tenk så heldige de parene er som kan prøve i hver periode. Får håpe og krysser fingerne for at det skal funker fort for deg.

Skrevet

Hei! Så koselig at du svarte, og takk for gratulasjonen! Er nok bare et nick, men gøy likevel!

Så at TauZa også er i samme båt som meg ja. Man vet jo aldri når det klaffer, så det blir spennende! Håper det klaffer for deg også. :)

Skrevet

Hei Mali! :)

Ja,. sant det der med ustabil turnus; er jo positivt også.. :) Hva jobber han med mannen din da?

Du er vel ikke fra Ålesund du også?? :)

Skrevet

Hei Elisabeth!

Samboeren min jobber for et firma som sender han rundt i hele verden omtrent. Han gjør mye forskjellig, så det er litt vanskelig å forklare. Legger rør, demonterer, monterer ting... Jah, noe sånt.. :)

Jeg er nok nordmøring jeg! :)

Skrevet

ja jeg er i samme "båt". Jeg tror vi skal prøve i oktober når turnus og syklus klaffer neste gang. Jeg var gira på å prøve nå i juli men sambo er forsatt litt redd. Han er heldigvis komt i snakk og kan spørre om ting og snakke om gravididtet og bebier uten å få hetta. dette blir spennende!

Heldigvis skal det skje mye den tiden som er mellom her og oktober så jeg slipper å bare å gå å vente på det. bra å ha noe å fordrive tiden med.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...