MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 6. august 2007 Forfatter #76 Skrevet 6. august 2007 Litt bedre nå, sett på to filmer og snufsa og hulka. Første gangen jeg har sippa av Pirates of the Caribbean;) Men ikke så ille at det ikke var godt for noe; ble plutselig mye lettere å puste! Alle slimhinner ble åpne, og kjeksen smakte faktisk noe!! JEEEY:) Har ikke vært kvalm eller spydd mer, så var sikkert en sånn gravid-greie, eller noe annet ubetydelig:) ROSA OG LILLA KOMMODE?? Stakkars lille gutten da, haha... Pass på så han ikke får rosa teppe på sykehuset også Hihi.. Vi tok den hvit vi, kjedelige som vi er;) Vi var gangske enstemmige om å heller bruke farger til å pynte rundt med.. Mye lettere å gjøre om på, hvis det ikke blir jente.. Eller hvis vi får gutt en gang, og de vil bytte litt soverom osv... Veldig praktisk, dog kjedelig;) Godt du har noe å drive med fremover ja, det må man bare! Tror Ø. blir kjempefornøyd på torsdag jeg, hørtes ut som en god plan:) Og ihvertfall når han tror dere bare skal handle, da blir han nok gledelig overrasket;) Det hadde ihvertfall min blitt.. Hehe... Hørtes veldig koselig ut ihvertfall!! Tror jeg skal prøve å komme meg på jobb på onsdag og torsdag. Men vil jo ikke smitte alle de nye 1.klassingene heller, det er ikke så populært;) Får se hvor lang tid det tar før jeg føler meg bra nok. Er nok litt bedre, men så slapp... Hadde ikke orket å kjøre til jobb engang i dag tror jeg. Blir fryktelig slapp når jeg er syk jeg. Heldigvis ikke noe feber, har ikke hatt det på 15 år jeg, og da er det veldig bra det ihvertfall ikke kommer nå Kanskje tanna di er helt bra til torsdag?! Det hadde jammen vært flott:) Ble bra-klemmer mottatt, så da kryper jeg tilbake til sofaen for å la de virke..
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 7. august 2007 #77 Skrevet 7. august 2007 Hey, ikke diss kommoden min a! Hehe, den ble jo så fin så, jeg elsker farger, så det skal lille gutten få nok av i hvertfall:) Det er jo ikke akkurat sånn babyrosa heller altså, selv om jeg prøver så hardt jeg kan å snu trenden med rosa til jente og blått til gutt... Ø sukka tungt da jeg sa vi måtte møtes etter jobb på torsdag for å handle inn, haha! Men han må jo bare møte opp! Og det blir jo en fin overraskelse da, han slipper handletur og får god mat og masse oppmerksomhet i stedet, det tenker jeg han blir storfornøyd med! Hvor lenge har du og M vært sammen? Tenk at det er fire år siden vi møttes nå, har ikke vært sammen med noen så lenge før jeg:) Ikke han heller, rekorden hans er vel på 4 mnd eller noe, hihihi! Synes han greier seg utrolig bra, det skal han ha:) Elsker ham så masse!!! Jaja, nok om det. Vet du hva vi skal på tirsdag da? Altså om en uke? IKEA!!!!!!!!!! Endelig blir det! Svigers har fullt opp hver helg fremover, så min kjære må ta seg fri tidlig fra jobb på tirsdag så vi får kjørt opp dit og gått der noen timer:) Hurra, jeg gleder meg så sinnssykt!!!! Åååååh, og nå er jeg så spent på hvordan det har gått på UL, oppdatering trengs veldig snart! Kos deg, håper du er enda litt bedre i dag, det er heldigvis tanna mi:)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 7. august 2007 Forfatter #78 Skrevet 7. august 2007 Åååå, nå skal vi snart se vesla igjen:) Er litt spent på om det fortsatt er vesla;) Så mye rart man tenker på før UL altså, jeg har jo hele tiden trodd jente.. Men denne gangen skal vi manne oss opp altså, for vi skal ha både bilder og 3D!! Når jeg tenker på det, så kan det hende vi ikke fikk 3D sist, fordi JM brukte liksom all tiden på å få snudd vesla. Og de prioriterer jo ikke akkurat 3D for moro skyld. Men i dag, hvis mini er litt mer medgjørlig, så kanskje vi får litt tid til overs, til bilder og sånne ting:) Ja, det tror jeg altså Så nå skal jeg gå å spise frokost, og litt sjokoladekake til dessert!! Tør ikke spise for mye heller, men litt:) Etter UL skal vi til Sverige en tur, det blir koselig.. For jeg pleier aldri å få med med M. Har reist når jeg har hatt fri i turnusen og da jobber jo han. Så det blir nok en pitteliten tur innom babyproffsen;) Fint vær er det jo også!! Jeg var jo ikke utafor døra i går, så jeg visste jo ikke at det var såå varmt! Formen er ikke helt bra, men bedre! Fryktelig tett i både nesa og halsen på morgenen, men letter etter en varm dusj. Hørtes jo ut som jeg har drukket altfor mye wisky! Haha, måtte bare le av meg selv. Men det var ikke noe lurt, for da ble det bare enda tettere;) Men nå er alt mye bedre:) Videokamera er funnet frem, sammen med papirene. Så jeg kjenner at jeg begynner å få sommerfugler i magen igjen!! Gleder meg:) Blir så gøy å få se ansiktet til snuppa vår!! Kryss fingra for at vi ikke har like sta bebis denne gangen da!! Du får (forhåpentligvis) se bildene når vi kommer hjem:) Blir nok kanskje ikke før mot kvelden da... Ha en fortreffelig tirsdag snuppa!!
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 7. august 2007 #79 Skrevet 7. august 2007 Guuuuud, så spennende....! Jeg gleder meg sånn til å få se bildene, skal logge meg på msn i kveld jeg, så håper jeg du er der! Lykke til da, kos dere masse! Krysser fingrene for at dere får både 3D og masse bilder:)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. august 2007 Forfatter #80 Skrevet 8. august 2007 Ojoj, vi var helt på 3. (eller var det 4.) side! Ja, nå fikk du jo se lille nurket på MSN, så søt da:) Men jeg kan jo skrive i tilfelle noen lurer (vi vet jo at folk plages sånn av denne tråden, så kanskje noen venter i spenning;)) VI FÅR EI FRISK JENTE; VI FÅR EI FRISK JENTE ) Er skikkelig fornøyd med denne UL altså, tydelig at JM trengte noen uker på seg + en medgjørlig unge da;) Syns liksom spakene har fått en helt annen mening nå, får jo lyst til å juble hver gang jeg kjenner det:) Før var det litt mer avslappet, men veldig stas da! Gleder meg så fælt til M. kan kjenne, han fortjener det!! Snille pappaen som jubler like mye som meg når jeg kjenner noe;) Og hvis jeg ikke sier det med EN gang, så får jeg liksom litt kjeft da;) Hehe.. Han er så søt, ligger og snakker med magen og dulter borti, og i går kveld dultet hun liksom litt tilbake da. Og da fikk han jo helt tårer i øynene!! Tror rosa er hans nye yndlingsfarge fra nå av;) Han måtte faktisk innom KID (tro det eller ei) for å kjøpe dyne og rosa sengesett i går, tror det var hans første symbolske handling:) Formen er forøvrig noe bedre i dag da, bare veldig tett nå! Og det tror jeg blir vanskelig å bli kvitt! Men på en annen side, hvis jeg reiser på jobb i morgen, har jeg jo fri til mandag igjen. Og da kanskje jeg har blitt enda bedre. Får ringe sjefen igjen i kveld, og høre hva hun mener! Hvordan er tanna i dag?? Og har du hørt noe fra svigers, når de kommer hjem???? Stor onsdagsklem!!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. august 2007 Forfatter #81 Skrevet 8. august 2007 Forresten, sjekk mitt nye nick:) *SUPER STOLT*
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 8. august 2007 #82 Skrevet 8. august 2007 Så fint at denne UL-opplevelsen var mye bedre enn den forrige! Kjempekoselig å se bilder, hun er jo bare den søteste bittelille jenta ever...! Hihi, skal bli så utrolig gøy å se dem når de kommer ut! Etter å ha sett bildene fikk jeg ordentlig lyst å bare ringe og bestille privat UL, selv om de dessverre ikke har 3D her. Hadde på en måte slått det litt fra meg, for det er jo ikke sååå lenge igjen til termin, men vi får se... Ikea blir til uka, mest sannsynlig torsdag, hurra!!! Gleder meg vilt til å bruke penger på lille vennen vår...! Det er så koselig når babyen "svarer" når en dulter litt borti magen! Lå en stund i dag tidlig jeg, og da var det kommunikasjon altså, flere ganger! Det blir mer og mer av det, ganske sprøtt å tenke på at det vi kjenner er en liten fot eller en liten arm eller en eller annen liten kroppsdel:) Og så har jeg lånt yogabok for gravide i dag, så nå skal det settes igang med trening! Må jo komme litt i form og få trent pusteteknikker i god tid før fødselen! Dessuten har jeg kjøpt meg en fin mamma-snekkerbukse på hm til halv pris, veldig fornøyd:) Og hårfarge!!! Skal bli litt sånn rødbrunt tenker jeg, håper det blir bra. Alt er jo bedre enn sånn det er nå... Det er vel trygt å farge håret vel? Gravide frisører jobber jo med det hver dag, går bra med dem... Tanna er forresten veldig eksemplarisk i dag, den er så bra at jeg kan spise det meste, er så happy for det! Så det ser ut til at jeg slipper tannlegen i denne omgang i hvertfall, thank god! Eller hvem du vil;) Oh well, sånn er det. Godt å høre at formen din er bedre, da blir du snart helt frisk:) Klemmer i massevis fra meg!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. august 2007 Forfatter #83 Skrevet 8. august 2007 Vet du, de beste 3D bildene sies å bli tatt i uke 30-34. Så kanskje det ikke er dumt å ta en UL så seint?! Men kjedelig at dere ikke får 3D da, men dere får jo se lillegutt alikevel da, er jo gøy å se om dere kan se hvordan han kommer til å se ut:) Og hårfarge.... Er nok ikke skadelig selve farginga, men er ikke sikkert håret ditt blir som planlagt.. Frisøren min ville ikke farge meg, i tilfelle det ikke ble som vi ville.... Men nå har du kanskje gjort det alt!? Håper det blir bra da:) Godt tanna er bedre, og du har en romantisk kveld i morgen og en Ikea tur å se frem til!!! Heldiggrisen:) Skal prøve meg på jobb i morgen jeg, blir liksom ikke bedre enn jeg er nå. Høres ut som en hval på land da, puster og peser mellom snufs og host men;) Si ifra hvis den yogaboka er fin da! Hadde vært gøy, og veldig prkatisk å kunne til fødselen.. Men jeg må jo bare øve på det jeg alt kan... Glemmer det liksom bort i alt annet. Snuppa er mer ivrig med spark nå mot kvelden kjenner jeg! Og tidlig på formiddagen. Kanskje pga varmen?! Kanskje hun er lik lillegutten din? Nei, nå tar vi natta, prøve å sove litt før morgendagens mas... Tror det blir veeeldig hektisk og slitsomt i morgen gitt... Men det er bare en dag, så er det fri. Og så kommer planleggingsdagene. Snakkes i morgen vennen:) Hilse gutta dine!!
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 9. august 2007 #84 Skrevet 9. august 2007 Hihi, det bruker mamma å si: Hils gutta dine! Ja, i dag er det en finfin dag altså! Sol og varmt og vi skal ut og spise god mat....! Ga ham det hjemmelagde kortet mitt i går jeg, så slipper vi å ta det med til byen. Ble faktisk ganske fint, om jeg skal si det selv, nesten så jeg vurderer å starte produksjon her, haha! Deilig å ordne opp igjen etter krangelen i går, var jo helt nervøs for at han ikke skulle komme hjem fra jobb.... Men heldigvis gjorde han det, og nå er alt helt fint! Er godt å få rensa lufta litt innimellom og, tror alle trenger det;) Håper det går fint på jobb da, og at du slipper hodepine siden det bare er en dag denne uka. Husk å drikke masse vann og ta nok pauser! Sitter og lurer på om jeg skal ringe og ordne den UL'n nå jeg, hmmm.. Har veldig lyst, og føler ikke at det er sløsing med penger heller, absolutt ikke! Hun var jo så koselig hun gynekologen vi var hos i uke 7-8, så hun vil jeg tilbake til:) Jo, jeg gjør det! Skulle ønske de hadde 3D, men pytt, hovedsaken er at vi ser at han har det greit:) Har forresten ikke farga håret, hehe. Etter nærmere vurdering fant jeg ut at jeg like godt kan vente tre mnd til, for, som du sier, vet jo ikke om resultatet blir bra, og fikk streng beskjed av storesøster om at jeg måtte vente, og ikke risikere noe:) Må høre på storesøster vettu! Klem klem!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 9. august 2007 Forfatter #85 Skrevet 9. august 2007 Ja der ser du, høre på storesøster ja:) Nå er du sikkert på vei for å møte han, håper dere koser dere skikkelig!! Jeg får vel rapport i kveld eller i morgen;) Jobbdagen gikk forholdvis greit! Var bare halvparten av barna som har vært før i uka, enda er jeg helt utslitt!! Men ikke vondt i hodet, hurra!! Men jeg har, som du sa, vært flink til å ta pauser (Ja, faktisk!!) og drukket bra. Så jeg er litt stolt av meg selv for det:) Lettere å ta pauser når jeg er forkjøla i tillegg merker jeg! Men sliten, JA!!! Absolutt.. Godt det bare er en dag igjen av SFOtiden for meg, før skolen begynner, da blir det mye lettere! Skoletimene er ikke så livate, kan du si;) Fikk du bestilt time til UL eller?? Evt når fikk du?! Syns det absolutt er verdt pengene sine jeg, 3D eller ei. Godt å se alt er bra, og sikkert kjempegøy å se ansiktstrekkene mer tydelig!! Dissa barna kommer til å koste oss så mye, at vi kan unne oss den gleden ja;) Vi skal ta 3D i uke 30 eller noe, gleder meg allerede:) Nå skal jeg kaste meg på sofaen, har fått skiftet til kosebuksa, så jeg er klar!! Forresten, jeg tror jeg begynner å få sånn strek fra navlen og ned!! Fikk litt sånn skygge-strek-graviditetstest-følelse i dag tidlig, for jeg så det liksom så klart, men så ble jeg litt usikker. Men den er der, og kommer vel for fullt snart! Jaja, det går jo bort!! Fikk svar av mamma i går, hun hadde bare strekkmerker på innsiden av lårene, ikke mye men litt. Ikke noe på magen!!! Jippi!! Og jeg har ikke sovet i natt!! ARG!!! Holdt på å sovne, sånn herlig innsovningsfølelse, og da begynte M. jaggu meg å snorke!! Fy flate, tror jeg sto i senga, klar til å kaldkvele;) Haha... Da ble jeg frustrert gitt... Så i kveld blir jeg vel helt slått ut;) DA, tror jeg at jeg har fått med dagens hendelser!! Gleder meg til å høre dine romantiske!!! ) Tuddeluuu så lenge!! Vesla begynte å sparke litt på vei hjem, og her hjemme nå, akkurat som hun jubler når jeg er ferdig på jobb.. Haha.. "Mer tid til meg"
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 10. august 2007 #86 Skrevet 10. august 2007 Vi hadde det kjempekoselig i går! God mat og vi koste oss med hverandre, begge to var i så godt humør at det var veldig fint:) Og så SOL da, bare det hjelper jo veldig! Det er jo først nå jeg synes det er sommer, typisk, når ferien til min kjære er over... Jaja, får være glad jeg da, som kan sitte ute og sole meg litt:) Vet du, jeg får ikke tak i noen hos den private UL- klinikken! Prøvd å ringe og ringe, både i går og i dag, det ringer, men ingen svarer... Får ikke beskjed om at det er noe feriestengt eller noe heller. Irriterende! Får prøve igjen senere i dag og på mandag da, jeg SKAL ha denne UL'n altså! Nå er jeg i hvertfall innstilt på det...! Ellers er lillegutten rolig om dagen, noe som sikkert er pga været ja.. Men kjedelig synes jeg, savner å kjenne masse spark. Har kjent ham om natta da, det er visst da han synes det er gøy å være våken. Jaja... Men derfor trenger jeg en UL og, for å se om alt er som det skal, at han vokser riktig osv. Blir snart smårar...! Nå er det heldigvis helg snart, håper virkelig at det blir fint vær i helga og, for da skal vi prøve å få tatt oss en tur og bade:) Må ta buss, hvis vi ikke vil bade i elva da, og det tviler jeg på er et alternativ for meg, det er jo iiiiiiiskaldt! Men vet om et kjempefint badevann der vi bodde før, så vi drar dit om sola og varmen holder seg til i mårra. Skal bli deilig! Tror jeg skal en tur på butikken nå jeg, har så dårlig med frokost i hus, og jeg er sulten..... Bra at det gikk så fint på jobb, selv om du ble sliten. En blir jo det, og når du er forkjøla i tillegg er det ikke noe rart. Men du greide deg jo bra:) Vi snakkes da, snupps med lillesnupps!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #87 Skrevet 10. august 2007 God morgen:) Dere har blitt skikkelig nyforelsket igjen dere da;) Hørtes koselig ut! Tror jeg skal ta med M. på den gode restauranten, der jeg nesten fikk tårer i øynene.. SÅ god mat var det der:) Han skal en uke på jakt, til Sverige. Så når han og bikkja reiser, så blir det altfor stille her.... De reiser om litt under to uker. Hadde vært koselig å spist ute før han reiser, vi er ikke så veldig ofte ute, på noe som helst egentlig. Ihvertfall ikke sånne kjæreste-ting.. Neste helg er det jo bryllup, og RØMMEGRØT!!! Jippi:) Og i dag skal han på båttur med jobben, og jeg til ei gammel kollega:) Det blir koselig! I morgen har vi jammen meg ingen planer, ikke søndag heller:) Så godt:) M. var skikkelig grinete i går... Han sa han hadde vært sånn hele dagen, så stakkars kollegaer;) Hoho... Og jeg som syns jeg kunne kjenne sparket til vesla når jeg trykte litt, etter jeg hadde lagt meg. Men turte ikke vekke han for å si det.. Men det var bare den ene gangen da, ikke så lett å kjenne når man ikke vet hvor/når neste kommer.. Så jeg tenkte han skulle få prøve en gang, må vel bli før han reiser i dag. Men hun er ikke så ivrig på dagen.. Vi får se! Var kjempekoselig ihvertfall. Lille jenta mi:) Vår Så jeg har i natt drømt at jeg kunne kjenne hele foten og hånda, hele tiden;) Du må ikke bekymre deg for lillegutt, du vet jo nå at hver gang det er varmt så blir han roligere! Også kvikner han til igjen etterpå! Det er jo ikke noe galt fordet, vi er jo ofte sånn selv. Og da blir han sikkert sånn neste sommer også! Men for all del, jeg skjønner at tankene begynner å kverne, det gjør de alltid hos oss;) Men håper du innerst inne vet at han har det bra selv på varme dager:) Håper du får svar så du får bestilt UL i dag da, det hadde vært både godt og moro for dere alle:) Også får du noe å se fram til, og glede deg til:) Skulle vært på butikken en tur jeg og, men da må jeg gjøre noe med dette håret;) Som står rett ut til alle kanter.. Ser ut som det krateret i dag... Men så har jeg sovet knallgodt også Skal bare gjøre litt hjemme, så skal jeg ta en dusj.... Også må jeg jo legge meg på sofaen og kjenne litt på magen, det er min nye hobby nemlig! Eller stå i speilet for å se om denne streken har blitt sterkere, hahaha... Ikke rart jeg blir sliten av å jobbe;) Ha en flott dag i solen!! Her er det varmt, men helt overskyet.. Med fare for økende regnbyger og torden til kvelden. Eller noe sånn...
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 10. august 2007 #88 Skrevet 10. august 2007 Ja, det var virkelig koselig i går altså, han var så søt, satt og så på meg over bordet og sa at jeg var så fin.... Ååååh! Jeg har ikke fått sånn stripe på magen jeg... Er vel ikke alle som får det, ikke like tydelig i hvertfall. Men vet du hva jeg HAR fått? Råmelk! Hihi, oppdaga det akkurat nå i sted, klemte litt, og da pipla det ut litt gitt! Hehe, moro... Blir så glad jeg, for da vet jeg at kroppen min funker som den skal;) Det er så sinnssykt fint vær her nå, helt blå himmel og knallvarmt! Måtte handle litt is på butikken, det var godt det:) Men det blir nesten for varmt, klarer ikke å sitte ute for lenge om gangen, er blitt litt sånn varme-pingle merker jeg, pussig, jeg som alltid har eeeeelsket varme! Har fortsatt ikke fått tak i noen for UL-time.. Lurer på om det er noen andre som har privat UL her i byen? Vet ikke.. Får fortsette å prøve, kan jo hende de har ferie, bare at de har glemt å legge igjen beskjed, det er jo ikke så mange som jobber der. Heldigvis er ikke ventetiden så lang da, så det går vel fort bare jeg får tak i noen! Ok, må litt ut i sola igjen jeg! Ha en finfin dag! Hils lillesnupps! Og pappaen!
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 11. august 2007 #89 Skrevet 11. august 2007 Dum di dum... Bare dytter den litt opp til oss jeg:) Nå er jeg inne i min siste uke her på 2. tri altså.......!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 11. august 2007 Forfatter #90 Skrevet 11. august 2007 Heia:) Oj oj, allerede siste uka her?! Dæven, du skal jo snart kalve du!!!! Hihi... Og da er jammen ikke jeg så langt bak;) Hadde det så superkoselig på jentekvelden i går, beste kvelden jeg har hatt på lenge!!! Godt å få ut litt frustrasjon om både mann og jobb, til andre som har akkurat like mye å fortelle;) Haha.. Skikkelig slarving en liten stund i går, men ikke sånn vondt da... Egentlig bare morsomt. Rart at sure sokker kan bli morsomt når andre har dem like spredt i hus som meg!! Neida, vi hadde det kjempekoselig, med ost og vin. Eller da ost og pepsi max;) Verten hadde tenk på meg, og kjøpt masse oster som jeg kunne spise, så jeg ble så glad ) Jeg reiste jo ikke derfra før kl 3!!! I natt ja!! Har ikke vært så lenge oppe siden lenge før påske jo;) Og den ene gangen jeg skulle hente M. på vei hjem, og der hadde jo alt stengt... Stakkars.... Så han gikk meg i møte da, og det STYRTregnet!!! Han var så gjennomvåt han, og da fikk jeg jo så dårlig samvittighet at jeg begynte å snufse litt;) Selv om han ikke sa det gjorde noe.. Jeg hadde det bare så koselig at det var vanskelig å reise... Men det ordnet seg da, jeg fikk han med meg hel hjem, kald og våt, men hel! Det positive var jo at han hadde gått av seg fylla, så han var jo nesten klinkende edru! Så han slapp å sove på sofaen i natt... Haha:) Er ikke så glad i fylleånde for tiden gitt;) Nå skal jeg på butikken en tur, vi skal kose oss her hjemme i kveld, med biff og soppstuing:) Og en film eller to, og tilhørede snop! Og i dag føler jeg meg mye bedre, og ganske oppstemt:) Så hvis han spiller kortene sine riktig og tar igjen litt kos så kanskje det blir noe på`n;) Det sier jeg nå, haha..Det kan fort snu seg gitt, skal ikke mye til lenger... Så det er best å ikke informere han om det enda,sånn i tilfelle avslag;)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 12. august 2007 Forfatter #91 Skrevet 12. august 2007 Good morning! Ble ikke noe på gubben i går gitt, men det var fordi han var så sliten! Jeg la ikke frem forslaget først da, da hadde han nok ikke sovnet men... Vi koste oss veldig da:) I dag er han på fisketur med broren sin, så jeg har huset for meg selv. Var jo så flink til å vaske og rydde i går, og gjett om jeg kjenner det i dag! Blææ... Jeg som liksom skulle fortsette i dag.. Neei.. Skifte på senga til kvelds skal jeg ihvertfall. I morgen er det planleggingsdag. Jeg skulle jo egentlig jobbet fra 8.30 til 15. Men må være der fra 8 til 16. Hvordan gjør jeg det med timer da tro... De andre avspaserer ett kveldsmøte, men de har ikke jeg tenkt til å gå på, for ikke blir det tatt opp noe ordentlig der, og vi har de for å få fri jul og påske. Og da har jeg jo perm alikevel. De har visst forresten satt inn vikar for meg allerede, i 50%. Så da regner de vel med at jeg blir halvt sm ut tiden da! Egentlig litt godt å tenke på, for da setter jeg ihvertfall ikke de i knipe hvis det er sånn det blir. Blir litt lettere for samvittigheten da:) Ha en fin dag snuppa!
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 12. august 2007 #92 Skrevet 12. august 2007 Hei hei! Koselig å høre at dere har kosa dere:) Det gjorde vi i går og, spiste deilig lasagne (MED kjøttdeig!!!), smågodt og laxa foran tv'n. Var så sabla trøtt at jeg holdt på å sovne flere ganger, og klokka halv elleve var det natta for meg.. Hehe, ser ut som den trøttheten har kommet snikende igjen. I dag er det atter en vaaaaarm dag, så jeg renner snart bort tror jeg! Rart dette, jeg som alltid har vært en frossenfisk liksom... Sov faktisk dårlig i natt pga varmen, det er ikke akkurat vanlig for meg! Har så lyst ut og bade, men Ø skal på øving, og jeg vil ikke dra alene heller... Så da blir det nok bare en kjølig dusj på meg etterhvert. Jaja, bra det og. Godt å vite at du slipper å stresse med hensyn til jobben, så kan du bare slappe av med god samvittighet! Det skulle jo egentlig bare mangle da, du trenger det nå Nei, hva skal en ta seg til da... Kjedelig at du er så langt unna, ellers kunne jeg tatt en tur innom deg og skravla om ditt og datt;) Nå har jeg nedtelling til Ikea jeg, hihihi, bare fire dager igjen!!! Ha en super dag der oppe, vi snakkes:) Klem til dere alle!
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 12. august 2007 #93 Skrevet 12. august 2007 Oi, vet du hva jeg gjorde nå eller? Bestilte time til 3D-UL i Tønsberg!!! På fredag!!!! Koster 800 kr med 3D/4D, og da får jeg med video:) Og det passet så bra, for det er jo rett ved der mamma bor, og hun hadde fri, så hun kan bli med:) Tenkte å overraske mitt skjønne tantebarn på 8 år og ta henne med og, da blir hun nok helt i skyene, hun er så opptatt av babyen:) Ø får ikke blitt med da, men siden vi får dvd, så får vi jo sett det sammen etterpå! Åååååh, som jeg gleder meg nå......!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 12. august 2007 Forfatter #94 Skrevet 12. august 2007 Så bra du har bestilt!! Også 3D alikevel da:) Jippi, gleder meg til å se bilder!!! Tenk så stor han er blitt da:) 800kr er ikke så ille det, og bilder og video er jo kjempegøy!! Har sett på film jeg nå, slapper av på sofaen. Det gjør godt i dag kjenner jeg. Nå skal jeg måle litt, for å ha en plan for å bytte om stuene her;) M. er ikke helt overbevist, så jeg må bevise at det går får vi begynner! Gleder meg, tror det blir veldig fint! Men gjør det nok ikke før høsten da, når det blir litt kjøligere. Den stua vi bruker nå er innerst, og med masse store vinduer og terassedører. Så det blir så stort og kaldt på vinteren. Er peis der, men vanskelig å få god varme, med 3 meter oppunder taket. Og den andre stua ligger høyere, så all varmen forsvinner dit. Mye lettere å lage det lunt og koselig, fordi den er litt mindre, og mer vegger! Så får vi stor spisestue med peis, det tror ejg blir koselig til jul:) Skal feire her i år, og mamma og svigermor skal stå for alt har de sagt! Så jeg skal bare slappe av og være høygravid!! Snille damene:) Ååå, som jeg gleder meg til jul!! Syns det er så lenge til, men med tanke på at jeg er omtrent halvveis nå, så går det jo fort! Bare 4 lønninger, så er det jul!! Oj, nå gikk det plutselig opp for meg at det ikke er så lenge til!!!! ) Og du da, heldiggrisen, har liten baby på julaften!!! Første jula til vesle gutten deres!! Og jeg som skal kjøpe alle julegavene tidlig i år, må jo nesten begynne snart da;) Snart er det nesten september vettu... Neste helg skal vi i bryllup (ukene går jo alltid fort) og så reiser mann og hund på jakt en uke, og da er det jo plutselig september når de kommer tilbake!! Ojojoj... *PANIKK* Er jeg klar for å bli mor tro.. Tenk om jeg ikke klarer å amme.. Og svigermor kommer med sånne gode råd og sier jeg gjør det feil osv.. Det gruer jeg meg mest til... Noe annet når det kommer fra min egen mor, men svigers! Hun skal liksom være så bedreviter, men jammen så har jeg fått frem diverse ting om henne. Hun røyka feks med begge gutta, og mener at det ikke er så farlig som folk skal ha det til. Den diskusjonen kan hun ta opp med meg nå tenker jeg.. Hah.. Leste en god setning ang det her inne; Man kjører ikke med babyen i fanget, fordi ulykker KAN skje, selv om sannsynligheten er liten. Litt samme prinsipp som røyk, man vet det KAN skje noe, selv om det ikke er så ofte det skjer. Syns det var en god sammenligning, satt veldig på spissen, men dog. Er så glad jeg sluttet å røyke før jeg ble gravid jeg!! Skjønner at det er drit vanskelig, men så lenge de prøver, og ihvertfall trapper ned.. Men å forsvare det; ARG!!! Dumme egne svigermor;) Hormoner, her?? Kan jeg aldri tro;) Noen praktiske spm jeg har tenk på en stund nå, kan jo spørre deg også Hvordan gjør dere ang permisjon?? 80 eller 100%? Og hvordan fordeler dere ukene? Skal dere døpe vesle gutt??? Og hva gjør dere evt med faddere?? Syns den fadder-biten er vanskelig jeg.. Lurer på om noen "forventer" å bli valgt som faddere... Hmm... Tror jeg er i tankehjørnet i dag, gitt;) Det sto nemlig på svangerskapskalenderen at det var på tide å tenke på perm og det der;)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 12. august 2007 #95 Skrevet 12. august 2007 Ja, jeg gleder meg sånn.....! Skal jo på Ikea Stavanger kvelden før da, så jeg må ta bussen opp til Tønsberg tidlig om morgenen fredagen. Blir litt mye kjøring, men men. Det blir nok verdt det! Er veldig spent på om vi kommer til å se mye da, det spørs jo veldig på hvordan han ligger osv. Har prata med søstrene mine og nå, og begge hadde kjempelyst til å være med, så det blir koselig! Tiden går fort ja, pokker så fort den går...! Er jo som du sier, ikke lenge til september, og da er liksom høsten igang, noe som betyr snart fødsel for meg, hjeeeelp! Hehe, er ikke klar enda jeg heller føler jeg, skjønner ikke at jeg skal bli lei av å være gravid, koser meg sånn jeg:) Blir vel tyngre da, så jeg skal vel ikke rope for høyt... Ååå, det høres så koselig ut der dere bor! Vi har og faktisk to stuer innenfor hverandre, men min kjære bruker den ene som data- og musikkrom;) Han har liksom full råderett over det rommet, nesten så jeg angrer nå på at jeg lot ham få bestemme over innredningen der, hehe, for jeg ville gjort det helt annerledes.... Men stakkars, han må jo få bestemme noe han og;) Men det høres veldig koselig ut med spisestue med peis til jul altså! Shit, nå slåss katten utafor her... Faen og, skjønner ikke hvorfor, er det ikke ukastrerte hannkatter som slåss da? Hun er jo en særdeles kastrert hunnkatt. Dritt! Hmmm, permisjon og sånt ja, har tenkt mye på det i det siste jeg og, må vel snart sende søknaden til nav.. Jeg tror det blir 80 % lønn i 54 uker på meg altså, så skal Ø ta sine uker på slutten, og da tar jeg kanskje ulønnet perm. Synes det er så vanskelig jeg, er så mye å sette seg inn i.. Men vil i hvertfall være hjemme med ham så lenge som mulig. Vi skal ikke døpe ham heller vi, noe som kan bli interessant, i og med at svigers er veldig kristne... Vi har ikke fortalt det til dem enda. Men verken jeg eller Ø er medlemmer av statskirka lenger, så det blir litt unaturlig å døpe. Tenkte å ha en liten navnefest i egen regi vi, men er litt usikker på om vi skal ha noen som "faddere" da, blir jo ikke helt det samme akkurat. Skjønner dilemmaet, en har jo gjerne mange en skulle ønske å ha som faddere, men ikke alle som kan være det.. Vel vel, vi får se. Ååååh, jeg kjeder meg nå.....! På onsdag skal jeg forresten på besøk i barnehagen igjen, det blir koselig:)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 12. august 2007 Forfatter #96 Skrevet 12. august 2007 Vi velger nok 80% vi også, jeg begynner i 80% jobb etter permisjonen, og da vet vi jo at vi klarer oss på det. Jeg vil jo også være lengst mulig hjemme med nurket. Men vi har ikke snakket noe om hvordan vi skal fordele det. Har ikke fått noe skriv ang terminen heller, så jeg får jo ikkelevert permsøknad på jobb. Skulle ikke JM skrevet den?? Legen kan sikkert gjøre det han å. Skal dit i slutten av måneden. Jeg er heller ikke medlem av statskirka, men M er. Og vi har funnet ut at det er lettere å døpe, så kan hun bestemme selv hva hun vil seinere. For meg hadde det ingen betydning at jeg var døpt, men hadde nok vært værre hvis jeg måtte døpes i en alder av 14 år, før en evt kristelig konf.. Men det var lettere å melde seg ut, det gikk jo av seg selv;) Så det har vi blitt enige om, og da må vi ha faddere! Og hvis man skal tenke på hvem man vil skal ha barna hvis vi dør, så er jo ikke det alle.... Da vil jeg velge søsken, og kanskje ett godt vennepar av oss. Som jeg vet, hvis det blir slutt mellom dem, vi kommer til å holde kontakten med, begge to. Men kan man tenke sånn da...? Er jo helt sikkert besteforeldre som tror de skal bli faddere. Og skal man ta en, må man ta de andre... Uff... Svigermor skal jo ikke oppdra mine barn liksom, hun har jo mer enn nok med å ta vare på seg selv.... Haha... Nei, nå er det snart natta. Gleder meg faktisk til jobb i morgen,hilse på alle som kommer etter ferien. Selv om det blir en lang møtedag.. Men ihvertfall ikke sånn stress! Så da er det bare en dag med SFO igjen, før skolestart på torsdag:) Skiftet på senga har jeg gjort nå, så det blir godt å legge seg:) La fram tegningene og målene av stueplanen min, og da ble M overbevist. Han måtte liksom se hvordan det kunne bli, tror jeg. Så nå er han kjempeklar for å ommøblere!! Han skal visst ringe noen kompiser en dag, for jeg får jo ikke lov. Jeg skal bare kommandere jeg;) Hehe.. Gleder meg, det kommer til å bli kjempekoselig, tror jeg! Så kan jeg kjøpe litt ny pynt og sånn! Skulle sett de tegningene du, krysning mellom legeskrift og arkitekttegning.. Tror ingen hadde skjønt det uten forklaring;) Nei, nå skal jeg få med M til sengs, så vi kan kose litt med magen før han sovner! Han ligger masse med enten hodet eller hånda på magen, og håper han kan kjenne spark. Men typisk nok, kjenner ikke noe jeg heller da.... Kommer nok! Ha en god natt, og drøm om Ikea og UL... Gleder meg mest til UL din jeg!!! Stor nattaklem fra oss:)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 13. august 2007 #97 Skrevet 13. august 2007 Jeg har også lyst til å ommøblere.....! Men vet ikke om det er så praktisk her, Ø har i hvertfall ikke lyst til å bytte rom, det har jeg spurt ham om før... Og i "min" stue (hehe) blir det vanskelig å finne en annen planløsning. Mamma sier hun skal komme ned hit før termin for å hjelpe meg med vasking og baking osv, så kanskje vi kan komme opp med noe lurt da! Blir mer og mer overraska over hvor like vi er jeg, vennen, ikke medlem av statskirka du heller altså Hva stemmer du forresten ved valget nå? Har satt meg skikkelig inn i partiprogrammer i år, så jeg går for miljøpartiet de grønne! Kjenner flere av de som står på den lista og, jobber faktisk sammen med ei:) For et merkelig vær det er her i dag, regn og sol om hverandre... Men nå har vi endelig fått opp den nye parabolen, så jeg kan se på tv selv om det regner, hurra!!! Hehehe, Dr Phil hver dag nå Akkurat vært på butikken og kjøpt inn masse frukt og sånt, digg! Så koselig med litt magekos før en sovner:) Husker det var sånn når jeg først begynte å kjenne spark, hadde så lyst til at Ø skulle få kjenne, men hver gang han prøvde, var det helt stille der inne, og med en gang han tok bort hånda begynte han på igjen med sparkinga! Hehe, de er noen luringer, disse små pøbelbarna våre;) Herregud, det var rart å skrive, barna våre liksom... Prøver å snakke litt til magen av og til, sier "mamma er glad i deg" og sånn, men det føles veldig rart i grunn.... Er vel bare noe en må venne seg til gradvis. Gleder meg kjempemasse både til onsdag, torsdag og fredag jeg nå, det skal bli så bra! Hehe, blir gøy når hele "jentemafiaen" tropper opp på ul, min familie er ikke akkurat kjent for å være stille og rolig, så det kan bli en interessant opplevelse! Er veldig spent på om vi får se tydelig, håper det blir bra bilder og video. Og så gleder jeg meg skikkelig til å vise fram til pappaen:) Ok, snuppene, nå er det Dr Phil for alle penga her! Håper du får en fin dag på jobb og at det ikke blir altfor slitsomt.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 13. august 2007 Forfatter #98 Skrevet 13. august 2007 God ettermiddag der nede! Planleggingsdager er veldig stillesittende og dumt for gravide har jeg nå funnet ut. Dæven så godt det var å strekke seg ut på senga nå!!! Og jeg har funnet ut noe rart, litt ekkelt egentlig. Når jeg står oppreist, og bøyer ryggen bakover, så kommer det en sånn avlang kul over navlen, og navlen blir rar.. Haha, skikkelig stilig..Lurer på hva det er jeg.. M tror det er en liten alien der inne;) Ja, vi er ganske like vi gitt!!! Men ikke ang politikk, der er jeg null engasjert... Ihvertfall ikke sånn kommunevalg og greier... Stemmer vel på naboen, for han er så snill å måker snøen vår hver morgen, på vinteren;) Nesten gratis!! Vet ikke helt hvilke parti han er i da;) Hahaha.. Neida, kommer vel snart litt info ang bygda her tenker jeg. Så vi får se hvem som klarer å lure meg i år;) Dr Phil er en bra mann, han skal jeg se på i morgen også!!! ÅÅå, som jeg gleder meg til torsdag, og skolestart!! Har 4 timer med ei jeg hadde mye i fjor, og så har jeg byttet to timer, så etterpå har jeg hun søte som jeg svømte med! Som jeg egentlig ikke har i år, og det syns jeg er kjempetrist! Så jeg gleder meg til torsdag altså Har prøvd litt mage-prating jeg og, syns bare det var rart.. Begynte å le for meg selv;) Men syns jo det er kjempesøtt når M gjør det da!! Han er like optimistisk hver kveld han, håper han snart får valuta for penga:) I dag er det bare maaaaasse luft, og litt baby;) Mer detaljer enn du trengte kanskje?! Du har masse å glede deg til denne uka altså!! Gleder meg selv jeg, mest til å se 3Dbilder av veslegutt!! Håper han ligger bra til, så dere får veldig fine bilder! Syns det hørtes koselig ut å reise på UL-jentetur jeg Jeg er i uke 20 nå, står det her inne. Dæven som tida egentlig flyr! Fikk ett ordentlig reality-sjokk når jeg fant ut at det bare er 4 lønninger igjen;) Innen den 5. lønna så har jeg kanskje ei lita jente i fanget! 5 lønninger er jo ingenting! 4 huslån og noen julegaver så er jeg MAMMA!!! WÆÆÆÆ... Gleder meg altså!!! ) Sulten skriker her, snakkes seinere snuppa:)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 14. august 2007 #99 Skrevet 14. august 2007 Tenk, du er i uke 20, vennen!!! Iiiik, jammen går dette unna! Jeg har bare noen få dager igjen her inne... Men jeg får vel lov til å være her og skrive litt på tråden vår, vel....? Eller kanskje vi kan lage en ny en inne på 3. tri, så får du snust litt der inne før du går over selv og;) 3. tri da gitt, da er det liksom alvor da... Hehe, går mer og mer opp fpr meg at jeg faktisk skal presse ut denne babyen om ikke så altfor lenge. I går hadde jeg angst, følte at jeg ikke var litt klar engang. Jeg har jo ikke hus eller bil eller stabil økonomi eller noe jo! Hjeeeeeelp......! Og så gruer jeg meg til å ta bussen alene med vogn, for folk her er utrolig dårlig til å hjelpe mødre med barnevogn! Helt skammelig er det, bussjåførene i den ellers litt kjipe byen jeg kommer fra (hehe) spretter opp med en gang det kommer ei med vogn, det er jo en del av servicen i jobben deres jo! Men her nede sitter de bare og venter på at folk får kjempet seg inn. Jeg har hatt dårlig samvittighet så mange ganger, for jeg får ikke lov av legen å løfte noe tungt pga blodtrykket.. Men nå kan jo alle se at jeg er gravid da, da er det litt greiere. Men jeg hjelper absolutt hvis noen spør meg direkte, noe annet har jeg ikke samvittighet til. Oida, dagens utblåsning...? I går var jeg så sur og sint og trist og redd og alt på samme tid... Stakkars pusen min, det er like før hun blir påkjørt stadig vekk, for vi bor like ved en veldig trafikkert vei, og hun løper selvfølgelig rett over veien hver dag. Og så hadde jeg den der angsten for alt mulig, så Ø måtte trøste meg masse da han kom hjem, han prøvde alt for å få meg til å bli glad igjen. Det funka jo litt da, han er god å ha:) Men jeg tenkte jeg skulle ta opp disse tingene med jordmor, føler at jeg er så utrolig sårbar nå. Vet jo at det er normalt, men trenger å prate med noen om det. Anyway, nå er det bare i dag igjen med husmorsysler for denne uka, i morgen er det besøk i barnehagen, så blir det Ikea og 3D-UL!!!! Herregud, så spent jeg er....! Lille gutten har i hvertfall vært superaktiv de siste dagene, han begynner å sparke skikkelig fra seg nå altså! Helt vilt! Det er kjempegøy, blir så glad hver gang:) Nei, nå er det vasking av badet som står på agendaen. Vi snakkes, lille venn! Stor klem:)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 14. august 2007 Forfatter #100 Skrevet 14. august 2007 Hei og hopp!! Du får den store æren av å skrive innlegg nr 100 på tråden vår!! Om vi fortsetter her eller på 3.tri spiller igrunn igjen rolle for meg, jeg finner deg uansett;) Klart du er klar for å få ut veslegutt!! Man trenger da ikke hus og bil og alt, bare man har råd til å sette på han noen klær!? Og mat, hvis puppen ikke holder.. Det er jo ikke akkurat sånt en liten gutt bryr seg om da!! Han trenger jo bare at dere er glad i han, og det er dere jo!! ) Og frekke nordmenn på bussen, de blir man aldri kvitt.... Men dere flytter jo snart? Kanskje folk er hyggeligere der, og uansett så tror jeg man får en helt annen måte å se ting på som mor. Tror du heller kommer til å spørre om hjelp, uten å irritere deg så fælt over hvor slappe folk er. Tror alt kommer til å gå helt strålende jeg!! Lillegutt får verdens beste mamma, og kommer til å stortrives!! Og det er jo det som er viktig! Så kan folka på bussen drite og dra, det blir dems tur en dag også. Da kan du sitte å le, med ett barn på fanget, når de trenger hjelp!! Hah!! Men det er sikkert en god ide å prate med JM, hun er jo vant til å prate om sånne ting, og det er jo helt naturlig for henne!! Også er hun litt utenforstående, noe som også er godt! Har ei venninne som savner JM så fælt, for hun hjalp henne gjennom angst og depresjon, på en måte som bare JM kan!! Samme JM som jeg har, og hun er helt fantastisk! Så jeg tror at JM er riktig vei å gå, det er liksom ingenting som å for dumt å si til en JM, tror jeg:) Apropo superaktive i magen, sendte vesla sendte meg et SKIKKELIG spark i går!! Herregud, jeg skvatt jo jeg! Har jo bare vært sånne søte små dult, og helt tilfeldig hadde jeg hånden på magen. Og jeg kjente det jo kjempegodt utenpå!! Ropte på M da, men da kom det ikke flere:( Typisk.. Men ser han lyser opp, for han skjønner jo at det da ikke er lenge tilhan kan kjenne. Han håper han kan kjenne det før han reiser på jakt, så vesla har en uke på å sparke pappa.... På jobb i går så tok jeg meg i å sitte å smile når hun sparket, datt helt ut av plenum da gitt;) Blir helt i min egen verden jeg, spes når det ikke er noe interessant rundt;) Heldiggrisen som har så mye gøy å se frem til de nærmeste dagene!! Gleder meg ikke noe mindre jeg da;) Vaske bad ja, det skulle jeg gjort å.. Men gidder jeg? Neei, vondt i hodet i dag.. Kanskje hvis/når det går over! Men jeg har store planer om å la M kommer hjem til helt strøkent hus, fra jakt. Mye lettere å vaske og rydde uten bikkja i hus. Da ser det jo like jævlig ut, etter 10 minutter... Lange svarte hår OVERALT!! Og da har jeg jo en uke aleine, så noe må jeg jo gjøre.. Minn meg på disse tankene a, de glemmer jeg vettu;) Ha en fortreffelig tirsdag!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå