Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #76 Skrevet 25. juni 2007 Du tar feil igjen, har ikke jobba på kennel i 20 år, men takk for at du prøver! Dessuten tror jeg du undervurderer kennlene og de som jobber der sterkt om du tror de er borti kun noen enkelt indvider og ikke på noen grunnlag kan uttale seg om raser generelt på bakgrunn av alle hundene de kommer i kontakt med hvert år...... Men annet enn dette og resten av innlegget ditt over var i grunnen ikke annet enn forventet! Når man ser ned på de som jobber på kennel, forstår jeg jo at man har problemer med å respektere og forstå lover også.... Da håper jeg du også er kritisk til våpenloven, narkoloven osv. Antagelig for fri hasj feks.... Iom jeg liksom dreit meg ut etter hva du mener iom jeg synes det i en ideell verden gjerne kunne vært alkoholforbud for min del. Nå er det engang sånn at ikke denne verden er ideell, men gudsjelov er det noen som førsker med blant annet forbud mot hvilket som helst våpen til hvem som helst, narko og bla am.staff! I grunnen et helt latterlig argument du hadde til slutt der, men for all del, er man tom må man jo spy ut av seg noe. Jeg ønsker også deg lykke til med å prøve å overbevise rette instans om at disse hundene bør bli lovlige igjen! Tror du har en jævlig lang vei å gå før du innehar kunnskap og lang nok erfaring til at noen engang gidder lette på øyelokket......
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #77 Skrevet 25. juni 2007 Jeg dro slutningen at du jobber på en kennel fordi du absolutt ikke vil utdype på hvilken måte du jobber med hund, og siden du drar frem kenneler som et eksempel i diskusjonen. Nå begynner jeg for alvor å tvile på at du noengang har jobbet med hund, siden til og med naboens hundepasser på fjorten år har ervervet seg mer inngående kunnskap om dette enn du har. Jeg ser absolutt ikke ned på de som driver kennel, men det er jo ingen hemmelighet at mange kenneler drives heller dårlig og at tanken på profitt ofte går foran hundenes beste, steder der selv Lassie ville utviklet seg til en nevrotisk angstbiter. Heldigvis finnes det andre igjen som virkelig gjør en god jobb med dyra, og som retter opp mye av det dårlige inntrykket. Selvfølgelig har jeg opptil flere ganger stilt meg kritisk til vedtak av diverse lover, og ser absolutt ikke noe galt i å ha egne meninger om de gjeldende lover i dette landet. Narkoloven og våpenloven er imidlertid ikke noen av de jeg har rettet nevneverdig kritikk mot. Uansett, diskusjonen med deg begynner å bli mildt sagt kjedelig siden du kun har subjektive oppgulp å komme med, og siden din mangel på inngående kunnskap om temaet er urovekkende stor. Skaff deg litt kunnskap om temaet og ta mot til deg med å signere med nick, så kanskje jeg gidder å svare deg igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #78 Skrevet 25. juni 2007 Jeg kan ikke se en eneste grunn i verden for hvorfor jeg skal måtte fortelle deg hva jeg jobber med! Uansett ville du sikkert finne det lite troverdig, for det er jo ofte slik i mangel på argumenter! Jeg ser du fortsetter angrepene dine mot kennler og også meg, det får stå for din egen regning, men er desverre ofte utfallet av snever erfaring og mangel på bedre argumentasjon! At jeg hadde slått denne nabo ungen hundepasseren din en høy gang er det liten tvil om, men at du mener dette mennesket er kunnskapsrikt på bakgrunn at h*n er enig med deg, faller i grunnen bare på sin egen urimelighet. Typisk tapere å argumentere med at alle andre enn dem selv er kunnskapsløse, uten å kunne gi en eneste god grunn for hvorfor denne hunderasen burde vært lov og hvorfor den ikke kan være potensielt farlig. Vi snakker altså om en rase i kategorien kamphund her.... Den hadde garantert ikke blitt godkjent som kamphund, hadde den ikke egnet seg til det! Men det skal nok mye til for å forstå det ser jeg! Også skal jeg banne på at du vil la deg provosere av meg igjen, med eller uten nick, men lykke til :DDDD
KaMa Skrevet 25. juni 2007 #79 Skrevet 25. juni 2007 *grøss* Pinlig lesning, anonym. Hent tråden frem om en stund, og les hva du har skrevet. Forhåpentligvis klarer du å opparbeide nok selvinnsikt til å se hvor fryktelig dårlig du er på saklighet og ryddig diskusjon. Trist..
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 25. juni 2007 #80 Skrevet 25. juni 2007 Unskyld meg,men du har ikke kommet med noe fornuftig i det svaret ditt..Som jeg sa,bare piss! Argumentene mine er helt på sin plass,vi var veldig engasjert når forbudet kom,noe også bla NKK var.Ikke kom og snakk om saklig diskusjon,for det har jo du tydeligvis ikke snøring på hva er.De fleste arfarne hundefolk,vet hva amstaffen er,og du virker heller dårlig opplyst..Hvorfor går du ut ifra at amstaff-eiere er dumme og unge?Ja,det er hunder i feilt miljø,men er det alle andre eiere sin feil?Skal alle straffes for det?Og vet du at det var snakk om at dobermannen skulle forbys også? Jeg har mine tvil om at du er den du sier du er,hvorfor tør du ikke stå fram da?Det blir bare latterlig å diskutere med deg!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #81 Skrevet 26. juni 2007 Du lamungen! Om noen står frem med nick så er de alikevell anonyme! Brek i vei, diskusjonen er slutt og alle motstandere har vunnet, noe vi kommer til å fortsette å gjøre, fordi dere med rasen ikke klarer å stå opp for deres egen rase på en slik måte at det er troverdig.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #82 Skrevet 26. juni 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=58834 Dette er det hittil mest objektive innlegget i dene tråden.... ;-) Ellers vil jeg bare ha sagt at polarhunder ikke kan betegnes i et "sekkebegrep" - det er stor forskjell på en alaskan malamute eller en grønlandshund(disse går for å være de hardeste polarhundene) til en alaskan husky(som er den mykeste....). Regner med at dere som har så god greie på hund, og har jobbet i 20 år eller mer allerede vet hva resten av forskjellene består i.... Og siden denne debatten har florert av anonyme, vil jeg bare nevne at det er første gang jeg blander meg inn som
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #83 Skrevet 26. juni 2007 Hahahah! Alle som kjenner eksperten i den artikkelen vet at der er det svært få grå hjemme!
Happy Ignorant Skrevet 26. juni 2007 #84 Skrevet 26. juni 2007 Heldigvis så er vi velsignet med en superintelligent anonym selvutnevnt "amstaffekspert" her inne, som forteller oss nøyaktig hva vi trenger å vite om alt og alle som har med amstaff å gjøre! Mon tro hva denne rasen og dens eiere har gjort deg personlig, med tanke på den sykelige bitterhet og avskyelige oppførsel du har vist i denne tråden!? Vi kan bare spekulere... Hvert eneste svar du kommer med i denne debatten, beviser bare hvilken heksejakt denne hunderasen og dens eiere har vært utsatt for!
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juni 2007 #85 Skrevet 26. juni 2007 Unnskyld at jeg sier det, men dere er jammen bra dumme hele gjengen! Dette er en krangleside og garantert et krangleinnlegg, men alikevell gir dere HI/Anonym og hvem nå alle er det h*n vil ha omigjen og omigjen..... Er det ikke bare å drite i det om dere blir så provosert?
innMariSterk Skrevet 26. juni 2007 #86 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har ikke lest alle svarene, men am staf er da visserlig forbud i Norge. Det er en rase som er vennlig mot folk, men ikke fullt så vennlig mot andre hunder alltid....... http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=96
Happy Ignorant Skrevet 26. juni 2007 #87 Skrevet 26. juni 2007 Joa, Stratos, klart vi kan være "smarte" å drite i det, men det slår vel begge veier!? Nettopp fordi dette er en krangleside, må vi vel alle få lov til å henge oss opp i de trådene VI finner det interessant å krangle om, eller hva?!
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juni 2007 #89 Skrevet 26. juni 2007 Ja jøss, det bare virker som om HI/Anonym og hvem det nå er skriver med en masse humor, mens dere hisser der opp en etter en. Men klart, har dere glede av det så bare fortsett )
innMariSterk Skrevet 26. juni 2007 #90 Skrevet 26. juni 2007 Det er synd og skam å være enig med loiz, men her inne krangler vi faktisk om akkurat det vi har lyst til selv, og hvor mange ganger vi måtte ønske å svare er helt opp til hver enkelt. Jeg er personlig ingen fan av am.staff og andre kamphunder. Takke meg til en trivelig hund av gjetergjengen mye heller.
Happy Ignorant Skrevet 26. juni 2007 #91 Skrevet 26. juni 2007 He he...takk! Er litt godt å hisse seg opp litt en gang i blandt, da...
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #93 Skrevet 26. juni 2007 En BC, for eksempel? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=57940
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #94 Skrevet 26. juni 2007 Ang. stressete hunder på kennel.(Amstaff tåler dårlig stress osv.) Mesteparten av hunder på kennel (feriepass) er vel hunder som i utgangspunktet er vanskelige? De settes på kennel da det er vanskelig å finne egnet pass til dem i vennekrets eller familie? Nå har jeg ikke erfaring,men har hatt noen samtaler med en dame som har hatt kennel i 25 år.
Eat sardines and die Skrevet 26. juni 2007 #95 Skrevet 26. juni 2007 Sitat: Om 5-10 års tid er det ikke mange gjenlevende familiehunder av denne rasen i Norge, takket være media og enkelte kriminelle broilere, supplert med holdningene til folk som deg. Det har dessverre blitt denne rasens bane! Mitt svar.................og hva så? Denne rasen er vel ikke spesielt gammel? Og den er også skapt av mennesker. Det er ikke en naturlig miks av raser dette.........................skikkelig hjemmelaget kjøttkake. Er det virkelig slik at vi må beholde og bevare alle raser på kloden..........inkludert de vi har knotet oss frem til selv? Jeg er for å elininere en del raser.....................og vi kan starte med kamphunder!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. juni 2007 #96 Skrevet 26. juni 2007 Hvorfor det?Hvorfor eliminere raser og hvorfor kamphunder? Jeg har forøvrig en amstaff,men hun er ingen kamphund.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #97 Skrevet 27. juni 2007 Og du anonym er skikkelig på jordet! Bare fordi man har liten vennekrets eller ikke familie i nærheten, eller alle er borte på sommeren betyr det da vel ikke at bikkja er vanskelig heller! Den dama med den kennelen håper jeg du slutter å ta erfaringer fra! Har jobba på kennel jeg og der finner du sofus, trofast og buster, helt vanlige snille familiehunder som ikke har gjort en flue fortred så lenge jeg har vært der ihvertfall! Også finner du noen andre, men det er IKKE normalen! Og jeg har jobbet ved en av norges største kennler, så jeg tror jeg har sett det meste!
Hannahs-mor06 Skrevet 27. juni 2007 #98 Skrevet 27. juni 2007 Nå har ikke jeg lest alle disse innleggene under, men jeg har vært borti mye am staff, bodde med to venninner engang som hadde en hver + en kamerat som avler på de..og de bikkjene er ikke født farlige!! det kommer vel helt opp til eieren hvordan de behandler dem +hva som er eiers interesse..dessverre er det vel endel av de som anskffer seg am staff pga tøft utseende ol..Men am staff er en kjempefin hunderase, og syns det blir firkantet og talentløs å sette de i en bås som kamphunder..de som gjør det kjenner ikketil rasen og har bare FORDOMMER!!!
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #99 Skrevet 27. juni 2007 Du sier at du har en kamerat som avler på disse amstaff... Kameraten din virker for meg som en meget useriøs "oppdretter", siden amstaffer født etter 20.08.04 er ulovlige. Ja, det er synd at dette forbudet fikk gjenomslag, men hundene er like fullt ulovlige, og seriøse hundefolk oppfører seg deretter. Vennen din får ikke registrert kullene via NKK, kan ikke annonsere valper til salgs på ordinært vis, hundene kan aldri brukes i offentlige konkurranser av diverse slag og seriøse hundekjøpere er ikke interessert i å bli glad i og bruke masse tid og penger på en hund som vil bli tatt fra dem dersom den blir observert av politiet. Hvilket marked tror du kompisen din avler hunder for da? Han tjener sikkert gode penger på "oppdrettet" sitt, men jeg kan ikke tenke meg at dette er en fyr det seriøse amstaffmiljøet vil assosieres med.
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #100 Skrevet 27. juni 2007 Avler på amstaff, skulle det selvfølgelig være, uten "disse". Gikk litt fort i svingene her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå