Gå til innhold

Dere som mente Am.staff ikke er farlige/hissige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg uttalte meg om meg selv, prøvde ikke å overgå deg! Og jeg uttaler meg på grunnlag av min egen kamphunderfaring, tosk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle hunder er på sin måte farlige, alle har tenner alle kan bite!

Det er hundeeirne som er farlige....

Skrevet

Kniiiiiiiiiis :D Ja, argumentene tar ofte slutt hos uerfarne hundefolk....

Skrevet

He he, ja, og 20 års arbeid med hund gjør deg til ekspert på alle raser..?!

Skrevet

Vært borti de fleste ja, åssen det? Og jeg har vært borti mange av de! Ikke bare min egen og naboens!

Skrevet

Unødvendig å diskutere med en som ikke har giddet å lese motpartens innlegg!

Selvskryt selvskryt og atter selvskryt...

Skrevet

At jeg slår deg en høy gang er ikke selvskryt lille venn, det er harde fakta! At du ikke tåler det er ditt problem

Skrevet

Den argumentasjonen holder kun i kardemommeby! Alle vet at str og bittstyrke på hunden også er avgjørende dersom man skal snakke om farlige eller ikke farlige hunder! Så hva var egentlig poenget? At alle heretter kan bære kniv og våpen på byen og det kan bli fri narko, for det er kun opp til deg og meg om det skal bli farlig eller ikke? Finn på noe bedre!

Skrevet

snakk for deg sjøl og fittebikkjene dine

Skrevet

Hahahaha, det er det jeg sier! Når dere am.staff eiere ikke klarer å argumentere lengre fyrer dere dere heller opp og blir usakelige. Ikke rart dere ikke blir hørt!

Barnslige hundeeiere er sin egen rase største fiende!

Skrevet

Ja, hør på eksperten på området, som ikke har greid å komme med en eneste saklig opplysning om kamphunder til nå!

Skrevet

Du fortsetter dette korstoget ditt mot hunderaser du ikke selv greier å håndtere på samme arrogante nivå, ser jeg! Hva er ditt poeng? DIN mening har allerede blitt hørt, derav forbudet!

Hva er problemet ditt!?

Skrevet

Du gjør deg faktisk bare dummere og dummere, men fortsett er du snill! Vi trenger alle en god latter

Skrevet

Hva er ditt problem? Kan du ikke lese? Har ikke nevnt am.staff i det svaret mitt et eneste sted jeg! Argumenter på fakta ikke på oppspinn i ditt hue!

Skrevet

Og poenget med denne tråden var?

Skrevet

Farlig eller ikke farlige hunder er helt og holdent opp til eieren! Folk får lære seg å passe på bikkjene sine!

Skrevet

Aner ikke, jeg er ikke HI. Aner ikke hvor hu/han ble av jeg..... Antar vedkommende ikke liker rasen.

Skrevet

Hahahaha, alle hunderaser kan ikke sammenlignes! Forstår du ikke det er det virkelig ikke håp! Men utover det er jeg enig i at hundeeiere må passe på sin egen bikkje, bare så synn å se at det er så mange dårlige hundeeier som blant annet eier kamphund......

Skrevet

Halloo.... Selv den mest fantastiske hundeeier kan aldri være hundre prosent sikker på at hunden h*n eier aldri vil skade noen. Hunder er dyr, vi er mennesker. Når alt kommer til alt, følger hunder instinktene sine. Det er ufattelig naivt å si at alt er opp til eieren, selv om eieren naturlig nok har enorm innflytelse. ALLE hunder er istand til å skade mennesker - uansett.

Skrevet

Amen! MEN så kan man ikke sammenligne det å bli angrepet av en am.staff og det å bli angrepet av en dverg puddel. Og tror du det er du i samme klasse som resten her!

Skrevet

De fleste hunder kan være livsfarlige i den rette sammenhengen, det er vel ikke så vanskelig å forstå!

Ja, det siste der er jeg enig med deg i, det kombinert med medias fremstilling av enkelttilfeller har blitt kamphundenes bane! Og det igjen går ut over oss som virkelig trives med denne rasen.

Om forbudet vil forhindre fremtidige angrep fra amstaffer ol, vil tiden vise, da de ofte har en tendens til å virke mot sin hensikt. Vi er iallefall kvitt amstaffen som familiehund... vet ikke helt om dèt var hensikten...

Skrevet

Jeg ville iallefall ikke etterlatt en eneste hund i samme rom som en baby!

Skrevet

Det har jeg da aldri sagt heller, herregud... Innlegget jeg reagerte på var det hvor det ble hevdet at det var helt og holdent opp til eieren om hunden var farlig eller ei. Det er det IKKE.

Skrevet

Ja, det var mitt utsagn! Du har rett!

Skrevet

Oi, oi, oi, nå begynner vi å komme en vei her :) Hvis man tar bort alle de raser som opplagt aldri i verden kan være livsfarlig for andre enn en flue, begynner vi å bli enige. Hvis du mener alle miniatyrhunder og mindre hunderaser er livsfarlige, må du straks starte en aksjon mot løskatter også! Har blitt angrepet av katt også jeg og det er absolutt ikke å foretrekke fremfor den dvergpuddelen kan jeg love deg!

Etter det kan vi være enige om at alle store hunder kan være livsfarlige for små barn fordi disse ikke er fysisk sterke nok til å ta igjen. Ja, også en dachs feks kan i så tilfelle være livsfarlig! MEN hvis vi konsenterer oss om vanlig fysisk sterke voksene mennesker, mener jeg fremdeles kamphunder stiller i en klasse for seg, derav ordet kamphunder. Se angripsvideoer av forskjellige raser, så ser du kamphundene utmerker seg. Så, faren for å bli drept av en kamphund er langt større enn å bli drept av en schæfer!

For å i det hele tatt bli kvitt amstaffen, og flere med den måtte man jo forby det! Man kan ikke tillate noen å haog ikke alle, det sier seg jo selv. Som eneste andre mulighet jeg kunne tenke meg er å innføre et hundesertifikat og at man må ha ytterligere erfaring/kompetanse på enkelte hunder. Dessuten hundeskatt! Men dette forslaget har vært fremmet av meg blant annet ørten ganger uten at andre har sett nytten av dette. Det er nemlig slik at det å ha hund ikke skal være et luksusgode man må ha penger for å kunne eie (utrolig nok), men det skal være åpent for allmenheten. Enn så lenge blir det derfor forbud! Kanskje en vei å gå for dere am.staff elskere, men det vil jo da heller ikke være sikkert at nettopp du blir godkjent for å ha en slik hund.

At am.staffen og andre ulovlige kamphunder i rase og blandinger vil forekomme i de kriminelle miljøene tror jeg så absolutt, men der har de ulovlige våpen og ofte narko også, så da må man jo argumentere for at også ulovlige våpen og narko skal være lov da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...