Gå til innhold

Hvilket signal sender man med hvilken vogn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Morsom debatt jenter, men allikevel litt dum! Men jeg henger meg på...!!

Bor faktisk i by selv om jeg har funnet ut at valget må bli Simo kombi, dette av ulike grunner.

 

1. Bor i 3 etg uten heis, trenger derfor en med en lett bag som kan bæres opp og ned av meg.

 

2. Får barn i januar og uanset hvor man bor i dette landet, så bor jeg faktisk i Norge og må ta konsekvensen av det. Dette gjelder i forhold til hjulstørrelse, vindtetthet, vanntetthet og str på bag.

 

3. Mannen min er lang og jeg er normalt høy, trenger en vogn vi begge kan trille konfortabelt med.

 

4. På Ul sa JM at dette blir en gutt med lange ben, ikke så rart da det er helt vanlig i våre familier, men ønsker derfor en lang vogn gutten kan trives i en stund!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har null peiling, kjøpt en brukt Quinny og kjører en litt sliten BMW, ser ut som jeg bør skaffe meg et nytt image her ja..Er tydeligvis blitt "yesterdays news". Men nærmer meg 30 også da.. Og bor på landet - hi-hi, er litt mer harry her ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker ikke at jeg skal bruke samme vogna på nr 2 og 3.Jeg tenker at da er det sikkert mange nye kule og brae vogner på markedet.

 

Jeg selger vogna når vi er ferdig å bruke den,enkelt og greit.

 

Er snart på min 3.vogn nå på under ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oth - trendy,sporty,god økonomi

 

Tfk- Sporty

 

Emmaljunga - Tradisjonell,klassisk

 

Quinny- dårlig økonomi, wannabe

 

Bugaboo- Trendy,urban

 

Simo- gammeldags,bryr seg ikke om trend

 

Brio- Vogn for de godt voksne mammaene

 

Stokke-Urbant bymenneske

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke: De som gerne vil ha peiling på design, men har det allermindst.

Gerne litt eldre foreldre.

 

Silver cross (og gamle Odder): hot og urbant. Mennesker med uddanelse inne kreative ting.

 

Quinny: dårlig design. smakløst.

 

Bugaboo: Elegant.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om hva folk mener om mitt valg av barnevogn, smaken er som baken, delt. Jeg har kjøpt Stokke xplory fordi jeg liker idéen med at barnet sitter høyere og kan følge med litt mer.

Bare fordi vi har en tradisjon her i Norge om at vi må ha store vogner, så må vi andre få lov til å kjøpe hva vi har lyst på. Uansett om man er trendy, klassisk, billig eller treig. Man kjøper det som passer for en selv. Det tlille nurket i vognen bryr seg vel ikke om hvilken vogn det ligger i.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hahha,for en artig tråd!

 

men dere...skumleste lengre oppe her..og ler meg skakk: hva i alle dager er en vognhore?hahhahaha!

 

og tilslutt..åssen blir jeg betegna i vognverdenen da,med en emmaljunga edge og en quinny freestyle? en type klassisk utrndy jeg da kanskje;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Quinny er yesterday's news har i alle fall gjort at jeg fikk kjøpt en så godt som ubrukt vogn til spotpris! Synes vogna virker helt super, og ser ikke noen grunn til å legge mer penger i "status" på den fronten. Det en del framhever som negativt- liten bag- har jeg aldri opplevd som noe problem noen gang, for ved 4-5 måneders alder har de to andre barna mine uansett å nekte å ligge flatt på trilleturer.

 

Hadde lest denne tråden allerede før jeg begynte å kikke inne på finn.no *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul tråd. Hva er du hvis du har stokke xplory og tfk jogster twist?

 

Har man bare Sokke xplory er man jo både trendy og har en relativ solid økonomi vil jeg nå si. Hele vogn settet med tilbehør kommer på rundt 13000,-kroner. Tenkte jeg skulle være litt klysete, spesielt til dere dersom rakker ned på oss andre som velgner noe annet en simo eller brio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig gøy å lese gjennom alle de forskjellige oppfatningene av vogner (hehe)

Jeg har quinny og syntes den er godt og dekker mitt barns behov - det er vel det som er viktigst. Den fungerer godt i byen. Jeg ser mange i hovedstaden med quinny-vogner, så den kan vel ikke være så 'yesterday's news'! Så hva er egentlig en 'skrot' vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd!

 

Jeg har en knorr komibvogn av alle ting, som ble solgt på barneverden en kort periode. Likner litt på teutonia. Genial kombivogn som har tilfredsstilt alle våre behov. Men det begynner jo å synes at den er godt brukt.

 

Hadde vi uten videre hatt råd til det, så ville jeg kjøpt en bugaboo til nestemann. Og det er selvfølgelig fordi jeg synes den er dritkul. Har veldig lyst til å sprade rundt med den. Synes det er flott at man lager vogner som er gode for barnet, gode å trille og også litt morsomme for mødre som liker litt "dill". Skjønner ikke at de andre i denne tråden blir fornærmet over at de blir ansett som trendy når de kjøper bugaboo! For meg er det mer at jeg synes det er dritkult at det lages så mye bra til baby, så jeg vil gjerne være med på det! Ikke bare tusle rundt med min trofaste knorr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...