Gå til innhold

Hvilket signal sender man med hvilken vogn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hallois

 

Har inntrykk av at det er med barnevogner som med biler - man sender ulike signaler med ulike modeller.

 

Stemmer det? Hvilke vogner signaliserer:

- Klassisk/tradisjonell

- Trendy/siste nytt

- Solid økonomi

- Treig/gått ut på dato/gammeldags

- Billig-billig-billig

- Annet???

 

Eller tar jeg feil - kanskje det ikke er sånn?

 

Hilsen en som er HELT sylfersk på vognmarkedet (men som snart skal ha barn....)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er ikke helt sikker på at du er sylfersk på barnevognmarkedet "anonym", men her er min oppfatning:

 

-Klassisk/tradisjonell: Simo, Emmaljunga

- Trendy/siste nytt, OTH, EW, Bugaboo, stokke

- Solid økonomi, Basson, emmaljunga (ingen grunn til å vise seg), silver cross, stokke (nyrike)

- Treig/gått ut på dato/gammeldags: ? quinny

- Billig-billig-billig, disneymotiv, peg pergo, alle "triller"( små sammenlagt, dårlige hjul) GT, instep (er jo ingen jogger)

- Annet???:

-sporty: DD, Tfk (fast hjul), baby jogger

-solid,kvalitet, comfort: emmaljunga, tfk, babyjogger

 

selv jobber jeg i omsorgssektoren, er ikke rik, men ville foretrukket de siste tre : )

spent på andres oppfatning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

 

Lover at jeg er skikkelig fersk - fikk forrige barn for 12 år siden og da arvet vi en godt brukt Simo-vogn... Nå er økonomien mye bedre, men har ikke lyst til å verken "briefe" eller virke helt fjern...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt spørsmål!

 

Jeg har ikke peiling, men det står et stykke i Dagens Næringsliv som handler om nesten dette i dag (hva som er mest trendy i allefall). Bogaboo er visst det mest hotte for tiden.

 

Hilsen en som sover veldig dårlig for tiden og som er ferdig med å lese avisene kl. 9...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du velger en vogn som passer dine behov og tar hensyn til norsk klima og babyens komfort syns jeg egentlig ikke det spiller noen rolle hva slags vogn man har. dersom vogna kun brukes inne i en butikk mens barnet er våkent i et kort tidsrom må man gjerne kjøpe en trille med ole brum (selv om det er et litt trist vognbehov)

skal du gå mye ute på allslags underlag ville jeg hatt andre krav. en vogn som beskrevet over er helt håpløs på asfalt hvor det ligger grus feks.....

sover barnet mye i vogna ville jeg hatt en som ble helt flat i ryggen og var lang nok så det ikke butter i hodet : )

desverre er det sånn at hvis du er mye på farten vil man gjerne ha en lett liten vogn, men jo mer tid barnet bruker i vogna jo mer konfortabel bør den jo være og da er den ofte større og tyngre......

på "ukjente" steder eller plasser med mange inntrykk bør barnet også sitte mot deg så det kan lese dine reaksjoner på omgivelsene. desverre er mange vogner det er enkelt å shoppe med vendt vekk, i et miljø som absolutt er kaotisk for et lite barn. tre faste hjul er det enkleste på skogsstier (kan brukes som "trillebår"), håndbrems i bratte bakker.

jaja, det er mange hensyn å ta, selv ønsker jeg meg en lett trehjuling som kan snus begge veier, har håndbrems, store hjul, flat liggestilling, dreibart hjul som kan bli fast uten å være skranglete og liten sammenlagt.........

-desverre fins ikke denne ; )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klassisk/tradisjonell - Simo, Emmaljunga duo edge ol

- Trendy/siste nytt - Bugaboo, EW, Stokke, OTH, TFK

- Solid økonomi - Bugaboo (den er jo dyr..), Silvercross ol overprisa "gammeldagse" vogner

- Treig/gått ut på dato/gammeldags - Firehjulinger med tynne hvite hjul...Basson Baby, Simo (min mening da)

- Billig-billig-billig - Triller, merker som ikke noen har hørt om...Quinny...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som ikke har peiling kjøper: Basson, quinny, Bugaboo, stokke + andre skrot merker som ingen har hørt om...

 

De som har peiling kjøper: OTH, Simo, Brio, Emmaljunga (til nød, disse har bare litt peiling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, egentlig en litt interesant tråd. Har ikke tenkt på det før, og er førstegangs, men det er vel med dette som med alt mulig annet her i verden.

 

Er jo en grunn til at det finnes forskjellige merker på bil, og hvis poenget bare hadde vært å frakte deg fra a til b hadde jo alle kjørt en 9 år gammel toyota carolla, Og hvis poenget med klær bare var å holde deg varm hadde det vel ikke fantes klesbutikker ovenfor slottet....

 

Man signaliserer mye med hvilken bil man velger å kjøre og hvilke klær man har på seg, så hvorfor skulle det ikke være likt med barnevogn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager reagerer noen negativt på denne tråden?

 

Det er jo faktisk litt artig, synes nå jeg :)

De som synes en må ha fritidsproblemer for å synes det er interessant, burde jo i alle fall "ha bedre ting å gjøre på" enn å svare. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen hørt om merker som Basson, Quinny, Bugaboo og Stokke...? Du virker litt lite oppegående må jeg si....

Vil nå heller si at de som IKKE har peiling kjøper monstre som Brio og Simo...svære gammeldagse kolosser som en velger fordi en ikke vet bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen signaler sender man nok, men det er vel med vogner som med alt annet - smak og behag. Synes personlig trehjulsvogner er stygge - liker de tradisjonelle jeg. Hadde en eldgammel arvet til den første, Emmaljunga til nr 2 og 3 og var storførnøyd med det. Nå har jeg tenkt litt på Basson til attpåklatten - den er jo best i test! og fin.

Man må ikke glemme at det kommer litt an på hvor i landet man bor også...En kul vogn med tre små hjul vil ikke passe her hvor jeg bor, lang vinter og mye snø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor putter vi inn Teutonia ? Trendy ?

 

Og den fine emmaljunga vognen i hvitt (med hvite hjul) - den er jo ikke gammel, mne kjempekul!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du heller bør fokusere på hva slags behov du har istedet for hva merket signaliserer. Jeg har surfet MYE på nettet i søken på den perfekte vogna, uten at jeg har funnet den:-) Men hadde jeg visst det jeg vet nå da jeg skulle kjøpe min første vogn hadde jeg kjøpt Bugaboo Cameleon (fordi den er lett å trille, veier lite, har god plass i bagen, tar liten plass sammenlagt og i sportsvognen kan barnet sitte ut i verden eller mot deg. Dessuten har den MYE ekstrautstyr). Teutonia Spirit S3 er en annen vogn jeg ville ha vurdert. Den har jeg nå og er stort sett godt fornøyd. Disse vognene passer best for byfolk og kjøpesenter og asfalt/hardt underlag, mens feks en Emmaljunga Combi er et godt valg dersom man vil gå mye turer i forskjellig terreng (ikke skogsstier da). Lufthjul er mest behagelig å trille, mens luftkanalhjul ikke punkterer.

Når det er sagt kan jeg godt dele med deg hva de forskjellige vognene signaliserer for meg.

Bugaboo og spesielt Stokke er trendvogner. Populære vogner blandt kjendiser.

Emmaljunga/Brio/Simo er trygge "husmorvogner" (stort sett bra kvalitet, klassiske barnevogner som de fleste velger som førstevognskjøp)

OTH, TFK, Teutonia, Easywalker er også "merkevogner" synes jeg da, men ikke så ekstreme som Stokke og Bugaboo. Har et inntrykk av at alle de vognene generelt er gode valg.

Quinny, Basson, GT, Instep osv er merker som ikke er så populære. Jeg ville ikke valgt de vognene, ihvertfall ikke til daglig bruk. Jeg har en Instep Strider som ferievogn, har ikke brukt den så mye ennå, men tror den er fin til sitt behov.

Disneytriller og paraplytriller er for meg billig vogner som jeg ikke ville ha kjøpt, kanskje med unntak av til sydenbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superduper tråd ja!

Skal vi se... Jo! Den som kjøper teutonia mistral med fashion bag, har ikke mye peiling! Fashion bag... Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, jeg har spirit s3 med fashion bag! Eller, nå har vi tatt i bruk sittedelen, men den er jo dødsfet. Fått masse kommentarer for den. Nå har vi da rosa sittedel til s3'en - så jeg er blant de som liker å skille meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du har faktisk Quinny, 3XL Comfort. Som tilfredsstiller alle de behov du ramser opp.

Men om du er redd for å virke utrendy/yesterdays news (var det ikke noe slikt antydet andre steder her?) bør du jo passe deg.

 

 

BLÆÆÆ!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg synes da...Er ingen vognekspert,men har lest litt på nettet om de forskjellige merkene.

 

Synes Emmaljunga er en klassis fin vogn som aldri går av moten.

 

De litt snobbete vognene synes jeg er Stokke Xplory og den gammeldagse silvercrossen.

 

Synes Simo og Brio er gått ut på dato,de er stygge og ser veldig billige ut.

 

Billig billig : Disney triller...

 

Synes 4 -hjuls vogn er best,gått over til Emmaljunga fra TFK og er kjempefornøyd.

 

Det viktigste med en vogn er barnets komfort og sikkerhet,ikke hvordan vi tar oss ut med den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ler meg ihel!!!!

........sikkert for gammal eg......eller gammaldags......sidan eg ikkje bryr meg om kva "naboen" tykkjer og meiner om vogna me har kjøpt.....som me kjøpte fordi me likte den best.....=)

 

Smaken er som baken....den er delt i to.....var det ein som sa til meg ein gong...."og i ditt (les: mitt) tilfelle.....er den heilt topp.... *hehe*

 

God trilletur alle saman :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer bare på at jeg syntes denne tråden var kjekk jeg.. jeg bryr meg ikke om om jeg er trendy eller ikke etc men det er jo morsomt å se hva folk tenker om de ulike merkene.. jeg skal ha teutonia mistral s - helt sort.. venninna mi kjøpte den og liker den kjempe godt .. syntes den er såp klassisk og fin.. selv er jeg en person som liker ting som ingen andre liker men jeg vil ha vognen sort fordi jeg ønsker å "pynte" den opp på min egen måte :D

 

ser at det er flere som har spurt om det samme her.. men hva syntes dere om dem som velger teutonia.. er vi blank eller fornuftig?? hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?! Hvem i huleste er det som tar seg selv så høytidelig at de bryr seg om hva andre tenker om hvilken vogn de har valgt? Er ikke det viktigste at man liker vogna selv,og at den fylller de behovene man har for vogna?

 

Jeg har råd til å kjøpe hvilken vogn jeg vil,men jeg har da virkelig ikke tenkt å begrense meg til de merkene som er "akseptable" for oss som har god økonomi,bare fordi noen har bestemt at de sender et visst "signal." Jeg driter vel i hva andre synes!

Bruk heller tida deres på å sette dere inn i de viktige tingene med det å få barn,ikke hvilken vogn som får dere til å se mest trendig ut!

 

Jadda,kjempegøy med denna tråden,men hvem er det som er så tett at de gidder å bruke sen som kjøpeguide for vogna si?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha haha... anonym... eg ler av deg :D snakk om å ha hormoner på spreng da..haha.. er så morsomt med sånne som deg som reagerer slik.. om du plages over tråden og du er så trygg på deg selv og din økonomi så er det vel bare å la oss andre kose oss med den da..

 

dessuten så er anonymknappen sikkert god å ha for deg..

hihi,.. god latter du gav meg her ,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...