Gå til innhold

Hvilket signal sender man med hvilken vogn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mor er fysioterapeut og helt uenig med deg. I følge henne er det ikke ergonomisk riktig å ligge med knekk i bena.

 

Alle har behov for å ha muligheten til å bevege seg når de sover, også små barn. (Du kan jo tenke deg selv hvordan det ville føles for deg å "låses" i en stilling med beina i været).

 

Når det er sagt, ser jeg at de fleste bugaboo-eiere har en sovevogn i tillegg. Så lenge bugabooen ikke brukes som sovevogn tror jeg ikke en liten lur i ny og ne skader noen, og for foreldrene er bugabooen en kjempevogn!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes lissom det blir litt teit å komme å si at de som har de og de vognene har de fordi de ikke har peiling...har/hatt simo, quinny og emmaljunga ..valgte de fordi de passet meg og fordi jeg syntes det var komfortable for barnet mitt, og greie å se på..jeg syntes ikke noen er teite eller uvitende fordi at dem velger bugaboo eller carena, jeg syntes bugaboo er direkte en stygg vogn, og hadde jg likt den hadde jeg kjøpt den feks...eller en annen jeg likte. jeg bruker quinnyen min hver dag og den oppfyller alle behovene våre og til barnet vårt! det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he. Jeg sverger til simo, og er nok ikke spesielt trendy av meg heller:-) Men barna mine har hvertfall hatt ei god vogn å sove og sitte i,som både jeg og barna har vært super fornøyd med. Så er jeg også litt sånn da, at når jeg ser disse bogaboo og stokke explory (gud veit åssen det staves) så synes jeg de ser.. ja, ganske stygge og rare ut, og kunne aldri ha tenkt meg slik vogn selv.

 

Hilsen ei gammel kjerring på 31 oppi dalen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den signaliserer sporty og trendy på en bra måte synes jeg :-)

 

Ellers...

Quinny: moderne

Teutonia: sporty, "bra økonomi"

OTH: sporty, moderne

Simo: klassisk, ikke så opptatt av hva som er in men av kvalitet

Buggabo: "skulle ønske jeg var rik"

Stokke: opptatt av design

Brio: ikke noe spesielt signal

Silvercross: eksentrisk, med flagrende klær og hang til gjenbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger også til Simo! Skal bli spennende å teste ut den,dette er mitt første barn,men har hele tiden vært klar på at det skulle bli Simo. Jeg er sikkert gammel og kjedelig i manges øyne men,men........

Moro å se flere Simo tilhengere er ikke så mange av dem har jeg fått inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ein merkeleg tråd...

Eg gjer blanke i kva som signaliserer kva.

 

Eg velger å tru at alle som vel vogner, vel dei ut frå kva dei ser som best for sin unge og praktisk bruk (inn/ut av bil, buss, trapper, vertilhøve).

 

Eller finst det verkeleg folk som berre tenker på kva ein utstråler, og legg ungen sitt behov til side??

 

Vi kjøpte ei brukt Simo bagvogn til guten vår for 5 år sidan. Den ser ubrukt ut, og vi vel no å bruka den til nummer to. Hadde veldig lyst til å kjøpa ei ny vogn, sånn svart som vi kan byta kantar på alt etter kva kjønn ein får og sånt. Simo det òg. Eller så ville eg helst hatt den mørkeblå klassiske Simo, dottera til naboen har sånn, den er heilt herleg flott... Men vi har som sagt ei god solid vogn. Den skal berre brukast i vel eit halvt år likavel. Så går vi over til Simo si sportsvogn. Den vi hadde lånte vi vekk, og skal få ei ny når vi treng det.

 

Tips, dersom nokon tenker å kjøpa ei ny vogn:

Ikkje tenk trendy, tenk at du kanskje vil bruka vogna til unge nummer 2 og 3. Om 3-4år er ikkje den vogna like trendy lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tipper Anonym over her bor i utkant Norge. Du kan i hvertfall ikke bo i Oslo og se alle de hippe mødrene med Silvercross som triller rundt på Åpent Bakeri. Innlegget ditt bærer preg av at du bor et sted der det å bruke noe gammet eller brukt fortsatt er forbundet med lilla batikkkær og fotformsko. I 2007 signaliserer en gammel vogn (eller arvede barnemøbler som Trip Trap) kuturell kompetanse, fordi du viser at du både setter pris på estetikk og tradisjoner.

 

At du ikke har møtt mange Bugaboo (ikke Buggabo) kjørere er også tydelig. Dette er en vogn som i stor grad brukes av utdannet øvre middelklasse, typ folk som jobber i media/forlag/platebransje og bor i en toppleilighet på Løkka eller Ullevål Hageby.

 

Vil tro de forskjellige vognene signaliserer ulike ting avhengig av hvor du bor. I byen signaliserer 4 hjulinger som Simo og Brio at du er litt bakpå, og er mer opptatt av å skli usett inn i den grå massen enn å vektlegge nytenkning, estetikk og funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga er best!

-Klassisk/tradisjonell definitivt

-Alt like fin!

-Solid ja!Snakker vogn til nesten 8000 lapper her!

-HAr ikke gått ut på dato!!

-Billig???Ja vis du er mulitimiljonær kansje??=/

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at silvercrossen er vakker men veldig tung. Signaliserer usporty.

 

Stokkevognen ser ut som et rart stativ, spør du meg og jeg tenker at personene som triller denne ønsker å være trendy og opptatt av design for en hver pris.

 

Buggaboofolka leser ukeblader og vil være trendi og lik kjendisene.

 

Simo er for kloke og sportye folk som har skjønt at denne vognen er vanntett, vindtett og romslig.

 

Brio er litt nettere og ikke vanntett. Kanskje den blir valgt fordi den får plass i bilen, hva vet jeg.

 

Emmaljunga er for de nyrike. Personlig synes jeg den er for tung og trille og så kul design har den ikke;) Korsett?? Rart..

 

Carena, basson er billig, billig.

 

Tfk og disse andre greiene er for travle byfolk som skal inn og ut av butikker og kafeer.

 

Quinnyvognen var veldig poulær, men er ikke in lenger fordi byfolka har gått lei av at så mange hadde den. Ellers var vel den god nok, bortsett fra smal sportsdel og for bredt understell for trikkekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler... "Emmaljunga er for de nyrike" ?! Jeg er absolutt ikke nyrik, men har en Cerox.. Den Kom på litt over 7000 med mykbagen.. Og det er da ikke så mye dyrere enn andre vogner? ;) Og ikke er den tung å trille heller.. :) Men Edge er kanskje litt tyngre? Samma det, egentlig... Jeg elsker vogna mi, og andre liker sikkert sine vogner,,, Og det er vel det viktigste? Men en morsom tråd er det da.. ;)

 

Kos dere med vognene deres, jenter, og vær stolte av at dere har valgt det som passer for dere!!!! *Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kule med denne tråden er jo å høre hva andre synes man signaliserer med de forskjellige vognene ; )

 

Skjønner liksom ikke at man kan bli så sint for at andre mener noe annet enn det man selv mener hehe!

 

Men det er jo veldig gøy at folk engasjerer seg så iherdig.

 

Tenk stemningen blir hissig når vi snakker om barna våre da, ikke bare vognene liksom ; )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år og får mitt første barn i oktober (gutt)

Jeg bor litt i utkanten av Oslo, men blir mye reising inn til sentrum med kollektiv (tog)

Både jeg og kjæresten er høye, så trengte en vogn som vi begge kunne trille uten å kroke ryggen:P hehe

Vi var å tittet å prøvde masse vogner før vi falt for en mørkegrå Brio kombi med sort understell.

Ingen av oss er spessielt utrendy, heller heller mot trendy. Men når vi valgte vogn var ikke dette noe vi tenkte på, vi tenkte da kun på hva som passet oss best og hva som ville være mest praktisk på vinterføre. Altså en solid vogn, med 4 store grove hjul. Og brio var uten tvil den vi likte best! Er kjempe fornøyd! Håndtaket kan lett vippes begge veier, så lillegutt kan se oss eller fremover. Hjulene på 08 mod. drar seg sammen når den klappes sammen, så den tar enda mindre plass enn 2007 mod.

 

Var veldig mange andre vogner jeg så på også, veldig mange fine vogner!

Men vi valgte utifra behov, ikke mote;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner at noen følte seg truffet nå. Vel, jeg bor i en storby selv, så selv om du føler deg tråkket på tærne nå, så er jeg like kompetent som deg til å ha en formening om hva de ulike vognene signaliserer. Artig at du har gjort en statistisk og sosiologisk undersøkelse av folk som eier Bugaboo. Beskrivelsen din av eierne av denne vognene, samt folk som kjører Silvercross, er vel bare med på å forsterke mitt inntrykk av at 1) det er slik eierne av denne vognene ØNSKER å bli oppfattet og at 2) eierne av disse vognene er stort sett fattige studenter som ikke har råd til skikkelig dyre ting, som en fet bil (eller egen leilighet, for den saks skyld),- men et såkalt trendy vogn kan de alltids klare å skrape sammen til ved hjelp av engangsstønad og studielån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette var gøy!

Jeg ELSKER å bli kalt treig og bakstreversk av vognhorene fra Oslo vest. Ikke nok med at jeg akkurat har kjøpt min andre Brio kombivogn, for andre gang har jeg dessuten kjøpt den brukt! (I likhet med tvillingvogna fra Emmaljunga, da).

Den forrige Brio-vogna tusla jeg rundt med til den nesten falt helt sammen. Falmet, rusten, stoppen på håndtaket flagra, kurven hadde vi til slutt festa med hyssing... Det er godt mulig noen så meg i Frognerparken og tenkte at "Oj, stakkars, det må være ei alenemor med fryktelig dårlig råd". Hvilket knapt kan være lenger unna sannheten. Sannheten er at jeg gir fullstendig FAEN. :-)

 

Jeg ler meg ihjel av dem som bruker tusener, for ikke å si titusener av kroner på nye, dyre vogner. Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klassisk/tradisjonell :Simo

- Trendy/siste nytt :OTH, Mutsy

- Solid økonomi :Teutonia, OTH

- Treig/gått ut på dato/gammeldags: Brio

- Billig-billig-billig : Disneytriller...

- Wannabee: Bugaboo

-Mainstream: Quinny

-Sporty: P&T, Teutonia,TFK

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her å flirer! Artig debatt! På landet har jeg inntrykk av at man bruker mer de mer klassiske vognene som Simo, Brio, Emaljunga etc. Dette kan vel og skyldes at man kanskje triller mer på grusveier, skogsveier etc enn om man bor i by? I byene er det mer små, nette vogner, som igjen er mer "trendy" som blir brukt; bugaboo, stokke, oth etc. Disse er enklere i fht boligblokker, offentlige transport, butikker (ja jeg vet at man har butikker på landet og) og kanskje rett og slett har litt mindre "space" rundt seg. Selv har jeg både silver cross (kjøpt brukt), ny bugaboo og teutonia og alle mine vogner er supre til ulike behov! Skal jeg være ærlig - på landet blir man oftere mindre "akseptert" med en buggis enn med en simo og vica versa, for lenge leve janteloven i dette landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

vi har simo kombi og er kjempefornøyd. bor i nord, så her går det ikke på utseende,hva som er in og ikke in,men faktisk hva slags vogn som passer for vårt bruk. er plaget med mye hardt vær,enorme snømengder på vinteren og ellers lave temperaturer i forhold til resten av landet,så jeg ser ikke for meg at vi kunne brukt en trehjuling eller en annen ''fashion'' vogn her oppe.. vi må ha en høy og stabil vogn med go plass i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...