Gå til innhold

Hvilket signal sender man med hvilken vogn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Quinnyen har for små hjul og er "skranglete" når hjulet låses og for lav i understellet. den er ikke god på ulendt terreng......-jeg har prøvd.

siden du er litt frekk i svaret tør jeg påstå at jeg går lengre, flere og mer spennende turer en deg ; )

(jeg er ikke veldig redd for å virke utrendy nei......hahaha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg aner ikke hvilke signaler som sendes ut, og jeg bryr meg vel egentlig ikke så hardt om det... men hvilke signaler sender jeg ut da? Når jeg kommer trippende med min Simo Kombi fra 1999 med blått og rutete (rutene er i mange farger) trekk?

Den ser ny og ubrukt ut, og fungerer helt sikkert bra til både meg og mitt barn:)

Kunne vel neppe meldt meg inn i vognmafiaen, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser folk med ulike vogner som jeg betegner som skrot vogner (xplory, quinny, bugaboo osv..), tenker jeg ikke på at de vil vise seg frem. Jeg tenker: Stakkars folk som ikke har peiling, og kjøpt katta i sekken=)

Når jeg ser deg anonym med di gamle Simo så tenker jeg: Det er ei dame som har skjønt det=) Det er jo ei funksjonell kvalitets vogn!

 

Kos og klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PegPerego burde iallefall ikke gå under billig-billig - den koster jo nesten kr. 3000,- og mange liker å ha en paraplytrille på ferie:-)) Kjempegod trille som nr. 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonell, klassisk: Emmaljunga

 

Bor i byen og følger massene: Trehjulinger som Quinny, Teutonia

 

Bor på landet og følger massene / utgått på dato: Firhjulinger som Simo, Brio.

 

Trendy: Bugaboo (iPod vogna)

 

Trendoffer: Stokke (dyr og dårlig)

 

Nedoversnobb: Silvercross og andre vintage vogner som er helt håpløse å bruke, men som ser ut som de ikke koster penger og derfor matcher anti-forbruker imaget til eieren.

 

Billig-billig: Alt som koster under 5000.

 

Sollid økonomi: Alle de store merkene er dyre, så sollid økonomi signaliseres vell best med matchende tilbehør (f.eks bleiebag fra SkipHop, JuJu Be eller Gucci. Eller i ekte skinn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvilke signaler jeg sender ut med valg av vogn bryr jeg meg ikke om. Vi har kjøpt Simo kombi. Synes mange av de vognene som er nå er stygge og ser ikke solide ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme hva folk sier...kul tråd, jeg er vognhore, førstemann hadde 7 vogner innen 1. året, og måtte ha nye itfordringer..derfor fikk jeg tvillinger... En helt ny vognverden!!!

 

Jeg mener at en ting som ofte stemmer er at gamle mødre og lite trendy folk (ikke at man må være så jævla trendy da) velger simo, emmajunga, brio og basson.

 

jeg personlig synes man skal lage liste over hvilke kvaliteter man VIL ha så finne den mest optimale. eller som meg kjøpe mange..men min mann synes jeg er gal..he he!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Bugaboo...og det er IKKE for å vise meg frem...men fordi jeg vil ha en lett vogn som har "alt"....du har tydeligvis ikke prøvd disse vognene du som du karakteriserer som "skrotvogner"....;o)

Ulike menneskelr har ulike behov - så selv om noen har behov for en stor Simo, så kan det være helt feil for andre. Jeg hadde en stor, tung vogn sist, og selv om det var en super tur-vogn irriterte set vettet av meg at den var så stor og tung - så jeg gleder meg til en liten og nett vogn denne gangen som ikke tar hele bagsjerommet i bilen;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"derfor fikk jeg tvillinger... En helt ny vognverden!" - valgte du å få tvillinger ? hihi. bare tulla :) morsom setning uten å gjøre narr, skjønte jo hva du mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd, jeg har OTH men ikke fordi den er populær men fordi den er god å trille.

 

Men bryr meg ikke om hva andre mener om min vogn. Har hverken fleurville, skip hop eller gaia stelleveske heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Teutonia Mistral (2005) og jeg klassifiserer meg selv som:

-sporty

-praktisk (vogna er liten og nett og passer inn i vår Audi A4)

-genial pga swiche håndtaket så baby kan se fremover eller på meg :-)

-enkel/praktisk å vaske alle trekk (kalesje, sittedel + bag)

-lett i vekt og å trille

-lun for babyen da kalesjen er stor og god

-lav så barnet nå kan gå inn og ut på egenhånd

-luftfrie dekk som gjør at vi aldri har hatt punktering eller noe tull

 

enkelt å greit en så super genial vogn at vi har bestemt oss for å beholde den til neste bebis som kommer i september.. (har lyst på ny vogn men finner ingen som matcher denne)

 

Glemte å si at jeg er litt fashion victim men samtidig praktisk.. mannen min sier jeg er dyr i drift! hehe...

 

Har Maclaren trille:

-genial

-praktisk

 

 

Konklusjon:

Så de med Teutonia Mistral -

veldig geniale og praktiske folk :0)

 

hehe....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ogsaa OTH...riktignok en 2005 mod. da...selv om vi kjoepte den ny i aar. Saa jeg er nok ikke fullt saa trendy som dere med 2007 vogner, men litt trendy er det jo morsomt aa vaere. Men SkipHop veske har vi faktisk...he he. :-)

 

Vi kjoepte vogna ikke fordi den er trendy, men fordi vi liker aa gaa lange turer og jogge, og ville ha en vogn som ogsaa kunne brukes som joggevogn. Saa om OTH, og ogsaa Easy Walker og TFK ville jeg ogsaa karakterisere disse som "Sporty."

 

Syntes denne traaden var morsom, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstegangsfødende uten venninner med barn visste jeg fint lite om hva som var trendy av barnevogner og annet utstyr. Lagde rett og slett en liste over hva som var viktig for oss (lett å kjøre, lett bagdel siden vi bor i bygård, lett å ha med på fly, at babyen kunne se begge veier, god oppbevaringsplass under osv.) Endte da opp med én vogn som som fylte alle kriteriene: Bugaboo.

 

Den synes vi også så fin ut. Moderne, men fortsatt sånn at den så ut som en "normal" barnevogn, og uten mye fiksfakseri.

 

At noen skulle velge barnevogn etter hva som er fashion har ærlig talt ikke slått meg en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte BRIO kombi, rett og slett fordi den fyller de behovene jeg har.

 

4 hjul (god og stødig på buss, tog o.l.)

God plass til å ha varer under vogna (da jeg er alene og uten bil)

Hardbag (brukes som seng på kortere turer til mormor og morfar)

Også liker jeg generelt BRIO vognene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med babyen da? Er ikke det viktigeste at den ligger lunt og godt? At den ikke ristes våken over brostein eller grus? Eller er det viktigst at mødrene og fedrene ser sporty/trendy/rike ut? For et overfladisk samfunn vi lever i... Lurer på hva de kommer til å kalle våre barn? Vi er glasur generasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AT DU I DET HELE TATT GIDDER Å REFLEKTERE OVER DET DER MED HVILKEN VOGN SOM SIGNALISERER HVA ?? VIRKER VELDIG OVERFLADISK SPØRR DU MEG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ser ei dame eller en mann med en vogn fra 60 eller 70-tallet tenker jeg at det må være en litt vågal og eksentrisk person. Kanskje noen som er glad i retro-stil.

 

Hvis jeg ser et par med en glamorøs Silvercross tenker jeg at de er litt snobbete.

 

Hvis jeg ser noen med en gammel brio kombivogn fra 1996 tenker jeg at det er noen som er lite opptatte av trend.

 

Alt der imellom synes jeg hører inn under "normalen". Når folk går i butikken velger nok de fleste en vogn som passer deres behov snarere enn hva slags budskap den utstråler. Det jeg synes er litt merkelig/vittig er at dem jeg vet om som har dårlig økonomi går med stokke eller bugaboo mens de som har mer enn nok av penger arver en av naboen. Det er jo en prioriteringssak hvor mye man legger i en vogn. Noen bruker halve engangsstønaden på en bugaboo mens andre ikke ser poenget i å legge en krone i vognhandel og derfor låner av bekjente selv om de er stinn av penger.

 

Så man skal ikke trekker for raske konklusjoner. Det er jo morsomt å høre hva slags tanker man har, men dette må være en tråd for underholdning snarere en en guide i hva som er kult og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd:-) Jeg aner ikke hva jeg skal velge enda, men har heldigvis god tid! Egentlig skulle en jo hatt hver vogn på prøve i ei uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer ikke å dy meg, må skrive en gang til ; )

 

oth og ew (bugaboo, stokke): -går lite tur eller tenker mer på seg selv enn ungen- for hundrede gang: DET ER IKKE GODT Å SOVE MED BEINA I VINKEL!!

sikkert fint på våkne turer, men sove..........ja setet er ergonomisk riktig, men det er jo i sittestilling.

mange vogner er dessuten bare forovervendt og det er jo ikke bare gunstig, forundrer meg at foreldre er mer interessert i hva produsentene sier enn forskningsmiljøer.....

 

kom igjen, kjør debatt ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gjøre litt research før du kritiserer. Bugabooen kan nemlig stilles inn i tre forskjellige vinkler, så barnet har mulighet til å sove helt flatt når det trenger det, sitte oppreist når det trenger det pluss en mellomting der det måtte være mest gunstig.

 

Både bagdelen og sittedelen kan vendes forover eller bakover.

 

Gode funksjoner og hensynet til barnet mitt var hvertfall en av mange grunner til at jeg valgte denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var nytt for meg at Bugaboo blir flat i sportsdelen, har du bilder?

det er jo genialt : )

se der, hva man lærer når man provoserer ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var jeg på hjemmesiden og selve setet blir vel ikke flatt?

uansett om du vipper det bakover så blir vinkel i hofte og kne den samme (les: statisk), eller.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en snobbete tråd.. Men men... jeg kjøpte den eneste vogna jeg hadde råd til (hadde egentlig ikke råd da), en grizzly combivogn. Så jeg er ikke sporty, snobbete, klassik, rik, trendy osv...?? Jeg er bare fattig?? Vil dere mobbe meg eller babyen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...