Northernlights Skrevet 5. juni 2007 #51 Skrevet 5. juni 2007 Det tror jeg også at jeg hadde vurdert ;o) Med drahjelp!
Butterfly_Flip Skrevet 5. juni 2007 #52 Skrevet 5. juni 2007 Hvis du kan risikere å bli satt i rullestol, om du går igjennom et svangerskap til, så skjønner jeg meg ikke på gubben din.. fyfy
FrøkenSprøken Skrevet 5. juni 2007 #53 Skrevet 5. juni 2007 Vet du? HVis fyren har prøvd å lure deg til å bli gravid selv om han vet at det medfører en sjanse for at du kan bli invalid for resten av livet, stiller jeg meg skeptisk til at dere kan ha en fremtid sammen. Virker ikke som om han tar spesielt mye hensyn? Ang. abort, må jeg si som jeg sa for noe dager siden. Synes det er så mange her inne som blir helt hysteriske dersom temaet abort kommer opp, men samtidig er de samme personene veldig flinke til å si "dette burde du ha tenkt på før du satte et barn til verden" eller lignende hvis man har tunge dager, eller synes det er slitsomt/vanskelig å ha barn. Jeg synes faktisk det er litt naivt å oppmuntre alle gravide til å beholde barnet, bare fordi abort er fyfy. Av og til er det det beste å ta abort, og dette er et valg ingen andre har noen som helst rett til å bry seg noe som helst om! En ting er hvilken tilværelse det lille embryoet (ja, for det er det det er) en dag skal vokse opp i, og en annen ting er hvordan det å få et barn til vil påvirke det barnet du allerede har. Bør ikke det være førsteprioritet? Over embryoet, liksom? Hvis man er redd for at enda et barn vil slite en helt ut, ta knekken på økonomien, umuliggjøre videre utdanning, eller som i din situasjon, kanskje føre til et liv i rullestol, mener jeg at abort kan være det moralsk riktige, ansvarlige og beste valget. Hvorfor skal man sette et embryos mulighet til å utvikle seg til å bli et liv (ja, for det er DET vi snakker om her) OVER livskvaliteten til allerede eksisterende mennesker?!?!?!?! Skal man virkelig ofre både seg selv og allerede fødte barn bare for å holde på prinsippene sine? Bare noen tanker fra en som tok den ANSVARLIGE (men tunge)avgjørelsen å ta abort, fordi hun ville gi sønnen sin en best mulig oppvekst. Det går ikke EN dag uten at jeg priser meg lykkelig for det valget jeg tok:)
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #54 Skrevet 5. juni 2007 HI her. Ser at forslaget sterilisering har dukket opp og ja, det har jeg tenkt på, men ikke enda. For en vakker dag vil jeg kanskje ha flere. Bruker ikke annen prev enn kondom, pga at jeg ikke tåler horomoner. Har vurdert kobberspiral, men alle bivirkningene har fått meg til å ikke gjøre det. Nå kommer jeg nok til å bruke en spiral uansett, for har lært nå at man ikke kan stole på mannen!
♡ A & E ♡ Skrevet 5. juni 2007 #55 Skrevet 5. juni 2007 Spørsmålet er vel om det er verd å leve med en mann du ikke kan stole på....?
piano♫ Skrevet 5. juni 2007 #56 Skrevet 5. juni 2007 Men han kan da umulig ha tenkt med det riktige hodet? Sette deg i fare for å bli permanent rullestolbruker, fordi han ønsker seg et barn til? Dere har da to flotte barn, stemmer ikke det? Slikt gjør man ikke mot noen man virkelig er glad i!
FrøkenSprøken Skrevet 5. juni 2007 #57 Skrevet 5. juni 2007 Huff så sint da, nancy? Til HI: ser du det laaaaange svaret jeg har skrevet til deg lenger opp i tråden?
Hufsla Skrevet 5. juni 2007 #60 Skrevet 5. juni 2007 jeg hadde nok latt han få høre det ja! Han skulle værsågod få massere føttene mine HVER jævla dag, tørke spy, lage mat, gjøre reint, hente ting til meg, ta seg av de andre barna. Jeg hadde klaga og sytt til enhver tid, og når han prøvde å si at nå holder det med klaging, så hadde jeg minna han på grunnen til at jeg klager. Kan si det sånn at han hadde nok aldri gjort det igjen! Og jeg hadde nok fått et alvorlig problem med tilliten til han! Jeg er rasende på dine vegne!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #61 Skrevet 5. juni 2007 Studentmamman, vi sliter litt i forholdet, så det kan hende at dette var hans måte å få meg til å bli på. Lettere med tilgivelse enn tillatelse, liksom...:/ Pøh. Og ang. det du skriver om abort så er jeg forsåvidt enig.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #62 Skrevet 5. juni 2007 Hadde blitt kjempeforbanna! Men ikke nødvendigvis tatt abort...
Monajenten Skrevet 5. juni 2007 #63 Skrevet 5. juni 2007 Huff...jeg håper virkelig ikke du er gravid, men vil bare si at du skriver i et innlegg at du fikk vite det i dag og at du har spydd i hele dag. Men begynte spyingen etter at du fikk vite det? Det er ganske vanlig å få symptomer når man tror sånne ting, selv om man nødvendigvis ikke er gravid. Sender deg en stor klem og masse antigravidestøv, og krysser fingrene for kun én strek på diverse tester i nærmeste framtid.
snowstorm73 Skrevet 5. juni 2007 #64 Skrevet 5. juni 2007 Han kunne jo bare gjøre det en gang... Merker jo når han bruker kondom eller ei. Men i utgangspunkt, når jeg ikke vil ha barn og han vil, da hadde han ikke fått ansvaret for prevensjon. Akkurat det samme der damene gjerne vil. Man kan ikke legge ansvaret ang prevensjonen på den som vil ha barn, det blir jo nesten en invitasjon på sløving.
Hufsla Skrevet 5. juni 2007 #65 Skrevet 5. juni 2007 fikk foresten akkurat en mail med et eksempel på hva du kan gjøre med han... vil du ha den?
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #66 Skrevet 5. juni 2007 Nei, jeg våkna opp i dag av at jeg måtte spy og har spydd og vært kvalm i hele dag. Trodde og tror det er omgangssyken, men så kom den tullingen i kveld og bekjente sine synder. Omtrent slik gikk samtalen rett før han dro på jobb: "Er du gravid da siden du spyr sånn?" "Nei." "Er du heeeelt sikker?" "Så sikker man kan være før mensen har uteblitt." "Fordi at, haha, du husker da du hadde el og vi hadde sex? Hihi, brukte ikke kondom likevel." "Hva?! Si at du kødder! Si det!!" "Hehe, nja, haha, tenkte at det ikke var så farlig." Så stakk kødden på jobb!!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #67 Skrevet 5. juni 2007 Eller at man faktisk stoler på partneren sin og ikke trodde at vedkommende ville gjøre noe så usselt.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #68 Skrevet 5. juni 2007 kjære hufsemor.. hærregud!!!! e det mulig.. lure dæ.. hva i alle dager er det oppi hodet hannes!!!??? et svangerskap kan sette deg i rullestol.. hadde klappa tel han, og nækt sex til han skjærpa sæ.. sætte dæ i en sånn situasjon!!!?? æ e helt forferda.. hadde det vært min mann, hadde vell samtalen gått slik.. meg : e du mye teit i høue!!!!!??? æ kan ende opp i rulle stol...!!! bryr du dæ så lite om mæ?? fy fan for en drittsækk du e.. sofan e din for natta, så æ får tænke i fred. æ håpe for din del at æ ikke e gravid. sånn ca sånn hadde æ sakt det i allefall.. men.. sikkert en del mere gloser...
Monajenten Skrevet 5. juni 2007 #69 Skrevet 5. juni 2007 WHAT????!!!?!?!?! Herregud da tror jeg at jeg hadde denget han ned, synd du ikke rakk det før han stakk!! Fy flate det er dårlig gjort altså, skjønner godt at du er deppa da ja! Får bare krysse alt for at du har unngått å bli gravid denne gangen.. Herregud jeg er helt sjokkert, er det mulig? Og i tillegg vet han at du kan få store fysiske problemer i et svangerskap? Helv*** det e egoistisk!!! :-(
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #71 Skrevet 5. juni 2007 Håper det. Krysser alt jeg har! Ble veldig fort og lett gravid med de andre da... men det er lov å håpe!
solemio Skrevet 5. juni 2007 #72 Skrevet 5. juni 2007 Men nå må han jo ha kommet hjem så du har fått snakka med han???? Hva sier han selv, det er jo vilt dette? Hadde aldri falt meg inn å lure mannen min selv om jeg er mer sugen på barn enn han, og spesielt hvis du sliter sånn med bekkenet?
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #74 Skrevet 5. juni 2007 Kødden stakk jo på jobb med engang og kommer hjem i natt. Tror ikke han finner putene og dynen sin der de skal være!!
Twig Skrevet 5. juni 2007 #75 Skrevet 5. juni 2007 Jeg skulle vært passelig full om jeg ikke hadde merka at han var uten gitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå