Gå til innhold

Kvinner har et VALG i dag - men det koster litt penger .....


kvinneforkjemper

Anbefalte innlegg

UNN er ganske vanskelig ..... kjenner FLERE stakkars unge jenter som har blitt tvingt til setefødtsel der men greid å søke seg VEKK FRA UNN i siste liten heldigvis . Deres politikk er også slik at naturlig fødtsel er det beste - selv ved " monster-babyer " på 5 - 6 KG . jORDMOR DER UTTALTE TIL MEG at det er da ingen grunn til å få KS ( STORT BARN ) Det gjør like vondt likevell , uansett størrelse ...... skader / alvorlig ruptur / overstrekk i muskulatur nevnte ikke jordmor der engang . Akkurat som om det er risikofritt ..... Huff - mye gamle avleggs jordmødre der og leger fortsatt ....hadde aldri " tort" å legge meg inn der en gang - med slike føydalistiske " holdninger " i år 2007 ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En har da mannen sin med uansett til hjelp - enten man behandles i Norge eller utlandet . Herregud stakkars småjenter - har dere aldri " reist " ut i verden før ??? Jeg er bereist og har reist mye i mitt liv både alene og sammen m / andre . Jeg ser ingen problemer i det hele tatt . Er meget behagelig å reise m / fly , båt el. tog . Er ikke så tungvint som dere skal ha det til ... tydligvis er mange av dere som er så negative til privat behandling - livredd for å reise alene ... pyser og svært lite selvstendige mennesker .....ja det er deres problem .

Vi andre som er voksne selvstendige jenter- vi må jo få lov uten deres stadige negativitet eller kritikk ..er dere litt sjalu på oss som tør ? Vi som har penger og vil bruke på dette ??? Er ikke alle som vil ligge i en sykehuskorridor bak et skjermbrettrekk på et offentlig sykehus . Eller dele rom og bad / toalett med ørten andre som i tillegg er elendig hygiene på ... og O privatliv under besøk eller med barnefar / samboer . Faren for sykehusinfeksjoner i Oprasjonssår er jo også VELDIG STOR på Offentlig sykehus - . I forhold til hygieniske små privatklinikker MED STRENG HYGIENE .. Klart et KS kan bli problematisk m/ en sykehusinfeksjon ...... sykehusene har jo alltid en el. annen avd . stengt pga smitte - veldig vanlig i Norge .jeg syns ikke offentlige sykehus er renslige , eller hyggelige i det hele tatt . - Det er billigste alternativ ..... for de som er gjerrige og vil spare penger . Ja ja - dere velger selv hvor dere vil behandles og hvordan dere vil at oppholdet deres skal være .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dersom jeg hadde fått denne infoen som står her på siden nå så hadde jeg staks søkt meg til Voss, men jeg må understreke at jeg måtte SØKE der også , det var ikke sikkert det heller på forhånd.

Jeg søkte ellers på Bærum og fikk avslag og det var et sted til i sør .norge som kunne avvise meg på gr. av dårlig KAPASITET som de sa.Vel, da er det visst ikke så utrolig enkelt med FRITT SYKEHUSVALG allikevel da???

Det høres fint ut, men i praksis så kan sykehusene allikevel hindre dette frie valget .....da er det ikke lenger et FRITT valg det heller.

Jeg er enig med HI om en ting at de som er fornøyd med dagens tillstand når det gjelder keisersnitt kan jo bare holde seg unna denne tråden, det er vel gjerne sånne som allerede har fått ks dato og sitter der glad og fornøyd og tror at det er like enkelt for alle andre, da er det om å gjøre å PRØVE å¨ha litt empati og slutte å tro at vi andre som kommer med andre erfaringer sitter her og LYGER.Det syns jeg er direkte FREKT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud hjelpe meg du er passe teit altså.det er vel ingen som sier noe på at DU reiser til utlandet for å ta k.s men at du prøver å lure andre redde desperate damer/jenter til å tro at dette er eneste alternativ for de.og at det skal gå så lekende lett.

spare penger?gjerrig?som sagt du er sinnsykt teit.100000kr er utrolig mye penger for de fleste av oss.det er bra du har så mye penger,men vi mange av oss har faktisk masse å bruke pengene våre til.det er faktisk over en femtedel av årsinntekten til meg og mann min til sammen.brutto!!!

og det skrytet dit om å bereist du er:herregud skjerp deg.de fleste i våre dager har nok hatt mange reiser og er fullstendig klar over hvordan det er.

det er HELT noe annet å sitte å planlegg hvordan alt skal være og bli på forhånd til når du er der.

så kan jeg fortelle deg at du må ikke dele bad og do og ligge på gangen bak skjermbrett når du har født.

på mange(jeg skal ikke si alle)sykehus i norge får du gjerne enkeltrom med eget bad hvis du har hatt k.s.

jeg fikk det når jeg hadde keisersnitt.og når jeg fødte vanlig var vi to på rommet og vi hadde et bad på deling.

må si du er et luxusdyr da,som ikke tåler å menge deg med oss vanlige dødlige fattige som ikke tar oss råd til

privat sykehus med tilbehør holdt jeg på å si.

men jeg må si lykke til for deg i utlandet for håpe det går like enkelt og glatt allting som du tror.noe jeg tviler sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det et nytt innlegg med mer “nyttig” og “saklig” informasjon:

 

“tydligvis er mange av dere som er så negative til privat behandling - livredd for å reise alene ... pyser og svært lite selvstendige mennesker. “

- Makan til holdning! De fleste jenter i dag har reist mye, det er ikke det dette handler om. For mitt eget vedkommende kan jeg bare si at jeg har reist verden rundt alene i jobben min, men når jeg nå skal få barn er det et poeng at både de nybakte besteforeldre og annen nær familie synes det er hyggelig å kunne komme på visit når babyen er født. Det er en mulighet som faller bort om jeg skulle født i utlandet.

 

“Er ikke alle som vil ligge i en sykehuskorridor bak et skjermbrettrekk på et offentlig sykehus . “

- Her får du være litt mer saklig. Når hard et skjedd at fødekvinner bare har fått plass bak et skjermbrett i en korridor?? Norske sykehus har enerom, tomannsrom, familierom og enkelte steder også pasienthotell.

 

“Eller dele rom og bad / toalett med ørten andre som i tillegg er elendig hygiene på ...”

- Bor du på enerom har du eget bad. Bor du på tomannsrom deler du med én annen kvinne. Bor du på familierom deler du med din mann. Bor du på pasienthotell deler du med din mann. Og hygienekravene på norske sykehus er skyhøye. Ærlig talt!

 

- “Og O privatliv under besøk eller med barnefar / samboer . “

- Hva vet duo m det? Har du vært gravid?? Bor du på enerom, familierom eller pasienthotell har du all privatlivet du kan ønske deg. Bor du på tomannsrom har du en annen kvinne i nærheten, de tre dagene du ligger på sykehuset. Jeg går hvertfall såpasss godt overens med andre mennesker at jeg ikke klarer å se på det som noen big deal.

 

“Faren for sykehusinfeksjoner i Oprasjonssår er jo også VELDIG STOR på Offentlig sykehus - . I forhold til hygieniske små privatklinikker MED STRENG HYGIENE .. “

- Makan til tull! Sjansen for sykehusinfeksjon for keisersnitt i Norge er ekstrent lav! Du kan ikke bare slenge ut sane påstander i hytt og gevær!

 

“jeg syns ikke offentlige sykehus er renslige , eller hyggelige i det hele tatt . - Det er billigste alternativ ..... for de som er gjerrige og vil spare penger . “

- Jeg har selv god økonomi, men du må da evne å ta inn over deg at det ikke er alle som kan bruke hundretusenvis av kroner på et privat sykehus?? Et nyttig moment her er at når Inger Fredriksen, kona til mangemilliardær John Fredriksen var kreftsyk, valgte hun å få behandlingen sin på et norsk offentlig sykehus. Hun kunne velge fritt blant alle private sykehus i hele verden, men valgte et offentlig sykehus i Norge. Familien skrøt i ettertid behandlingen hun fikk her hjemme oppi skyene. Tror du det var fordi de var gjerrige?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kvinneforkjemper

Jeg syns det er supert at du har kommet med denne informasjonen, jeg hadde ikke visst om England hvis ikke. Og hvis noen tror at det er med største glede jeg bruker penger der, som jeg ikke har , så er det feil. Poenget er at en vet det er en nødløsning, dersom ikke det går her i landet, noe jeg sikkert tror det gjør, hvis jeg orker den vanvittige kampen det KANSKJE blir. Jeg tør rett og slett ikke ta sjansen på at de hører på meg her i Norge, og har da en mulighet i bakhånd. Er ikke det bare bra vi vet om dette da??

Jeg bare vet at det er vanskelig i Kr. Sand, og jeg har hørt her på BIM at det er for seint å søke Riksen da det er fullt (termin i november), og da skal jeg love dere at det hadde vært et fryktelig svangerskap dersom jeg ikke hadde visst det var hjelp å få.

B.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trubbel and bubbel:

 

Du har et poeng. Det er ikke bare bare å få keisersnitt for alle kvinner i Norge, om du bor på feil sted av landet. Og for å få plass på de populære sykehusene, feks på Østlandet må man søke tidlig. Mange vil dit, så fødeplassene blir fort fylt opp. Da er det kanskje mer nyttig at vi samler informasjon om hvilke sykehus som gir avslag og hvilke som innvilger, slik at gravide som titter innom sidene her raskt kan finne ut hvilke sykehus som er "bortkastet" og søke rett på en av de som faktisk gir oss keisersnitt.

 

Jeg var hvertfall kjempeglad noen på disse sidene fortalte meg at Riksen var greie, og hvordan jeg skulle gå fram for å søke dit. Det førte til at jeg visste hva jeg skulle gjøre og søkte meg rett dit i uke 6, fikk fødeplass og keisersnitt innvilget i uke 19. Kjempedeilig å slippe å bekymre meg lenge, så håper vi kan hjelpe andre gravide også på samme måte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ja det er jo flott at man får greie på at man KAN dra til utlandet hvis det ikke klaffer her i norge.

men informasjonen burde stoppet der.ikke den svartmalingen av norske sykehus og late som k.s er eneste og rette ting å gjøre.mange som skal føde er redde nok som det er uten å skulle bli skremt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å heller kjøre en gammel bil i mange år til - og istede påkoste meg selv dette luxusopphold .Jeg prioriterer å ta meg råd til det . Dessuten betaler selvfølgelig mannen min også minst halvparten av dette . Skulle bare mangle ....Er jo i hans intresse og .Hadde offentlig sykehus behandlet meg ok gjennom disse 4 år - så hadde jeg og naturligvis og benyttet et gratis tilbud . Men de har alle sagt rett ut at dette er noe som ikke gis uten meget gode grunner , fysiske årsaker . Jeg har desverre ingen fysiske defekter å skylle på - dermed er jeg nektet på MANGE Sykehus OGSÅ VIA FRITT SYKEHUSVALG - som i virkeligheten er en FALSK trygghet / garanti ... . Så jeg er glad jeg har et annet valg - nemlig privat sykehus å få hjelp av - når det offentlige svikter oss kvinnelige skattebetalere . Og bare er tverr og vrang . Men jeg ser på mitt London opphold som en lang lang ferie med nye opplevelser og nyttige erfaringer . Bare positivt og spennende . Samboer og jeg skal da ha ferie sammen og virkelig kose oss ... : ) Og jeg liker språk - kommer nok til å utvikle mine engelsk kunnskaper ... : ) Og bli godt kjent i London by også . Jeg vil ikke hatt besøk rett etter KS av f.eks svigerforeldre .... jeg syns det er for tidlig og bare mas . Jeg kan heller motta besøk når jeg er i god form og hjemme i Norge igjen . Den viktigste er jo der - min mann , og det holder i masse vis .Så ser ingen problem - bare fordeler - slipper mye mas av besøk m.m rett etterpå .....Vil heller slappe av med bærbar PC på sengen - kan jo prate gjennom web.camera og vise frem Babyen : ) Det er så godt å vite at jeg ikke er 100% avhengig av det norske helsevesen - flott å vite at hjelpen er nært når en f.eks har fått nok et avslag - det tærer på humør og psyken i lengden å måtte kjempe for å bli hørt i mnd . Jeg syns ikke 100 000er så mye penger - mange kjører jo i biler til 3 x prisen - og DET tar de seg råd til ! Hva er galt i å bruke penger på helsen sin ? Og til dere som ikke greier å få lån på 100 000 , dere er sansynligvis ikke i arbeid ? gÅR DERE PÅ TRYGD ? Det koster jo også mye å ha barn og fostre de opp .Er kanskje lurt å vente til man har jobb og hus og allt på stell før en lager barn , tenker jeg .Og lurt å få barn med en mann som og er i fast arbeid med noenlunde bra inntekt ! Noe å tenke på ...menn må og begynne å betale for å få barn hi hi -! ( Opphold privatklinikk ) Selvfølgelig - når det offentlige system svikter ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har desverre ingen fysiske defekter å skylle på - dermed er jeg nektet på MANGE Sykehus OGSÅ VIA FRITT SYKEHUSVALG - som i virkeligheten er en FALSK trygghet / garanti ..."

 

Hvor vanskelig er dette for deg å forstå?? Fritt sykehus valg gjelder når du ER pasient. Så lenge du IKKE er syk og IKKE er gravid kan da ikke sykehus gi deg garanti for keisersnitt hos dem, da det ikke er sikkert du får plass hos dem OM du skulle bli gravid en eller annen gang i fremtiden. Når du først ER gravid gjelder fritt sykehus valg, noe blant annet trubbel and bubbel har fortalt om. Det gjelder bare være tidlig ute og søke på et av de mange sykehusene som ikke er prinsipielle motstandere av ønsket keisersnitt.

 

Verre er det ikke.

 

"Og til dere som ikke greier å få lån på 100 000 , dere er sansynligvis ikke i arbeid ? gÅR DERE PÅ TRYGD ?"

 

For en motbydelig ting å si! Er det noe galt i å gå på trygd?? Er vell heller det at mange av oss synes det er totalt unødvendig å bruke 100 000 på noe vi kan få gratis her hjemme. De 100 000 kommer godt med til barnevogn, vugge, barneseng, stellebord, allskens utstyr og ferier sammen med barnet. At du prioriterer annerledes er ditt valg, men du trenger da ikke rakke ned på alle oss andre som velger annerledes. Det store flertall har jo fine fødsler, enten vaginal eller med keisersnitt, her hjemme på norske sykehus. Ingen grunn til å svartmale og slenge dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei saray

Bekymre deg ikke du for at folk blir skremt og trur at ks er det eneste riktige å gjøre

Jeg må si som Siv Jensen i frp: Jeg har mer respekt for norske velgeres intelligens enn som så........he , he

Folk er ikke dumme skjønner du, her er det bare snakk om å FÅ VITE OM at det finnes alternativer dersom alt annet faller i grus.Og med tanke på ks så er dette noe alle tenker igjennom i forhold til vag. fødsel, nok en gang . KVINNER ER IKKE DUMME!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier igjen jeg altså:hjelpe meg du er teit.går du på trygd???halloooo.lurt å få barn med en mann med fast og bra inntekt.!!!!

så sinnsykt teit du er!!!er det forbeholdt de rike å få barn og skulle kunne få k.s mener du??!!

man blir ikke forelsket i en manns jobb hvet du eller i pengene hans.og jo min mann har bra inntekt men vi er 4 snart 5 som skal leve på den.nei jeg går ikke på trygd.jeg får faktisk ingenting,fordi jeg har valgt å være hjemme med barna til de er større.ikke var dette barnet planlagt heller.

jeg må spørre deg:hva gjør du hvis du blir gravid igjen med en gang da???har du 100 000kr om en 10 12 mnd å ut med igjen?skal du ta med deg den lille da eller?

du snakker så forferdelig dumt og arrogent.

og syntes du sa du sa du var så fryktelig bereist,hvorfor trenger du da å utvikle dine engelsk kunskaper og bli kjent med london.hahaha.

jeg har faktisk vært i london opptil flere ganger jeg,enda jeg ikke får trygd engang.trenger neppe å gjøre stort med engelsk kunskapen min heller.

mye skrik og lite ull på deg.ikke tørr du få deg skikkelig profil engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var det ikke det jeg sa da t&b.DET ER FLOTT Å FÅ INNFORMASJON!!men ikke dentullete skremselspropagandaen der!!!!og det er klart at du får nei til k.s når du ikke en gang er gravid!!du burde lese litt mer ordentlig innleggene før du setter deg til å skrive.

hun skriver jo om forferdelige forhold i norge når det ikke er sant i det hele tatt.

å jo jeg er bekymret for at en som henne skal få vordende mødre som er fra seg av redsel skal ta opp unødige lån og bruke unødige penger når det ikke er nødvendig!!!en desperat og redd gravid kan finne på å høre på henne uten å tenke seg om i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro du meg saray: skremselspropagandaen sørger jordmor for!!!Det so HI sier er bare peanuts, det er godord det i forhold hva folk skal ha ks må høre på, ja folk som ikke har annet valg enn ks blir skremt av jordmora på forhånd.koselig he?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ - jeg er så enig så enig trubbel and bubbel ! Jordmor jeg pratet med en gang skremte vettet av meg der og da .....med hennes føydalistiske holdninger og meninger om naturlig fødtsel og KS .Jeg skjønte jo at hun hadde samme holdninger som mennesker 100 år tilbake i tid ...hadde . hennes uttalelser om KS - Ja det er nesten den sikre død for deg etter hennes mening .

Livsfarlig - skremmer leger oss med - for noe tull .....i år 2007 . Igamle dager var KS fryktelig , reine obduksjonsoprasjon på pasienten ... - men i dag er det jo bare et lite " bikinisnitt " - kan ikke sammenlingnes engang . Hvert år dør faktisk millioner av kvinner under naturlig fødtsel og store blødninger rundt i verden . Store blødninger kan man i høy grad få under v . fødtsel og - ikke bare ved KS . Faktisk sier mange de hadde mindre blødninger ved KS i forhold til de som fødte normalt ....

De elsker å skremme og svartmale KS - Samtidig som de prøver sitt beste å overtale til naturlig fødtsel . Hvorfor INFORMERER DE IKKE automatisk OGSÅ om RISIKOER ved vaginale fødtsler ??? Det vil de ikke prate om - dysser ned og holder ting skjult for folk f.eks totalruptur som ender med utlagt tarm .....? Sexuelle dysfunksjoner etter skader ? Smerter ved sex etter fødtsel i mange år etterpå p.g.a dårlig sammensying ...? LISTEN ER UENDERLIG LANGM / PROBLEMERen kan slite i årevis med etterpå .Samtidig NEKTER DE oss KS og påstår DET er livsfarlig ! Ærlig talt - jeg tar heller den lille risikoen - fremfor de fatale skadene en kan påføre seg under normale vaginale fødtsel ..- de syns jeg er livsfarlige - slike skader ville totalt ødelagt hele mitt liv ... !Jeg hadde ikke greid å leve m / utlagt tarm , blitt sexuelt handikappet resten av livet el . smerter . Samboerskapet og livet mitt hadde jo da gått rett til Hel.......! Og stakkars barn som kommer til verden under slike tragiske forhold m / syk mor . Risikoen med KS er L I T E N i forhold til dette ....... Håper dere ikke blir vettskremt av virkelighetens harde fakta ....er ikke meningen . Men dette er risikoer som ikke skal dysses ned og lates som det aldri hender ......av leger / jordmødre i dag . For det er det de gjør - hyller vaginal fødtsel som noe romantisk og rosenrødt ......! Det finns kvinner i år 2007 som er alvorlig handikappet p.g.a helsevesnets vrangvilje til å utføre KS . Samtidig er det fryktelig vanskelig og få Pasientskadeerstatning etterpå ....da fraskriver alle legene seg ansvaret ....... og påstår du har fått den beste behandling de maktet å gi deg .... fy fy - er mange slike saker også i Norge i dag .Nå blir vell alle vettskremt - ) Unskyld ! Men jeg er opptatt at sannheten om fordeler og ulemper ved enten KS el. Vag. Fødtsel skal sannferdig frem . Så kvinnen kan selv vurdere fordel / ulemper og ta best mulig valg for seg selv .... ut fra egen innteligens og forståelse: ) De er i stand til det selv og tenke igjennom sin egen situasjon / valg .Klart det finns drømmefødtsler - men de er meget skjeldne i dag . Babyene er jo blitt større i dag enn for 50 år siden .folk har ennå mye fordommer med KS . Men det er utrolig mange her inne som er STRÅLENDE fornøyd med KS . Og har kunn positive erfaringer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du snakket med feil person. Vent til du blir gravvid og få fastlegen din til å henvise deg til en overlege. De ønsker å gi deg informasjon om mulige komplikasjoner ved ks (selv om du vet alt fra før), men du får ks om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre rundt med barnet i en gammel, usikker bil? Fantastisk prioritering, må jeg si...

 

Vent nå og se om du kan bli gravid før du styrer for mye med ks. Det ordner seg alltids, særlig om du inntar en litt mindre arrogant holdning enn det du viser i disse innleggene. Det kan vel hende det er der problemet ligger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE ER DET TEITESTE JEG NOEN GANG HAR HØRT!!!! HAR ET KS BAK MEG, OG SYNS IKKE AT DET ER NOE Å STÅ ETTER. DET ER RISIKOFYLT, DET ER RETT OG SLETT EN OPERASJON. KVINNEKROPPEN ER SKAPT FOR Å KUNNE FØDE.OG DERE SOM ALDRI HAR FØDT FØR, HVORDAN KAN DERE HA FØDSELSANGST? DERE VET JO IKKE ENGANG HVA DERE GÅR TIL.SKJØNNER AT MAN GRUER SEG, MEN DET ER FORSKJELL PÅ Å GRUE SEG, OG DET Å HA ANGST. ALTFOR LETT Å SKYLDE PÅ ANGST(SYNS JEG IHVERTFALL). BETALE 100 000 KR, DET FÅR VÆRE GRENSER!! ÆRLIG TALT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått innvilget KS! skal på samtale denne mnd jeg og alt det som du skriver her -kvinneforkjemper- er ikke med på å hjelpe meg i det hele tatt.

Det er skremselspropaganda det du driver med. skulle ønske jeg aldri hadde lest dette(men det er blitt gjort). og ang det du skriver om lån- jeg er under 20 og får ikke lån av den grunn.(har mange andr grunner også) du er ei skikkelig håven blære som i det hele tatt burde holdt seg langt borte fra disse sidene så lenge du ikke er gravid.

 

Takk gud for folk som SusyQ og Saray som er med på å holde motet oppe her inne:)

 

Er vanligvis aldri frekk mot noen men nå...... du -kvinneforkjemper- bør aldri bli gravid! stakkars barn med den moren!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver at du skal ha en smertefri opplevelse ved å ta keisersnitt??? Du må jo være stokke dum, for å ta ks er faktisk så smertefult at du ikke vil tro det. jeg måtte ta akutt ks med min gutt. ble lagt i narkose, og vips vokner jeg på overvåking. var da full av blod og slanger, men hadde akkurat da, ikke vondt. MEN en dame som lå ved min side skrek, og skrek og skrek, og legene fløy frem og tilbake for å hjelpe henne. hun hadde f¨ått stort smærtehelvete, og gråt som et lite barn. hun hadde også tatt ks. Jeg ble ettervert trillet ned, og det var da helvete begynte. for opp MÅTTE jeg. de må forhindre blodpropp vet du. og de tar ut kateteret, for at jeg selv må TVINGE meg på do. Jeg brukte 1 time ¨på å komme opp i sittende stilling. det var så smertefult at du kan ikke tro det. da jeg skulle reise meg, svei det så ille at jeg gråt. og deretter føltes det som om mine innvoller var i ferd med å renne ut av meg. jeg måtte gi opp.

dagen etter kom jeg meg på do, men ute av stand til å tørke meg selv, siden jeg ikke kunne strekke på meg. så det var en meget ukolselig opplevelse. en eldre dame måtte stå der å VASKE meg i dusjen, totalt YDMYKET, full av blod, (renselsen) måtte hun vaske meg nedentil, fordi jeg ikke var i stand til det. og jeg gråt, og gråt og gråt. det tok 4 dager før jeg kunne gå noen meter uten å gråte.

det tok en måned før jeg kunne slappe av med magen

det tok et år før jeg klarte legge traumene bak meg

det er der enda, det stygge arret, som enda svir og strekker seg, som det gikk infeksjon i....

 

NEI VET DU HVA!!! SKAM DEG!!!! KEISERSNITT ER ET HELVETE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange som er strååålende fornøyde med vaginal fødsel også!!!!!!!!!!!!!!!! og kunn positive erfaringer.

bare så du vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym som ikke har fått innvilget KS ! Har du ikke foreldre som kan hjelpe deg med lån ..... er sikker på de kan ! Eller barnefar ? Finns jo lån på 200 000 UTEN SIKKERHET og ! Eller - vær sta og bestemt - søk på alle sykehus inntil du får selvbestemt KS . Unge jenter som deg - blir ofte møtt arrogant og tatt lite på alvor av de høye herrer i hvit frakk på sykehuset .Vet jeg av erfaring . Du kan ta din mor med deg på KS samtale f.eks eller pappa - så står du ikke helt ALENE mot overmakten der - de herrene i hvit frakk .....det er ingenting å skjemmes over å ønske KS . Og de mennene der i hvit frakk - ingenting å være redd for - de er bare små mennesker de og med legetittel ....de blir syke de og en gang - som alle oss andre . Mange er fryktelig redd autoriteter - spesielt unge unge jenter ..... bare tull !

Den overdrevne historien hun andre har skrevet flirer jeg meg i hjel av ha ha - SÅ tydelig skrevet i ren " trass " mot meg ! Hi hi ! som et motinnlegg . Dere er nok ikke gamle - bare unge redde småjenter ...

Som ikke vet helt hva dere skal tro eller mene ennå pga deres unge alder ... Dere skulle nok ventet med graviditet - til dere ble voksne og mer resurssterke .......

I stede for å bli sinte forde andre kvinner reiser utenlands for KS og betaler dette selv ... Jeg føler med dere - dere er egentlig for unge til å lese denne tråden . Regnet med det var bare VOKSNE mennesker her , visste ikke at barn som venter barn .... - skulle bli så vanvittig skremt . Beklager . Skulle vært 25 års aldersgrense for å lese og debattere denne KS debatten . For å unngå å skremme . Sorry .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som syns dette er skremsel:

 

Jeg har født to barn vaginalt og fikk ingen fysiske skader av det, var 18 år da jeg ventet mitt første barn.JEG tror at man kommer seg MYE raskere etter en fødsel når man er så ung som det.Det var iallfall min erfaring, jeg tror ikke så unge jenter bør bekymre seg for å føde vaginalt.

Nå er jeg mye eldre og har opplevd altfor mye av både det ene og det andre og DERFOR var nå ks det rette for meg denne gangen, både fysisk og psykisk.

Er man ung og føder normalt så vil IKKE underlivet bli ødelagt, det retter seg etter noen uker og man får et like godt sex- liv igjen etterpå.Dersom alt er ukomplisert.

JEPP .....bare så det er sagt altså..........!

 

For sånne i min situasjon som den jeg er i nå så er det HORRIBELT at man blir nekta hjelp til ks og jeg støtter alle som sårt ber om KS uten å dømme noen for det, fordi jeg har følt på kroppen hvor vondt det er å gå igjennom et sv.skap og bli motarbeidet av helsevesenet!

 

Vel, nok om det : Lykke til alle sammen!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er en sinnsyk person som kaller deg kvinneforkjemper.det lyser tydelig opp.

vi er IKKE småbarn.jeg er 32 år gift og snart 3barns mor.og er det noen som ikke burde ha barn her er det du!!!ikke de som er under en viss alder.si sånne dumme ting.skam deg!!unge mødre er mye tøffere en sånne som deg som venter og venter og bruker fødselangst for

å forklare ventingen.

har som sagt hatt begge slags fødsler og jo det er fordeler og ulemper ved begge deler.tro det eller ei men jeg fødte en sønn på 4,2kg og måtte kun sy to sting.var oppe og dusjet selv og var på do like etterpå.det er en ting du ikke kan med k.s.

da ligger du med smertestillende i minst ett par dager og du kan ikke gjøre noe selv.barnet må løftes opp til deg,du må dusjes og tørkes og hjelp med å bytte bind.du kan ikke stå oppreist ordentlig på minst ett par tre dager.

men er det noen som er redd for fødselen er det klart de må få k.s hvis det er det de ønsker.mener absolutt ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...