Gå til innhold

Kvinner har et VALG i dag - men det koster litt penger .....


kvinneforkjemper

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at leger og jordmødre blir arbeidsledige snart. Det er jo aldri plass noen sted og for lite bemanning hele tiden.

Men tror at flere og flere kvinner kommer til å kreve bedre behandling. Jeg håper det, for det gjør meg så sint at mange bare tar imot de får uten å kreve og klage på at de kunne fått bedre.

Tenk hvor dårlig det er når en jm må ta hand om 3 fødende kvinner samtidig... nei grøsser ved tanken på vanlig fødsel og alt det innebærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ærlig talt kvinneforkjemper!! ta deg sammen! er det noe vits å skremme de andre jentene her med det (unnskyld meg) pisset ditt. syns hele greia di virker veldig useriøs og kverrulerende, skriver du alt dette bare for å få i gang en håpløs debatt, som du på alle vis må vinne? eller er det bare for moro skyld du holder på sånn?

 

stort sett er det ikke noe problem å få innvilget ks her i landet, klart det finns leger og jordmødre som ikke vil innvilge/anbefale det. men da får man jo prøve en annen. vi har vel alle ulike grunner til å ta ks, og i ditt tilfelle må jeg si at det virker mere som om du har lyst å opphetse tilfellet ditt. hvis du oppfører deg slik som du gir uttrykk for her, kan jeg skjønne at legene nekter deg ks. så mye skriking og skråling med trussler og allverdens grunner og forhistorie, så er det vel ikke så rart at de ikke tar deg helt seriøst, og itillegg ikke er gravid en gang??

 

nei dette må jeg si at jeg syns blir for drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du anonym ta å lese noen av våre historier skikkelig før DU uttaler deg!!!Det går nemlig igjen og igjen at folk blir nekta hjelp til ks, meg selv inkludert.Så hun som skriver her er faktisk ikke så dum som du vil ha det til....det er enda laaaang vei å gå før folk kan føle seg trygg på virkelig få ks når de ønsker det.

Jeg selv er bare så rasende på legen og jordmora som gjorde mitt sv.skap til et mareritt så jeg ønsker alle som vil hyle og skrike ang.fritt valg av fødselsmetode HJERTELIG VELKOMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg Anonym B.- , har du termin i november får du ennå fødeplass i Oslo. Og det er ikke bare Riksen som er liberal på keisernsitt, Ullevål og Ahus er også helt greie. Du kan ringe selv rett til sykehuset og spørre hvem du skal sende søknadsskjema til om fødeplass. Så sender du bare et brev med første dag av siste mens og fødselsnr. Ca to uker senere får du svar. Da kan du ringe og be om KS-samtale. Det tar ikke lang tid og det er ikke mye pes. Går helt fint. Ikke la deg skremme av negative innlegg. Det går helt fint å få keisersnitt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på at du skriver "dem gir kunn KS til folk m/fysiske grunner / medisinske." kvinneforkjemper. Det er MANGE bevis bare inne på denne debatten på det motsatte. Kan du slutte å skremme gravide på denne måten?

 

Nei, det er ikke ALLE sykehus i Norge som innvilger KS, men VELDIG mange gjør det uten problemer. Også til oss uten medisinske grunner. Også til førstegangsfødende.

 

Det er ingen grunn til å svartmale situasjonen slik du holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!!! Dette begynner å gå for langt! "Kvinneforkjemper", du pøser på med skremselspropaganda og slenger ut utsagn du ikke har belegg for:

DET ER IKKE SÅ VANSKELIG Å FÅ KEISERSNITT I NORGE!!!!!!

 

Helsevesenet her til lands er stort sett veldig bra. Og ja, trubbel and bubbel, naturligvis finnes det unntak (som Haukeland), men de aller fleste sykehus tar GRAVIDE kvinner på alvor.

 

Dersom du vurderer flere barn trubbel and bubbel kan du jo søke deg til Oslo med en gang? Der er de kjempeflinke og greie, og gir alle kvinner som ønsker det keisersnitt. Det er jo en bra ting, eller?

 

Nesten så jeg begynner å lure på om "kvinneforkjemper" er betalt av engelske sykehus for å være her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du må ikke ha alt skriftlig. Når keisersnitt er innvilget vil det stå i journalen din og du får også brev i posten (altså skriftlig) uten at du må kreve det selv. Ikke la deg skremme av "kvinneforkjemper". Hun har aldri vært gjennom denne prosessen, i motsetning til de fleste andre her inne. Skjønner legene ikke tar deg like mye på alvor når det ikke er sikkert du kommer til å bli gravid en gang.

Du trenger ikke bestille plass privat, for å være "på den sikre siden". Har aldri hørt om noen i Norge som ikke fikk snitt her hjemme og har født i utlandet. Samtalene er heller ikke noe å grue for. Står du på ditt kommer det til å gå helt fint. De aller aller fleste her inne får innvilget keisersnitt helt fint. Synes det er synd "kvinneforkjemper" skremmer flere gravide her inne, særlig når hun aldri hverken har vært gravid eller født med keisersnitt selv før. Det har imidlertid mange andre her inne. Hør heller på råd fra "erfarne fjellfolk", istedet for å la deg skremme unødig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære anonym

Jeg søkte meg to andre steder i tillegg til Voss men fikk AVSLAG!!!!

Så det KAN være et mareritt for mange ,noen er heldige og det går greit mens andre får TRØBBEL!

Stå på med masse herlig INFORMASJON, så kan folk VELGE selv hva de vil ta med seg!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK anonym nr. 2 , jeg er " erfarne fjellfolk" og fikk ikke keisersnittet mitt, måtte søke , fikk avslag TO steder , men innvilget på voss.Vel , hva sier du nå da????

Men det ER mulig folkens , det EEEEEER mulig, men dette sier jo også "KVINNEFORKJEMPER", HUN VIL BARE GI FOLK EN VALGMULIGHET OG FRIHET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, da sier jeg: du fikk jo innvilget snitt!

 

Ingen grunn til å fly til England og bruke 100 000 surt oppsparte penger på å føde på luksusklinikk. Du, som de aller fleste andre, fikk et godt tilbud her hjemme, helt gratis.

 

Da er det liten vits i å gjøre folk så redde at de vurderer å ta opp lån fordi de blir overbevist om at de vil bli nektet keisersnitt her til lands...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du dette informasjon?

“I tillegg til en fin og smertefri opplevelse ved å få barn “

- Keisersnitt er nok mindre smertefult enn vaginal fødsel, men alle som, i motsetning til “kvinneforkjemper” ,faktisk har hatt et snitt vil nok innrømme at det ikke er “smertefritt”.

 

“.Alle får lån på 100 000 kr i dag” “ALLE kan få lån uten sikkerhet PÅ DAGEN om de vil - eller belåne huset”

- What?? 100 000 er faktisk fryktelig mye penger! “Alle” kan ikke bruke 100 000 kroner på et knips.

 

“Er så vanskelig å få innvilget KS i Norge - mest sansynlig får du det ikke på et Offentlig Sykehus .”

- Ja, det KAN være vanskelig å få innvilget KS på NOEN sykehus. Men VELDIG MANGE får det innvilget. Det stemmer ikke at du “mest sannsynlig ikke vil få det innvilget”. Rikshospitalet innvilger til alle, St Olavs likeså, ditto med Voss. For å nevne noen få offentlige sykehus der du får keisersnitt i Norge i dag.

 

“Offentlig sykehus i Norge - tenker kunn på å spare penger - ikke på pasientenes eget beste”

- Dersom dette hadde vært korrekt hadde jo ingen av oss her inne fått innvilget keisersnitt. Fakta sier noe annet.

 

“Du får TOPP behandling / service i utlandet”

- Hvordan vet “kvinnesaksforkjemper” dette? Hun innrømmer jo faktisk at hun aldri har prøvd dette selv.

 

“Privatsykehus i utlandet . Kunn der stoler jeg på å bli behandlet som et menneske .....og ikke som et dyr”

- Slik nyttig “informasjon” trenger knapt noen øvrig kommentar.

 

”De kan lure deg love deg keisersnitt , for så å nekte i siste liten , ( streik , kirurgen syk , opr.avd stengt pga smitte , tomme blodreserver / lagrer “

- Har dere hørt om NOEN som dette har skjedd med?? Ett konkret eksempel? På den annen side har jeg lest mange lykkelige keisersnittfødselshistorier her inne på nettopp disse sidene.

 

“I lovens ordlyd har vi ikke RETT til å VELGE ønsket behandlingstype “

- Nei, i følge loven har vi rett til å MEDVIRKE til valg av behandlingstype, men avgjørelsen ligger hos legen. Vi har imidlertid rett til fritt sykehusvalg, og blir du nektet et sted kan du derfor lett bytte til et sykehus som gir deg det, slik bl.a trubbel and bubble har gjort.

 

“Så benytter du deg av et GRATIS offentlig sykehus - vil de ALLTID velge billigst behandlingsmetode , så lenge det ikke står om LIVET ditt ( dødsfall).”

- Igjen, for usaklig til å kommentere.

 

“Når ALLE KVINNER RØMMER LANDET FOR Å FØDE SINE BARN - MÅ HELSEVESNET FORANDRE SEG”

- Når et knippe rike kvinner drar til London for å føde privat, blir det mindre press på de offentlige sykehusene og alle blir glade…

 

“ETTERTID - kan en jo OMSÅ hyre ADVOKAT for å presse trygdekontoret i Norge i ETTERTID til å BETALE FOR / DEKKE for UTENLANDSOPPHOLDET VÅRT vi fikk ufrivillig pga at vi ble NEKTET KS i Norge .”

- Haha. Ta én telefon til en jurist og sjekk sjansen for å vine fram med et slikt søksmål. Som nevnt over har vi ingen juridisk krav på keisersnitt, men de aller fleste får det for det.

 

“FRITT sykehus valg gjelder visst ikke gravide . Bare andre pasienter ”

- Ikke korrekt. Fritt sykehusvalg gjelder oss alle, noe mange av oss her inne som har byttet sykehus under graviditeten for å få keisersnitt er levende bevis på.

 

Synes bare det er fryktelig synd at “kvinneforkjemper” er så innbitt på å spre feilinformasjon. Ingen grunn til å gjøre oss gravide mer engstelige for keisersnittsamtaler og fødsel enn vi allerede er.

 

Det går jo faktisk bra med de aller aller fleste...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Jo det er fritt sykehus valg for gravide. Men du er ikke gravid!

 

Det sier seg selv at Rikshospitalet ikke kan garantere deg keisersnitt eller noe annet på sitt sykehus all den tid du ikke er gravid og dermed heller ikke har fødeplass hos dem!

 

Men for de som ER gravide og søker fødeplass på Rikshospitalet blir ingen kvinner nektet keisersnitt.

 

Og heldigvis for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar feil og er N A I V.(anonym)

 

Dersom jeg hadde visst om portland Hospital -DEN muligheten i mitt traumatiske svangerskap hvor jeg måtte krangle med Haukeland i 8mnd og var helt utslitt og utpsyka, så hadde jeg vært SJELEGLAD.Jeg hadde hatt det mye bedre i sv.skapet mitt fordi jeg hadde hatt den vissheten og tryggheten om at jeg UANSETT ville få ks ved P.H.For meg hadde dette vært en TRYGGHET å vite midt i kampen med Haukeland.

Det samme tror jeg andre føler, folk vet jo at det er mulig å få keisersnitt her i Norge og MANGE har fått hjelp, men så er det mange igjen som blir nekta hjelp.Derfor er det viktig med informasjon om alternativet ved P.H og andre alternativ slik at folk greier å komme seg gjennom sine svangerskap med den psykiske helsa i behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 100% for at vi skal få vite om våre valjmuligheter men dette går altfor langt!!!!!!

"kvinneforkjemper"...du er jo helt besatt!! galskap spør du meg..

helt enig med anomym over.

 

TR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er startet for å hjelpe ALLE OSS som ER BLITT NEKTET over lang tid ( etter flere års kamp og mange søknader med avslag .... ) på selvbestemt KS . Dere som mener kvinner får bestemme selv KS så enkelt og lett i dag - kan jo bare holde dere vekk i fra denne tråden .Dere er IKKE TIL HJELP for oss likevell ..... Den er jo for oss som sliter tungt og håpløst med å få innvilget . Vær snill og ikke kveruler slik mot oss - vi har hatt det tungt med depresjoner / og gått unødvendig med angst i lang tid pga avslag etter avslag og møtt manglende respekt for gravide med fødtselsangst . Jeg vil ikke skremme noen . Fakta er vell at mange går rundt og ER skremt over hvor mye motstand og hvor vanskelig det er for mange å få innvilget KS etter eget ønske i Norge i dag . Informasjon om andre muligheter dersom en blir nektet - gjør oss tryggere , ikke reddere . Redd er vi jo forde vi blir nektet hjelp i Norge .Og ser mot en nærmest " fremtidig tvangsfødtsel " på norsk offentlig sykehus som faktisk SKJER MANGE I DAG - det er jo marerittet vi vil unngå . Jeg skal fortsette å lete opp informasjon om privattilbud til oss alle og spre informasjon om våre herlige valgmuligheter i år 2007 ! Kunn da har vi muligheter til å VELGE SELV vår behandling og hva som føles best og riktig for oss .I dag føler mange seg helt " maktesløse " og gjør som legen sier til slutt , selv om det føles helt forferdelig og grusomt - da de ikke vet om andre valgmuligheter . Det er ikke rett - i hvertfall ikke når en får angst og psykiske problemer av det i tillegg - slik veldig mange får under svangerskapet sitt . VI VIL GLEDE OSS - IKKE GRUE OSS .: ) IKKE GJØR SOM LEGEN DIN SIER : ) IKKE GJØR SOM JORDMORA DE SIER - JENTER : ) hi hi . Da må en finne andre løsninger .Hjelp meg å finne mer informasjon om privat behandlings-tilbud og priser osv . Jeg er litt opptatt nå - så vet ikke når jeg får tid å surfe vidre blant privatsykehusene i utlandet . Men skal fortsette å snoke opp mest mulig informasjon og legge ut her til dere alle .Hilsen kvinneforkjemper !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mer info om Portland privatsykehus , London - for women and children . For maternity service call us on phonenumber : 0044 20 75 80 44 00 Youre welcome ! / For spørsmål eller timebestilling : ) Contackt details :The Portland Hospital , 205 - 209 Great Portlans street. London, W1W 5AH

12000 pund for ceaseran cection ..Our beautifully decorated rooms wil provide you with the privacy , comfort and the peace you need .We have TV , CD-player and fridge The staff .wil be available to provide tea / coffe and SNACKS around the clock, for you and youre visitors .

HER ER ET ANNET PRIVATSYKEHUS I London : Kanskje litt billigere enn Portland .

 

The private maternity Unit (Kensington Wing )private hospital , London

Chelsea and Westminster Healthcare NHS Trust

369 Fulham Road

London

Tel : +44 (0)20 87468616

Fax : + 44(0)2087468150

E-mail : [email protected]

Web: www.chelwest.nhs.uk

 

Jeg har ikke ringt og undersøkt pris på dette sykehus . Noen som gidder å høre om pris og fortelle oss det ??Retningsnummer til London er : 004420

Her er 2 alternativer jenter !

 

Hilsen Kvinneforkjemper

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat sjukehus i norge da? Veit me har... Gjør ikkje dei slik? Er selv redd for KS, men kan godt forstå dere som er redd vanlig fødsel. Har selv blitt snitta ein gang, og revna andre gang... Men, alt er fint der nede igjen. Vel, livmora la seg til venstre etter nr 1 og bakover etter nr 2. Men det er ikkje så gale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde du ikke blitt like betrygget, trubbel and bubbel, dersom noen hadde fortalte deg tidlig i svangerskapet at ingen får keisersnitt på Haukeland uansett, og at det eneste du trenger å gjøre for å få innvilget er å bytte til Voss som har en helt annen policy på slikt?

 

Et et halvannen måneds opphold i England (minst) og 100 0000 ut (minst) settes opp som det eneste reele alternativ for alle oss kvinner som ønsker keisersnitt, kan jo være med å skremme unødig, når vi faktisk har fullgode alternativ her hjemme, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare du kvinneforkjemper som er blitt nektet i fire år, fordi du ikke er gravid. For alle de som er gravide og blir nektet er det mer konstruktivt å gi informasjon om hvilke sykehus som nekter alle uansett (som Haukeland) og hvilke man kan bytte til. Istedetfor å drive med usaklig skremselspropaganda om hvor grusomt umulig dette er, og hvordan vår eneste mulighet er å belåne huset og tilbringe ukevis i et fremmed land for å føde. Det er faktisk ikke nødvendig. Når du er gravid vil du se at det bare er å søke seg til et av de mange liberale sykehusene. Så blir vi kvinner respektert, vi får et valg, vi blir lyttet til og vi får keisersnittet vi ønsker oss. Og heldigvis for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG!!!! Dette er IKKE informasjon, men unødig og skremmende! Jeg har også angst for å føde, og skal ha keisersnitt. Hvis jeg hadde lest disse innleggene før jeg hadde gått til samtalen med jordmor (som var veldig snill og sympatisk) hadde jeg blitt livredd. Håper ingen gravide tror på det norske helsevesenet er så grusomt og umenneskelig som kvinneforkjemper vil ha det til. Det er hardt nok som det er å be om keisersnitt og være redd for å føde om ikke vi skal bli vettskremt av sånne innlegg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten her holder på å skli ut helt. Kanskje vi heller skulle laget en liste over hvilke sykehus i Norge som gir oss kvinner keisersnitt og hvilke som er umulige? Så vet jenter som blir gravide hvor de bør søke, og slipper å kaste bort månedsvis i kjipe kamper på sykehus som Haukeland.

 

Jeg starter, så kan folk fylle på etter hvert

 

HER FÅR VI KEISERSNITT:

Rikshospitalet

Voss

Ullevål

UNN

St. Olavs

 

HER NEKTER DE MANGE:

Haukeland

 

 

Noen som vet om flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du kvinneforkjemper,hvis du tror det er ufarlig og problemfritt å få keisersnitt tar du helt feil altså.

det er faktisk mye vondere etterpå og jo det tar lengre tid før du kommer deg.jeg har prøvd begge deler og hvet akkurat hvordan det er.

høres ut som du tror at å ta k.s er lekende lett og no problem.det er det IKKE.

og du drar frem eksempel på hvor fælt det kan gå med vaginal fødsel,men er jammen mange eksempel på at det kan gå galt med k.s også.

hadde du sett magen til venninnen min hadde du kansje tenkt deg litt om.hun har det styggeste arret jeg noen gang har sett.det ser ut som det er tråklet sammen med ulltrå!!!og har stygge takkete kanter.og hun er ikke unik.

og noen jeg kjenner måtte på sykehuset noen dager i uken for å presse ut gammel materie fra såret i magen som ikke vil gro.så IKKE tro at det er ufarlig eller lett å ha k.s!!!dette var bare et par eksempel.

ikke for det,jeg vil ha k.s selv denne gangen p.g.a misbruk som liten som kom frem igjen så ille ved forige fødsel.jeg ser ikke noe galt i å ønske seg k.s og skjønner de fleste som vil ha det.

men herregud IKKE MAL DET SÅ INDERLIG ROSENRØDT DA!!!

kan garantere deg at du ikke kommer til å føle deg så høy i hatten når du skal reise deg etter k.s og ikke kan rette ut rygg og mage på noen dager.og ikke greier å holde ditt eget barn engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, reise deg etter deg etter k.s på et sykehus der ingen besteforeldre eller venner har kunnet stikke innom på barselvisitt fordi det ligger i et annet land, så pakke kofferten med operasjonssår på magen og sette deg på fly i over en time med et nyfødt spebarn....

 

Og informasjonen om private alternativer har vært på sidene her hele tiden, så det er ikke som det kommer noe nyttig informasjon ut av alle disse krakilske innleggene. I tråden Alt du lurer på om keisersnitt, står det fint og sobert forklart at man kan få keisersnitt på Portland sykehus i London og hvor mye det koster. Men der står i tillegg masse informasjon om hvordan vi får keisersnitt her hjemme, fordeler og ulemper og hvordan et snitt forgår. Mye mer konstruktivt spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET FINNES INGEN PRIVATSYKEHUS I NORGE SOM TAR KS . Kunn små kosmetiske oprasjoner .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...