Gå til innhold

Kvinner har et VALG i dag - men det koster litt penger .....


kvinneforkjemper

Anbefalte innlegg

Jeg har kjempet for å få innvilget keisersnitt i 4 år pga diagnose fra min lege på Fødtselsangst og sterk FOBI mot naturlig vaginal fødtsel . Jeg har ingen barn foreløbig - og vil heller aldri få om jeg ikke har fått lovnad om KS .Tross mine legeattester på dette - velger helsevesnet i Norge og manipulere og tvinge kvinner som meg til vaginal fødtsel imot min frie vilje - tross moderne , ny viten .Amerikanske gyn-leger / eksperter på nett sammenligner vaginal fødtsel med å sparke en bowlingball gjennom vagina som deretter forårsaker PERMANENTE MUSKEL OG NERVESKADER I VAGINA I ETTERTID hos kvinner som har født ! I andre land f.eks Australia eller USA eller England får kvinner VELGE selv om de vil ha keisersnitt eller vaginal fødtsel uten å krangle og søke og søke .Tydeligvis henger Scandinavia etter i utviklingen / vitenskapelig viten i dag - om fysiske og psykiske skader i denne sårbare tiden av kvinners liv . Men i Norge skal kvinner umyndiggjøres over egen kropp og helse og liv .... ...Jeg er sliten av å krangle . Jeg blir psykisk utslitt av avslag etter avslag på offenlige sykehus . Så nå har jeg funnet ANNEN UTVEI - som jeg vil dele med andre . I London er det fullt av privatsykehus som utfører keisersnitt etter eget ønske selvsagt . Koster ikke så mye PENGER egentlig . Ringte å hørte pris - på aller dyreste luxus klinikk i London f.eks Portland private hospital - koster ett snitt ca 100 000 kr inkludert allt . Jeg syns det er VERDT hver en krone for å få beholde underlivet skadefritt resten av livet ! Og kunne ha et like bra sexliv i ettertid blant annet , pluss unngå inkontinensproblemer senere el . andre underlivsproblemer .I tillegg til en fin og smertefri opplevelse ved å få barn .Alle får lån på 100 000 kr i dag - så vil du ikke føde - så trenger du ikke . Helse koster penger - men vi har kunn fått en kropp i livet - og den er VERD DET ! Er så vanskelig å få innvilget KS i Norge - mest sansynlig får du det ikke på et Offentlig Sykehus .Da er det godt å vite at en har en annen utvei / alternativ i utlandet. Det var bare å bestille plass på privat- sykehus i London når en oppdaget at en var gravid - så reiser en bare 4 uker før keisersnittet planlegges å tas . Deilig å være spart fra dette - virkelig en lettelse . I tillegg får jeg en " liten ferie " i London - ) Tja - kan jo handle babytøyet mitt i London by - mens jeg venter .....: ) Bare kos , ingen angst , smerter , stress eller bekymringer ! Det er det rette for meg - jeg har etter mine opplevelser ingen tillitt til Norske Offentlige sykehus - der blir en jo behandlet som et umyndig menneske som ikke vet ens eget beste ! Lykke til jenter - dere har VALG i dag - vi lever ikke i Stenalderen lenger : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg i hvert ord!

 

Takk for at du gir folk et håp og en oppmuntring.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødtselsmetoden vi velger - får konsekvenser for oss kvinner - vi skal leve med avgjørelsen resten av livet . Og så får vi ikke bestemme det selv i Norge ....De skal tvinge kvinner til å leve i Steinaldertiden , bare for å spare samfunnet for utgifter - på bekostning av vår helse og livskvalitet ...Også våre menn får dette kanskje alvorlige konsekvenser for . Selvfølgelig - vi har rett til å bestemme over vår egen kropp i dag - Norge diskriminerer og undertrykker kvinner ved å ikke gi dem valgfrihet - så tro ikke at likestilling er kommet langt - når det gjelder villighet til å bruke penger , tid og ressurser på kvinners helse / reproduksjon . Silikon - oprasjoner / utstående ører m.m m.m får vi lov å bestemme selv - men ikke keisersnitt ??? Latterlig . Også aldeles latterlig at vi ikke har engang tilgang til privatsykehus hvor vi kan betale vårt KS selv i Norge .men er nødt til å reise utenlands nermest London - hvor det finnes mange privat sykehus som utfører KS på både lokale og utenlandske pasienter .Heldigvis går det både fly og båt til London , er bare noen timer unna ...- så muligheten for å velge ER DER , men en må være villig til litt lengre reisevei ... og litt planlegging i forkant .Store velutviklede land / engelskspråklige land har mye mer tilbud og gi befolkningen - via privatklinikker som utfører den service du vil ha . Offentlig sykehus i Norge - tenker kunn på å spare penger - ikke på pasientenes eget beste - er min personlige opplevelser med de .Kronen er sterk i forhold til pund - så det er ikke så fryktelig uoverkommelig dyrt å benytte priv. sykehus i utlandet . Du får TOPP behandling / service i utlandet og får friheten til å velge selv beh. metode . så det er absolutt vell verdt pengene har jeg funnet ut .Jeg gjør det nok bare 1 gang i livet . Og da vil jeg ha en best mulig opplevelse av det - koste hva det koste vil . ALLE kan få lån uten sikkerhet PÅ DAGEN om de vil - eller belåne huset . Eller bare planlegge og spare opp litt penger i forkant . dersom de vil ha best mulig service / behandling v / fødtsel / KS . På internett om du søker på Privat hospitals i England - finner du et hav av tilbud - forskjellige priser osv . Det er bare å lete ! Du er din egen lykkes smed som styrer ditt liv som du vil - du må tenke på hva som passer deg best ! Og undersøke og handle ut fra det . Det nytter ikke å slikke legenes " fotsåler " for å få innvilget KS fra dem , de har ordre fra toppen om å SPARE penger og prioritere kunn livsnødvendige opr. til befolkningen .Hjerte opr osv osv . Mangel på kapasitet og villighet til å foreta KS ! Siden kvinner alltid har gjord dette og overlevd . Er så mye billigere vet du : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjempet en lang kamp med sykehus for å få ks. Hadde jeg ikke fått innvilget, hadde jeg søkt neste sykehus.

Hadde det vært nytteløs andre steder også - ja, da hadde jeg reist til utlandet og betalt det selv. Samtidig syns jeg at kvinner skulle ha valg, at kvinner har født i alle år er ikke noe overbevisende argument mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud dette er svar på mine bønner!!!Er 35 år og har utsatt å få barn pga. veldig angst for fødselen. Men så er jeg gravid, og så for meg en vanvittig kamp med det tunggrodde overfornuftige helsevesenet som ikke har økonomi til noe som helst utover det høyst nødvendige, om å få keisersnitt. Jeg hadde ALDRI gitt meg, men hadde panikk for at de i siste øyeblikk kunne finne på å si "bæ-da, vi bare tulla, du må føde normalt likevel"!

Jeg er villig til å betale nesten hva som helst for keisersnitt og syns det er vanvittig rart det ikke er privat tilbud her i landet. Måtte jo vært meget god butikk. KANSKJE VI SKAL STARTE OPP NOE HEHE.

Fra spøk til alvor, jeg går nå o gang med å undersøke tilbudet "over dammen" og tar julehandelen i London. Koste hva det koste vil!

Så kan en jo håpe de kanskje gir seg her før jeg reiser, når de ser at det ikke nytter å overtale.....

PUh så glad jeg ble nå!!!!!!!!!

B:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Tusen takk for at du gir denne informasjonen videre!

 

Vi er MANGE som har blitt nektet keisersnitt her i Norge selv om vi har grunner som overgrep, traumatisk fortid, vanskelige tidligere fødsler eller stor angst for fødselen av andre grunner.

 

Dette ser jeg på som overgrep i fra helsevesenet sin side.Norsk helsevesen har ingen kunnskap når det gjelder ivaretagelse av mor og barn s psykiske helse i svangerskapet, de skjønner ikke at det kan få store konsekvenser å tvinge en kvinne til vag. fødsel som f.eks har opplevd overgrep tidligere i livet.De skjønner ikke at de påfører henne et nytt overgrep og en ny tvang og at babyen gjennomgår et svangerskap inni magen hennes den også og bærer preg av det dersom mor er deprimert.Ungen kan bli født for tidlig eller få lav vekt på gr. av mors psykiske belastning.

Dette fatter ikke norske leger og jordmødre!

 

Jeg skulle tvinges til vag. fødsel men på gr. av FRITT SYKEHUSVALG fikk jeg byttet til et annet sykehus som gav meg keisersnitt.De var helt sjokkert over det første stedet jeg var på som nektet meg denne hjelpen med MINE grunner.

Jeg har født vaginalt før men hadde nå BEHOV for keisersnitt.

 

Stå på jenter,gi dere ikke!

La ikke disse som prøver å tvinge slippe så lett, krev å få keisersnittet!

Som en siste utvei: reis til utlandet og FORTELL det norske helsevesen at dere gjør det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyda .....tenk at de sparer penger på bekostning av gravide og Norge som er så rik!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men eh jenter...de KAN ikke nekte dere keisersnitt.har du et sykehus som lager problemer for dere så bytt!!!her i norge .det er nemlig fritt sykehusvalg her og gratis.og ett sted er det nok noen som ikke krangler med deg.og er det så ille at du til og med tråler gjennom alle sykehusene for å få det,så skjønner legene at du seriøst ikke vil føde vaginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det fint å kunne reise til England og bruke 100 000 for den som har råd til det. Men nå er det jo slik at verken Rikshospitalet i Oslo eller Ullevål nekter NOEN å ta keisersnitt.

 

I Norge er det som kjent fritt sykehusvalg, så hvis du har fått avslag ett sted kan du bytte til et av de sykehusene og føde GRATIS med keisersnitt i Oslo.

 

Sparer 4 uker ferie, 100 000, og reise til Oslo er for de fleste langt billigere enn å dra til England.

 

Godt vi ikke blir tvunget til noe som helst her i Norge, synes jeg i hvertfall, hvis ikke hadde jeg naturligvis vurdert England jeg og. Sånn praksis er på Oslo sykehusene i dag slipper vi heldigvis det, alle mann.

 

For mer info, forskningsartikler o.l se tråden "ALT DU LURER PÅ OM KS" som ligger under her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO ! De kan lure deg ( prøvefødtsel ) , love deg keisersnitt , for så å nekte i siste liten , ( streik , kirurgen syk , opr.avd stengt pga smitte , tomme blodreserver / lagrer etc ...) - uten å kunne straffes for det i ettertid JURIDISK ...., tvinge deg , overtale deg , hjernevaske deg til å føde naturlig .Det ER legen som tar avgjørelsen , ikke oss pasienter desverre - samme hvor vi krangler , gråter, attester fra psykolog m.m - det hjelper ikke - bare FLAX om du i det hele tatt FÅR KS til slutt . m.m .I lovens ordlyd har vi ikke RETT til å VELGE ønsket behandlingstype . Så benytter du deg av et GRATIS offentlig sykehus - vil de ALLTID velge billigst behandlingsmetode , så lenge det ikke står om LIVET ditt ( dødsfall).

Du er nok litt naiv og godtroende : )

HER ER AMERIKANSK INFORMASJONSSIDE OM KEISERSNITT :

Cesarean section on demand : http://cesareansectionondemand.com/

HER UTTALER EN AMERIKANSK LEGE ( Gynekologi-spesialist ) SEG OG ANBEFALER KVINNER KEISERSNITT - FREMFOR Å DEFORMERE UNDERLIVET SITT ved vaginal fødtsel.

Her kan dere lese en del sannheter som holdes SKJULT for folk og dysses ned ...., skremmende hvordan jordmødre og leger i Norge kan LYVE til folk og fortelle dere hvor sunt og godt det er for kvinner å føde vaginalt ...mot bedre vitend- USA er da teknologisk OVERLEGEN lille " nisse. Norge " en prikk på kartet : ) , faktisk får hver 3 kvinne fødtselsskader - og de som ikke får det .... er bare " utsprengt en viss plass ! Husk å bruke altavista og merk ( hele verden ) for å komme inn på utenlandske web.sider når dere søker informasjon utenlands .Når ALLE KVINNER RØMMER LANDET FOR Å FØDE SINE BARN - MÅ HELSEVESNET FORANDRE SEG - DET BLIR DE TVUNGET TIL - for det bevilges IKKE penger til sykehus hvor DER IKKE ER PASIENTER . Kanskje får vi ENDELIG privatsykehus hvor en kan betale KS selv etter eget valg til slutt om vi står sammen slike som de HAR i LONDON . Men først må vi vise dem : At vi REISER UTENLANDS - og legger våre penger der . I stede for å godta å bli behandlet som et umyndig barn når en er gravid ....av helsevesnet ! Vi er da voksne , INTELIGENTE MENNESKER .I ETTERTID - kan en jo OMSÅ hyre ADVOKAT for å presse trygdekontoret i Norge i ETTERTID til å BETALE FOR / DEKKE for UTENLANDSOPPHOLDET VÅRT vi fikk ufrivillig pga at vi ble NEKTET KS i Norge .JEG HAR skriftlig AVSLAG FRA FLERE SYKEHUS - SOM JEG KOMMER TIL Å BENYTTE I EN RETTSSAK SENERE for å få tilbake alle pengene jeg måtte legge ut for privat behandling . Og pga attest fra Psykolog om angst/ FOBI , depresjoner for fødtsel - Hadde vi ikke noe annet valg enn å reise på privatklinikk for hjelp . I LOVEN har vi RETT på GRATIS HELSEHJELP Juridisk - Siden vi KVINNER står og betaler like mye SKATT som menn til den norske STAT og er så aktiv i arbeidslivet . Av og til er ADVOKATER kjekke å ha : ) Nå har jeg gitt flere nyttige TIPS ! Hjelp meg å presse de j ......og få forandret dette j ..... systemet som diskriminerer oss kvinner grovt ....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad jeg har kunnet hjelpe en medsøster ... Lykke til . Tidligere hadde jeg det forferdelig med meg selv, tunge tanker å slite med så alene - tanker om at jeg aldri kunne få familie , måtte gjøre det slutt med min samboer , så jeg ikke kaster bort hans liv pga min kroniske fobi mot fødtsel . Vil jo ikke at han skal bli barnløs pga min fobi . Endelig fant jeg løsningen etter 4 års kamp med mange leger og mange forskjellige sykehus rundt omkring i landet . Privatsykehus i utlandet . Kunn der stoler jeg på å bli behandlet som et menneske .....og ikke som et dyr : ) Der FÅR jeg det jeg betaler for - ferdig med det . Min samboer og jeg spleiser på dette , så det blir ikke så dyrt . Han skjønner også hvor viktig det er for han selv også - dersom han ønsker å beholde det gode forholdet som vi har I DAG .Også i fremtiden . Og det er ENESTE måten jeg KAN få barn på - alltså KS . Ellers steriliserer jeg meg like så godt ...Og vi forblir barnløse . Han er fantastisk - han FORSTÅR MEG ! Bedre enn mange andre kvinner har gjordt , faktisk ....! Så jeg er heldig som har en så moderne , inteligent og opplyst mann som han . Jeg var litt etter litt åpen med han og forklarte at jeg NEKTER å føde ..... må ha KS ! Det trodde han var en selvfølge at jeg kunne få gratis i Norge . Men siden det ikke er det - BETALER HAN DET DET KOSTER . Det er jo hans barn og hans kvinne - han vil beholde meg slik jeg er . Ønsker heller ikke forandringer " unødvendige " : ) Vi har det jo så flott nå - og det skal fortsette enten vi får barn eller ikke .Jeg vet i hvertfall - at får jeg barn med han - er det også veldig velkomment fra hans side også - da han betaler en stor del av regningen ( på privatsykehus ) for arvingen sin og for at jeg skal ha det best mulig ! Har kvinnen det BRA - har hele familien det OGSÅ GODT ! Vi er liksom hovedpersonen i dette .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også nektet KS på Rikshospitalet i Oslo . I brevet fra dem sier de at selv etter flere KS samtaler hos dem , er jeg likevell ikke garantert KS hos dem ......Hvordan kan du si at ingen blir nektet .... jeg har blitt nektet over allt . I Oslo , Stavanger , Tromsø , Harstad , Bodø , ja jeg gidder ikke ramse opp flere sykehus jeg har vært i kontakt med disse 4 år . Er utslitt av dette nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste her inne er enig med deg i at kvinner bør ha rett til å velge behandlingsform -og dermed også fødemetode selv.

 

Har du selv født i London nå, eller bare planlegger du det?

Blir spennende å høre erfaringene dine.

 

Når det er sagt: Du forteller at du kjempet en 4-årig kamp med mange sykehus i Norge, da lurer jeg bare på: Prøvde du Riksen?

 

For der tvinger de virkelig ingen til å føde vaginalt. Jeg var selv på samtale der fordi jeg simplethen ikke vil føde vaginal og mener KS er best for meg og barnet, og jeg måtte verken krangle eller slåss.

 

1 samtale med jordmor der hun sa "Vi er på ditt lag. Vi vil gi deg en best mulig svangerskap og fødsel. Vi tvinger ingen til å føde vaginalt om de ikke vil".

 

Neste samtale med lege var slik: "Har du ombestemt deg? Nei, da kan du bare gå bort i gangen og få satt dato for keisersnitt. Vi tvinger ingen." Så fikk jeg skriftlig at KS var innvilget pluss at det står i helsekortet mitt.

 

Du kan til og med få det skriftig at du skal ha KS selv om fødsel starter før forløsningsdato. Kjenner flere som har hatt slike avtaler, og ingen er blitt brutt.

 

Så heldigvis finnes det et fullgodt alternativ som gir oss kvinner rett på gratis keisersnitt fødsel også her i Norge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig, for som sagt har Rikshospitalet gått ut i flere aviser og tidsskrifter og sagt svart på hvitt at de ikke nekter noen keisersnitt. Er det lenge siden du var der?

 

Har vært en stund her på BIM og har aldri hørt om noen før som er nektet på Riksen, så da må du har du hatt skikkelig uflaks.

 

Holdningen jeg møtte der oppe var i hvertfall gjennomsyret av en "pasienten i fokus" holdning. Både jordmor og lege bekreftet at de ikke tvang noen til vaginalt og jeg hadde ingen "spesielle" grunner til å be om KS. Jordmor var til og med rystet når jeg fortalte at jeg grudde for denne samtalen fordi andre andre (inne fra BIM) hadde blitt nektet på f.eks Haukeland. Å nekte kvinner KS mente hun var en antikvarisk holdning som de heldigvis ikke sto for på Rikshospitalet i Oslo.

 

Jeg var i hvertfall utrolig takknemmelig for at de i det minste i dag har dette tibudet til kvinner. 100 000 kroner kommer ganske greit med når du skal bli mamma for første gang, så jeg er veldig glad for at det finnes et alternativ her i Norge som er hundre prosent gratis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har NETTOPP blitt NEKTET av Rikshospitalet i Oslo I Mars mnd 2007 .Det har jeg skriftlig fra dem og dokumentasjon på . FRITT sykehus valg gjelder visst ikke gravide . Bare andre pasienter . Graviditet er jo ingen sykdom : ) Vet du ! Uheldigvis bor jeg nord i landet - og ingen sykehus i Norge vil ha meg som pasient . Jeg har prøvd snart ALLE ! Verken i sør , midt norge eller nord norge . Deres ansikt utad - er ganske så falsk . En ting er hva de sier - hva de gjør - noe helt annet . Men allt for å beholde et pent omdømme / rykte kanskje i OSLO : ) Det høres jo så bra ut ... vi tvinger ingen her .... ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Så rart. Jeg fikk innvilget der uten problemer i april.

 

Men har lest innleggene dine nøyere. Du er ikke gravid ennå?

Det kan kanskje forklare saken. Tror ikke det er vanlig at sykehusene gir en "garanti" på KS før en eventuell graviditet, men når du er gravid

innvilger hvertfall Rikshospitalet KS til alle som ber om det. Bare å lese litt på siden her inne, så ser du det.

 

Jeg ga beskjed på første møte med lege (uke 4) at det var uaktuelt for meg å føde vaginalt. Sa det samme til fastlegen min på første kontroll (uke 12) og fikk innvilget på Rikshospitalet uten problemer, krangling eller argumentasjoner i uke 19.

 

Har du vært og pratet med de selv eller har du bare skrevet brev?

 

Sånn jeg forsto det må man til personlig samtale med jordmor + lege for å få innvilget snitt (men det er korte og hyggelige samtaler altså). Dette for å forsikre seg om at vi har forstått hva et keisersnitt innebærer og at vi er klar over fordeler og ulemper. (Du kan tro jeg hadde med meg endel amerikanske og britiske forskningsrapporter, hehe)

 

Kanskje verdt et forsøk når du blir gravid? Kan få mye fint for 100 000, tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke annet en sinnsykt at man blir nektet keisersnitt når de skjønner at man absolutt ikke klarer/vil/tørr dette.det er forferdelig at noen ikke tør få barn eller må reise til utlandet for å få det og må betale det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVordan gjør jeg dette da...hvis de nekter meg KS på mitt sykehus, er det bare å ringe Riksen? Må en ta kontrollene der, f. eks. ultralyd? Er jo en smule tungvint når en bor langst sør i landet. Men uansett bedre enn å måtte dra til London.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis de nekter deg fødeplass på hjemstedet kan du ringe / sende brev med søknad om fødeplass på Riksen.

 

Vil tro du da også må til UL der, men det er jo bare 1 undersøkelse, så lettere enn å fly ut av landet.

 

Eller du kan prøve på et annet sykehus i nærheten først. Hvis de ser du har byttet 1 gang pga ønske om keisersnitt er de som regel mykere. Også fordi du kan argumentere med at mer stress i svangerskapet vil være usunt for barnet.

 

Mye nyttig og betryggende informasjon i trådene "NYTTIG OM KEISERSNITT" og "SLIK FÅR DU KEISERSNITT" som ligger lenger ned på siden her. Vi er mange her inne som har fått innvilget keisersnitt i Norge, både på grunn av misbruk, fødselsangst og fordi vi rett og slett ikke VIL. Men jeg tror som sagt det er lettest om du er gravid når du søker, kan starte med en gang du ser to streker ;-)

 

Jeg var skikkelig nervøs for samtalen selv og, men det var heldigvis ikke noe å grue for. Ønsker deg også masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er store forskjeller på hvordan du blir behandlet .....etter hvor du bor i landet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner att jeg koker...Jeg er en person som ikke vil være til bry og ikke mase om noe, men for ei gangs skyld er jeg fast bestemt på at keisersnitt SKAL jeg ha. Men alle jeg kjenner her i byen (Kr.Sand) har sittet og grått på samtaler og likevel ikke fått det. Jeg hadde sannsynligvis bare gitt opp og sagt "unnskyld bryderiet" og bestilt englandstur. Nå har jeg snakket med min mann om dette, og han skal hjelpe meg, jeg orker ikke kampen selv. Godt han tar det på denne måten. huff at det er så komplisert!!

Håper det ordner seg i oslo da. Om ikke de bøyer seg her i byen.

Jeg syns det er forferdelig flaut å be om dette også.

Fikk helt angst ei natt her, og følte bare at jeg måtte få bort dette fosteret før det er for seint. Derfor var det velsignet å høre at det er håp i London, om alt annet går i vasken. jeg betaler gjerne det offentlige litt ekstra men det er vel ikke etter boka.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virkkelig fælt at det skal være så store forskjeller avhengig av hvor du tilfeldigvis bor i landet. Vissheten om at du kan få keisersnitt om du ønsker det bør være alle norske kvinner til del, om du bor i Oslo eller ei.

 

Krysser fingrene for at det ordner seg for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere begripe at ikke noen har kommet på den fantastiske ideen å lage et privat tilbud???

Det er så tunggrodd her i landet på enkelte områder at jeg blir helt matt.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...