Gå til innhold

Kvinner har et VALG i dag - men det koster litt penger .....


kvinneforkjemper

Anbefalte innlegg

til kvinneforkjemper.. jeg tror du bare er her inn for å gjøre jentene nervøse for samtalene syndes du er helt naiv..jeg fikk ks innvilget på min pga fødsel angst..(tønsberg) jeg tror hvis du er såååååå negativ som du er så merker vel legene det fort det gjelder å være litt ydmyk sammtidig.

 

så jente det er ikke sååååå vanskelig. ikke mist motet pga hva kvinnforkjemper skriver bare tull mye av det... klart dere får ks her til lands.. legen sa til meg at de har gitt opp å si nei for vi jenter har kommert langt med krava våres. de har skjønt poenget men at de som polisi må prøve å overtale deg til vaginal fødsel men vil ikke nekte om det er dt dere absolutt vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja er store forskjeller, men er fritt sykehusvalg og oslosykehusene nekter som mange påpeker ingen (vet det er flere andre som er greie også blant annet St. Olavs). Er derfor veldig synd hvis noen blir så skremt av det "kvinnesaksforkjemper" skriver at de bruker tusenvis av kroner på å føde i et annet land. Det er mange mange her inne som har fått innvilget keisersnitt i Norge med angst som grunn. Klart det er kjipt å få avslag på ett sykehus, men det finnes andre alternativer her til lands og synes det er viktig å ikke skremme folk unødig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjennom 4 lange tunge år har jeg prøvd allt , tigget , vært ydmyk . pratet om angst , forferdelig stress og bekymringer , smerter i nakke skuldre , hjerteinnfarkt-lingnende symptomer i hjertet mitt , problemer med å få nok luft , puste , nummenhet i hendene , skjelvinger og smerter fysisk pga fobi / alvorlig angst , følelser , fortalt om voldtekt , VOLD , grått hylt og skreket i panikk redsel til fastlegen min - tro meg - legene har sett meg langt langt nede og syk pga dette - det eneste de gjør er å SE PÅ MEG SOM GAL !!! , jeg hadde mitt aller første panikkangstanfall på legekontoret . Nesten på randen til kanskje selvmord - men legene i Norge nekter å hjelpe meg - det eneste de gjør er å sykemelde meg fra jobb i lang tid og gi meg beroligende tabletter - jeg som aldri tar en Ibux en gang . Er det bedre at jeg blir nervevrak og pillemisbruker - enn at jeg får lovnad om KS ? - i stede får å forstå meg og gi meg et lite papir på at jeg skal få den hjelp jeg må ha og gir meg den tryggheten jeg trenger for å fungere normalt - blant annet på jobb . De tror visst jeg er en SKUESPILLER .Jeg fungere utmerket og er resurssterk utdanningsmessig og økonomisk heldigvis .Pengene mine gir meg den tryggheten jeg trenger - de kjøper meg FRI ..... For INGEN LEGE I NORGE ville seriøst love meg noe eller hjelpe meg . De bare henviste meg til samtale til andre leger igjen og igjen . Jeg måtte vrenge sjelen å ydmyke meg gang på gang og fortelle samme historie om angst , vold , overgrep . om og om igjen . Det er for tung påkjenning for meg .Tar livet av meg . Orker dette ikke mer .Har prøvd ALLT ! Så jeg kjøper meg et verdig normalt liv - ved å behandles i utlandet . Norges legers likegyldighet til mitt unge liv og manglende vilje til å hjelpe - har skremt vettet av meg - DA JEG TRENGTE DEM SOM MEST . Jeg tør nå ikke å legge meg inn på noe Offentlig sykehus .De kommer til å enten gjøre meg sinnsyk ved å utsette meg for ting jeg ikke tåler eller overgrep mot min frie vilje . Det har jeg nå utviklet panikk for etter avslag og avslag fra dem - og deres dumme ubetenksomme uttalelser til meg - og tåler ikke å oppleve TVANG . Da kan jeg seriøst bli gal tror jeg .ALDRI MER OFFENTLIG SYKEHUS - på meg ! De burde SKAMME SEG - ALLE LEGER OG JORDMØDRE SOM LESER DETTE ! SKAM DERE .En dag sitter dere der og er syk - hvordan vil dere ønske å bli behandlet selv ...? Som et UMYNDIG BARN SOM IKKE VET SITT EGET BESTE - HÅPER DERE FÅR OPPLEVE DET - KANSKJE SOM GAMLE MENNESKER .... HE HE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det hender man får garanti på ks før man er gravid. For eksempel etter total ruptur etter forrige fødsel... Men da er det jo egentlig for sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig mulig???

Nå skal jeg gå i gang og sjekke egen mulighet her, du skal få referat. Jeg begynner på lokalsykeh. og så prøver jeg Riksen hvis det ikke går. Og så er det sikkert sommerferie og ikke noe å få gjort og vips er det for seint hehe...neida, jeg er litt oppløftet nå egentlig. Bare det at jeg vet jeg ikke klarer å sitte å utdype noe som helst, jeg har bare angst. Har i utdannelsen vært med på fødsler, og sett på og det var da jeg bestemte at dette GJØR jeg ikke selv. var helt grusomt, og de sa at det var noen normale fødsler...jaja...

Var også ned på KS og det var vanvittig fint. Stille og rolig og ikke noen som trodde deres siste time var kommet for 27 timer siden.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men skjønner ikke helt? Har du kjempet i fire år for keisersnitt? Det var da en lang graviditet....?

 

Rart at ingen andre her inne har like ekstreme erfaringer som deg. De fleste får jo innvilget keisersnitt. Har også hørt om flere her på keisersnittdebatten som har fått garanti om keisersnitt før graviditet.

 

Ikke har du profil på BIM heller, og du har ikke skrevet noen andre innlegg før.

 

Synes historien din er veldig merkelig......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og hørt skrikene , grufulle skrik fra fødeavd. på sykehus gjennom utdanningen min . Skulle ønske jeg ikke visste eller hadde hørt dette . Ingen på oprasjonssalen hyler og skriker om HJELP slik disse fødende kvinnene gjør under " normale fødtsler !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske legers holdning ER : Naturlig fødtsel ER DET BESTE FOR ALLE I NORGE UANSETT GRUNNER .... DE ER GAMMELDAGSE rett og slett . Jeg er ikke gravid og priser meg lykkelig for det i dette landet : ) Som har slike steinalderholdninger fortsatt og er IMOT nytenkning og forandringer . Og om jeg blir gravid - så rømmer jeg fra dette landet og får KS i utlandet .Kunne ikke tenkt meg å bli behandlet her . De er nok dyktigere på å utføre KS ogs i utlandet / engelskspråklig velutviklede industriland - siden det er så vanlig og normalt kir. inngrep der . Her gjøres det jo så skjeldent- kunn dersom det er fare for liv går tapt virker det nesten som . kunn 10 - 16 % - så kirurgene får jo ikke mye trening akkurat .. hehe Norge er et rikt bittelite land - men lever visst ennå 50 år tilbake i tid he he !Det er nå min personlige erfaring .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her inne er gravide, og er på denne debatten fordi vi har fått innvilget keisersnitt eller er i prosessen med å få innvilget. Ingen har ennå vært nødt til å gå til det ekstreme skritt å dra til utlandet for å føde.

 

Å si at Norge ikke er et "velutviklede industriland" er useriøst. Rikshospitalet er et av Europas ledende sykehus, kirurgene der er i verdensklasse, og de utfører slike operasjoner flere ganger daglig.

 

Synes vi er ufattelig heldige som har sjansen til en slik behandling uten å betale en eneste krone. (Selv om maten sannsynligvis er bedre på et privat sykehus. Men du får jo mye god take away for 100 000...)

 

Tror du bare skal slappe av litt og glede deg til å bli gravid, jeg :-)

 

Når du en dag blir gravid kan du søke om keisersnitt på et av de liberale sykehusene (har lest på sidene her at blant annet Voss, St, Olavs, Ullevål og Rikshospitalet har en "snill" policy for oss gravide) Kanskje du får deg en positiv overraskelse. Ønsker deg lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Må bare si at man er nok ikke garantert keisersnitt selv om de sier det der på Riksen eller ullevål.Dersom man er fra andre steder i landet så er det visst ikke automatisk at man får komme dit man vil allikevell har jeg funnet ut.Når jeg var i prosessen med å søke meg til Voss så hadde vi samtidig inne søknad ved to andre sykehus hvor vi fikk avslag på grunn av at de ikke hadde kapasitet som de sa.Heldigvis fikk jeg innvilget på Voss .Der var de helskjønne!Fantastiske!Engler!!!

Men som dere forstår ....det var visst ikke 100% å få komme andre steder dersom voss hadde nekta........beklager å si det men det er vel bedre å vite sannheten før man er midt oppe i marerittet.Fastlegen min hadde nemlig lova meg at jeg kom til å få ks med mine grunner helt fra første mnd av min graviditet , men allikevel møtte jeg så mye motstand.Fastlegen var sjokka........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte og en del leger pr. tlf som " jattet med " meg og sa klart du kan få KS om du vil , er bare å be om det ! Men det var PRAT bare - jatting med meg . Kanskje for å roe meg ned ..... æsj så falsk allt er ! Virkeligheten er jo noe helt annet - som Trubbel & bubbel selv har erfart ...Jeg er desverre født så alltfor inteligent til å tro på løfter en fastlege gir - det er jo ikke de som har makt og bestemmer på sykehuset du kommer til .Og som pasient vet en jo ikke om det er kapasitet der hvor en har søkt seg inn heller og om du får komme til det sykehuset som var planlagt .... Ei heller de jordmødrene du prater med - bortkastet tid å prate med de som ikke har MAKT til å bestemme det likevel ...Jordmødres " jobb " er mitt inntrykk og roe deg ned og trøste deg og fortelle hvor fint allt kommer til å gå osv osv - og mote deg opp til naturlig fødtsel uansett - og fortelle deg at KS er livsfarlig og ikke et alternativ ... det må du bare glemme tanken på som utvei . Fysj og fy ! Rene narrer de ! .desverre jenter - slik er det . Men greit som sagt å vite sannheten før man er midt oppi marerittet selv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det, kvinneforkjemper. Drøyt at vi må prate med folk som ikke har innvilgende myndighet, og at forskjellene er så store fra landsdelene. Det burde være EN felles policy for hele landet, noe annet er for gæli.

 

Også helt enig i at jordmødrene har altfor stor fokus på "naturlig" fødsel. Heldigvis var hun jeg møtte veldig forståelsesfull og imøtekommende, og da hun kom trekkende med komplikasjonsstatistikken for KS vrs vaginal måtte jeg bare påpeke at det i Norge ikke finnes statistikk over komplikasjoner ved keisersnitt etter mors ønske (altså der mor og barn er frisk) og at statistikken hennes derfor var misvisende. Samtalen min varte ikke lenge før hun ga meg henvisning videre til overlegen, for å si det sånn :-)

 

Vet det ikke er bare enkelt å få keisersnitt hvis man bor "feil" sted i landet, men synes det er viktig at det ikke fremstår som enda vanskeligere enn det er. Det er jo faktisk mulig :-)

 

Problemet med å bytte sykehus er at man må være tidlig ute. De populære sykehusene fylles opp fort. Riksen kan være full allerede i uke 12-14. Var derfor jeg tok opp keisersnittønske i uke 4, fordi -som jeg skrev i brevet- jeg ville ha tid til å søke meg over på annet sykehus dersom jeg skulle få avslag.

 

Flott at du fikk keisersnitt på Voss "Trubbel and bubbel"! Alltid godt å høre at det ordner seg til slutt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du jente på 35 år , innlegg nr 6 i denne debatt begynt av meg " kvinneforkjemper " . Å herregud dette er svar på mine bønner sier du .Hadde vært gøy å fått kontakt med deg for å utveksle informasjon om div , pristilbud i London m.m Og høre hvordan det går vidre . Prisene varierer mye . En kan få dette ganske rimlig også - mye billigere enn 100 000 selvsagt også . Husk st Portland er et Luxus klinikk og aller dyrest av alle - der hvor kjendisene går : ) ....Kingston billigere . Ønsker du kontakt ? Hilsen kvinneforkjemper .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at det ikke er umulig å få innvilget KS i Norge . men det er utrolig vanskelig, sykt vanskelig for 1.gangsfødende . Det virker som om 1.gangs fødende meget sjelden greier å få det innvilget uten fysiksk medisinsk grunn .Psykiske traumer , angst , stress, voldtekt , incest - regnes tydligvis ikke for gyldig medisinsk grunn . - Det burde være gyldig og IKKE VILLE FØDE - uansett årsak . De skal tvinge ALLE liksom igjennom i hvertfall 1 vaginal fødtsel først . Dere som har født har jo ofte medisinsk grunn til å få KS neste gang .Pga traumatisk opplevelser med det eller rett og slett skader etter første fødtsel ( totalruptur ) som er da fysisk gyldig grunn .Men som forrige innlegg sier - da er det jo for sent - fødtselskanalen / underlivet er jo da allerede skadet etter 1 fødtsel . Liten trøst da og få KS neste gang . Må jo leve m/ skadene etter 1 fødtsel .....jeg har flere veninner som har født på offentlig gratis sykehus - deres opplevelser av det er ikke positive . Mange av de ønsket KS , men ble likevell tvunget til å føde - selv om fødtselen varte i 3 døgn og ennå mye lengre .flere av de har opplevd å bli umyndiggjordt og ikke fått bestemme noe selv . En ble i tillegg nektet epiduralbedøvelse ....under fødtsel .En annen veninne av meg ble tvunget til å føde vaginalt et ALLTFOR STORT barn - hennes første ! Hun hadde det vanskelig lenge etterpå - problemer m / underlivet pga det og barnet var " lammet " i halve ansiktet .En annen veninne ble og tvunget til å føde et barn på 4800g vaginalt - gutten knakk både armen og skulderen på vei ut ....og hun pådro seg masse unødvendige skader ( ruptur) selv også . Så etter deres fortellinger - nekter jeg å legge meg selv inn på offentlig gratis sykehus . Jeg betaler heller dette selv og reiser til privatsykehus i London koste hva det koste vil . Da føler jeg meg trygg på at jeg får bestemme KS selv og blir behandlet på en verdig måte, og at både jeg og baby vil overleve begge to uten skader - slik mange andre har fått .Jeg SKAL ha en FIN opplevelse - derfor reiser jeg til privat behandling . Pluss jeg orker ikke bruke energien min under graviditet på å krangle underveis og gå rundt i usikkerhet i mange mnd uviss om jeg får KS , tigge og be om KS - til et A4 sykehussystem - som nekter likevell . Da blir hele graviditeten ødelagt og grufull ..og gleden ødelegges for blivende far & mor . Avisene skrev jo nettopp om alle dødfødtslene i Norge og skadene på mor & barn som kostet samfunnet enormt . Så nå skal de begynne å granske fødtselsomsorgen i Norge - gjelder HELE LANDET . Så NOE ER GALT med Norsk fødetilbud ..... - kan det være de strenge restriksjoner på å gi KS ??? Alle har råd til privat behandling - i hvertfall alle som har jobb . Jeg syns privat behandling er verdt pengene . Helsen min er verd det - JEG er verd det . Jeg vil som kvinne kunne NYTE mannen min like mye som før - også etter å ha fått barn - det har jeg fortalt mannen min - og han er enig og støtter min avgjørelse fullt ut - selv om privat behandling er dyrt . Synd om fødtselskanalen er så utvidd ( muskelskader & nerveskader ) at den nermest er følelsesløs etterpå . Har hørt kvinner uttale at de ble " følelsesløs " under samleie i 10 år etterpå . Skremmende ... jeg ser på min vagina som et " nytelsesorgan " ikke eN fødtselskanal ... - jeg skal i hvertfall sørge for at " musa mi " ALDRI BLIR en fødtselskanal. Jeg er et moderne menneske og velger moderne løsninger . Som jeg syns er best for meg , oss- ja vårt liv sammen og vår trivsel . Jeg vil ikke leve som den gamle generasjon gjorde i år 2007 .Det er unødvendig i dag - så jeg er fast bestemt på å reise til privatsykehus i utlandet og være garantert KS der . Det er verd alle pengene syns jeg . Så får andre mene og gjøre som de vil med sine kropper ... JEG bestemmer i hvertfall over min .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du tenker som du gjør, men igjen: når du først er gravid er det faktisk ikke SÅ vanskelig å få keisersnitt. (Hvis du ikke er uheldig og sogner til Haukeland da..)

 

Jeg er selv førstegangsfødende, og har fått innvilget keisersnitt uten krangling og grining og jeg har ingen "god" grunn som trauamtisk fødsel tidligere eler overgrep. Jeg vil simpelthen ikke føde vaginalt.

 

Hvis du leser på sidene her vil du se at veldig mange andre er i samme situasjon som meg. Det er heldigvis mindretallet her inne som blir nektet.

 

"Alle" har ikke råd til 4 uker i London (pluss liggetid etter snittet og flytur hjem med nyfødt spebarn) og 100 000 kroner for å føde. Derfor er det viktig at vi ikke svartmaler situasjonen her hjemme.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig at du skal få ks hvis du er bestemt på det. Jeg hadde også reist til utlandet i tilfelle jeg hadde blitt nekta her i Norge.

Men jeg syns det er verdt å prøve i Norge først. Det trenger ikke være masse krangling, det KAN gå bra, bare du treffer den rette legen. Jeg hadde i hvertfall prøvd det - ikke nødvendig å betale 100.000 kroner for noe man kan får gratis. Men hadde såklart gjort det hadde jeg vært nødt til det.

 

Det er forresten ikke bare London. Andre land også, Tyskland eller Østerrike. Alle der helsetilbud ikke er komplett statlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan jeg finner ut nærmeste land en kan få gjort dette. Hadde vært lettere med Tyskland enn London.

Jeg har termin i november, og ikke ante jeg at vi må søke om fødested, og evt. keisersnitt omtrent før vi blir gravide, er jeg altfor sein til Riksen nå da?

Da blir det i så fall å ta opp lån og reise pokker i vold., skal hvertfall skrive en liten notis i lokalavisa hvis de nekter meg her.

Jeg blir sprø av dette. Kan jeg ringe rett til Riksen eller må jeg først innom lokals. og ha samtale der?? Og alt dette tar vel en voldsom tid????

B.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB ! husk at skal du få plass på et privatsykehus i utlandet - må du også bestille i god tid . Ellers kan du risikere å ikke få plass når du trenger .Samme i Norge - be om å få svar straks - så du har tid til å ordne deg plass på privatsykehus i utlandet . Er vell bare å bestille plass nå med en gang - så har du nødutvei - i tilfelle NEI til din søknad i Norge - som du sikkert får som de fleste andre .Er jo bare å avbestille plassen f.eks i London - dersom du klarer å få dette gratis i Norge . Ønsker deg så lykke til . På luxusklinikken Portland privat hospital i London var 100 000 inkllusiv alle liggedager etter snitt - pleie og stell ,eget rom med dusj/ toalett - rene hotellet : ) smertelindrende- ja allt du trenger . Ja det var full pakke for pengene medberegnet selvfølgelig . Ringte selv og snakket med de på engelsk - veldig hyggelig og greie i tlf .Portland er nok den dyreste i London . Men du finner mye billigere alterativer også i London by. Det opplyste de også om på sin web.side at de var ikke billigste klinikk . Sikkert derfor Portland er kjendiser og stjerrnenes favorittklinikk .Er da greit å reise til London . Collorline har jo båttrafikk tur - retur . Men husk - det er restriksjoner for gravide som skal ta fly - tror det var etter 7 mnd el 8 mnd fikk en ikke lov å reise m/ fly pga fare for fødtsel ombord . Greit å vite . Greit nok - men får nok et fantastisk opphold der m/ div Luxus, sikkert god mat der ikke minst : ) Vær snar ... vil ikke / TØR IKKE Over- legen gi deg SKRIFTLIG BEKREFTELSE FRA OVERLEGE VED FØDEAVD . jATTER DE BARE MED DEG OG HALER UT TIDEN - slik at du blir nødt til å føde vaginalt til slutt likevell .Slik lurer de tiden bort . Jeg har jo sloss i 4 år - hadde jeg vært gravid da jeg begynte å søke OM ks PÅ FORHÅND LOVET skriftlig - så hadde jeg nok født vaginalt for lenge siden takket være legene / jordmødrenes taktikk og hale ut tiden - vente l e n g e med å gi svar eller kalle deg inn til samtale om K S ....men heldigvis var jeg IKKE gravid da jeg begynte å undersøke mulighet for forhåndslovet KS , For dem gir kunn KS til folk m/fysiske grunner / medisinske . NB ! undersøk helseforsikring for deg og babyen - om du velger behandling i utlandet Hør fra deg hva det blir til er du snill ... jeg er spent ...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jenter og HI : TUSEN TAKK!

 

Jeg sluker all informasjonen rått og lagrer det dersom det skulle bli aktuelt med flere babyer i fremtiden....

Jeg tror det er denne måten vi må gå frem på for å gi norsk helsevesen KONKURANSE.De er IKKE verdens navle og vår eneste mulighet.De skal ikke presse oss gravid lenger , nå er det på tide at VI PRESSER NORSK HELSEVESEN!!!!!!!

La oss ta skjeen i egen hånd og bestemme fødemetoden selv!!

La dem få merke hvor upopulære jordmødrene og legene her i Norge er!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til : husk å fortelle disse populære privatklinikkene i england og andre land hvordan situasjonene er i Norge slik at de kan begynne å reklamere litt her...he, he.

Ja ta gjerne å NAVNGI sykehus som har nektet dere ks...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faktisk humoren i dette her nå hehe... må vel sette meg i bilen i oktober og kjøre til Bergen eller hvor nå den båten går fra, så kose meg på ferja et døgn i de koselige høststormene, og deretter finne ut hvor enkelt det er å kjøre på venstre side av veien til London, og så hive meg inn på DEN luksusplassen, kanskje jeg treffer fru Beckham eller lignende, det er jo aldri godt å vite når hun skal ha flere... Hvertfall blir jeg der en mnd eller så, og gjør meg fet og gasser meg.

Så er det atter å ta bilen fatt og finne ferja hjemover- utrolig enkelt egentlig (litt ironisk).

Jeg må se å få bestilt i morgen den dag, før jeg begynner med de hersens samtalene her til lands. Skjønner ikke de gidder diskutere med meg heller, jeg har bestemt meg så sånn er det.

Jeg tror vel enda innerst inne, at de gir seg når de hører planene mine, men jeg må ha alt skriftlig altså???

Dette er helt sykt, og det er ikke lenge før det er privat alternativ her i Norge, det tvinger seg frem. Jeg skal hvertfall gjøre mitt!!

B-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi få et privat helsetilbud / sykehus som utfører planlagte KS på norske kvinner etter eget ønske mot et overkommelig beløp - slik de har i de aller fleste større land slik at vi også får VALGMULIGHETER . Må vi kvinner STÅ SAMMEN og fortelle hvor utrolig misfornøyd vi er med dagens utilstrekkelige offentlige tilbud til kvinner i Norge .Vi må vise dem ja - at de er ikke vår eneste alternativ til behandling og at vi gjerne klarer oss uten deres ELENDIGE helsetilbud - ved at vi stikker av utenlands . Hva gjør de den dag fødestuene i Norge er nesten tomme ? Og leger og jordmødre blir ARBEIDSLEDIGE OG OPPSAGT som følge av det ?Vi har MAKT SAMMEN - BRUK DEN . Alltfor lenge har leger tvunget oss til de mest grusomme inhumane smertefulle ting i forbindelse med fødtsel og forsvart seg med i alle år at dette er en følge av " naturens gang " .Avgjørelser tatt av dem , uten medbestemmelsesrett har kvinner vært og ER ennå desverre .VI HAR RETT PÅ EN HUMAN BEHANDLING ( psykisk og fysisk ) , VI ER MENNESKER - VI SKAL IKKE PINES OG LIDE MER OG BLI PÅFØRT FLERE SKADER I ÅR 2007 Dette er så galt . Så lenge vi er så føyelige og hører på dem og TROR vi er avhengig av dem - kan de fortsette bruddene på våre menneskerettigheter - å få bestemme over egen kropp - som jo også er en selvfølge at menn får , men ikke vi kvinner i år 2007 . Dette godtar vi ikke ! Jenter - opplys alle kvinner om det private helsetilbud som finns i utlandet via forskjellige nettsider , f.eks denne og andre . Opplys om priser , sted , erfaringer osv osv - slik hjelper vi hverandre til et lettere og bedre liv - og bedre HELSE ikke minst .Og blir mer selvstendig og uavhengige av det offentlige helsevesen som diskriminere oss . Vi gjør da verdens viktigste jobb for Norge - å lage nye borgere . Og dette er Takken vi får .- blir behandlet så uverdig og ydmyket i en allerede sårbar og vanskelig situasjon ....vi er ikke mye verdsatt i dette land tydligvis . Hvem skal betale fremtidige pensjonsutgifter når der ikke lengre blir født nye borgere og eldrebølgen kommer ? Landet vil jo bryte sammen økonomisk om vi slutter å føde barn til verden . Vi har jo en kjempemakt vi kvinner .Men har vi vett til å bruke den for å forandre urettferdigheten - det er noe annet ....Har en jobb til dere alle som vil hjelpe " medsøstre i nød " : ) .... Søk på nett i utlandet , ring og spør ( de som er god i engelsk ) div PRISTILBUD på de forskjellige privat - klinikker i nermeste utland og SPRE INFORMASJONEN VIDRE f.eks på denne møteplassen og andre nettsteder . HVOR er det BILLIGSTE tilbudet å finne ?? Hvilken privat.sykehus i utlandet er det lettest og nermest og reise til for planlagt KS ??? Sett ut navn på sykehus og telefonnummer . SÅ HJELPEN ER NERT OG INFORMASJON TILGJENGELIG FOR DE SOM ØNSKER OG MÅ HA DETTE .Og de ser vi er mange i samme båt som også reiser utenlands for hjelp . Når vi blir nektet i Norge .Til ANONYM - JA - DU MÅ HA SKRIFTLIG - ELLERS KAN DU ALDRI STOLE PÅ AT DE VIRKELIG GIR DEG KS NÅR DU LIGGER DER .... SOM SAGT MØTTE JEG OG FLERE LEGER OG JORDMØDRE SOM BARE SNAKKET TOMT PRAT OG LOVDE GULL OG GRØNNE SKOGER OG SA DET DE VISSTE JEG VILLE HØRE - I ETTERTID OPPDAGET JEG AT DE IKKE VILLE GI NOE SKRIFTLIG , BARE MUNDTLIG ......JEG oppsøkte min egen legesjournal og leste den på sykehuset - og der fant jeg et brev i den om en lege som fortalte at jeg den og den dato hadde vært til samtale om selvbestemt KS pga fødtselsangst / fobi - men at de hadde informert meg om at slikt gjøres kunn ved fare for liv / eller av medisinske årsaker som gjorde det helt nødvendig . Men tross allt er det bedre at de er ærlig og sier at jeg ikke vil få - enn å gi håp for så å skuffe el. svikte .Meget skuffende . Blankt avslag SKRIFTLIG i min pasientsjournal .Og mundlig av legen Jeg hadde ikke lest det brev før - ante ikke at legen hadde skrevet dette engang i min journal . mundtlig avtaler er så lett å bryte uten konsekvenser , eks erstatningssøksmål mot legen som brøt løftet og du blir påført skade / reine marerittfødtselen ..senere .KUNN FOR Å ROE MEG NED ....! TØR ELLER VIL DE IKKE GI DEG SKRIFTLIG LOVNAD OM AT DU SKAL FÅ PLANLAGT KS VED ET BESTEMT SYKEHUS AV TILHØRENDE OVERLEGE PÅ FØDEAVD - SÅ BETYR DET egentlig at de aldri egentlig hadde tenkt å gi deg det heller . Er det så farlig å skrive et løfte på et papir som de vil holde ......? Merkelig når legen ikke vil skrive ned når du ber om det .....enten har han ikke makt til å bestemme det egentlig og vil ikke vise frem sin " maktesløshet " til deg . Oppsøk da Professor ved sykehus - folk øverst oppe i systemet . - eller så vil han ikke gi deg det .Jeg skal fortsette når jeg får tid og undersøke flere priser , steder og tilbud i utlandet - samt div . private helseforsikringer . Men hjelp meg gjerne - er mye arbeid og lete og søke rundt på nett . Fortell meg hva dere har funnet på nett - gjerne på denne siden . Så finner alle det .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arendal, men de to hører jo sammen.

Jeg fikk innvilget, men vet om mange som ble nektet. Ikke vet jeg hvorfor eller hvorfor de bare ga seg. Jeg hadde aldri gjort det, så jeg vet ikke hvor bestemt de var og ga uttrykk for.

 

Stå på ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...