Gå til innhold

()()()() Tråden nr 20 ()()()()


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Gidder ikke en gang vente og se om noen andre gidder gjette...

 

Simba: enten har du lest tråder jeg allerede har røpet dette i, ellers så er du rå på å gjette!!! Kanskje det ikke var så vanskelig å gjette heller...

 

Unger som ikke sover bør kunne leveres inn til produsenten... oj, vent det er oss... hmmm... pokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann sveisann

 

Tråden var langt nede på side 2 jo!

 

Sambo holder på å bade vesla og jeg skulle egentlig rydde litt,men sitter no her.

 

Har vært på cafe med Nina og godgutten i dag- kom ikke flere enn oss to-men var koselig likavel:) Og så har vi vært en tur hos oldemoren til vesla.

 

Unger som ikke sover ja- leo våknet kl 05.45 i dag og har tilsammen sovet litt over en time i dag. Trenger ikke mye søvn den jenta der nei.

 

Håper dere andre har kosa dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her driver jeg å leter også poster du imens...tråden var jo søkk borte!

 

Skrive mer etterpå men vil gi Sessa en ny sjanse til tipping... Se på innlegget mitt en gang til. Mater da ungen! Du har gitt ham 0,2mm og 70gram (tror jeg det var) på 1,5 mnd!! Halooen. Han får mat altså;)

 

Tipp da:) (er premie og vett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å tippe på E ja! hmm-jeg blir beskyldt for å tippe i blinde av ei viss møkkakjerring-så da skal jeg tenke gjennom-hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

8835 gr og 69,5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt utgangspunkt i linnis som gikk opp 200g på to mnd og trukket fra enn mnd + magesjau på E... også hadde hun bare vokst 0,5 cm. Kanskje det er jeg som ikke mater ungen min. hmmm...

 

8500 g 69 cm... dårlig på dette, jeg! ;) Hvis han har lagt på seg over kilo'n så kaster jeg inn håndkle som mor!

 

Nå er det full skrikings her. Trøster meg med tråden mellom hver gang jeg går inn og legger henne ned. Tror hun står og banner nå as! Og hun blir såååå varm!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper E veier 8885g :o)

 

Nå skal jeg og dattera på Gardermoen å møte mormor og besse´n hennes som har vært på Gran Canaria i 3 uker :o)

 

I morgen er det bursdag, jenta er 6 år - så for 6 år siden i morgen kl 1430, lå jeg der med det digre kjøttsåret i magan, mens far var lettere svimleferdig - hehe, tiden flyr - sukk skolejente :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A våkna av klokka til H 0545, og ville ikke sove mere. tRøTt.

 

Ellers så har det gått i roping og sånn. Har ikke fått tak i det hørselsvernet enda.

 

Gikk tur til Manglerud senteret. Men så sov de, så da kunne jeg ikke gå inn. Så gikk videre til Bryn senteret, men de sov fortsatt. Så gikk tilbake til Manglerud, og da våkna E. Så vi var innom apotek, meny og posten, og en kaffe mocca to go for me. Så tok vi bussen hjem igjen. Var ute i nesten tre timer :-D Gikk veldig bra, greiere nå når mat ikke er så akutt. Men tålmodigheten i køen på posten var ikke veldig stor. Heldigvis var det pakke fra goboken sånn at de kunne lese bok da vi venta på bussen. Også fikk de vann fra min flaske, og det hjalp også. Det er vel sikkert dm det, tenker jeg.

 

Lurer på om vi må flytte ut til barnerommet og ikke omvendk de vann fra min flaske, og det hjalp også. Det er vel sikkert dm det, tenker jeg.

 

Lurer på om vi må flytte ut til barnerommet og ikke omvendt.

 

Tror CE er 8787 og 69. Jasså, de måler ikke så nøyaktig? Så dumt. Har vært ganske langt unna på alle tippinger siden jeg vant centeren. Mista piffen.

 

Ingen som vil tippe på mine roperter?

6680 g, 64 cm og 6260 g, 61.5 cm på 5'ern.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipping på ropertene:

6950 og 66

6710 og 63

 

Du sa jo at de hadde blitt merkbart tyngre, men så har de jo hatt diaré også. Hmm, vanskelig detta! A hadde forresten ingen hørselvern til overs....

 

LH fikk seg en halvtimes lur i bilen med A i ettermiddag, så total søvnmengde mellom 4:30 og 20:00 ble da 1 time og 10 min. Det er en grunn til at jeg helst ikke vil bli gravid på en stund....

 

Nei, nytter ikke å klage til produsenten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JKF!! haha slike har jeg også hatt en del av...smittsomt?

 

Tippe etterpå, sorry glemt.

 

Bra tenking ama, spørs om rett tenking da.

 

Cat, Mtg og Herk mangler tipping om de vil med.

 

Postet fra 1D::

hei, rekker ikke logge meg inn i dag.... kan du notere tippinga fra her på tråden?

jeg tipper 8875 g og 69 cm

Også er jeg sliten men glad etter nok en dag på jobb. BARE 7 t i dag Skal ut og ta en utepils nå med gjengen.... kommer sterkere tilbake engang

også må jeg kommentere Is i ls (leste is i is første gangen da... hihi)

 

is i is:)))

 

Siste natten på vårt rom-buhuuu. Jadajada Tiny jeg vet han ikke erlille babyn min enda men for at tenk han er det så og sove der inne helt alene stakkars liten og enda værre stakkars mamman hans og huff og blæ og *gtråteee*

Han ligger i sovepose, ellers krabber han ut av kurven. Rakk ikke sette ned sprinkelsenga før legging. Skulle være hard i dag. Kom på det etter han sovna at er jo nye rutiner i morgen så why gidde. Holdt nå på. Etter 46 min med gråt kastet jeg inn håndkle. Hver gang jeg plukket han opp så sovna han nesten på armen min etter 30 sek. For så å legge han ned og ny runde med hyl. Bare for at han ikke skal sovne på meg? Føles skrudd. Iaf. Gråtet seg helt tett. Og sår i hals. Fikk nesespray og litt pupp. Tydligvis var det fullt der. (i magen) Rapa godt og lenge og masse i halvsøvne på skuldern min for så å fylle hele meg med gulpspy. Jækki! Og så prøve å ungå en sjanglende halvsovende baby å legge seg oppi detta. Må vaske den soveposen i morgen. Han får bbare lukte litt i natt:) Men da var det jo engentlig 3 kvart unødvendig grining...sukk. Langt avsnitt men lang kveld. Så alt i alt tok legging ganske nøyaktig 1 time.

 

Bada i balja i kveld. Ikke bade i den siden han fiksa sittinga ordentlig. Var såå gøy da. Meg-våt. Far-våt. Bad-våt. Den olja jeg fikk av deg cat virker som er bra. E er MYE bedre blitt etter 2 kvelder med den i vannet:)

 

Og nei ser ikke ut til at du mateer jenta di sessa... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten simba - jeg har bursdag på søndag. 2+2=4 som Moll skrev.

 

Kjip leggerunde ja. Er ikke noe å si på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tør ikke hive meg på noe mer tipping, jeg da... men seriøst! 200 g på to mnd, er det kanskje litt lite det, eller? Hun spiser 4 måltider, men er jo helt turbo så hun blir jo ikke akkurat noen tjukkas! Skal ikke på kontroll før 9.mai, så vi får se hva dritt hs sier da! (jaaaa, noen barn legger på seg mye, andre legger på seg lite)

 

Vi ga opp skrikekuren nå vi! Hun spøy i dag igjen. Ikke like heldig med siktinga i dag. Spøy på alt; seng, dør, gulv, meg, seg selv, pappa...

Sovna kjapt etterpå da. Med pappa i rommet. Kommer nok til å gå for den litt mildere metoden vi nå da, hvor vi sitter inne på rommet til hun sovner.

 

svanine: har du prøvd å rope tilbake til dem? Linea ler bare når jeg gjør det, men da blir det i hvertfall stille et lite sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svana: A anbefaler forresten Peltor hørselvern. Er visst et bra merke.... Ellers kan du alltids få låne en tømmerhugger-hjelm, er hørselvern på den. Men da får du jo både lækker, oransje hjelm og visir i tillegg, og da blir de vel så redde at de bare bråker mer... Det ska'kke væra lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - flyrapport... (fra de som har vært på Gardermoen i kveld)

 

Flyet var en time forsinket pga at en passasjer hadde glemt å skru av mobilen som lå i kofferten... Dette resulterte i at flyet måtte tømmes for all bagasje og sjekkes... Smarte person - følte seg sikkert kjempe smart. Tror jeg bare hadde holdt kjeft, lata som om jeg trodde jeg hadde mista den dersom noen skulle oppdage det og håpe det ikke forårsaket elektrisk stans i flyet. Skulle det skje og vi styrtet (hvilket det hadde vært bittebittelitensjansefor) hadde jeg håpet å dø med...

 

Nåvel, flyet lander da 5 min før ny tid, dvs 2134. Mamma og gubben kom ut 2245, dattera var litt lei venting kan du si... Men hun ville jo ikke dra igjen når hun først var der... Pju, nå er a i seng og jeg er slækk...

 

Tipper på twinsa i morgen...

 

Thank you and good night! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsessa: mi si la på seg under 200 gr. på 1 mnd ho også-men hadde lagt veeeeeldig fint på seg før det-så HS sa at vi skulle prøve enda hardere å få i henne fast føde og så se det ann til 9 mnd kontrollen. Vesla begynner å bli flink å spise middag nå. Lurer på om jeg skal begynne å kutte ned på puppinga-sånn at målet blir pupp bare om morgenen og kvelden.

 

Hmm-tippe på ropertene-må tenke litt på den....

 

Hva gjøre på i morgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipping:

E: hen må da ha lagt på seg litt vel: 8899 (må jo få bom på min 1 eller 4 g da )

70 cm

 

Prinsessa til prinsessa får ikke mat :) neida men 200 g er jo lite da Om man sammenligner med min i allefall men det er vel heller min som er litt unormal 650 på 4 uker når man er 7 og 8 måneder er jo litt.

 

Klumpen min har litt feber kun 37,7 men er i ulage

 

Han hadde sin aller første trekant besj i går fulgt opp av 2 i dag

 

Trekantbesj er pappaens definisjon på besj som er fast og sitter fast inni rumpesprekken

 

Så et besjespørsmål: Har deres ofte trekantbesj? vi har fra fødsel til i går kun hatt myk klissete bløt bajs Hva er liksom "normalt"

 

ama skal du kutte pupp for å øke vekten hennes? bare lurer her går det ned en halv posjon grøt og en halv liten middag og en halv frukt på en god dag

ellers pupp

 

i dag har det vært en skje grøt en skje middag og en skje frukt og pupp:)

 

 

Jeg har fått såre brystvorter hva gjøre? hakke no erfaring her

 

 

O har bleisutslett hva gjøre? hakke no erfaring her heller

(ser ut som eksem/atopisk)

 

natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herk: ja planen er vel å få henne mer på fast føde egentlig-men merker hun begynner å miste innteressen for pupp på dagen-bruker den mer til kos. Mi si spiser følgende:

 

Morgen: pupp i senga

Frokost: prøver grøt-blir vel 3-4 skjeer-pupp

Lunsj: prøver grøt-1/3 del porsjon-pupp

mellom lunsj og middag: pupp

middag: 1/2 glass + ett par skjeer fruktmos

kveld: pupp

 

Når bestemoren passet henne så ville ho ikke ha mme så hun spiste en halv porsjon grøt,ett heilt glass middag + ett heilt glass "frukt og korn" og mye vann. Får teste ut....

 

Natta

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men litt under 200 på 1 mnd. og 200 på 2 mnd er litt forskjell da. + at hadde ikke hu hatt spysjuken da? E hadde og gått op lite da han var syk, men var ok vekt mtp syk visstnok. Husker jo ikke talla nå men mener det var rundt 200 på 1 mnd eller rundt der. Altså Leo har jo giga da! Men blitt litt tynn ja kanskje...

 

Sessa om du ser på traaden på "vekt" så ser du hva alle våre gikk opp samme tid:) Ikke alt er helt oppdatert da..

Er imot skrik-til-spy-metode. Om man ser litt fremover er det tross alt en kort periode det er snakk om. Og iaf nå som vi har holdt å så lenge alt. Unger griner av en grunn. Om den grunnen er nærhet for så være. Nå er de og inne i sep.angst tiden. Skal man skrikekure bør man nesten gjøre det før nå:) Vi må pån igjen. Hadde raid etter jul og ble mye bedre men sklidd ut. Husker med storebroren måtte vi være i rommet til han var rundt 2 år! Trengte ikke bysse eller noe bare han så skyggen av noen. Kunne sitte på en stol i andre enden. Men han var vel utrygg på å sove alene da. Leste bok så greit nok:) Vi måtte til å begynne med sitte på huk med øret inn i sprinkelsenga mens hankoste på det. (ja vet sykt men hva gjør man ikke til slutt bare noe funker!) Og beveget oss etterhvert lenger og lenger bort fra senga. Etterhvert rundt hjørnet. Test det da vel. Om hun er rolig med en i rommet. 1 dag og litt lenger unna. 1 dag og lenger og 1 dag og utenfor synsfelt og 1 dag utenfor rommet og FERDIG:D (lov å håpe)

 

Traktor-enke- HAHA

 

Ropert 1:6945g, 66cm

Ropert 2: 6510g, 63cm

 

Veide virkelig E så mye mer enn A?? Og den lengdemålinga sist tror jeg var litt rar? Vel tippet er utført. (litt mindre på A da han dreit mye mer..hehe)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cat tipper 9000 blank og 70cm.

 

Jøsses masse tipp her da. Ikke mtg men hun har jo sunket under jorden...

 

Tusen takk for hjelp i dag Tiny!! Og en koselig dag. Tutta blir bare kulere og kluere. M ble og litt sjarmert da, spes av den kosen..eh..hihi Kjipern det var vent på HS da:(

 

Herk: Har skrevet masse om bleieutslett og hva gjøre maange ganger:) Sverger til fønern jeg altså. Og potetmel. Zink på natten. Lufte ofte og lenge om det går. svanine har navn på en god salve...

 

Smør med puppekrem. Fortsatt igjen fra den boksen fra sykehuset jeg.Har og avent sin. skal visstnok være god. Om du skal til Tiny kan jeg ta med litt. Lufttørk. Unngå de Natusan ammeinnlegga. Varnm dusj (om skorpete) og smøre etterpå.

 

Trekantbæsj (nytt ord noteres i trådenordboka) Startet E med for ca. uke siden. Hatt det en 5-6 ganger eller noe. Ikke hver gang men ofte om det ikke er så stor bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyst på kvellinga...

E har våknet hver time i kveld. Bysses lett ned igjen. Er så tett. Håpe han blir bra snart. Pes med avvenning om han er tett og våkner ekstra. Sist natten jeg legger meg med han inntil senga mi. Titte på han før jeg sovner...jaaa veeet. .men snufs

lell:(

 

Vet ei med pupp ama, men mye fett i melka da..

 

Regne ut resultat i morgen på tipp. Vet at iaf 2 er nære.. Ingen på grammet. (iaf ikke her?? er det sånn safeing el? for da kan du vinne både til 5 opp og ned? hehe)

 

Bøfn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Først og fremst: tipper 7050 gr og 66 cm på bigropert og 6840 og 64 cm på littleropert.

 

Vesla sov til 06.45 i dag-bedre enn 05.45....Ho kryper rundt nede nå og er strålende blid:) Hun har forresten funnet ut hvordan ho setter seg opp selv:)

 

Pes med E da Mol-håper han sovnet godt for natta tilslutt. Og øre inntil senga-hihi..

 

Hvor er det blitt av MTG forresten? Har vi blitt dumpa? Har hun hvisket oss i øret: det er ikke dere,det er meg? Kan vi ikke bare være venner? Dere fortjener så mye bedre? (hvilke andre dumpeklisjeer har blitt hørt?)

 

Ser ut til at det blir nydelig vær i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E ropert: 7020g

A ropert: 6685g

 

God morgen!

 

Kjøpte en god salve for sår stump (deriblandt også rødprikkete) den begynner på i og slutter på x tror jeg (har i alle fall de bokstavene i seg) ;P Jeg skal finne den etterpå å sjekke navnet, om ikke svana kommer meg i forkjøpet - hun har også navnet på den tror jeg.

 

Ellers har jeg vært oppe i to timer om 8 minutter og satt en bolledeig. A er i seng igjen og skal ha en blund. Tenkte dattera skulle få med seg en bolle i matboksen i dag (selv om det egentlig ikke er "lov" i bhg), iik. De har stort sett sluttet med å ha kaker ol i bhg på bursdagen. I stedet har de "mat", fruktfat eller lignende. Synes det er greit jeg da. De får i seg så mye søtt allikevel når de er bursdag (spesielt C som har 4 del bursdager på 1 uke...)

Hun feiret bursdag i bhg med avdelingen i går (for i dag skal hun på tur med førskolegruppa) da hadde hun med pizza etter eget ønske. I fjor var det tomatsuppe :o)

Og for den som lurer har vi kjøpt nintendo DS med et spill, sminkedokke og dataspill (hestespill of course). Hun er ei spill og heste jente for å si det sånn ;D

 

Nei, nå ringer kl og bollene er ferdig hevet - snæiks damer, og ha en finfin dag i solskinnet... Her er solen her er solen tralalalalala :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LH sov til kl 6! Hurra!

 

Hvordan var natta, molle?

 

Og hei på dere alle sammen! Gratulerer med 6 årsdagen C!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...