Gå til innhold

()()()() Tråden nr 20 ()()()()


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Hvordan ble mollenatt?????

 

Unnskyld Simba fordi jeg glemte å inkludere LH i det samleavsnittet. Kom på det i går kveld og fikk nesten ikke sove...

 

Kan ta med helsetepps. Kan jo liksom ikke bruke det over vogna mi. Det står helse øst på alle, da. Hi ho ho ha ha.

 

Lurer på hvem den ano-tippen er. Kanskje noen vilt fremmede?! Spaaaaanande.

 

Litt sutring på svanenatt, men ga seg. Vi flytter snart ut, så får de sutre i fred....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke jeg som har tippet anonymt, as! Jeg har tippet ærlig og redelig med min signatur. Men E har jeg gitt opp. Molle: du får ta den siste vekten jeg oppga som min tipp. KL skal på kontroll 9.mai så da får vi ta en tipp, da.

 

Liker ikke den anonym knappen, jeg! Skjønner ikke vitsen med den på noen av forumene egentlig. Herregud, vi har da alle vært igjennom svangerskap og fødsel så jeg føler vel ikke at det er så mye som er pinlig å snakke om lenger. Når du har ligget med både hoho og haha midt i tryne på en fremmed jordmor og sett morkaka ligge til allmenn beskuelse på et fat så kan det umulig bety så mye om noen på forumet vet hvem det er som synes det svir litt i underlivet??

 

Nuvel...

 

Hvordan gikk natten, Molle?? Spendt, as! Klubben vil sikkert også vite det!

Og forresten var fisk på barnematglass, ja. Jeg gir KL fruktmos som det er melk og yoghurt i også, regner liksom med at det er greit når det finnes i butikk hylla. Naiv, jeg!

 

Svan: har du tilstått under den vær helt ærlig tråden?? Er du en tjuvradd?? ;) Stakkars helseøst!!! :D Hvis det er helseteppene som velter helsenorge så tror jeg vi må øke skatt og avgifter! Bra vi ikke bruker av oljefondet for å heve standarden på helsevesenet, det ville vært for galt. Bedre å legge ned barselavdelinger i distriktene.

 

Hva kreves egentlig for å bli godt husmoremne?

Her kan det verken lages mat eller bakes. Men jeg er god på å vaske klær og hus. Kan ikke stryke... Hmmm... spørs om jeg egentlig er noe varp. Stakkars mannen min! Men jeg er god på bunn, da!

 

Nå sover KL første luren sin, i og med at vi hadde megler på befaring her i går, så er huset rent. Og har ingen klær som må brettes e.l. Hmmm, bare kose meg noen timer, jeg da! Herrrrlig!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det da, svana!

 

Takk som spør, molle! Er litt slitsomt å være "alenemor", men det går.

 

Hmf, skulle skrive mer, men må visst ta meg av litt gulp...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst bæsj også, og jeg må si at Hipp-glass med potet, mais og kalvekjøtt lukter helt forjævlig når det kommer ut igjen..!

 

LH sov fra 19:45 til 5:50, og 7:15 var det umulig å drøye det lenger. Men han har hatt en lur senere, tror det ble en time, sammen med meg i senga vår, så dagen har da startet bra. Blir en trilletur senere i dag, så får vi håpe det blir en time der også. Stakkars gutten er jo helt blå rundt øynene for tida...

Har ikke fått avis i dag, så nå er jeg helt på utur.

 

Herk, jeg fortsetter å mase til du sier når du har bursdag!

 

Faen, ser ut som det blir regn, og jeg har ikke regnjakke! Kan jo ikke trille vogn med paraply heller. Mista regnjakka da jeg var gravid, helt glemt å kjøpe ny. Og ja, jeg mista den faktisk! Totalt tap av jakker i graviditeten: tre. To mistet jeg, og en glemte jeg bare igjen et sted. Komahue!

 

Hvem sin tur er det til å lage ny tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her og leser meg frempå på tråden igjen:)

 

Jeg skal åpne en ny rute så jeg får kommentert litt på veien også. Er jo derfor vi henger her, er det ikke?

 

Hei igjen... må springe igjen, men tipper 6990 g og 63 cm på store ropert, 6610 og 66 cm på lille ropert... Natta (dette sendte jeg svana i natt..... men jeg ser jo at jeg er farlig nær *girduikkeungenedinemat* kommentarer da..... Jeg angrer litt, men vet ikke hva jeg skal tippe i stede. Jeg får håpe sv liker meg litt for det:)

 

Har tippa på flere her også.... Var det CE? Fikk vi vite hvordan det gikk?? Jeg lurer bare, står her sikkert....lese litt til.

 

Hvem skal starte ny tråd? Ingen som vil gå for 21???? Jeg er her så lite for tia jeg, så jeg starter ikke en dritt:)

 

Komahue:) Jeg glemte ingen jakker jeg......... men sikkert en hel masse andre ting jeg bomma kraftig på da:)

 

Jeg har faktisk lest den tråden om man tok med noe fra sykehuset altså............ Hvem utpekte noen av de som kommenterte der inne til GUD? Hihi, jeg mener at de trusene er vel strengt tatt ment til bare ett bruk, så om det ligger noen i baggen når man drar hjem så er ikke dette enden på helsevesenet. Jeg var heldig som slapp bruke trusene i så mange dager, så innen vi skulle hjem hadde jeg skifta til mine egne for å si det sånn. Vi har jo ikke akkurat flusst i penger, men jeg tok ikke med noe særlig fra sykehuset da..... Et par sprøyter som var brukt til mating i sonden som jeg ville bruke til å gi tran osv, 2 tøybleier som jeg brukte til å holde puppene varme og et helseteppe uten logo...... Jeg lurer litt på hva de mente med at det ikke gikk ann å få med seg noe hjem som man ikke mente da.....er vel fult mulig det og hvis de ikke var der hvordan kan de vite om det er sant eller ikke?? Kjenner jeg blir litt sinna når folk skal være så forbanna skinhellige (jeg kaller det det siden jeg ikke husker hva det norske ordet på det er....og det engelske kan jeg ikke skrive. Jeg er fanget mellom 2 språk, engelsk muntlig og skriftlig norsk....... jeje)

 

Da har jeg snakket i vei, uten å kommentere en dritt dere har skrevet, og jeg har holdt på i nesten 1 t....... Og det er langt nok dette innlegget, så jeg skriver et nytt jeg, hvis jeg rekker:) T har sovet 1 t allerede og det er lenge nå på formidagen, er vanlig med 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har mast om mun bursdag??????? sier som jeg sa til mo : samme dag som krompen - et svar hun ærligtalt ikke var fornøyd med?!

 

Jeg må si at du er komahue om du mister 3 jakker under graviditeten, men jeg var komahue selv og sa ja til å kjøpe flatskjerm til alt for mange tusen (i uke 5 eller no:)) og så mistet jeg en mobil i vannet men det skyldes vel muligens heller tyngdepunktet tror jeg '

 

Først ramla mobilen i vannet og 2 sek så hoppet den ganske så høygravide herk etter med alle klærne på -skjønt så mye klær var det ikke da

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våronna har jeg glemt å kommentere...... Sikkert pes for han og ikke noe gøy for deg å være alene med ungen heeeeeeele tia. Gubben jobba 75 t overtid forrige måned, var nok det syns jeg. Nå jobber jeg endel denne måneden da, men roer seg litt neste måned også er det ei uke ferie på Mallorca:) *klemmerbeggeballenetilsjefenetilAidøra...mengeganger!* Håper det ordner seg, bruker gjøre det for snille gutter:)

 

Pung og såre rumper er jeg forsiktig med å kommentere.... Mo har jeg ståltropå i de sammenhenger. Min sin har sluppet unna alt etter den første runden med sopp pga penicilinbehandlinga på sykehuset. Jeg vet ikke om det er fordi jeg ikke bader ungen mer enn 1 gang i uka, eller om vi bare har hatt flaks...... Samma det, jeg fortsetter med det som funker for oss:)

 

Lurer fortsatt på hva: STIENPLUKK er????? Er det, som jeg tror, alt du må plukke opp hver dag for å slippe å bane seg vei i rotet eller er det noe helt annet???

 

Venter på tr.... Har hatt den 1 gang.... trodde det var 2 men det gikk over 2 mnd til neste gang, så vet ikke sikkert..... vanskelig dette.

 

2+2=4 (tok litt tid, men husket hva det betydde til slutt da:) Ikke lenge igjen nå svana.

 

Vi har ikke gitt noe annet en pupp og mme så langt.... T er jo i korrigert alder "bare" 3 1/2 mnd enda, så jeg venter litt til.

 

Så flinke alle guttene og jentene er da! Vi har en liten baby som sakte men sikkert blir større og litt mer lik de andre da:) Han vil bare sitte i fanget, hater å ligge på magen, holder fast i alt han kan nå tak i, snakker og ler hysterisk til "morsomme" lyder blandt annet. Men jeg syns han er litt "rar" da: Han sovner aldri ved puppen lenger, han er våken og etter ei stund så vil han sove. Så våkner han og vil ha mat...... Og da er det ikke snakk om å sove etterpå:) Om natta går det fint, han sover godt. Er dette vanlig?

 

Nok et langt innlegg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat på: er det lenge man bruker sånn *festeidørkarmenogungenhengeroghopper* dingsen? Er det noen som har den som ikke skal bruke den om ca 2 mnd??? hihi

 

 

 

 

DET SNØR!!!!!! FyF....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLEMT å kometere mye jeg. Mo: jeg får sende trøst til bake for umulig gubbe jeg he he Mannfolk!!

 

Våronna ja hu går det med traktorenken?

 

1d vi har ikke hatt noe sår stump før denne uken, merkelige greier:) Kan ha en samenheng med at han begynte å tisse gjennom hver natt og har i den forbindelse gått til innkjøp av større bleier

 

er dere klar over at o bruker bleiestørrelse 11 - 18 kg!!

 

Skulle ikke ta hensyn til korrigert alder sa HS men ekke noe å stresse med den maten syns jeg:) du merker når det trengs.

 

Årsaken til såre pupper er jeg skråsikker på at skyldes manglende bruk av ull innlegg. Droppa dem når jeg dro til Spania og resultatet ble sårt

ULL er GULL:)

 

 

Sessa: hvor bor du henna?

Megler hjemme så spennende

Har akkurat snakket med en venninne som skal velge megler og har bud inne på hus

 

Rope på MTG

 

ama har jeg fortalt at i Spania har de en såpe som har det fengende navnet Adritt???

Jeg bare nevner det jeg:)

 

Tiny hva er det som gjør at T er så kul å være sammen med sååå nysgjerrig

 

sessa i gjen : begge navnene til jenta de står på jentenavn listen min:)

 

Jeg har lyst på en baby til! hø........ sa jeg det jeg som har hatt 1 bra natt nå men 2 dårlige før der

Skal ikke mye til å glemme ser jeg........

 

 

 

Min sønn har nok fåt en kjedelig mor han har ingen kule leker - Jeg må skaffe noe nå tror jeg han syns det er så kjedelig å ligge der bare .....

HVA kjøper jeg .mmmm

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er den anonyme?

 

Jeg fikk faktisk med meg tre engangssprøyter + mange medisinglass fra snill barnepleier.

 

Vi har vært på hs! Barn veid! Hvem har ikke tippa? Hvordan gikk mollenatt????? Cat og mtg er vel de som ikke har tippa nå, og cat glemmer oss og mtg er i jorda. Jaja. Kommer med resultat snart, men kan si at jeg ble overraska!

 

E har fått henvisning til øyelege. Har kanskje ikke sagt det, men han skjeler på venstre øye.

 

Ellers alt vel med oss.

 

Skal bytte barn -og foreldrerom snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er spent på den veiinga, ja. Så på bildet at han skjeler, bra det blir tatt tak i med en gang. LH skjelte fælt da han var liten, men det ble borte av seg selv. Han får sikkert pollenallergi i stedet...

 

Har gått tur en time nå, LH sovna etter en halvtime, så han er seig, ja. Ser han er våken igjen allerede, vogna står jo rolig (!!), men siden han ikke sier noe, kan han godt ligge litt lenger.

 

Kult med stor unge, Herk!! Kanskje han har fått fullgjødsel B?

Traktorenka har det ikke så aller verst. A er snart ferdig med å så, tror det går fortere enn han regnet med. Men blir det dårlig vær, blir det litt skjærings da. Får lete fram bursdagen til Haakon da...

 

MTG, vi savner deg!

 

Sessa, når har du bursdag da?

 

Var sikkert mer jeg skulle kommentert også, jaja. Ja, 1D, dritt med den snøen. Kul butikk du jobber i forresten!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja: når jeg var 8 år skulle jeg ha 3....

 

Når jeg var 18 skulle jeg ikke ha noen, men fikk 1.

 

Når jeg var 28 skulle jeg ihvertfall ikke ha fler og fikk 1 til..

 

Nå vet jeg ikke.... 4 eller 5 er vel sånn passelig? Eller skal vi gå for runde tall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, mye har skjedd mens jeg var på barseltreff.

 

Nå skal vi se om jeg klarer få til å kommentere det som er blitt skrevet siden sist.

 

Molle: lurer fortsatt på hvordan natten gikk? Hvorden gikk det med E og ikke minst med deg? Hvordan har mammahjertet ditt det?

 

Herk: skal sende deg pm straks. Leker som er spennende... lykke til. ;)Her er alle lekene vi har hjemme kjedelige, alle leker vi prøver hos andre spennende. Resultat: Når vi er hjemme reiser hun se: litt g i alt hun kommer over. Borte ligger hun stort sett oppi lekekurven. Litt digg og litt kjipt... Vil jo egentlig at hun skal reise seg opp og vise hvor flink hun er når vi er borte. hehe

Gøy med navnene til KL og navnelista di!

 

1D: litt nysgjerrig på hva slags butikk du jobber i... kanskje du kan spandere på meg en pm?

Snø? NÅ? Hva i helsikke!!! Morsomt land vi bor i!!!

 

Kløning under graviditet, hmmm... tror jeg klarte meg ganske bra, men fikk sammenbrudd da jeg oppdaget at de to folie innopakkede potetene jeg hadde kjøpt hadde groer = ingen bakt potet med soppstuing til middag!! KRISE!!!!!

 

2+2=4.... her henger jeg ikke med...

 

Svana: hmm... ble du overrasket av resultatet av tippinga eller over hvem som er nærmest... Lever i håpet om at det er meg!!!!! ;)

 

Hvor mange barn? Hmmm... har ikke behov for en til på rappen (her var det kolikk i tre mnd), men satser på å stoppe etter tre, men tar det over en 9 års periode. Satser på nestemann om tre års tid.

 

Har jeg husket alt nå?

 

Å, jo. Megler mener vi kan få 100 000 - 350 000 over taksten vi fikk i fjor da vi refinnansierte. GØY!!! Spørs om det går vår vei da, men herlig å leve i håpet!

 

Nå får KL grøt av pappa,så er det pysjen og pupp før pappa legger og mamma stikker på posten. Får diverse matprøver fra nestle pga reklamasjon!! JUHU!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simbamamma: glemte å oppgi bursdagen min. (Er litt trist for det er lenge til neste gang.) Har bursdag siste januar og er 80 modell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for pm

 

må fortelle om dere viste det så er legerufeilbare!:

Ringte legekontoret for å purre for gubben, han adde ringt og bedt om å stå på ringelisten til legen. Legen ringte ikke så jeg ringte og snakket med kontordamen.

Hun kunne fortelle meg at legen hadde ringt og lagt igjen beskjed.

Jeg sa at den hadde han ikke fått.

Det måtte jeg skjekke for legen hadde ringt!!!!

 

spurte om de hadde riktig nr og da sa hun hånlig :" det håper jeg da siden det er en lege som har lagt i gjen beskjed!"

 

jeg sier vi har ikke hørt noe og sa at om han har ringt rett ....

Hø han HADDE ringt rett han var var da LEGE og leger ringer IKKE feil

 

så da vet dere det jenter legen gjør ikke feil - det var betryggende

 

Jeg ble så sint at jeg sa GIDDER IKKE DISKUTERE DET MED DEG o g HADET BRA !! og lapå:)

 

Var aldri noen beskjed på Ts svarer i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt lege. Håper ikke det er vest legekontor, for de er jeg veldig fornøyd med. ;)

 

Du har ny pm...

 

Da stikker jeg på posten og henter barnemat.. Pappa legger! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... skal jeg legge ut resultat fra tippetitipp mon tro?

 

Først rydde bort middag. Lasagne-nam.

 

Gutta skal sove for seg selv i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg og klage, ja!

 

Syntes nemlig at det var så harde potet biter i 8 mnd glassene til nestle. Fikk to pakker med grøt, to pakker med fruktmos og 5 middagsglass. Alt med forskjellige smaker. Har gått litt sport i dette med klaging for meg. Har hittills fått:

 

I underkant av 20 1 1/2 litere med cola (etter å ha funnet halvfull flaske med forseglet kork i firepakning)

Tannkrem (pga sølvfarge utenpå tube som smuldret opp og gjorde at vi hadde glitter overalt!!!)

Blenda vaskemidler (etter at en domestos *vaskeoppunderringen* flaske imploderte i badeskapet.)

Og nå nestle.

 

Har klaget til santa maria en gang også, var 12 i stedet for 14 mini tubs i pakken, men da fikk jeg ingen ting! Crap!

 

Så da har jeg innrømmet min lille fetish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaging er kult! En stund siden jeg har gjort det nå, men har fått en del. De siste tingene jeg fikk var

 

- Pakke med potetgullposer fra Maarud etter at jeg klagde på tortillas.

- 200 kr fra Fjordland etter å ha klagd på pasta

- 100 kr gavekort på Rimi etter å ha klagd på grønnsaksblanding

- En eske med masse hermetikk etter å ha klagd på ekkel mais

 

Mat er rydda bort nå.

 

Et spm, svar ønskes.

Min lille E reagerer nok på grøt som er laget på vann. Han får grønnslimete avføring kort tid etter måltiden. Det er nok med noen få skjeier. Det går fint med mme-grøt. Så antar det er fiberinnholdet eller noe.

 

Nå skal det sies at han har stort sett hatt grønn avføring da han ble fullammet også, han er mao. litt sensitiv i magen sin.

 

Har prøvd å vente noen dager med havregrøten, for så å prøve igjen. Fortsatt samme.

 

Skal jeg prøve videre, eller må jeg la være å gi han sånn på en god stund?

 

Ja, jeg vet jeg var på hs i dag *dunk dunk*

 

Og ja, han er glad og fornøyd og legger fint på seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna brukte 1 1/2 time på å sovne! Pappa er en helt som var der hele tiden! Hun gnir seg i øynene og er trøtt når vi legger henne, så jeg tror ikke det er problemet. Vet ikke hva vi skal gjøre med henne. Hun har vært ute i frisk luft i hele dag, så hun burde jo være god og trøtt. Ønsker meg barn som sovner når hun ser puta!!!!

 

Høres absolutt ut som E reagerer på grøten, ja. Jeg tenkte at så lenge Linea ikke har vondt så kan det ikke gjøre (dm i massevis, men jeg ble litt herda som kolikkmamma!). Kanskje han bare må vende seg litt til det? Hvor lenge har du gitt han grøten? Meeeeeen det beste er vel å ta en telefon til hs i morgen og få noe ordentlig svar! Hvis han var sånn når du ammet også kan det jo være mye han reagerer på. Hva med gluten?

 

mmmm... jeg vil også klage til maarud! Vil gjerne ha en kartong med Super chips!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...