Gå til innhold

()()()() Tråden nr 20 ()()()()


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dytter litt jeg, så det skal være enklere for enkelte her inne å se tråden.. hohohoho!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på middag hos svigers, og nå begynner straks maratonamminga.

 

Etter at jeg ga A et romantisk kort i anledning dagen, fikk jeg muntlig gratulasjon og lovnad om at han ikke hadde glemt dagen. Ellers besto "gaven" i et tilbud om freddan, noe jeg verken hadde tid eller lyst til akkurat da. Makan!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sausa her og sausa der - sausa litt jeg også, som fikk det til å se ut som om det var frieri på gang i dalen... :o))

 

Er forlova vi da forresten, men det var liksom ikke noe frieri - bare noe vi fant ut at vi skulle gjøre (eller mormor mente det var det eneste rette når jeg ble gravid, jeje - men vi gjorde da henne lykkelig i alle fall, hehe) ;P

 

Nede i stua sitter C og G med PS, de synger forelska i lærer´n så det jommer i hele huset - ikke spesielt vakkert om sant skal sies, men de er jo søte også da :o)

 

Grattis med å dra seg frem L og til EA med tilbake og rundt i ring :o) A er på krabbern nå, men åler fortsatt litt - spesiet når han skal "forte seg"...

 

Har alle funnet ut av pv´ene sine eller?? (ja bortsett fra Herk da, grunnet det teite postkontoret der på vestkanten...) ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten på 5 måneders kontroll i morgen, så hvis noen vil tippe....??

På 4 mnd. kontrollen var hun 6650 gram og 60 cm.

 

Simbamannen er en dumming!! Hilsen Cat!! *kanklemmeneballenehansidørenogsåjegsådetså*

 

Haha, ser for meg C og G jome nedi stua :))

 

Altså, jeg har en nyyyyyydelig brudekjole hengene her hvis noen er interessert... og mamma kan bake bryllupskake på forespørsel, så det er bare å få ut finger'n her jenter!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har jo pratet mange ganger om dette med innføring av hvor mange måltider, hvor lenge nattemat ol. - kom over dette og tenkte jeg skulle legge det inn her tilfelle noen har lyst å lese :o)

 

Mange lurer på hvor mange måltider med fast føde barnet trenger. Det er veldig individuelt. Hvor ofte barnet trenger mat, ser man egentlig best ved å se på barnet. Er barnet fornøyd og viser fin trivsel, tyder det på at den mengden mat barnet får, er passende.

 

Er barnet derimot misfornøyd, begynner å våkne opp oftere om natten, kan det skyldes at det har behov for et ekstra måltid om dagen. Om barnet legger passende på seg i forhold til alderen ser du når du veier barnet på helsestasjonen. Der kan de sammenligne med hvordan andre barn vokser.

 

I løpet av det andre levehalvåret anbefales det at man gradvis øker til fire måltider med fast føde pr. dag. Hvor raskt man øker opp, er avhengig av barnets behov. Dersom barnet plutselig begynner å våkne opp om natten og vil ha mat, kan det være at det trenger et ekstra måltid om dagen. Begynner man å gi det melk om natten, kan det ødelegge appetitten om dagen.

 

Det er derfor viktig at friske barn ikke får mat om natten. Det er da bedre å tilby frokost tidlig om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver mormora og bader gutta igjen. Godt vi har to sånn at ho har litt å henge fingrene i.

 

Interessant lesing forøvrig Pt. Vi driver og prøver å få nattamminga til livs, er jo bare dårlig vane at de MÅ ha hver tredje time nå. Men en gang om natta er jo greit, synes jeg.

 

De spiser nå grøt som noen helter, nesten alltid 1 psj hver morgen og kveld. Det er tydelig at de hadde behov for mer mat, og jeg mumler litt i skjegget om at jeg kunne ha begynt tidligere i stedet for å drive rovdrift på meg selv ift. nattamming (Nei, Molle, jeg har ikke skjegg på ekte)

 

Bryllup snakket vi om her om dagen. Planen opprinnelig var til neste sommer, men det koster penger!! Om jeg får låne nydelig kjole Cat så hjelper jo det på! Det blir nok i Nord, antar jeg. Aberet er jo at det er litt vanskelig å planlegge når man ikke er der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det seier på Åråsen i dag da!! :o)))

 

Jeg har kjole, sko, slør og tiara, er bare å låne :o))

 

Hvor mye grøt spiser de til hver psj Svana? Jeg lager av en toppet spiseskje og mme, men har grøten egentlig ganske fast. Er den bløt så renner den bare ut igjen, så har begynt å lage den med litt mindre mme og da svelger hun den unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forresten fortalt dere at typen til venninna mi spanderer en uke i juni til Alcudia på meg og henne med de to minste (som forøvrig er like gamle)? Snill han!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en nydelig skreddersydd kjole på lager om noen trenger :) Tiara også om noen skulle trenge det...

Bare å gifte seg det nå vet dere!!!

 

Har vært en tur på åråsen jeg :) Moro med seriestart og seier ble det også gitt!!!

 

Har ikke gjort stort idag, men fått vasket litt gulver og ryddet litt her da..

 

Venter på svar på når dere kan komme jeg!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på at jeg ikke har skrevet noen ting om min påskeferie og heller ikke kommentert/lest noe særlig på det som har vært skrevet på tråden!!

 

Først påskeferie referat: MYE vind- og da meiner jeg MYE!! Sendte en sms til noen av dere der jeg nevnte at vognen letta fra bakken-og det er ikke en overdrivelse-det var så vidt jeg ikke fulgte med! Men jeg er jo ei ekte ålesundsberte og har opplevd 2 orkaner i mitt liv... Det var jo egentlig positivt at sambo også fikk oppleve litt ekte storm. Han kaller jo ett lite vindkast en storm...Men vi hadde det veldig koslig- Leo kosa seg som bare det. Bare hun lagde ett lite misfornøyd knyst så var mormor der og underholdt. Deilig for meg og sambo også. Leo har også fått smaken på grøt-fant en type jeg ikke hadde prøvd: Hippo eple/pære grøt- og den var godkjent. Så nå spiser hun en halv porsjon nesten! Og middagsglassene går ned på høykant:) Søskenbarnet til Leo var også en tur på besøk. Hun er nesten på daton 1 år eldre enn Leo og jeg tror Leo ble passe frustrert over at en sånn liten person sprang rundt og det fikk ikke Leo til!! Så er nok derfor at hun fant ut hvordan å åle seg bortover + hvordan bevege føttene i gåbevegelse:) Var en tur innom Ålesund sentrum å shoppa litt på lørdagen. Etter så mange dager ute på bygda uten dekning så var det greit å se litt sivilasjon igjen!!Turen tilbake til Lillestrøm i går gikk fint-Leo sov nesten heilt til Dombås (det er 3 timer)-måtte etterhvert sette bilstolen i forsetet-ble nok litt kjedelig å bare stirre i stolryggen... Hadde det vært en vanlig dag så ville nok turen ha tatt ca 9 timer, men pga av påsketrafikken så tok den tilslutt nesten 12 timer. Passe sliten når vi kom fram da ja! Men syns å erindre at når jeg dro fra Lillestrøm så var her vår?? For de som vil se bilder fra påskeferien min så er det bare å trykke på det øverste bildet på tråden hjemmesiden. Og så litt kommentering:

 

Mol: Takk for god tur ønskning- ta fly du-hahahaha-morsom du...20 000 tilbake hurra, dustenabo-møkk!!Biler er ikke trendy-så nå er du trendy Mol.Det var nok 4. barnesykdom han hadde..og buss/tog er en finfin ting-tror du har kollektivt skrekk jeg!og ang sms svar tilbake -hadde ikke dekning-visste om en liten forblåst flekk ut på gjordet med dekning-så jeg stod der å sendte smsér til dere:)så fint du har kosa deg på tur-selvom været ikke var heilt det beste. men sigg og øl er bra:) Høres forresten ut som atopisk eksem det han har på leggende da-E altså. Her i gården funker ikke A-kremmen-må ha locobase. Dustemann med dustesvar forresten-PS han i ræva! og dustefullefar!!

Tiny: Takk for god tur. Hvordan gikk det med øya og formen til Tirill-står sikkert svar på tråden...øyebetennelse ja..ikke noe morro.Kjøpte ikke egg til Leo-ho fikk ei mormor med arma åpne i stedet:)bestefaren til leo har også prøvd å lære eo å rekke opp hånda-bare at han sa "jippi" i stedet-det einaste resultatet som kom var at hver gang leo så bestefaren så rakk ho opp hånda:)

Cat: drikking fra kl 14.00? Jeg og vil!!(blir vel å vente til vesla er 14 og forhåpentligvis suns det er flaut å fortsatt ville ha pupp..) Tipper forresten 7460 på vesla di.

Simba: har sett den nye sjokopuddingen-må teste den siden du sier at den er verd å teste!(og takk for at du ikke glemte meg:))kjip den følelesen å våkne på morgenen før ungen er våken!! Men akk så deilig når du skjønner at alt er fryd og gammen:)hihi-trodde det stod "fart of the penguins" hihihihi. Hva er "vårronna" forresten? og temmelig skarven gave av mannen din ja!

Svanine: god tur og velkommen tilbake!

Petro: kjipt med morgenfugl til baby da! Mi si var også morgenfugl-men trengte bare underholde henne til kl 08.00 og da hadde jeg tillatelse til å lempe henne inn på rommet til mormora og mamman kunne legge seg igjen. Det var digg det!Har ikke fått svar ang bhg plass så begynner å tvile.

1D: er du tilbake på jobb igjen? Har du tidskonto du da? Eller delt permisjon? Eller bare litt svart jobbing? Håper dåpen gikk superduper!

Herk: kjipern med PV pakken da! men sikkert digg i spania!

 

Sambo har vært på fotballkamp og Leo er ikke heilt tipp topp. Har våknet noen ganger med tett nese, og når jeg gir pupp så virker det som om hun sliter litt med magen for driver og presser. Hun har også hylt til i søvne. Men er ikke varm. Kanskje hun bare tenker på de 2 gangene hun har dunka hodet i bordet i dag og som har resultert i 2 fine blåkuler?

 

Og tiny-kommer når du sier jeg kan komme...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeisann!

 

Da er påska snart ferdig:)

 

Jeg har fortsatt fullt påskeegg og kjøleskapet fullt med sjokolade fra pv`n min!!! Men har sikkert spist en zillionkalorier!

 

Kan det være elveblæst Mo? Er han veldig tørr og hvordan går det nå? Smør med vitapan:)

 

Flott dåp, travel dag. skriver senere om det.

 

Skal tippe vekt på L, gi meg 10-12 timer du:)

 

*klemmeralleteiteguttersballerhardtmenikkeidørafordekantrengssenere*

 

Jeg og gubben har 6 årsdag nå på fredag. Påsken her i gården også, gubben min glemmer IKKE dagen:)

 

Jeg og vil ha fredan..........men vi manglet regnfrakk i helga, tenk at gubben ikke tenkte på å ta med den da!!

 

Flinke simba som holder tråden støvfri. Har en kompis som bruker denne sjekkelinjen da: Du ser litt støvete ut. Får jeg feie over deg? (lo så jeg grein første gangen jeg hørte den da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fankern, du er jo et anstendig kvinnfolk du også 1D!!

 

Jeg kan ikke treff denne uka i hvertfall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cat: Tipper 7030 g og 63 cm på lille-L.

 

1D: A takker så mye for at du tenkte på at ballene kanskje skal komme til nytte igjen. Gratulerer med vel overstått dåp!

 

Ama: Velkommen hjem! Hehe, våronna er alt det som må gjøres på jordene om våren, f.eks. pløying, steinplukking, harving, såing, gjødsling og sprøyting.

 

Svanine: God tur hjem!

 

Molle: Dårlig med ovejaskels her, ja. Har lagt ut nytt bilde!

 

Pt: Heldig du er da!

 

Har noen snakket med MTG?

 

Alle sammen: Kule ukens bilder! ;-))

 

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp var gøy da, men dji alt tar jo så lang tid og det er alltid en hel masse drama da.................

 

Svigermor har jo ikke vært frisk i mer enn 2 timer siden 4 dag jul......... OG for 1 uke siden fikk hun "rosen" på høyre albue....penicilinen virket jo selvsagt ikke og etter 3 turer på legevakten ble hun lagt inn.......og etter 1 døgn på intr.medisin kom legen med dommen om at hun måtte opereres på fredag, det var ikke noe som kunne vente lenger! Og at hun da ville ha et åpent sår på albuen i 2 dager..... noen som ville føre til at hun på søndag kanskje ikke fikk med seg dåpen.......... Hun var forresten 60 år på tirsdag, noe vi skulle feire litt på lørdag da, men da lå hun alene på sykehuset etter opperasjonen.... Hun hadde bestilt mat til lørdagen, så vi fikk servert deilig koldtbord på kvelden! Hun fikk heldigvis komme hjem kl 9 på søndag morgen, så rakk akkurat bytte til bunad til vi skulle i kirka.

 

Jeg sto fortsatt med hånduk i håret kl 10.30 og pisket krem til ene kaka, uten å ha kledd på meg engang (hadde klær ja, men ikke det jeg skulle ha på) på søndag. Var endel siste detaljer som manglet og når folk ikke klarer tenke sjøl blir det litt travelt! Så håret mitt så helt JÆVLIG ut, men jeg fikk kledd meg og vi kom til kirka før "alle" dukket opp! Gutten sov gjennom dåpen, søster tørka hodet og jeg skifta bleie oppe på galeriet ved orgelet siden våpenhuset var sinnsykt kaldt. Mamma datt jo på vei inn i bilen på vei til svigersene og valgte derfor å bli igjen hos svigersene mens vi var i kirka. Hjalp litt det, hun gjorde et par ting imens da, snille mamman min. Og det var bare en brøkdel av alt som sto på.... men jeg gidder ikke huske mer;)

 

Vi serverte Sodd også Multekrem til dessert, etterpå kaffe og kaker. Vi var 15 med dåpsbarnet og det var 2 oldemødre med! Han fikk flere nyyyydelige gaver, blant annet et håndlaget sølvsmykke av en traktor; hvor du kan se at sjåføren har caps på, den kan stå av seg selv på bordet og hjulene går rundt!!!!! Smykket er 1 cm høyt og 2 cm lagnt ca. Søskenbarnet til B er sølvsmed og mamma`n har gitt LT denne traktoren i gave (enda hun ikke var invitert). Jeg må innrømme at jeg har hatt lyst på det siden jeg så det første gang, men jeg trodde det var noen som hadde bestilt det, og hun lager bare 1 av alt hun gjør..... det har til og med vært i avisa..... Jeg har tatt bilde med mobilen og sender på mms i morra en gang (litt sent på natta nå).

 

Gidder ikke skrive mer, må opp og følge mormor til øyelegen i morra tidlig, så ikke fortell hva L veier før jeg har fått tippa da Cat. Klem alle!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt superstressa, 1D. Takk for mms!

 

LH sov fra 19:40 til 6:00, spiste i 40 min. og sov en time til. Er vel på tide å komme seg ut av pysjen snart....

 

Håper alle får en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urk-god morgen-urk

 

Vesla var tett i nesa i går kveld-litt stress å få til å sove etter hyppige oppvåkninger, men rundt 22.00 sovnet hun godt. Gikk og la meg kl 23.30 og kl 24.30 begynte det: det ringer på døren...orket ikke reagere da jeg visste det var fyren i kjelleren som atter en gang hadde glemt nøkkelen sin og tenkte at han bare kunne ha det så godt. Og det ringer på igjen og igjen og igjen,så begynner telefonen til sambo og ringe samtidig som kjellermannen ruser bilen sin nede på grusen-dama hans fortsetter å ringe på døren. Dette resulterer i at vesla våkner-jeg går ned og åpner opp og lar han få høre det i det vide og det brede. Men vesla er våken,vil ikke sove så tar henne opp i våres seng. Vi har aldri samsovet en heil natt før-bare på morgenen og det var positivt å ha henne ved siden av meg,men negativt at hun driver å snur seg fra side til side-lukter pupp,lukter mamma. Hun våkner annen hver time og 06.30 må vi stå opp-hun er dautrøtt,men nekter å sove lenger. Er oppe en time og da er hun så trøtt at hun gjesper og sutrer samtidig. Går oppi sengen igjen,men nekter å sove. Må tilslutt legge henne i sin egen seng,trekke for gardinene og ta på klorevantene og lukke igjen døra. Hylgrin i 10 min og sovnet. Kl 09.45 våknet hun igjen-hadde sovet i nesten 2 timer!! Så nå er jeg ganske opplagt:)

 

Lurer på om jeg skal ta vårrengjøringen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :)

 

Her har natten vært ganske bra! Sov fra 18.30-8 med noe host på babycallen bare :)

 

Idag skal jeg ut å gå litt for nå skal påskekiloen bort!!! Vaskingen gjorde jeg unna igår så nå har jeg ingen dårlig samvittighet!

 

Forslag til treff: Tirsdag el Torsdag neste uke! Hva passer best??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag kan jeg til uka... :o)

 

A har fått en tann til. Den er oppe, ikke noen av de forrerste men den ved siden av på høyre side - dukker opp på venstre også, så da kommer det til å se ut som om han har mistet fortennene - hihi ;P

 

Han har forresten feber i dag også, så da ryker vel ratt svømminga i morgen igjen. 2 av 4 er jo ikke værst, blæ...

Han har grini fra han sto opp i dag (og det var 0530), blir snart sprø. Han har sovet først 30 min og så 10 min, siden han våknet, er nok tenner som plager - men er det mulig å værra så jæ..... sur da????

Vel, skal han værra sånn så har jeg avtalt med ei venninne at jeg kommer til henne når G kommer hjem i dag - da orker jeg ikke mer for i kveld.

C er jo tålmodig da - hun er hjemme gr planl.dag og i sta sa hun plutselig: "dersom han skal fortsette sånn i dag får han dra til bestemor" - hihi, da var´a lei ;P

 

Så fint dåpen gikk bra 1D (litt sånn i siste liten og hø om pø, blir det alltid her også, hehe)

 

Lille L ja... Hva var det hun veide sist igjen og når var det (dato)?? Så vekta sto lenger opp her, men må jo vite dato også jeg da... Sær!

 

Har du bare påskekilo du a Tiny, her er det påskekiloer...

 

I dag er det bare 3 uker til jeg sitter på jobben (mens G har permisjon, ugg)...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere- Jeg lever. Har hatt påskeferie fra tråden;) Vært så koselig å ha V hjemme hele dagen i maaange dager!

 

Nå skal vi på shopping.

 

Har vært på hs i dag.

Tippe?

 

05.03: 65,5 cm

22.03: 7410g

 

Den som er nermest på vekta får finfin premie i posten:)

 

Skal tippe på "hvemdetnåvar" i kveld.

 

Sjalabais!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...