Gå til innhold

()()()() Tråden nr 20 ()()()()


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

A har 39,6 i feber og er IKKE seg selv for å si det sånn... Bare sovet på magen vår i ettermiddag, og kjempe slapp. Nå har vi lagt han og det er litt sove - snørr og tårer - litt sove - snørr og tårer osv. Ligner ikke han :o(

 

Tiny eller Ama kan en av dere være så snill å si i fra på svømminga at vi ikke kommer i morgen. Selv om han skulle være feberfri i morgen, tror jeg ikke jeg skal dra han med dit.

 

Nå skal jeg til ei venninne. G har forsikret om det er i orden selv om A er urolig, så da stoler jeg på det. Må lade batteriene til sannsynligvis en hektisk natt...

 

Snakkes i morgen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffe, mange syke barn.

 

E sitt utslett har blitt bedre. Smurt med fet krem og akrem. Nå er det som om han hamskifter på leggene. Heldigvis ikke så rød lenger.

 

Møkkadriiit, glemte HS i dag. Litt susete etter ferie og alt. Mor kom i går og skulle dra igjen på kvelden men ble over og da glemte ejg hele greia. Hadde sikkert møttes der vi da mtg? :)

 

Tippe på G og L etterpå. Tar det etter leggetid jeg.

 

Tiny, jeg tror jeg kan begge, men torsdag er kanskje greiere for M bruker bil på tirsdag ettermiddag. Rekker det jo, men da slipper man ha noe stress.

 

Pes kveld. E sov sent og er pottesur. Fant en pose og leke med og da ble det tyst. dm å la barnet leke med en pose kanskje..vel han ble tyst:) (følger med da!)

 

Nei får starte kveld her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra: Forrige veiing var den 6. februar og da veide hun 6650 og var 60 cm lang.

 

Men måtte avlyse HS i dag + at vi skulle vært på jessheim i dag tidlig og signert kontrakten på leiligheten. Mr T har jo tatt seg fri i dag fordi det er vaksine og at begge må signere på leiligheten. Men jeg spiste Bad Chineese i går og våknet kvalm og uggen. Så da bar det rett på doss med diarè og bøtte til å spy i.. jeje.. skikkelig digg!! Så da rakk vi hverken megler eller HS :((

Men ringte begge steder og sa jeg var syk da, så skal til både megler og HS igjen nå til torsdag, så det er bare å fortsette tippingen.

 

Skal sies at etter en runde med spy og et par runder på do, så fikk jeg en time til på øyet og når jeg våknet så var jeg like fin igjen :))

 

Skal tippe på Gab snart, må bare legge en unge først.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper 7770 på G:)

 

Leo har fått tann nr 3-er nok derfor ho var slik ei sutrefrøken i heile går og mye i dag+ tett nese....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper 7715 g og 68 cm på G. Og lar tippinga på lille-L stå som den er.

 

LH sover søtt i senga si. Må innrømme at jeg trives godt med å ha fått kveldene tilbake.... Vi skal på hs på torsdag, veldig forsinket 6 mnd.-kontroll. Kommer tilbake til tipping når det nærmer seg.

 

God bedring til alle som er syke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært flink å gå tur sammen med T og handlet! Gikk på beina til butikken istedenfor å bruke bilen :)

Møtte en gammel klassevenninne av T ved city, med en liten gutt på 2 mnd. Han skulle enda vært i magen han, så liten var han! Var 1200 gram når var født og nå ved 2 mnd 2500 gr.

 

Tipping:

Linea: 6950 og 66 cm

Gabriel:7690 og 67

 

Nå har jeg prøvd meg på noe baking igjen.. hehe.. Har laget sånne digre muffins med fyll! Noen med bringebær fra frysen og noen med sjokkis også noen browniemuffins tilslutt... De med bringebær ble sånn nesten bra, de med sjokkis fløt utover brettet (dumme former), men spiselige fordet.. Brownie muffinsene står enda i ovnen.. mmmmm...

 

Da inviterer jeg til treff på Torsdag 20 april fra kl 11. De som ønsker veibeskrivelse får gi et lite pip. Og kom gjerne med ønsker for lunsjmat og annen "mat" :)

 

God bedring til A! Skal si ifra at dere er syke jeg!

 

Har snakket med dumme dama på kommunen idag ang bhg plass... Vi har da enda ikke fått for de sendte ut for hovedopptaket før påske. Men de har rullerende opptak i hele april, så om man får plass får man brev med en gang. Hun kunne ikke si noe om venteliste for de trakk nemlig hvem som fikk plass... blææææ.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er leggings snart-ja det er tidlig-men fikk jo ikke så mye søvn forrige natta. babysvømming i morgen! Tar med meg sambo så han kan se på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åffer blir han ikke med å bade a?

 

Assa glemt meste oppover jeg nå. Har lest alt dere har sagt så er det sagt:)

 

Glemte å se etter vekt på G og L. Ta det senere.

 

Var da dramatisk hos fruene i dag...

 

Ok spm.

Hvem bruker prevensjon, hvilken type og når starta dere med det, og om ikke så hvorfor ikke?

(klart helt frivillig å svare, men vi vet jo det meste her lell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken har passert midnatt.

Da er jeg den første til å gratulere Gabriel med 1/2 år (selv om det er rundt 3 timer igjen:)

Også er jeg den første til å gratulere Edvin og Adrian med 1/2 år. Selv om det er rundt 5 timer igejn:)

 

For 6 mnd. siden lå jeg å nistirret på mobilen min i påvente av sms fra svanine:) Hun var vel i dusjen rundt disse tider om jeg kke husker feil. Iaf for ikke lenge siden.

 

Tiden flyr!! Seriøst, tenk at det er så lenge siden! Snart er Linea der og, men hun er jo bare pitteliten baby!! Eller kanskje ikke lenger... Det skal sies, om man får fler så kommer ikke permisjonstiden til å bli det samme som denne:) (om vi ikke klarer å samkjøre oss da..hehe)

 

Jeje, tanker i natten.

Natta alle.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nevnte for T at vi alle skulle prøve samtidig sånn at vi får perm sammen neste gang også.. Han ble nesten litt furt fordi han ikke fikk bestemme selv :)

 

Prevansjon ja.... Fant en boks med trionetta etter forrige gang jeg.. Var 5 brett igjen så de begynte jeg på, men vet de er gått ut av produksjon så vetta faen hva jeg gjør når den boksen er tom...

 

Grattis til EA og G med 1/2 års dagen! Tiden flyr!!!!!

 

Babysvømming idag :)

 

Morgen kl 7 her idag og mor bøttetrøtt... Fikk ikke sove før seint og T skulle da seff på jobb 7 så han tøffet i vei på motosykkelen kl 6 (vekkerklokka ringte jo da 5.20)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cat fikk nr. 20 ja. Enda godt det. Ellers kunne det blitt blodig...

 

Og ja susehuer!! Svana er svanine. Stråla er jo solstråla altså sunshine:) Så det var rettet opp fra kalde nord:) Så på msn hennes at XXX har fridd!! Nå står det ikke om hun svarte ja da men...

Hvordan skal tråden få kommet seg helt til nord da svanine? Må jo feire bryllup her nede;)

 

Opp med hånd de som ikke er forlovet engang.. *rekkerhåndiværet*

 

Vi har jo snakka om det da. Mer hvordan og hva vi vil ha i brullupet vårt mer enn om vi skal gifte oss..hehe. Skakke ta det som en selvfølge at jeg svarer ja vett. Nå har han hatt 11 år på seg så dette frieriet bør være sabla bra.

 

Hvilken gave du fikk simba...hadde det enda vært at han skulle vaske ned huset eller noe annet matnøttig. Freddan kan man jo stort sett få når som helst. Ikke så ofte gutta sier nei liksom.

 

Jeg vet hva våronna er:) Og det er et helvete-haha! Starter lamming hos mutter nå. Opptatt i en mnd regner jeg med. Opp hver 3 time på natta og. For noe blæ! I fjor var det en ilten en sauemamman ikke ville ha. Mutter pleiet den og hadde den i seng inne for å holde den varm. Men den døde. Iaf. snøen er borte igjen her. Hos dere Simba?

 

Morran 6.30 her. M sto opp og jeg fikk sove til 8:) E spiste 19.30-1.30-5 Sovna rett etter mat. Kl 1.30 var han SÅ sulten. Spiste og spiste og tømte begge puppa. Er nå bedre ift de siste ukene iaf. Om vi kommer oss ned i 1måltid rundt 2-3 nå

 

Tenkte på det du skrev pt, men får nå se. Skal jeg la han hyle i flere timer da eller? Ta tak i det om et par uker. 1 gang om natten koster meg lite.

 

Svøm i dag:)

 

Jeg trenger linser, pysj, komme meg til fotografen. Blir nok en ls tur torsdag eller fredag. Mulig noen i ls blir tobarnsmor en times tid og?? ;)

 

Je kommer på treff! Je vil ha mat! Je trenger itte no fancy! Kan vi ikke bare ta rundstykker og pålegg a? Da finner alle noe de liker og err raskt og enkelt. Et par juice og noen teposer og det er i boks:) Tråta medbringes på rundgang (synes jeg) Den som holder treff ordner med litt mat og de som kommer tar med kake. Mener å huske noen har skryti på seg noe bra ostekake.... Kan sikkert ta med en kake, kom med ønsker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekkerhåndaiværet*

 

Gratulerer til E&A og G! Tida går jammen fort, ja.

 

Her trodde NOEN at det var morgen kl. 5. Han spiste og spiste, og ville ikke sovne igjen. Lå mellom oss i senga og skravla litt, og spiste litt mer. A sto opp 6:30, da hadde LH nettopp sovnet igjen. Turte ikke røre ham en cm, så jeg lot ham ligge der, og la meg på A sin side. 7:15 var han våken igjen, med bløt pysj som A fiksa før han dro. Jeg tilbød mer pupp, for jeg var helt klart ikke klar til å stå opp. Han spiste litt til og fra, og koste med bamsen. Jeg må ha duppet av, for 8:30 bråvåknet jeg og skjønte ingenting. Men LH hadde i hvert fall sovnet med puppen i munn, og så sov vi søtt til 9:30 begge to. Så vil nå si at han har tatt den første luren sin allerede. Håper det blir en til på blåsborttur senere i dag.

 

A sa jeg måtte si at han ER snill da... I går kveld la han seg 10 min før meg, og da hadde han varmet opp min side av senga. Det er bra mann-poeng her i huset. "Skriv det på tråden da, og få med at jeg lagde både middag og kveldsmat også", sa han.

Snøen er borte her, så nå må det bare tørke opp litt mer. Regner med at det blir steinplukking i helga.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det morgen 0630 (sover nå da), etter å ha vært oppe ved 0430 tiden med bleieskift og vann... A hadde da (0430) 39,3 i feber. Leppene hans var helt skrukkete stakkars og han hylte når jeg kledde av han. Liker ikke det på natten i utgangspunktet, men når du er trøtt, full av feber og en "pung" som ser ut som ei kjøttkake - da er det ekstra ille... Denna pungen hans er ikke pen. Vet ikke hvorfor den er blitt så sår. Er ikke sår ellers, men den er helt knall rød og blank - han hyler når jeg kommer borti, men forsøker å smøre med sink. Noen som har hatt samme og som har tips??

Ellers har han ikke så mye feber nå på morgenen (har ikke målt) og er ganske blid igjen, heldigvis :o)

 

Blir nok ingen ny "tråd" permisjon på denna dama, så i den planleggingen trenger dere ikke inkludere meg ;P

 

Vedr kake - det er når vi ikke er hos Tiny at gjesten har med kake (altså Tiny)... Når vi er hos henne faller jo det bort, hihi :o)

Jeg er altetende så hva vi spiser spiller ingen rolle for meg. Jeg feirer 3 bursdager neste uke (C er 6 år på tirs), så jeg tror det blir nok kakebaking her i huset, men jeg kan komme sterkere tilbake. Dukker uansett opp med mitt blide åsyn, hehe ;D

 

Også var det vekt ja på G og lille L... Må komme tilbake til det i løpet av dagen.

 

Nei, får legge sammen litt tøy (eller en hel bråta faktisk)... Og DET tror jeg er det kjedeligste "husarbeidet" som finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til EA og G ;D

 

Bestilte forresten sydentur til meg og A i går (med venninna mi og ungen). Vi reiser til Alcudia 19 juni i en uke, skal bo her (om noen vil se) Ikke værst - også sponsa tur da (tusen takk til venninna sin sambo), hihi :o)

 

http://www.ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?categoryid=1&regionid=9170&countryid=6372&areaid=9306&resortid=9307&hotelid=51884&itemId=51884&filterOnCategoryId=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pung: Dryss potetmel på. zink på natten. Blås på potetmel så det ikke er for mye, da klumper det seg. La ligge en del uten bleie. Bruk håføner så det er helt tørt (pass på at det ikke blir for varmt) Har su sånn kald-knapp så kan det virke lindrende med litt kaldblåst på pungen:) Ikke såpe e.l. Ikke bruk klut, bare spyl. Ikke tørk, la lufttørke og føn.

Ikke vært blamk pung her, men knallrød da han var så sår. Mest i pompen da men sikkert noe av samme fermgangsmåte vil jeg tro. E hadde også så vondt at han hyla om jeg kom borti.

 

Stienplukk!! Det slår iaf tøybretting en lang gang:) Synes ikke bretting er så ille jeg da. Helt greit. Pleier å legge på stuebordet og glo på tv mens jeg bretter. Går jo raskt da. Hemmeligheten er vel å brette etter hver vask? ;) Det gjør jeg. Elelrs blir jo klærne en eneste stor krøll, og gidder da ikke stryke om jeg slipper ved å brette og kan jo ikke se ut som skrukkulf heller.

 

*klapperApåhodet* Flinke mannen!! Trådpoeng herved fortjent;) Vet du, M har også sagt sånn. "ja det må du si da..at jeg er flink og sånn" og sagt ting som "dere sitter der på denna tråden deres og slenger dritt og hauser hverandre opp om hvor teite vi er" Ja et sted må man jo få det ut... Og altså hadde dem vært helt håpløse og duste så hadde vi da ikke vært sammen med dem, så det er jo klart at de har gode sider og:)

 

Bare en DEL misunnelig på pt!! Så kjempefint ut. Hvorfor har ikke jeg sånne venner?? Hæ?? Ønsker å informere om at dersom noen tråddamer ønsker å invitere CE og meg ttil Syden så stiller vi opp. Dette er seriøst ment! (pliiis)

 

E sovet i 2 timer snart så da er det vel opp. Skulle du gå tur hit i dag mtg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer og 20 min og sover enda...!!

 

Hihi, sankker med mutter. De er hos bror på Flisa nå. Plukker dere stien i dag Simba? hihi. Liten bris ute i dag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg hører er det tilstander rundt deg som tilsier at barnevogner bør bindes med kjetting om de skal stå ute.

 

E har nå sovet i nesten 3 timer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også Syden!!!

 

Takk for gratulasjoner. Er også treig på tipp. Kommer tilbake om litt på det.

 

Jeg bretter heller tøy, enn stein.

 

Gutta sov fra 1930-03 i natt!!!! Virkelig blitt store :-D

Morra halv sju, men jeg fikk sove litt til. Fokusere på det gode.

 

3 timer er lenge Moll. CE har blitt et sovedyr.

 

Cat, hva var det du spurte om ang. grøt? Husker ikke. Får scrolle litt opp etterpå.

 

Den salven som H kjøpte på apo var bra for stump. Vet ikke hvordan den er på pung. Inotyol het den.

 

Kos dere som skal svømme (mongo setning, ja). Har sååå lyst til å dra på babysvømming, men det blir ikke noe. Alle kursene går for seint, og så er jeg bare en person. Føler ikke at jeg kan dra å svømme med to. Buhu.

 

Treff i neste uke? Hvilken dag? Glemsk. Får scrolle på det også da.

 

Jeg har snart bursdag!

 

Vedder på at jeg har de treigeste barn hva rulling angår.

 

Ja, det var snakk om prev. Jeg har sånn kobberspiral, helt greit, kjenner ikke noe til den. Brukte yasmin før, synes egentlig det er ok uten hormoner nå. Men har ikke fått tr, så kan jo være det blir et helvete. Da tar jeg den ut (ja, ikke personlig da).

 

Flere som ikke har fått tr enda forresten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått tr, oh lykke!

 

Skal egentlig ut å trille, men vet ikke om jeg tør. Tenk om vi letter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ingen som holder kurs rett tid altså? Hvor har du sjekket? Og kan vel ta 1 kurs vaffal da, og heller sitte i kø 10 ganger:)

 

Går visst å ta den ut personlig. Jeg gjorde det ikke og vil heller ikke gjøre det om det skulle bli aktuelt.

 

2+2=4 :D (I remember now)

 

Foreslår en bursdagsliste. Husker de fleste men så man ikke glemmer noen.

Min er 050580 (får slenge på årstall og vel)

 

Fikk ikke tr før w var 8 mnd den gang, så kan hende du kan "kose" deg i 2 mnd til:)

 

Gratulerer med "store" barn.

 

Brette stein?

 

Og ikke brette svanine nei..så jeg skrev feil lenger opp..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...