Gå til innhold

()()()() Tråden nr 20 ()()()()


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Legg en stor stein i vogna.

 

Tror jeg hadde holdt meg inne om det hadde vært fare for det.

 

Adrian sover på veranda, men våkna av søppelbil og kostebil. Vugga vogna litt, også sovna han igjen.

 

Edvin ligger på soverommet. Dytta smokk. Han sovna igjen!

 

Store, flinke barn jeg har. Sovet i 1.5 time nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil du være sola mi trallallallalla

 

Sambo sover og vesla sover og på verandaen er det godt og varmt:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så ille vind som jeg trodde, så det gikk bra. Hadde to formål med turen, 1. få LH til å sove og 2. handle bl.a. bleier og middag, ingen av delene gikk helt som planlagt. LH ville ikke sove, og jeg sto plutselig der og hadde handlet for mer enn jeg hadde dekning for på kontoen. Bare litt flaut liksom! Hadde riktignok plukket med mer enn jeg hadde tenkt, dog bare nødvendige saker, om enn ikke nødvendigvis i dag, og måtte begynne å ta varer i retur. Var sikker på det var mer på kontoen, så jeg var totalt uforberedt også vettu.

Faens drittdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med 1/2 års dag i dag!!

 

Ok Svana, så det du sier er at hver tvilling spiser grøt av ca 100 ml mme hver?? Forsto jeg det riktig??

 

Neste torsdag skal jeg jo på barseltreff.

 

*klemmerbaredeneneballatilAidøra*

 

Nei, nå glemte jeg å se på linken til syden, Petra!! Skal inn å sjekke etterpå jeg!!

 

Bruker ikke prevansjon jeg.. Begynte på mini-pille etter 6 ukersen hos legen, men slutta på de for et par uker siden. Blødde jo i tide og utide, så ble jo aldri freddan når jeg ville, så ble enig med gubben om å drite i dem!! Hopper av i svingen og blir jeg på feita, ja da blir jeg tobarnsmor :P

 

Jeje..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cat - ja, sånn omtrent. Men det hender jo at den ene spiser mer enn den andre. Gidder ikke lage i to skåler skjønnerru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erru giddaslaus eller, svana?? Hehe..

Nei, men da har jeg noe å gå utifra. Åssen konsistens liker disse gutta dine på grøten da? Her foretrekker lilleL at den er ganske fast.

Og en ting til, hvor mange grøtmaltider har de om dagen? Vi har bare på kvelden nå. Resten av dagen spiser hun bare mme og kanskje litt banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt lat. De deler vann også, men så snart de blir litt flinkere til å holde skal de få en hver.

 

De delte lenge 165 ml, først nå i det siste at de har blitt storspisere :-D De liker den ganske fast, men ikke tørr. Dvs at den er litt som ... *tenke* rømmegrøt? Vanskelig å forklare. Omtrent som det står på pakken tror jeg, for på maisgrøten står det 16 p og den varer i en drøy uke om de får den 1 gang/dag.

 

De får grøt morgen eller tidlig formiddag + kveld. Så et sted mellom kl 09-12 og 18-19. Ellers bare mm, og kanskje litt frukt i mellom. Pæremos er en høydare, i går delte de en pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sover godt første lur han E, men så er det mye mas resten av dagen. Nå har han sovet 30 min siden 12 + vært på svømming. Kan jo ikke duppe nå, så nå er det liv i stova. Endte med at jeg ble hjemme mens M dro på konferansetime med W. Enkli skulle svigermor passe, men han er jo helt pudding.

 

E er oppe i fulle porsjoner nå. Full porsjon er av ca. 1dl vann/mm/mme. Da han var på L sin alder spiste han som regel ca 60ml. (hmm altså mme av 60ml vann) Vi brukte lang tid på å få igang mat. Dilla og dalla lenge, men han var jo stort sett fornøyd med puppen. Den gang da så spiste han på formiddagen. Også fikk han velling til kvelden. Blir jo som et måltid det og, men ikke like mektig som grøt.

 

7mnd: Grøt el frukt til frokost, grøt til lunch, middag varierer-enten pupp grøt eller glass men liker ikke så godt glass, velling før han legger seg.

Synes det er vanskelig å få til alle disse måltidene jeg. Også da gjerne gi frukt utenom og? Hvordan rekker folk det?

 

E våknet 12. Sov fra 15.45-16.15. Etter nesten timen med legg og hyl. Har nå lagt i litt over timen og hyler enda. Noen som vil ha? baby på tilbud...sukk. Nå er jeg lei ass! Hele kvelden blir så vræka. Man blir jo dausliten av sånn her, *klagesyte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige innlegg brukte jeg vel nesten timen på....

 

Tibudet er trukket tilbake forresten. Baby ikke lenger til salgs. Baby sover. (Etter 1,5 time med virkelig mas og hyl og byss og sliiit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LH spiser foreløpig bare middag og frukt, har ikke kommet opp i en full porsjon ennå. Men det går framover, og det er jo rette veien i hvert fall. Mais- og risgrøt har jeg gitt opp, hjelper ikke å ha i fruktmos heller. Skal høre med hs i morgen om jeg kan begynne med havregrøt, har ikke villet stresse med det, men nå har jo magen fått øvd seg litt så. Liker å spørre hs jeg, for hun virker faktisk vettug, i motsetning til en del andre hs jeg har hørt om her... Også har hun små barn selv, og det er jo en fordel.

 

Jeg skjønner heller ikke hvordan man skal rekke alle måltidene, synes mye av dagen går med til å få LH til å sove. Har klagd på det før, men vi blir så slitne begge to, så jeg måtte gjøre det igjen. Men det kan jo tenkes at han, etterhvert som han spiser mer fast føde, vil sove bedre om dagen også.

 

De er skjønne når de sover, molle! Ja, ellers også, men det kan tære fælt på tålmodigheten innimellom.

 

Og nå er det noe dritt med jobben til A igjen. Kan jo selvfølgelig ikke si noe om det, for det er taushetsbelagt og munnkurv og hele pakka. Men hvordan en bedrift kan overleve med så mye inkompetanse i ledelsen, det er utenfor min fatteevne. Når man jobber på oppdrag fra et offentlig organ, må man jo skjønne at Kardemommeloven ikke er tilstrekkelig som lovverk, og at problemløsing ikke handler om å feie ting så langt under teppet, at det ikke kommer fram igjen, for det gjør det!

Vi trøster oss med at det ikke er A som er problemet, og han har støtte hos kollegene, men det går jo på fagintegriteten løs dette her. En integritet ledelsen ikke ser ut til å ha særlig mye av! Men nå blir det oppvask, og så får vi se hva resultatet blir.

Jeg er stolt av ham jeg!

 

Thank you for listening!

 

Er klart for tipping på LH igjen nå. Han var 8330 g og 67 cm den 26.2, lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vært superflink til å være ute :) Etter svømminga var jeg innom helsestasjonen og spurte om de hadde fått papirene på Tiril, men det hadde de jo ikke... Fikk time til 9 mnd kontroll 25 og beskjed om at de skulle purre på papirene.

Så skulle jeg i banken på strømmen, gikk opp for det var jo så deilig å være ute :) innom gamlejobben (der jeg jobbet for 2 år siden) for de satt ute. Skravlet litt og gikk videre. Inn i banken og hjemat igjen. Fin tur, men sliten når jeg kom hjem da ja :)

Når vi kom hjem satt vi ute i hagen og kosa oss til T kom hjem fra jobb.

 

Her etes det hele døgnet om det kan fåes lov til det, men slik er liksom måltidene her da: frokost 220 ml mme og en time etterpå 1 skive eller en bolle grøt, lunsj: 1 skive og frukt/fruktmos, middag: 1/2 middagsglass og gjerne en smak av min middag, kvelds: grøt (men som oftest er hun mett etter 2 middager) og 220 ml mme før seng. Hun er ikke så glad i grøt så det gåt mye i brød og frukt til måltidene.

Og har akkurat begynt med å la henne spise nesten det samme som vi spiser eller hun får smake på det vi har til middag.

 

Kommer tilbake på tippinga på LH. Dumme arbeidsplassen til A, er sikker på at Cat kan klemme flere baller i den døra :) hehe..

 

Og man lurer på hvorfor man får flere barn etter å ha gått gjennom dette :) søte små troll som hersker over hele familien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte små krapyl....

 

Vi er stolte av deg alle sammen A!! Slå dem ned i støvla! Stå på ditt! Ikke la dem utnytte deg eller gjøre deg til syndebukk! (var igjennom legnede oppvask i høst med M og for min egen del for 2-3 år siden. Helt utrolig at mange bedrifter faktisk overlever spør du meg. Det er jaggu mer flaks enn pga. kompetent ledelse)

 

LH: Ser han har hatt nesten helt lik vektøkning som E (bortsett fra det gigahoppet opp til 7 kg da) så tipper utfra E jeg:)

8740g og 69cm

 

Det var jaggu rask tipping til å være meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper 8820 gram på LH :))

 

Natta, er stup trøtt!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har sagt det i dag...

Dagens fremskritt:

Kommet ordentlig opp i krabbe. Sklir bare bakover og bakparten sklir ut, men tror han krabber snart. Er overalt på gulvet nå.

Begynte i dag med bappbappbapp. Tror han sier pappa før mamma:( Sagt masse mammammamma til ham i dag så får se om det gir resultater. Han har bable sånn nesten konstant i hele dag.

Begynte å prate med meg. Har jo kommunisert før, men ikke slik. Var mer en samtale og han ventet på svar og gjorde/snakket for å oppnå onsket adferd hos meg. Var plutselig på en helt annen måte enn før. Synes han ble ganske stor over natten jeg. Håper han blir stor på natten og snart.

 

Ellers drar vi oss også opp i senga. og blir stående på kne. Går ganske fort når jeg holder i henda nå. Akkurat det begynte han med tildlig. (noe må jo han få på tidliglista si og)

 

Når klappet Tiril og Aleks? E klapper ikke selv, men digger å klappe med å holde fast i henda mine mens jeg klapper.

 

Når fikk A brødskive? Mata dere små biter til dem, eller fikk de pelle selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke,flinke E!! Men du må nok se deg slått i støvla Mol når det gjelder det å bli først til å stå å tisse;) Det var en viss Tirill som sto og tisset i lekegrinda på babysvømminga i dag......

 

Har jeg nevnt at Leo har fått sin 3.tann? Ja-det har jeg ja...

 

Oo-har glemt å sende pent,brukt presang til Cat-skal huske i morgen. Skal til oslo tenkte jeg på fredag-noen som vil være med på litt shopping? Må finne en kjole-skal i bryllup på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere skriver!!!!! (enda dere har vært på svøm i dag og...)

 

GRATULERER MED 1/2 Dagen da gutter!

 

Jeg og skal til alcudia i juni...... reiser 23 vi da.... trådtreff på Mallorca, hihi! :) Her er hotellinken vår http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Spania/Mallorca/Alcudia/Apartments/Viva+Alcudia+Sun+Village.htm#.#

Må betale selv vi altså:( (men gubben betalte med penger for all overtia han har lagt i jobb den siste mnd + noen hemmelige kroner han hadde gjemt unna, sånn at han kan bruke feriepengene sine på å sette i stand 2seter`n til sommeren)

 

Jeg har enda ikke tippet vekt greier, tror ikke jeg rekker det denne gangen heller........ blhæ, blir jo hengende sånn etter når man har besøk og må i møter hver kveld og skal jobbe fremover.... ikke såååå gøy, men jeg trenger jobben da.

 

Vi bruker kondomer.......... har vel hatt freddan 4 ganger siden fødselen.....eller var det 5??? får sjekke hvor mange som er igjen i pakka.....hihi, brukte ha fredan så mange ganger i uka før vøtt.......jeje Har INGEN planer om å forøke søskenflokken med flere rakkere her i gården, men jeg har spist mine ord før jeg, så noen bastante utsagn kommer ikke fra meg. Cat: dere er tøffe altså! (vær tøff å slenpå *1 pp på nicket ditt nå da!)

 

Skynte meg poste så jeg rekker å gratulerer på selve 1/2 dagen, skrive mer etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rakk du på minuttet 1D;)

 

G er ikke avslørt (jo for meg da, men jeg sier ittno) L er ikke veid og ikke LH heller. Så detta rekker du:) Trenger jo ikke spole på tråden kanjo bare sjekke på vekst på traaden:) Får ikke opp dato der men får sånn ca.

 

msnheadinga di er notert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lekegrind dere a...synes jeg virkelig disse våre kunne koste på seg og. Koster det samme emn er bare så sinnsykt mye bedree på Haukåsen! Skulle fått avslag pag. garderobe, dusj, oppbevaringavbaby muligheter og fulle kurs. Ikke så trangt i vannet men ganske så trangt før og etter. + at nå renner det så mye vann overalt at det er nesten håpløst å få lagt ned barn:(

 

Vel min skal stå å tisse ved do da...

 

E måtte bare ha mat kl 24. Ga etter. Er så sår på ene puppen:( Husker jeg lå i natt og bare håpa at nå..nå må han da være ferdig. Var sykt stikkende vondt ass. I stad kom aldri ordentlig utdrinving. Bytta pupp og han fikk da spist seg fornøyd. Men selv om det noen ganger kan ta litt tid så kommer det da alltid en bølge. Mister man melka tro? Har blitt mindre etter så mye mat på dag da. Håper jeg beholder litt i et par mnd til.

 

Skulle ha lagt seg men her sitter man...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk det faan meg akkurat jeg da:) Legger ut min bursdag på msn jeg:)

Lagt tilbake varer på butikken jeg også, ikke i dag men for ikke såååå legne siden lissom. Er ALDRI gøy! (var greit når jeg bodde på liten plass og kjente sjefen på Rimi = betale når jeg fikk lønn!)

 

Skal jeg prøve tippe vekt da????

 

Linea: 6980 g (egentlig tror jeg hun har bikket 7 kilo, men tør ikke skrive det) og 63 cm

LH: 8835 g og 69 cm

Gabriel: 7770 g og 67 cm:)

 

Jeg har begynt å jobbe igjen ja. Men de 2 første dagene hadde jeg med meg gutten, neste uke kommer jeg ikke til å ta han med meg..... Spent nå, for jeg skal ha MINST 3 vanlige vakter neste uke. Fra 3 til 9 på kvelden....... Er litt skummelt syns jeg da. Er lenge å være borte fra ungen sin, men er første uka butikken er åpen og det blir lenge til neste gang jeg jobber så mange vakter på ei uke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ama tippa og 7770 på gabi:) (tror jeg det var)

 

Ta de vaktene du kan få. B er like god forelder som deg:) (eller..ja..hehe) Kos for pappa å få såpass lang alenetid med gutten og sikkert godt for mor å komme seg litt ut uten babypåslep også. Slapp av og nyt (kan man nyte å jobbe der?) men ha mobilen i lomma;) Be far sende minst en mms i løpet av dagen med lillingen på:)

 

Dekker de fleste prevensjoner da...pt, du hadde hormonspiral? Ingen som har sånn pinne i armen a? Får vel svare jeg og. Kjører en blandings av cat og 1D sin metode. 0 prev og "mandag hele året.." hehe. Neida, ikke så ille:) Har brukt noe kondom. Har egentlig ikke klart å bestemme meg enda bare. Liten lyst til å tilføre kroppen noe også. Får se. Vi får nå først avgjøre om vi skal ha fler eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...