mrogvs Skrevet 20. oktober 2007 #151 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er 21år (fyller 22år før termin).. og samboeren min fylte nettopp 30år.. Vi har ønsket oss barn lenge!! Men jeg ville ha en plass og bo å fast inntekt Vi kjøpte oss leilighet i september 2005.. Og jeg fikk fast jobb i august 2006.. Så for oss så passet det perfekt nå Er 6 uker på vei nå (",) Passende alder..? hmmm... Når man selv føler seg klar for å få barn!! både fysisk og psykisk, altså ikke 13åringer... eller 50åringer..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #152 Skrevet 20. oktober 2007 Skummelt å planlegge for mye også! Jeg (29)og typen (30) har vært sammen i 15 år..., er nå gift, begge har høyere utdanning, fast jobb, nytt hus og nå er vi gravide!! MEN jeg skal si jeg har tenkt tanken mange ganger at når det først passer for oss så får vi det vel ikke til.. (Fikk temmelig hetta da vi i tilegg mistet første i uke 12.)
Clemencia Skrevet 21. oktober 2007 #153 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg er 19, og prøver. Passende alder er vanskelig å sette. Over 18 og under 40.
Clemencia Skrevet 21. oktober 2007 #154 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg synes ikke d er for tidlig i d hele tatt, dere har jo vært sammen i 4 år =) Men nå er jeg bare 19 selv, så vet ikke hva de som er eldre synes. Jeg føler meg isåfall klar!
OhMyGod!!! Skrevet 21. oktober 2007 #155 Skrevet 21. oktober 2007 heisann, jeg er 25 og han er 27, kanskje rekker han å bli 28 før junior kommer og, da terminen er to dager før bursdagen hans, hehehe passer fint med fast jobb og eier egen bopel, men vi skal flytte tenkte vi fra stavanger og opp til trondheim igjen(kommer derfra) i februar/mars, og det blir spennende siden det bare er noen få mnd til babyen kommer da
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #156 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg er 19, samboeren min er 21, og jeg er 5uker på vei ))
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #157 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg er 24, sambo er 22. Bittefjes var ikke invitert, men veldig velkommen likevel. Vi hadde begge lyst på barn, om ikke så alt for lenge, men så nok helst for oss at vi var ferdig med utdannelsen først. Men nå som den faktisk er på vei, begynner vi jo å se det positive i at vi som studenter har mye tid, selv om vi ikke akkurat vasser i penger. Vi har egen andelsleilighet og mangler jo ikke noe, selv om det er temmelig tomt i havreposen noen ganger. Tror ikke det finnes noen bestemt alder som er bedre enn andre til å få barn. Rent biologisk er det rundt 25, men når man får barn er det jo en del ting man må velge bort, og man er ikke klar til å stifte familie hvis man føler det blir et savn.
Pinguspire Skrevet 29. oktober 2007 #158 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg er 19 (20 til sommer), og samboer 22. Venter vårt første barn i mars, ikkje planlagt, men 100% velkommen!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #159 Skrevet 5. november 2007 Jeg er 31 år, og det er passende for meg, selv om jeg tydeligvis er i mindretall med å ikke ha vært klar for familieforøkelse i begynnelsen av 20-åra. Planlegger å begynne og prøve å bli gravid på nyåret (2008).
augustbaby! Skrevet 2. desember 2007 #160 Skrevet 2. desember 2007 Tja, vet nå ikke det. Snittet i Oslo ligger på over 30 år for førstegangsfødende. Så tror heller de fleste som er med på denne tråden er unge i forhold til snittet. Jeg er selv 26 år og venter min første til sommeren.
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #161 Skrevet 9. desember 2007 27, rekker nok akkurat å bli 28 før det blir fler av oss. Pappaen er like "gammel" Planlagt og trivelig, dette her!
Jannamor Skrevet 9. desember 2007 #162 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er 22 blir 23 i Januar. Termin i August. Pappaen er 25 blir 26 i mars. så vi er 23 og 26 når nusket kommer. Jeg synes ikke man skal være for gammel, heller ikke for ung. Når man er 30 er det virkelig på tide å få ut fingern!! hihi mamma og pappa fikk meg når de var 40 og har lovet meg selv dyrt og hellig, at ingen barn fortjener å ha så gamle og lite ressurssterke foreldre. Det gjør jo at hele nettverket blir eldre, og besteforeldre, er tilsvarende gamle, mine besteforeldre er på 90 tallet eller døde.Dvs 70 når jeg ble født. Ikke bra. (drar ikke alle over en kam, men bra å ikke være for gammel) Liker heller ikke den teorien, MITT liv skal være riktig først. utdanning, jobb, karriere, klatre, så barm fordi det er riktig, eller krevet av samfunnet. Kanskje det er mer riktig å ikke få barn? Man må tenke på barnets beste. Ikke at det er bra å være for ung heller, absolutt ikke. For å få barn trenger man; Et godt å stabilt forhold og liv, med stabil økonomi, like prinsipper og etiske retningslinjer, og et liv som er over den verste fest, fyll å pule tiden. Det er viktig for oss i hvertfall. Når det er, er individuellt. men er mot å få barn for sin egen skyld. Av ren egoisme altså.
Mammaen til Jesper Skrevet 26. desember 2007 #163 Skrevet 26. desember 2007 Hei! Jeg er 20, mens samboeren min er 24. Venter én liten en i august 08
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #164 Skrevet 26. desember 2007 Hei!! Jeg er 24,blir 25 på nyåret,mens sambo er 26 og blir 27 i august!!Venter første mann i juni=)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #165 Skrevet 27. desember 2007 Jeg er 26 og mannen min er 27, venter vår første i august som er både planlagt og ventet på. Vi har vært gift i snart et år og vært sammen i nesten ni. Jeg tror vi er veldig ulike i forhold til når man blir klare for barn, for noen er det når de er 21 og for andre er det når de er 39, for meg har det i allefall vært viktig å vente til jeg ble helt klar. Å kunne juble med hvert fiber i kroppen over svaret på graviditetstesten. Mitt største issue: Er han den rette? (Kan du garantere meg det, kjære?) Jeg har skilte foreldre og dette har preget meg dypere og mer ekstremt enn jeg trodde var mulig. Det er min største frykt, å påføre mine barn noe lignende. Det er en av grunnene til at vi har brukt laaang tid på å bli kjent med hverandre, reist jorden rundt sammen, bodd sammen, ledd sammen, sørget sammen.... Jeg måtte vite at jeg kunne leve et liv sammen med dette mennesket før vi fikk barn sammen. Og det tok meg faktisk åtte år. Hehe og uansett hvor sikker jeg føler meg eller hvor syretestet han er blitt, så finnes det jo faktisk ingen garantier....
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #166 Skrevet 29. desember 2007 er 18, 19 når babyen kommer=) bra å være ung å sprek når man skal løpe etter en unge=) hehe..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #167 Skrevet 30. desember 2007 vi er 19 begge to og venter vår første til sommeren.. hva som er tidlig og sent har nok alle tanker om tror jeg, men det viktigste er jo uansett at man føler seg klar for det.. noen vil "leve" masse først, andre vil få barn tidlig.. det er jo vi som tar valget som skal leve med det, så da spiller det liten rolle hva andre tenker synes jeg synes verken man er egoistisk om man får tidlig eller sent jeg.. man skal leve livet sitt som man vil!
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 3. januar 2008 #168 Skrevet 3. januar 2008 jeg blir 28 når den lille kommer og terminen er på 30års dagen til sambo:)
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 3. januar 2008 #169 Skrevet 3. januar 2008 er 21 nå, men blir 22 i februar. Venter førstemann i august=)
mamman t o.a Skrevet 3. januar 2008 #170 Skrevet 3. januar 2008 blir 20 etter at gullet mitt har kommet... pappaen blir 23 om en uke.... passer oss perfekt å få en liten nå... kommer ikke til og hindre oss uansett.... er ferdig med utdanning til sommeren og han har fast jobb og veldig go økonomi:) bil og alt er greit også
tesemor Skrevet 3. januar 2008 #171 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er 26 år og samboeren min fyller 30 noen uker før termin! Vi føler oss veldig klare for dette til tross for at jeg er student fremdeles og vi ikke har kjøpt oss bolig eller bil.
ma-85 Skrevet 5. januar 2008 #172 Skrevet 5. januar 2008 Jeg er 22, mannen min er 32. Jeg synes det er helt passe i alle fall Sånn rent boilogisk sett er vi kvinner på vårt beste når vi er 20-25 i alle fall. Så rent personlig synes jeg det er den beste alderen å få sitt første barn i. Men så er det jo det at man må finne noen man vil ha barn med, da. Og den personen er jo ikke garantert å dukke opp akkurat da
Katharina88*Angelica08 Skrevet 9. januar 2008 #173 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er 19 og samboeren er 22
i_mska Skrevet 13. januar 2008 #174 Skrevet 13. januar 2008 jeg er 22 og venter tvillinger og det kunne ikke vært bedre for meg tror det er helt individuellt hva som er "best" alder... passer det med livssituasjonen og er det et sterkt ønske? alle er forskjellig så tro på når du selv føler tiden er inne:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #175 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er ikke gravid enda,men planlegger det..er 20 år,samboeren min 22...har 8 år med utdanning foran meg...ikke lurt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå