Gå til innhold

Hvor gamle er dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hva synes dere er passende alder for å bli gravid for første gang?

 

Selv er jeg 27 (fyller 28 i november) og har planer om å begynne å prøve å bli gravid i sommer/ høst.

 

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

23, 24 i sommer, og venter nr. 1

Hva som er passende alder for å få barn er vel opp til hver enkelt å bedømme? Føler man seg klar for ansvaret er det vel bare å hive seg rundt :)

Lenke til kommentar

Annonse

jeg er 18 og samboeren min er 21:)

 

og vi får et mininurk nå iløpet av februar.

ikke planlagt, men fryktelig ønsket!!!:)

Lenke til kommentar

Jeg er 25 (26 i juli) og mannen min er snart 28, så passer bra med en liten bebi nå. (termin 2.sep) Han har mast i mange år nå, men det var først i fjor jeg følte at jeg var klar for den omleggingen av livet mitt. :)

Lenke til kommentar

jeg er 22 år. hadde ikke planlagt og bli gravid, men er veldig glad jeg ble det nå. har lyst på to barn som ikke har mer enn 4 til 5 år mellom rom og er glad jeg begynte nå, for da er jeg fortsatt ung når de blir tenåringer, så jeg orker holde tritt med de. perfekt alder for og bli mamma er skummelt og sette, for folk føler at man er klar på forskjellige aldersrupper. eneste jeg kanskje syns er for sent er vel etter fylt 45.

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg er 21 og gravid med førstemann. Ikke planlagt men kjempe glad likevel. Vanskelig å si når rett alder er, men for meg er det riktig når en er i et stabilt forhold og har noenlunde stabil økonomi. Det er jo også en fordel om kroppen er klar for det.

Lenke til kommentar

Jeg er 23, blir 24 i høst. Og samboer'n er 25. Vi er ikke gravide ennå, men jeg har vært klar i flere år nå. Har bare ventet på ham!=)

Lenke til kommentar

Jeg er 26 og bare noen få uker på vei:) Fikk vite det i dag så jeg er veldig glad:) Kjæresten er 38, så for hans del var det jammen på tide!

Vi har vært sammen i over 5 år, men prioritert utdannelse og fast inntekt før barn.

Jeg synes hver enkelt må bestemme når det passer å få barn. Folk er forskjellige, og det er fint:)

Lenke til kommentar

Det er jo veldig individuelt når det er passende å bli gravid for første gang. Men jeg tror aldri man blir 100% "klar" uansett! Jeg er 24 år og samboer er 32. Jeg syntes det var på tide å få barn nå, og jeg har alltid ønsket å bli mamma før jeg fyller 25!! :) Håper alt går etter planen!!

Lenke til kommentar

Æ e 29-å inne i mitt 30 år!!

Trur at hver ænkel må kjenn på katti det passe for dæm å få barn.

Det fins jo ingen fasit svar på nåkka.

Skjøll har æ vært klar i mange år,-men det va nu det skjedde-å vi har 6 uker igjænn!!

Lenke til kommentar

Hei.

Nå følte jeg meg veldig gammel. Jeg er 35 og alle på siden her var jo veldig unge. Jeg har alltid sagt at mellom 28 og 32 er bra alder for den første, (selv om jeg ikke rakk det selv da). da har man tatt utdannelse/ fått jobb og har opplevd litt og er mer klar for å slå seg til ro. Provoserer sikkert noen yngre medsøstre nå... men jeg er veldig glad jeg ikke har en 10 åring nå, for tiden etter utdannelse til nå har vært fabtastisk med mye reise og god økonmi.. Er jeg egoistisk som har ventet så lenge?

 

Lenke til kommentar

 

22=) føler jeg er i passe alder=) ikke for gammel ikke for ung. har hus,bil, kæll og jobb=)

 

alder for passende gravid....hummmms.....vet ikke kommer ann på hvor oppegående jenta er. men ikke eldre enn 40 syns jeg da....

 

unnskyld viss jeg traff noen der...men det kommer jo ann på for ungt sinn man har=)

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er alderen som er det viktigste for når en skal bli gravid, men heller hvordan livssituasjonen din er. Det er heller viktig å tenke på at du har et trygt og stabilt forhold med barnefaren og at økonomien og livssituasjonen deres er i orden før det planlegges å bli gravid.

 

Selv er jeg er 29 år når førstemann kommer til verden og synes at dette er en perfekt alder for meg. Er ferdig med utdanning, har jobbet i 3 år, vært sammen med barnefaren i 3 år og vi har rukket å gifte oss og starte bo.

 

Dersom jeg allerede hadde jobbet i 8 år og truffet barnefaren for 8 år siden, ville nok den perfekte alderen for meg vært en helt annen :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...