Gå til innhold

Hvor gamle er dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 31 og mannen min 39. Vi har vært sammen i mange år og hadde tenkt å få barn før men det har ikke lykkes før. Tenkte i alle fall å få den første i god tid før jeg ble 30, det er vel mer ideelt slik biologisk sett å være litt ung. Fordelen nå er at vi er godt etablerte og har god økonomi. Vi er veldig klare for å få barn! Det passer når man ønsker det, eller når det endelig skjer. Ofte passer det selv om det kommer uventet også. Viktigste er vel at man tar utfordringen og helst har en flink barnefar å dele ansvaret med.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Nei slettes ikke, 35 er en flott alder det også. Jeg er selv 33 og er kjempeglad for at jeg ventet. Jeg ønsket også utdanne meg ferdig å oppnå en karriære før jeg be gravid, og nå er jeg økonomisk trygg og i et stabilt, voksent forhold, noe som også er viktig når man får barn. Jeg tror at alle som gleder seg til å få barn er i rett alder, uansett om man er 18 eller 40:-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er 22 og samboeren min er 31:) Hvilken alder er passe? Når man vil tenker jeg:) Noen ønsker å vente, noen ønsker barn tidlig... spiller ingen rolle, barnet får det nok like bra uansett!:) Lykke til alle sammen! Vi gleder oss masse!

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg er 19 år, rekker nok å bli 20 på denne første fødte :D Kommer ann på hvordan man ser det selv, ikke hva andre tror, glad jeg ventet til nå jeg da, selvom jeg ikke har pappaen her, og venter januar 2009 :D

Lenke til kommentar

Er 20.. blir 21 i mai 09. Får nr 1 i februar 09. Gleder meg, selv om det er litt skummelt. Men kunne ikke vært mer klar. Samboeren min er 26 og har en fra før (da var han 21) Han var ikke helt med i førsten men nå er han kjempe glad. Passer godt på oss;)

Kommer nok helt ann på personen selv. Man vet selv når man er klar.. er bare den følelsen man får. Selv om jeg fikk mye pes fra de som var eldre enn meg.. og yngre. Men ga blaffen.. jeg følte meg klar og likte ikke tanken på abort.

Lenke til kommentar

Jeg blir 20 og forloveden blir 28 straks:) Vi har nettopp blitt prøvere, så sitter her og både gleder og gruer meg litt. Utdannelse har jeg ikke, kun studiekompetanse, og jeg har ikke noen spesiell planer om å ta noe mer skole. Da blir det iallefall noen nettstudier:) Han og jeg har fantastiske jobber til tross for manglende utdannelser. Vi klarer oss kjempe fint. Og jeg har nettopp fått ny jobb. Leder i en butikk:)

Lenke til kommentar

Jeg er 23 år , min sambo er 28 år. hadde vel tenkt til å vente litt til men ikke alt går som planlagt, har termin om 4 uker ;) er vel ingen ideal alder for når man burde få barn., noen sier at det er greit å få det tidlig.at man har mer overskudd, mange ,mener man burde vente til man er over 30 ,ferdig utdannet, hus og stasjonsvogn etc, er så forskjellig, beste er vel å gjøre det man føler på selv!

Lenke til kommentar

Jeg er 22 og samboeren 23 og venter i februar 2009. synes detta er en bra alder da jeg akkurat har tatt fagbrevet og har utdannelse osv :-)

Lenke til kommentar

Annonse

jeg er 20, sambo blir 24 like etter at babyen har kommet.

var ikke planlagt, men veldig velkommet, og det passer like bra å få barn nå som senere :)

Lenke til kommentar

hei:) er 17 blir 18 i sept, samboeren er 19.. har termin 28 okt.:) var ikke helt planlagt, men han her velkommen å vi gleder oss veldig til å få lille prinsen vår:)

Lenke til kommentar

Vi er begge 20 men rekker å bli 21 før nurket kommer:)

Kom litt uventet og brått. Men nå håper vi bare på at alt går bra:) Ønsker oss denne gaven:)

Lenke til kommentar

Jeg er 25. Og det passer ikke i det hele tatt. Vi er på flyttefot, ingen av oss har sikkert fast jobb på det nye stedet, Vi har bare vært sammen i 1 år og pappan har ikke permanent oppholdstilatelse. (jøss, har aldri tenkt over hvor håpløst dette ser ut svart på hvitt:)

Men alt ordner seg for snille folk. Har aldri vært i tvil om å beholde barnet. Vi har grei økonomi, og nesten sikker på å få jobb, har gode referanser og er ikke kresen, har leilighet og kjærlighet nok i massevis til en til. Gleder oss stort til å bli foreldre i mars!!

Lenke til kommentar

Når man er i 20 åra er da mange sier at man burde få barn pga. hvordan kroppen reagere osv.. Men selvfølgelig er det opp til hver og en når man føler seg klar for å få barn!;) Så lenge man vet at man klarer å ta vare på den lille så er det vel greit..Synes jeg i alle fall:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...