Gå til innhold

Hvor gamle er dere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 19 og samboer er 20 og vi har vært sammen i snart 3 år. Å bli gravid var absolutt ikke noe jeg hadde planlagt, men nå ble det da slik, og vi gleder oss kjempemasse.Vi er begge studenter og kommer ikke til å vasse i penger i tiden fremover, but where there's a will there's a way;)

Selv mener jeg at jeg har det som skal til for å bli en fantastisk mamma, og at dette ikke har noen sammenheng med alder (til enn viss grad da) Det finnes ikke noe som er mer sårende enn personer som mener det finnes en slik gyllen alder for det å bli mamma, og at alle som ligger over eller under denne alderen ikke er like skikket.

Stor klem fra fremtidig supermamma:)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

jeg er 22, 23 i mars. skal ha vår første i februar. sitter å prøver å slå ihjel litt tid før ul nr 2 om en halvtime. gleder meg til å se nurket igjen. er vanskelig å si passende alder for å være klar for å bli mamma. når man føler man er klar selv da er det på tide å snakke med den andre delen. men når man nærmer seg 40 burde man begynne å tenke på det værtfall.

Jeg er 19 (20 des) og samboeren min er 23. Venter vår første i april. Vi har ikke vært sammen mer enn et halvt år. Han har en god inntekt, mens jeg stakkar (hehe) er student. Det var overhodet ikke planlagt, å tankene rundt abort hang over meg til det var for sent. Men nå gleder jeg meg bare. Alt er ikke i boks, ting kunne vært så mye bedre, men det kommer seg, vi fikser det, og vi gleder oss.

Annonse

Jeg rekker å bli 30 før termin om 6 mnd og min mann rekker å bli 42 :-)

Min første og hans tredje, men det er mange år siden han var småbarnsfar ;-) De er 17 og 19 for øyeblikket

Trygt å vite at han har vært med på dette før, da svangerskapet ikke var planlagt - men klarte ikke annet enn å velge å fullføre det :-)

Han blir en fantastisk far - og jeg håper jeg klarer meg bra som mor ;-)

Blir 22 innen barnet kommer, har termin i juni.Passer perfekt for meg å få barn nå, har ønsket det intenst i to-tre år. Endelig var mannen klar;) Han er 22. Det må være opp til hver og en når det passer å få barn, men personlig ville jeg helst ikke være noe særlig eldre enn nå når jeg får min første. Takk Gud for at drømmen min endelig gikk i oppfyllelse og jeg ble gravid!!

Annonse

Hei Kine71 :) Jeg synes du har et veldig godt poeng! Det er fint (hvis en har muligheter for å planlegge da...) å vente til det meste ligger til rette for at det skal bli trygt og sikkert å få barn, både økonomisk og sosialt. Det er viktig, synes jeg, at en har fått oppleve litt før en setter barn til verden. Ikke bare for å kunne dra frem feriealbum for å "skryte"- men fordi en har litt mer livserfaring i bagasjen, har trygge arbeidsforhold og en stabil økonomi. Jeg selv er ikke så "gammel"- jeg er øyestraks 27 og har vært gift i halvannet år med min kjære som er to år eldre enn meg. Vi har begge reist og opplevd en hel del, har trygge og stabile jobber, boforhold under kontroll og er ubeskrivelig lykkelige over at vi nå venter ei lita jente.

Jeg synes ikke du har vært egoistisk på noen måte, da dette blir "riktig" for oss alle på forskjellige tidspunkt i livet.

Ha en fin dag:)

Jeg har akkurat fylt 19, og kjæresten min er 20.

Den rette alderen varierer veldig, men de aller fleste blir modne når et barn kommer til verden. Synes ikke alt trenger å være perfekt for at en unge skal komme til verden, men mener at man bør være klar over hva man faktisk setter til verden og hvilket ansvar du har, når du bestemmer deg for å få barn.

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...