Gå til innhold

Vestfold kaller


tonemelone

Anbefalte innlegg

Så flott! Man trenger litt kjærstetid innimellom:))Spennende med Paris, har ikke vært der på mange år. Får ta det igjen senere. København er også en nydelig by, jeg liker meg veldig godt der. Jeg ønsker god tur nå, jeg. Kan godt være det blir glemt til du skal avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er egentlig Tjømling , og fikk litt hjemsteds følelse her på denne tråden. Har forvillet meg opp til trønderlag jeg da , men har ingen planer om å slå rot her . Er ofte "hjemmom" i Tønsberg ettersom foreldrene mine bor der nå (Ringshaug) og den eldste datteren min bor hos far på nøtterøy. Fødte en pike på Tønsberg sykehus i 2000 ,, men denne lille blir nok poppet ut på St.Olavs i mndskiftet august/sept.

Så kos dere i vårlige vestfold damer !

Må inrømme at jeg er ørlittegranne misunnelig , selvom det faktisk er varmegrader og sol her også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emelèn :)

 

Så vår er det vel ikke... men den kommer sagte men sikkert :)

I dag viser byen seg fra sin beste side, sol og ganske fint vær.

Det er flott :) *sekker strekker meg etter sola*

 

I dag skal jeg avgårde på legekontroll.usj.. denne veiinga.. synes det er så ekkelt .. gå på vekta med alle klærne på.. ( synes jeg veier et tonn da)

 

Vet ikke hva annet leger egentlig gjør på annen gangs kontrollen???

 

Så hyggelig at vi greier å holde litt aktivitet i vestfold tråden... :)

 

klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vårfølelse da jeg fulgte vesla i barnehagen i dag:)Skal ut og gå tur med venninne om en halvtime:)

Husker fra sist jeg gikk gravid at 2 gangen jeg var til kontroll, ble det tatt blodtrykk, urinprøven sjekket og så klarte vi faktisk å høre hjertelyden! Var 15 eller 16 uker da. Når det gjaldt veiing (usj, ikke snakk, et sant mareritt:(( ) fikk jeg beskjed av min lege og jordmor at det var helt greit å veie seg hjemme, bare si fra hvor mye den viste nhver gang jeg kom til kontroll. Det er bedre for psyken å vie seg for seg selv, og i bare trusa, spør du meg:)

Lykke til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, legen min er helt håpløs...

virker som hun ikke har tid til meg at all...

 

Hun målte blodprosent, blodtrykk og veiing... ikke no hjertelyd. Hun ville heller ikke forlenge sykemeldingen min.. så nå blir det aktiv sykemelding.

11-16, 3 dager i uken... så får vi se... Gruer meg veldig til å gå tilbake på jobb... er 0 motivert.

 

Men har bestemt meg for å holde ut til jeg skal til jordmor 13 april, da håper jeg å få tilretteleggingspenger :)

 

Nå skal jeg gå bort på barnashus å sjekke ut litt vogner... har nemlig funnet en brukt Joggster Twist med hardbag og vinterpose til 6000 som jeg vil ha... så må finne ut hva den egentlig koster her til lands..

 

så ut i våren med meg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bolig til salgs!!!

 

Selger min single tilværelse :) Så om noen har venninner eller kompiser som trenger et sted å bo i Tønsberg er dette den perfekte leilighet for en (eller to som liker hverandre godt) :)

 

http://www.krogsveen.no/index.gan?id=5

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det snart flyttetid for oss:)

Leiligheten her er sagt opp... nå venter vi bare på at noen vil leie oss en leilighet i horten og at noen vil gi oss jobber:) Håper det kommer sånn passe fort...for jeg syns det begynner å bli knapt med tid.

Gleder oss i alle fall til å flytte til Vestfold!!

Hadde vært artig å møte de som har tiden til det, sånn litt etter påske i Tønsberg kanskje? Ta en kaffe/te/juice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er med :)

Det er arrangerte BIM treff i Tønsberg annen hver onsdag på Esmeralda eller Havariet. Jeg har ikke vært med på de enda, klaffer så dårlig med jobb. Men jeg er gjerne med på treff uten om det.

 

Hva ønsker dere å jobbe med da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå ble jeg superoverrasket over at jeg har fått så mye respons på den lille etterlysningen min! :-)

Jeg var på privat ultralyd på Nøtterøy i går, og alt er bra med den lille spiren...!!! Jeg er sååå lykkelig!!! :-) Vi var der leeenge de tok seg god tid til oss.

Fikk ny termin, 8. september! 2-3 uker tidligere enn vi regnet med, men det forklarer hvorfor jeg har vært så tidlig ute med alle symptomene og plagene. Nå er det verste over og jeg bare gleder meg stoooort til tiden som venter fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny termin og ikke minst en fin liten baby :)

 

Her inne er det full aktivitet :) heng deg på...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere av dere har vært på nøtterøy ultralyd institutt. Jeg har selv vært der tidlig og fått bilder. Nå 2 gangen var jeg på KvinneDoktor og det var noe helt annet!!!Han er utdannet ultralyd spesialist for gravide han andre på ultralydinstituttet er røntgenlege! Dessuten fikk jeg bare rått mye bedre bilder og nydelig DVD. Grunnen til at jeg skriver om dette er at de på sykehuset ble kjempeirriterte på han fra ultralydinstituttet fordi han hadde flyttet på terminen min. Det hadde han visst ikke hverken rett eller kunnskap til sa de. Jeg fikk av han termin 2 uker før. Tenk hvor forvirret jeg hadde blitt og redd om ikke ungen kom til "hans" termin. Jeg anbefaler dere å gå til noen som vet hva de gjør. Dessuten er de kjempehyggelige hos kvinnedoktor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Celene2.09.07.

Da må vi få fiksa noe litt etter påske, med et annet tidspunkt. Kipt at møtene er sånn at en alldri kan komme:(

 

Vi tar vel egentlig det som er av jobb nå. Jeg er utdanna lærer, men har hørt at det er litt vanskelig å få seg lærerjobb der, så jeg tar den jobben som er ledig:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei :)

 

Ja, de møtene faller fryktelig feil... men men..

Vi finner nok en tid for et treff...

Hvis du er ute etter jobb, legg inn søket ditt på nav.no

De fleste jobber som blir annonsert i tønsberg og horten blir lagt ut der. lykke til med jobb og hus jakt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter. Nå skinner solen ute, håper den holder seg resten av dagen for dere, selv skal jeg snart i seng. Deilig med vår igjen:))

Ja, førstemann, lykke til med flytting og ny jobb. Du skal se ting ordner seg for pene jenter:)) Og velkommen til oss i Nordre Vestfold.

Så kjedelig at ikke legen hadde bedre tid, Celene. Jeg var nok veldig heldig sist, legen min var like gravid som jeg, vi hadde termin med få dagers mellomrom. Har fortsatt samme lege, men tviler på at det er slik fatt denne gangen også, ville i såfall hvert et sammentreff av de sjeldne. Jordmor pleier å ha bedre tid, liker du ikke den du får, så bytt. Fant du en stilig vogn, forresten?

Så gøy at du tittet innom igjen, tonemelone som startet tråden:) Og til alle Vestfoldpikene: Ha en riktig god dag:))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykke tillene :D

Er det noen som kan liste opp de butikkene i Vestfold som selger barnevogner?

Er det noen av disse butikkene som selger Emmaljunga vogner?

Tror vi har funnet vognen vi vil ha, men er greit å se om de kanskje har noen enda finere noen i Vestfold. Er ikke så mange butikker å velge i i Trondheim, og om vi kjøper her så må den leveres her for å få reperasjoner gratis... hmm...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen førstemann. Vet ikke om alle butikkene, men her er noen: Liten i Tønsberg og Sandefjord, Barnas hus i Tønsberg, er ikke så avskrekkende langt til babyshop på Slependen i Asker, også er det Kodial i Horten.Anbefaler faktisk Kodial, de er billigere enn de store kjedene, og jeg vet at de fører Emmaljunga, og kort vei for dere som skal bo i Horten:) Mener å huske at de har hjemmesider i hvertfall på internett. Prøv kodial.com eller kodial.no. Husker ikke hvilken det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke gikk til Nøtterøy ultralydinstitutt. Han som driver der er røntgenlege og har flere ganger flyttet terminer, når han egentlig ikke får.

Jeg skriver om dette fordi at de på sykehuset ble kjempeirriterte på han fra ultralydinstituttet fordi han hadde flyttet på terminen min førre gang.

Hvis dere skal gå privat syns jeg KvinneDoktor virker bedre. Han er spesialist i kvinnesykdommer, svangerskap og fødselshjelp står det på nettsidene. I tilegg har han spesialutdanning i tidlig ultralyd av gravide.

Jeg gleder meg til min time der på torsdag. Da er jeg nesten 13 uker...

Min termin er 25 september.... Jeg gleder meg........... Håper det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

 

Storkene starter opp på Kilen nå etterhvert også...

Så det er en del butikker, men dersom dere har bestemt dere for vogn anbefaller jeg å kjøpe i Strømstad mye billigere :)

 

Jeg skal bestille TFK Joggsters twist fra Nederland... svart :) Det passer begge kjønn. Da kan vi bare ha stæsj som er litt mer kjønnsrelatert :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La la la

 

Hvor ble dere av?

 

Okei... skulle bare si at dersom noen skulle ha lyst prøver vi å få til en formiddagstreff i Tønsberg en av de nærmeste torsdagene....

 

kikk på BIM-Treff under vestfold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink til å dytte du, Celene. Så denne var kommet langt ned og hadde tenkt å dytte litt selv i dag. Har hatt en travel helg med familebursdag på lørdag og barnebursdag i går.Kjenner meg tung i dag, har vært på trening. Nå skal jeg i dusjen og så har jeg tenkt å legge meg en time eller to før jeg begynner på middagen. Huset er blåst etter feiringen, så kan sove litt med verdens beste samvittighet. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er imponert over at du kommer deg på trening :) HVa og hvor trener du?

Håper du hadde en fin kose dag i går... med søvn og rent hus :)

Jeg hadde en lang dag på jobb og deretter underviste jeg humanistiske konfirmanter... sliten i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på helsesenter, aerobic stort sett. Step intervall, aerobic med styrke med ball, og ren step. Jeg trives med å trene, blir sur og grinete om jeg ikke er i aktivitet. Hvor mye jeg trener kommer an på jobben. Alt fra 1-3 ganger i uka.

Ja, forsov meg nesten fra å hente vesla i går:) Også klarte vi å bruke 2 timer fra barnehagen til butikken og hjem igjen. Ble oppvarmet pizzarester til middag. Den hjemmelagede lasagnen måtte vente til i dag:)) Skjønner du er sliten etter lang dag, Celene. Vi tåler mindre nå enn før vi ble gravide. Kjenner i hvertfall jeg, og prøver å ta hensyn til det også. Nå skal vi snart dra og svømme, vesla og jeg. Moro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare fru Sporty!

 

Jeg har bare meg selv og tenke på.. og her er det verken rent og ryddig eller trening.

Jeg må si jeg synes du er flink! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tro nå endelig ikke det er blåst her bestandig!!!!!! Nå begynner det å flyte ut igjen. Men mannen er flink til å hjelpe til, ja vesla også. Skulle sett den flinke lille vertinnen på bursdagene:) Ellers tar jeg ofte henne med når jeg trener, bruker barnepassen, hun trives godt med det. Hender hun finner frem skoene mine og sier at nå skal vi trene, mamma.:) Jeg jobber jo bare netter og ikke fullt, og vesla er litt i barnehage selv om jeg har fri. Da har jeg tid til å gjøre litt for meg selv. Det er ganske deilig. Kjenner jeg får mer overskudd av å trene. Har gjort det siden jeg var 13, er vel gammel vane, tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...