Gå til innhold

cellegift idag -

Nette2

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Nøtt, så bra at du er positiv!!!! Jeg gruet meg veldig for ventetiden etter cellegiften og før jeg kunne prøve igjen, men på samme måte som deg klarte jeg å fokusere på andre ting, akkurat som deg, trening, venner osv. Tiden gikk igrunnen kjempefort. Vi mennesker er nok skapt litt sånn at har vi ett tidsperspektiv å forholde oss til går tiden fort, det værste er vel uvisshet. Bare brevet nå kommer snart.... hold oss orientert da!!!!

Til dere andre, status?

stor klem!!!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Halla damer..

Syns du greier deg utrolig bra jeg, nøtt. Krysser det jeg har av fingre og tær for at det en dag skal bli din tur. Syns det gikk i en evighet fra jeg mista til jeg fikk med meg kæll'n på å prøve igjen. Det var en tøff tid, men når vi endelig var igang, så syns jeg det egentlig ikke hadde tatt så lang tid alikkavæl. Ser det nå også, når jeg fikk vite at jeg var gravid syns jeg det var ille lenge til jeg var 13 uker på vei, men nå er jeg pokker'n meg 10 snart.. Du har jo positivt å se framover til da! Har du vurdert å prøve akupunktur el.l. før du setter igang ved prøverør? Jeg er litt alternativ, og har trua på at det kan hjelpe egg til å feste seg og sånn.. Du får stå på! Tenker mye på deg..

Her går det egentlig bare bra! Magen og puppane vokser, så jeg krysser bare fingrene og gleder meg til ul den 13. Ikke to uker igjen engang.. Kjenner jeg er nervøs, men det hører vel med.. Gleder meg til å bli ferdig og få en baby i armene. Reiser foresten til trondheim på fredag. Skal besøke ei venninne som går på skole der. Gleder meg! Skal bli så deilig å komme seg litt bort og koble av litt. Kjenner jeg blir litt stressa på jobben pga sykdom og mye å gjøre. Og midt oppi det hele kjemper jeg for den lille inni magen. Nå skal jeg bare pleie og kose meg. Kæll'n skal ha verksted-helg sammen med en kamerat mens jeg er borte, så jeg er spent på åssen det kommer til å se ut når jeg kommer hjem.. hehe...

Dere får ha en knall helg, og kose dere!!

Tenker mye på dere.. Er rart, men føler at jeg må her inn å oppdatere og se åssen det går.. Har virkelig hatt kontakt lenge nå..

Klem fra Anna

Lenke til kommentar

Hei..

Jeg orker snart ikke mer. Rett og slett. Jeg fikk aldri svar fra klinikken, så jeg sendte dem en mail. Fikk tilbake at de ikke hadde mottatt noe søknad og at jeg burde ta kontakt med legen for å høre om han virkelig hadde sendt den avgårde..

For et slag i trynet å få! Har gått og ventet i 5 uker - det er 5 uker siden vi var inne og skrev søknaden. Har gledet meg SÅ til vi skulle få en dato å forholde oss til, men så viser det seg at han ikke har sendt avgårde søknaden engang!!? Jeg er så skuffa, sint og lei meg. Merker at det ikke skal mye til før jeg bikker over nå altså.

Har prøvd å få tak i ham. La igjen beskjed i går om at han måtte ringe meg tilbake, men jeg har ikke hørt noenting.

Vi har møtt så mange hindere her nå på veien at jeg begynner å lure på om det ikke er meninga at vi skal få barn.

Lenke til kommentar

Jeg kan teste om 9 dager ca...Leeeeeenge å vente!!!! Tvi tvi!!!

Selv om jeg ikke kan sette meg inn i din situasjon nå Nøtt, så kan jeg nok forstå deg godt på det. Uff, så ille!!! Skriv et brev til dem. Gjør alt du kan. Ikke gi opp!!!! dette skal dere få til. Koste hva det koste vil!!! Ikke gi opp motet, det er viktig!!! De som står på krava som kommer noen vei her i livet!! STÅ PÅ!!!!! Vi heier på deg!!!

STOOOOOR klem fra meg!!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen...

Nøtt: Nå har jeg skikkelig vondt a deg!! Blir oppgitt når jeg ser at det ikke skjer no. Skulle ønske det var no jeg kunne gjøre for å hjelpe deg!! Skal vite at jeg tenker på deg og støtter deg!! Har du hørt no mere etter at du sendte den mailen el?? Du får stå på! En gang skal det bli din tur, å vet at du er en fornuftig jente, som en dag skal få nå dine mål!

Morelli: Åssen har det gått med testinga? Håper det har klaffa!!

Nå sitter jeg her og tenker på alt jeg skulle gjort. Det kommer en kamerat a kæll'n i dag som skal væra til i morra, så jeg må få red opp senga hans og sånn. Desuten har jeg en hund som hadde fortjent og fått løpt litt i dag...

Var foresten hos jm på torsdag. Det føltes litt unødvendig. Gjorde jo ingen ting jo.. Skal til lege på mandag og ul på tirsdag. Spent...

Ha en fin helg jenter!!!

Klem fra

Lenke til kommentar

Fikk tak i gynekologen til slutt, og han hadde glemt å sende søknaden... #¤"&())=¤#"@!!!!!

Men nå skal det være gjort, så da er det bare å vente igjen.

Tusen takk for gode ord, Nanna. Så skjønn du er! :-) Du må ha masse lykke til på UL, håper du kommer med rapport etterpå!

Lenke til kommentar

Annonse

Her er alt bra vet dere!!!

Syklusen min er litt kykklikokkos etter SA´en i sommer. Men nå er den litt mere i balanse føler jeg...

Laget et lite rim i farta jeg, hehe:

Hei og hopp, jeg har hatt et lite bim stopp.

Da tanta kom, ble det flom. Jeg ble frustrert og lei, for at det ikke denne gangen ble meg.

Men nå er jeg tilbake og fit for fight, nå er det ikke tida for å bli tait.

Jeg skal bli stor og rund rundt...låret(?),og det får dere jammen tåle.

For neste måned er jeg i målet!!!!!!

:-)

Lenke til kommentar

Hehe, ja du kan visst det med å rime morelli... Artig!! Håper du lykkes nestegang! Hadde vært koslig!!

Skjenner at du blir litt sinna nøtt... Hadde nok retta inn den gyn. litt kjennes jeg meg selv rett. Er så dårlig gjort at det skal væra nødvendig å måtte ring og mase når man skal gå igjennom noe sånn!! Blir forbanna jeg da.. Men, vi får krysse fingre for at ting nå klaffer og at du nå skal f¨å din etterlengtede lille!!

Her er alt iorden så langt. Var på ul i dag, og den lille er nå 5cm og vifter med armer og bein. Så den sparka skikkelig til, var rart!! Gleder meg veldig til jeg skal nedover igjeng om 2 uker!! Håper min kjære vil væra med da. Vil at han skal oppleve det samme som jeg gjorde, for det er jo ganske spesielt!

Åssen går det med deg, nette?

Klem fra

Lenke til kommentar

hei nette2,har akkurat gjennomgått d samme som dæ!

fikk cellegiftsprøyte i august no,men d endt me kikkhullsoperasjon te mæ:(

fosteret lå utafor livmora,æ va 2 1/2mnd på vei,d va veldi tungt.

prøve no på nytt igjen men e redd for ka som kan skje,vil itj gjennomgå d samme en gang te liksom....e så utroli trist å mist:(

men vi står på,fikk lov te å start prøvinga igjen no på november etter tr som æ har no:)

håpe på klaff me en gang å at spira sitt godt klort fast=)

lykke te nette2,håpe d klaffe neste gang te dæ å=)

klæm fra en me samme problem

Lenke til kommentar

Hei på dere alle sammen!

Morelli, artig dikt du har skrevet da, håper den sitter neste gang, men ikke i låret da;-)

Nøtt, du utrolig frustrerende med gynekologen som glemte å sende søknaden, arggggggg. Hørte forresten om en annen her inne som vurderte å dra til Haugesund for der var det ikke ventetid på prøverør. Vet ikke om dette er noe for deg, men ville bare fortelle deg det. Lykke til, krysser jo fingrene for deg da!!

Nanna, så utrolig kult med UL og sparking og sprelling. Den UL hadde jeg også, og det var desidert den morsomste. Det er en fix ferdig baby på størrelse med en liten bamsemums. For samboer var det virkelig en oppvåkning og han ble helt i hundre, håper du får med din neste gang. Vi har kost oss masse med tanken på lille bamsemumsen:-) UL i uke 18-19 er også morsom, men da er fosteret så stort at det er vanskelig å hele i perspektiv. Jeg er så utrolig glad for at alt står bra til:-) Nå sitter den vennen!!!!!

Soltstråle, tusen takk for hyggelige ord. Som du ser er dette en tråd som ble startet da jeg hadde ex. u i 2006, jeg fikk kun cellegift og ingen annen behandling med min ødelagte eggleder så jeg var rimelig spent da jeg skulle prøve igjen. Nå sitter jeg her med en kjempebaby i magen i 8. måned og har termin om under to måneder så det gikk bra:-) Ønsker deg masse lykke til med prøvingen!!

stor klem til alle jentene!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Vet du hva du venter eller nette? jente eller gutt? Er navnet klart? Jeg er så interessert i navn jeg. Min sønn heter Lias;-)

herregud, tida har gått fort. Ikke lenge siden jeg leste at du var gravid, hehe...

I dag fikk jeg beskjed om at jeg er permitert på ubestemt tid, så her må vi søke jobb framover. kanskje jeg må sette graviditeten på vent??? Hmm..kjedelige greier :-(

Lenke til kommentar

Hei damer!!

Åssen går det? Du har vel snart el igjen morelli, håper virkelig den kommer til å sitte denne gangen altså! Åssen går det med med jobb-søkinga a? Kjedelig når sånn skjer altså!! Får håpe at det ikke kommer til å gå utover prøvinga da.. Hår du forresten noen gode navn-forslag? Syns det er så vannskelig med navn, finner lissom ikke no jeg virkelig liker..

Å du a nette? Du skrev så lite om åssen det går med deg.. Skal vel ut i permisjon om ikke alt for lenge. Åssen har dere tenkt til å dele permisjonen? Har så lyst til å ha min kjære hjemme litt i begynnelsen, men så vil jeg at han virkelig kan få prøvd seg litt senere han også, ikke bare komme hjem og si " har du ikke gjort noe i dag du eller?" Tror ikke han kommer til å gjøre det, men vet at mange sliter med det..

Ellers er jeg veldig spent på ultralyden som jeg skal på til tirsdagen. Har fått kæll'n til å bli med, han hadde engentlig ikke tid, men jeg kjenner at jeg er lei av å reise alene. Det er en ganske stor påkjenning for jeg er alltid å spent og redd, å da hadde det vært godt å slippe å reise alene.. Har fått henvisning til ordinær ul 2. januar. Er da 18+4, hvor lang var du på vei når du var der nette??

klem fra

Lenke til kommentar

Annonse

Er i EL periode nå...så vi tar det som det kommer.

Skjer det så skjer det. Litt deilig å ikke stresse med det..men er hvertfall ikke prevansjon i vårt hus!! Haha!!

Navn ja..jeg har alltid vært så opptatt av navn.

I dag syntes jeg Nellie er fint. Eller Lykke. De er øverst på min liste.

Guttenavn er værre. Sleit skikkelig med sønnen vår, for jeg trodde det ble jente, hehe...

Hmm...guttenavn: Teo, Leon og Mattheo :-)

Liker litt spesielle navn:-)

Lenke til kommentar

Hei på dere jenter,

Her går det fint! Har jo denne bekkenløsningen, så jeg kan ikke gå mer enn etpar 100 meter, sliter med å sitte, kan ikke kjøre bil selv osv så hverdagen blir jo preget av det. Er 60% sykmeldt, har til tider jobbet mye mer enn det, men har jo ikke vært noe særlig på jobben. Jobber enten hjemme eller ute hos klienter, må ta taxi dit.

Er endel trett, sover godt og utrolig nok er jeg ikke oppe i det hele tatt om natten og tisser. Går både til akkupunktur og fotsone, de jobber jo med nyrene mine, men det er visst ganske spesielt at jeg ikke er oppe en eneste gang i løpet av natten. Glad jeg. Har omtrent ikke noe vann i kroppen så jeg krysser fingrene for at det fortsetter sånn. Permisjonen min begynner rett før jul, men jeg tror nok at jeg blir 100% sykmeldt rett før det, etpar uker kanskje. Forresten nei, 90 eller 80%, noen oppgaver må gjøres i den perioden.

Babyen vokser som bare det og blir sterkere og sterkere. Nå har han begynt å hikke og det er en utrolig god følelse, han rister med hele kroppen. Det er jo bra for dem å hikke. Nå er det faktisk sånn at om 3-4 uker er jeg innenfor normalen for å føde, helt utrolig. Regner uansett med at det går 7-8 uker før det skjer. Termin er om 7 uker.

Vi skal nok dele permisjonen slik at han kun har de 6 ukene, og sansynligvis drar vi på ferie da. Blir nok til at jeg tar etpar måneders permisjon ulønnet også pga at det nok blir en utfordring å få barnehageplass. Vi flytter til våren til Bærum og der er det like ille som her i Oslo så vi får se....

Vi er veldig usikre på navn og har nok kommet frem til at vi ikke kommer til å bestemme det før han er født.

Jeg var omtrent akkurat like langt som deg Nanna når jeg var på ordinær UL, lurer på om det var 18+5? Morsomt da:-)

Lykke til med prøving Morelli, og UL Nanna, håper dere skriver og forteller om hvordan det går!

Stor klem

Lenke til kommentar

så arti å læs om dæ nette2=)

så bra ta du e gravid å så langt på vei da hihi,vi prøve nå for fult no...

har ikm i uke 49,den 7 desember...men håpe at d har klaffa no,for har hatt en del eggløsnings-slim me litt blod i=)

så æ krysse fingran å håpe at d går den her gangen,så arti at du har snart termin da=)

håpe fødseln å alt vidre går bra,du må hold oss oppdatert ja hehe=)

stor klæm te alle slitera=)

Lenke til kommentar

Ja jenter, nå er vi faktisk i gang igjen:-)iiiiiik. Sååå spennende!!

Har Ikm ca 7 desember, så denne helga har det vært liv i leier´n, hehe;-)

Har skikkelig go´følelse nå asså. Klaffer det ikke denne gangen, kommer jeg til å bli MEGAskuffa!! Gikk tross alt på første forsøk de to gangene jeg var gravid. Kall meg gjerne BORTSKJEMT!!! :-/

Nette: Så kjedelig at du har sånn bekkenløsning da. Men bra du ellers er i form. Og ikke oppe om natta en gang!!!!!! Utrolig, hehe..

Hva jobber du med egentlig?

Solstrålen: Vi har Ikm samtidig du og jeg. Får holde følge med hverandre på BliGravid..kjenne eter symptomer sammen, haha:-)

Lykke til!

Ha en fin uke dere:-D

Lenke til kommentar

hei på deg morelli*vil ha 2*=)

ja vi har IKM samtidi sjer æ hehe,så arti da=)

ja vi må følg me på kvarander da,arti å snakk me andre i samme situasjon å vøtt=)

lægg dæ te som vænn æ så kan vi send brev ilag å=)

Lenke til kommentar

Bare innom dette skrekkens underforumet ;) for å fortelle at søknaden vår ble mottatt i Porsgrunn 7.11, og at det er ca 5 mnd ventetid. Vi kan forvente å være i gang i april.

Spennende og skummelt og hjelp!

Lenke til kommentar

Åi, så spennende da Nøtt!!! Må være litt deilig å vite at du hvertfall er i sysemet og endelig kan sette i gang. Litt lang ventetid da:-(

Men detta greier du!!!! Jeg har trua på deg:-)

Klem

Lenke til kommentar

Hei på dere jenter!

Spennende med dere som har IKM, noen tegn ennå?

Nøtt, fantastisk at du endelig har fått tid. 5 måneder er lenge, men samtidig kort. Krysser fingrene masse for deg!!!!!

Nanna, hvordan går det med deg og lille nurk?

Jeg teller dagene.... 40 igjen idag, pr definisjon høygravid fra og med idag, har følt meg det en stund jeg da men.... Er trett, trett, trett, hjernen min fungerer liksom ikke lenger så jobb nytter det ikke å gjøre mer enn halvveis. Skal på kontroll imorgen og da blir det vel 100%... I natt sov jeg 11 timer, UTEN stopp, går ikke på do engang om natten jeg.... har sittet i sofaen siden 12 idag og bare lengtet etter sengen, he he, helt utrolig! Gleder meg MASSE til han kommer. Fikk akkurat en melding fra en venninne om at vannet hennes hadde gått!

kos kos til damene

Lenke til kommentar

Hei igjen.. Litt dårlig samvittighet nå. Lenge sea jeg har vært her..

Så godt det var å se at prosessen virkelig er igang nøtt. Tenker mye på deg, og håper dere lykkes snart... Du må virkelig være en sterk person som orker å gå igjennom denne prossesen!Håper du orker å være med oss selvom du går igjennom det du gjør, håper i allefall du holder oss oppdatert!

Nette, som det nærmer seg nå.. Skjønner godt at du er trett og sliten, men kan virkelig ikke forstå at du ikke må opp om natta, syns det er no jeg hører at alle må.. Du er vel heldig der da!! Må si at jeg kjenner meg litt igjen. Er så trøtt om dagen! I stad tok jeg meg 1times pause på jobben og gikk å la meg og sov på kontoret.. hehe.. Egentlig litt komisk.. Åssen har det foresten gått med venninna di?? Håper du kommer med fødsels-historie etterhvert! Syns det er så moro å lese det...

Å du a morelli? Åssen går det? Tror du det har klaffa denne mnd??

Som dere sikkert skjønner har alt gått bra her. Er snart 15uker på vei. Var på ul for litt over 1 uke sea. Alt bra!! DEILIG!! Ett lite nurk på 6cm som sparka og sprella. Kæll'n var med også nå, det var deilig. Kjørte han litt hardt, for han hadde egentlig ikke tid, men jeg orka ikke dra alene.. Den spenninga jeg har hver gang jeg skal dit ned, er litt lettere å takle når man er 2.Tror nok han var glad for det etterpå. Var nok litt mere menneske enn han forventa seg..

Klem fra Anna

Lenke til kommentar

Nanna: Å, så koselig å høre at alt fortsatt er bra med babis og dere:-)

Nette: Åssen er formen? Ikke lenge igjen nå. Funnet navn eller? For det blir gutt sa du?

Min gutt heter Lias. Spesielt, men angrer ikke. Er de samme 2 forbokstavene som meg og sambo;-)...så er på en måte selvlaget, hehe..

Navn er så vanskelig. Så en fordel om det blir jente nestegang. Er så vanskelig med guttenavn:-/

Og foressten dere, jeg er gravid :-D :-D :-D

Blir termin ca i august:-)

...prøver å bare glede meg nå, men er bittelitt redd for ny SA, men velger å ikke tenke så mye på det. Er bare 4 uker nå da, hihi...så leeeeeeeeenge igjen!! Deilig:-)

Lenke til kommentar

Ååååå, nå bled jeg glad når jeg fikk se nicket ditt morelli!!

Gratulerer så mye! Skjønner godt at du er redd, vet åssen det er, men jeg tror man er veldig klar over hva som kan skje, at man må tenke at det kan gå veldig bra også!!! Krysser fingrene for at den sitter nå altså!!!!

Masse lykke til!

Stor gratulerer klem fra anna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...