Gå til innhold

cellegift idag -

Nette2

Anbefalte innlegg

Hei!

Her går det bra. Er usikker på om jeg har hatt EL denne måneden. Blir ikke klok på tempinga og alle EL-testene jeg har tatt har vært negative.. Uansett så er det IKM til helga, så da får vi se.

Hvordan går det med deg, Nanna? Har tenkt på deg.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Ojj, der kom innlegg nr 100... Ikke værst!!

SÅ godt det var å høre fra dere jenter!! Så spennede med ikm til helga Nøtt!! SÅ spennende. Du må bare si ifra åssen det går!! Er skikkelig spent på åssen det går med dere!!

Her går det bare bra!!! Er tøft, det er ikke til å stikke under en stol. Men, jeg har begynt å glede meg til å prøve igjen. Så i april/mai håper jeg at vi er igang igjen. Grunnen til at vi venter såppas er at jeg ikke har lyst til å planlegge ett desemberbarn. Å sea vi har så lett for å bli gravide, så føler jeg at det er litt trygt å planlegge det... Desuten har jeg en kæll som har opplevd mye i løpet av den tia vi har vært sammen, og når han sier han vil vente, så gjør vi det. Har sagt at han må si ifra når han føler seg klar.

Det eneste som iriterer meg om dagen er at jm sa at det eneste ho anbefalte meg å bruke som prevansjon var kondom, og det er en skikkelig nedtur, for det er jeg overbevist om at kommer til å bli en skikkelig nedtur for sexlivet vårt.... Men, jeg får følge hennes råd. Det er vel det beste..

Vel, nå hopper jeg til køys. Vi snakkes snart igjen!!!

Stor natta klem!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann! Mensen kom og gikk den.. Syklusen min er fremdeles ustabil. Var bare på 27 dager denne ganga, og EL kom på dag 17. Litt lite med 10 dagers lutealfase. Forrige syklus var den på 9 dager. Håper den er lengre denne ganga!

Får jeg lov å spørre hvorfor du ikke vil planlegge desemberbarn?

Uansett er det nok lurt å vente ja. Dere har opplevd mye tøft nå på kort tid, og man trenger vel litt tid å hente seg inn på.

Håper det går fint med deg, Nanna. Tenker på deg!

Lenke til kommentar

Hei...

Hmm... Grunnen til at jeg ikke vil planlegge ett desemberbarn er vel det at jeg kan tenke meg at det må væra forferderlig kjedelig å ha bursdag da.. Han jeg er gift med har bursdag 27.desember, å det er kipt når man er ung, så siden vi har blitt så lett gravide, og uansett skal vente litt, så tenker jeg at da kan vi like gjerne vente til april/mai...

Har fått igjen mensen i dag. Det er ikke moro. Egentlig er det godt å vite at "systemet" er igang, men mensen er kipt altså. Desuten har jeg nesten ikke hatt mensen uten pilla siden jeg var 16år, så jeg merker stor forskjell... Mye mere værking i kroppen..

Håper ting går bra med deg også, Nøtt!! Kjedelig at mensen ikke er stabil enda, men da vet du jo at kroppen er "igang" igjen. Får virkelig håpe det sitter en liten spire hos deg snart! Veldig kjedelig å gå å vente. Venter veldig på å komme igang igjen skjøl!!

Tenker på deg også!!

Klem fra

Lenke til kommentar

Sannsynligvis kommer vi til å ta en prøvepause hvis ikke det klaffer denne måneden. På grunn av min jobbsituasjon. Er i et vikariat som går ut i august, og jeg er litt opptatt av at jeg skal opparbeide meg grunnlag til svangerskapspenger. Har ikke lyst til å være gravid jobbsøkende til høsten, for selv om man ikke skal diskriminere gravide i ansettelsesprosessen så tror jeg ikke det vil bli lett å få jobb som gravid.. Veldig synd at det er slik, for jeg har egentlig ikke lyst til å ta pause. Kan jo hende at vi vil slite skikkelig med å bli gravid igjen, og da er det jo dumt å plutselig stoppe opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Det er så trist å lese om historiene deres! Jeg opplevde selv en Ex.u for to uker siden, og måtte fjerne høyre eggleder. Jeg er besatt av tanken av å bli gravid igjen, og har lyst å prøve før mensen kommer igjen. Hvor lang tid gikk det før dere merka at eggløsningen var i gang igjen, og hvor lang tid tok det før dere begynte å prøve igjen, til dere ble gravide? Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar

Annonse

Hei Frøya! Trist å høre at du hadde en exu. Det er helt jævlig å gå gjennom noe slikt Skal prøve å svare på spørsmålene dine. Jeg ble ikke operert, men fikk cellegift. Det tok 2 måneder før HCG var ute av kroppen, og da kom også EL igang den neste syklusen. Syklusene mine har vært litt rare etter exu`en. 35, 27 og 26 dager. De to siste syklusene har jeg hatt veldig korte lutealfaser. Er i min 3. pp etter exuen nå, og er redd for at lutealfasedefekten kan bli et problem for oss.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei igjen...

Frøya: Vi begynte å prøve igjen og lyktes etter en mens. Jeg måtte også fjerne den ene egglederen. I dag skulle jeg ønske at vi hadde venta i allefall en mens til. Jeg mista igjen.. I uke 13. En forferderlig opplevelse. Var en del omstendigheter rundt det. I allefall sa døm det på sykehuset at det var en større påkjenning å miste enn å gå igjennom et helt svangerskap. Dette fordi det å være gravid er STORE forandringer for kroppen. Så når en mister så prøver jo kroppen å komme tilbake til sitte "gamle jeg". Altså mye opp og ned på kort tid...

Nøtt: Jeg krysser fingrene for at du lyktes neste pp!! Åssen føler du at kroppen er elleres da??

Her går det egenltlig bare bra.. Det er tøft. Savner magen... Men etter en samtale med med min kjære har han nå sagt at han vil vente med prøvingen til etter som sommeren.. For ett slag i tryne... Tror jeg må legge saken litt død ei lita stønn, så får jeg se om jeg greie å få han på "bedre tanker". Det er jo våres valg. Men jeg vil ikke sette igang prøvinga uten at han er med....

Lenke til kommentar

Data'n begynte å klikke, så jeg sendte det ivei før jeg hadde skrevi alt. Den begynner å lage en sånnen merkerlig lyd, så bare kommer det opp ei sånne feilmld. Litt lei... :-)

I allefall, vil ikke begynne å prøve før han er klar, men føler at det er veldig lenge å vente til over sommer'n. Tror på en måte at han er redd for at jeg ikke skal være klar, men sier at jeg er det fordi jeg har veldig lyst på baby. Som jeg sa til han tror jeg ikke at jeg kommer til å ha "kommet over" det at vi har mistet før jeg sitter med en levende baby i hendene.. Men jeg føler at vis vi mister en gang til så kommer ikke han til å ville prøve igjen. Og det syns jeg er ufattelig trist. Men vi får se..

Lykke til videre!!

Natta klem

Lenke til kommentar

Hei på dere jenter,

Unnskyld at jeg har vært så fraværende. Det har ikke vært en bevisst handling, rett og slett bare at jeg ikke har vært innom siden. Vi begynte å prøve igjen etter cellegiften over nyttår, det klaffet ikke da, men har eggløsning igår (idag). Litt usikker på disse EL testene, det står at EL kommer 24-48 timer etter at den er positiv? Uansett, vi har gardert oss;-). Vi får se om den sitter denne gangen.

Jeg har oppdatert meg på situasjonene deres og ser at det ikke er noe nytt siden de triste dagene til Nanna, tenker masse på deg:-)

Nøtt, du er vel i full gang med prøving igjen?

Skal skjærpe meg jenter!!!!!

stor varm klem

Lenke til kommentar

Takk for tankene.. Det er godt!!

Så moro å høre at dere er igang med prøvinga igjen!! Krysser fingrene for at det lyktes på dette forsøket! Kanskje dere begge hopper over i 1. tri i sammen..Det hadde vært moro!!

Dere får holde meg oppdatert, begge to!!

Tenker på dere!

Klem fra anna

Lenke til kommentar

Hei jenter!

Godt å "se" deg igjen, Nette!

Vi er i PP3 etter EXU-en, og IKM er på onsdag. Tviler på at det klaffer denne ganga heller. Har du merket noen forskjeller på syklusene etter cellegiften, Nette? Jeg har hatt altfor korte lutealfaser. Ikke rart jeg ikke blir gravid :-(

Nanna: Trist å høre at du og mannen ikke er helt enige ang. videre prøving. Men jeg kan tenke meg at opplevelsene deres tærer på dere begge. Håper dere kommer fram til en løsning dere begge kan godta.

God klem til dere begge!

Lenke til kommentar

Hei på dere jenter,

Hva betyr lutealfaser? Det tok ganske lang tid før jeg fikk igjen mensen etter cellegiften, men når den først kom var den i samme syklus som før. Jeg har alltid hatt veldig vonde mens, nesten sånn at jeg får feber og fungerer ikke i det hele tatt. Jeg fikk jo utskrapning før de skjønte at det var ex. u og da har de sansynligvis "åpnet" meg så jeg har ikke hatt menssmerter siden, fantasktisk! Har jo vært dårlig en gang i måneden i MAAANGE år.

Vi er i vår 2. PP. Har IKM nå søndag 25. Har en bedre følelsen enn forrige PP, da bare visste jeg at det ikke hadde blitt noe, men har ingen symptomer nå heller. Skal krysser fingrene for deg Nøtt imorgen, husk å skrive hvordan det går!

Lykke til!

Klemmer

Lenke til kommentar

Annonse

Her er mensen i gang ja! :-(

Prøvestopp for oss nå, grunnet min jobbsituasjon. Dessuten kan man ikke bli gravid når lutealfasene er så korte som hos meg.

Lutealfasen er tiden mellom EL og IKM. Den er i snitt på 14 dager hos de fleste. Jeg har hatt lutealfaser på 8 og 9 dager etter exu-en. Det er for kort tid til at et egg kan feste seg og produsere nok hcg til at mensen ikke setter igang. Dermed blir det befruktede egget skylt ut med mensen... :-(

Er litt lei meg og deppa for dette om dagen. Prøver å ikke tenke for mye på det.

Lykke til på søndag, nette! Håper det går deres vei.

KLEM

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Uff så dumt med mensen da. Er det noen måte å strekke lutealfasen på da? Håper det finnes noen medisiner for det. Jeg går forresten ofte til fotsone og har god nytte av det. Hun strakk ut syklusen min ifjor (før ex.u) da den var altfor kort en periode. Fikset det på null komma niks, kanskje noe for deg?

Jeg regnet ut at min lutealfase er på ca 11-12 dager, satser på at dette er nok? Har IKM på søndag, har ingen symptomer bortsett fra at jeg er veldig trett, men det kan nok skyldes både årstid osv.

Hva i forbindelse med jobb er grunnen til at du utsetter prøving? Synes å huske at du byttet jobb, men hadde ingen bekymringer i forhold til prøving?

Lykke til da!

stor klem

Lenke til kommentar

Hei jenter!!

Så dumt at mensen dukka opp Nøtt!! Det var dumt.. Får håpe at du snart får orden på det jobb-greiene og at syklusene dine kommer iorden igjen, sånn at du kan sett i gang med prøvinga igjen..

Krysser fingrene for at du har en liten spire Nette!! Det hadde vært så moro!!

Åssen går det ellers da jenter??

Har går ting egentlig veldig bra. Farfar døde mandag. Men det er på en måte ikke så ille. Han fikk vann i lungene på lørdag, og da var lissom løpet kjørt, så da håpa vi egentlig på at det skulle gå kjapt... Ille når man blir liggende lenge syns jeg..

Ellers har vi det veldig fint om dagen. Jeg hadde el onsdag, så da er syklusen min skikkelig igang tydligvis. Fytti grisen så vondt det gjorde.. Gleder meg veldig til å begynne å prøve igjen. Håper ikke vi må vente helt til høsten. Har ikke lyst til å vente så lenge, selvom jeg nå egentlig føler at jeg har roa meg mye med tanke på prøvinga. Er lissom ikke så gira på en måte.. Men jeg gleder meg VELDIG til å få mitt eget lille nurk jeg kan ta vare på.. Hehe..

Skulle jo egentlig vært på en oppfølgingstime på sykehuset. Men så ringte jeg sykehuset å snakka med døm, å da fikk jeg beskjed om at det ikke var skrevi opp noe sted, og at det ikke var sikkert at jeg fikk no time. Så nå går jeg å venter på brev fra sykehuset, så jeg får vite om jeg får time eller ikke... Off, blir så sinna på sykehus innimellom.. Døm hadde jo sagt at det var årna så jeg skulle få en time...

Ha en fin helg da jenter!!

Klem fra anna

Lenke til kommentar

Hei på dere,

Nanna, det var veldig trist å høre om farfaren din. Forferdelig trist å miste noen som står en nær, stakkars deg og familien.

Iriiterende med sykehus som glemmer timen, uff....

Her kom TR på IKM så det var ikke noe mer å lure på... glad det ihvertfall kom når det skulle så jeg ikke fikk opp forventningene. Prøver igjen til neste EL....

Ligger i sengen og føler meg skikkelig uggen. Har vært på jobben idag og det var ikke behagelig. Jeg skjønner ikke helt hva som feiler meg, men jeg har vondt i hele kroppen, men ikke feber... hmmm, tror jeg skal prøve å få en legetime imorgen...

Nanna, hvorfor er det sånn at du kanskje må vente til høsten med å prøve igjen?

Ha det fint ja jenter, så snakkes vi:-)

Lenke til kommentar

Hei..

Så trist at tr kom, Nette... Det var kjedelig!! Krysser fingrene for deg neste pp!!! Åssen går det med formen forresten??

Nå har jeg endelig fått time på sykehuset. Etter en tlf til, med litt sinne og fortvilelse, så årna jaggu kjærringa opp. Så den 13. mars har jeg fått time på poliklinikken i fr.stad, med han legen jeg hadde blitt lova. Selvom han egentlig ikke hadde timer på gyn.pol. i mars...Hehe...

Grunnen til at det kanskje ikke blir prøving før til høsten er at kæll'n ikke føler seg klar for å begynne på en ny runde igjen..... Men jeg håper kanskje at jeg får overtala han litt.. At vi kan begynne til sommer'n eller no. Kan kanskje hjelpe når jeg får preka med han på sykehuset. Kan kanskje hjelpe litt på tryggheten hannes med litt "ekspert" komentarer....

Nei, nå skal jeg gå å legge meg snart. Skal på jobben i morra. Må ha litt energi til barna...

Ha en fin kveld jenter!!

Klem fra

Lenke til kommentar

Hei på dere,

Det blir spennende å se hva sykehuset sier da! Lykke til!!

Formen var laber her fordi jeg hadde et virus i kroppen fant jeg ut. Det var veldig vondt!! Bedre nå, men skal ikke begynne å trene igjen før på søndag så jeg har litt abstinenser. Trener jo vanligvis 5 ganger i uken.

Snart er det jaggu tid for EL igjen. Skulle visst ha tatt en EL test idag tidlig, men den glemte jeg!. Sånn kan det gå når tiden flyr, men det er jo tross alt ikke EL testene man blir gravid av da.... heldigvis:-)

Lykke til da,

stor klem

Lenke til kommentar

Hei igjen!!

Åssen går det med dere?? Nå sitter jeg har ny bada etter en skikkelig kvalitetskveld. Deilig!! Vi har vært på østfoldbadet og ute å spist etterpå. Kosa oss bare vi to. Er ikke så ofte det skjer.. :-)

Tidliger i dag var jeg å kjørte 4-hjuling. Sjefen min har 3 stykker. En liten en som de kjøpte om fredagen. Den er det for det meste han på 2,5år som kjører. Så har de en 90cc og en 150cc. Det er jo mest for ungene sin del. Men det er jo leketøy for voksene også.. :-) Blir helt unge når jeg kommer oppå no sånn jeg altså! Er så moro!!!

Nå begynner jeg å bli ferdig med tr. Det var en lettelse når den kom. Da vet jeg at syklusene mine er skikkelig intakt... Men eneste minuset med tr uten å gå på pilla er at jeg får så j... humør svigninger ett par dager før den kommer.. Men nå gleder jeg meg til å prøve igjen. Er litt redd, men på en måte føler jeg meg egentlig veldig avslappet mth nest "runde". Greier på en måte ikke tro at det kommer til å gå "galt" en gang til, selvom en er smertelig klar over at faren ligger der...

Åssen går det med deg og el a Nette??

Å da a, Nøtt? Åssen går det med prøvinga? Har dere tatt pause??

Ha en fin uke da jenter!!

God natt!!

Klem klem

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg vært på sykehuset. Fått grønt lys av legen. Han mente kroppen min var klar og at det ikke var noen grunn for å vente. Så da står det egentlig bare på oss... Ble lovet god oppfølging og uler for å følge på utviklinga neste gang, det var godt. Da vet jeg i allefall at jeg blir "tatt vare på", og det får meg til å tenke mere positivt på nest svangerskap...

Håper det går bra med dere!!

Klem

Lenke til kommentar

Hei jenter.

En liten rapport fra meg:

Undersøkelser i dag viste at en av egglederne mine sannsynligvis er tett (den samme som jeg var gravid i), og jeg skal på sykehus for lapraskopi.

To be continued.... *drittlei*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei damer!!

Åssen går det med dere??

Her er alt bra. Nå som våren har kommet e vi i full gang med malig av garasje/verksted, og hundegale... Er en smule lang i armede etter å ha mala litt på frdagen, og en god del i går og i dag. Grilla i dag også. Først gang i år.. Nam nam... Ellers går det i planlegging av påbygging av hus her om dagen. Vi skal begynne å bygge på nå snart, og det er MYE å tenke på! Bare åssen vinduer vi skal ha er ett vanskelig valg! Men gleder meg veldig til å bli ferdig!! Er lei detta gamledagse huset nå. Det er så ille upraktisk!!

Men nå skal kæll'n ha tilbake data'n sin. Min lever for tiden sitt eget liv, så den er det ikke så no moro å holde på med...

Klem fra

Lenke til kommentar

Hallois!

Her i gården blir man ikke gravid. Har kutta ut temping og sånn, og framover nå skal vi ha sex når vi har lyst og prøve å slappe av. Merker at bitterheten blir sterkere for hver måned det ikke klaffer, og det forsterkes ytterlige ved at det er kun 10 dager til jeg har "termin". Istedet for høygravid-mage, så sitter vi her med skjegget i postkassa måned etter måned. Men det føles godt at vi er inni rullene for utredning. Satser på at jeg blir gravid innen dette året er omme!

Har fått dato for lap den 18. juni. Kjipt at det er så lang ventetid. Skal prøve å ikke grue meg så veldig. Har ikke en av dere tatt lap? Kan dere fortelle litt om hvordan dere opplevde det, hadde dere mye smerter, hvor lenge ble dere sykemeldt osv...

Nanna: Har dere begynt å prøve igjen, eller skulle dere vente en stund? Går det bra med deg? Tenker en del på deg og det du har vært gjennom.

Nette: Og hvordan går det med deg? Jeg vet jo at dere driver og prøver, men det er så lenge siden jeg har sett deg her at jeg lurer fælt på hvordan det går! Vi er jo i helt samme situasjon siden vi begge fikk cellegift, og jeg har jo fått den "fantastiske" bivirkningen korte lutealfaser.

Lenke til kommentar

Hei på dere jenter,

Leeenge siden jeg har vært her nå. Tiden har fløyet samt at jeg har senebetennelse i hånden og prøvd å unngå pc osv.....

Status på meg er at vi har prøvd siden januar, med unntak av forrige pp for da tok jeg noen sterke piller mot senebetennelsen som jeg ikke kunne bli gravid på. Jeg var ferdig m mensen i forrige uke så nå prøver vi daglig:-) har ikke tatt el tester, men satser på å ha høy aktivitet for å få det til.

Hvordan går det med dere? Ser at du er rimelig lei Nøtt, skjønner det godt!

Nanna, hvordan går det med prøvingen?

stor klem og lykke til da!

PS Jeg ville ha lap, men fikk ikke av legen. FIkk beskjed om at jeg må prøve til over sommeren og så få utredning da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...