Gå til innhold

Frunch80_venter_en_prinsesse.


Juliemamman

Anbefalte innlegg

Hei. Vil bare ønske deg kjempemasse lykke til idag. Med din historie MÅ du jo bare få det!! Hvis du har tid nå før du drar anbefaler jeg på det sterkeste at du setter deg ned og skriver et brev som du leverer på sykehuset. Det hjalp meg veldig :). Og ikke gi opp om du får nei idag. Selv var jeg på 3 samtaler før jeg fikk ja. Vet du hvem du skal til? Håper du får Ingebjørg :).

Krysser fingre og tær for deg :).

 

Klem.

 

Ps! Ble litt nyskjerrig på hva slags hunder du har,jeg....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

 

Tusen takk for støtten :)

 

Da har jeg vært der, og gjett om jeg var nervøs. Hadde skrevet med meg ett brev, og hadde med meg noe fra legen.

Typisk......hun var en halv time forsinket og jeg ble bare mer og mer nervøs og kvalm der jeg satt, men til slutt kom vi inn. Tok med mannen for orket ikke gå alene........

 

Og hun informerte om risiko osv, men så sa hun at med min historie måtte jeg ta det valget selv og som hun sa: virker ikke som du er til å rikke :) Så fikk KS 11/12 :) Skal tilbake på en kort samtale om 7uker, men det var mer hvis jeg skulle ha noen spørsmål, eller skulle ha blitt usikker på valget i mellomtiden.....Men hun sa at hun regnet ikke med at jeg kom til å forandre mening, og der har hun rett. Er så lettet og glad :) !!!!

 

Så fredag 8/12 skal jeg til journalskriving og da får jeg vite klokkeslettet jeg skal møte opp på mandagen. Bare 10uker og 3dager til vi får møte jenta vår. Gleder meg såååååå mye :)

 

He he.....dette ble langt, men, men.........

 

Og hundene :) har en siberian husky på 5,5år, og en labrador på 1år :)

Har du også hund(er)? Er ihvertfall veeeeldig koselig med de hårete barna mine :)

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med innvilget ks :)! Flotte greier :)! Hvem var du til?

Nå har du virkelig god grunn til å feire med boller og brus :).

Tenk, bare 10 uker igjen,da. Det går jo som ingenting ;).

 

Jeg har også hund,ja. Har drevet aktivt med lydighet og agility (og litt utstilling) i 8 år nå. Nå har jeg en alldeles nydelig border collie tispe på 5 mnd som jeg virkelig har stor tro på at skal bli bra :). Konkurrere/stiller du,da? Eller er de "bare" høyt elskede familiemedlemmer?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk ;)

 

var hos g.nygaard (er på buskerud sentralsykehus). Du skal føde på st.olavs du eller?

 

Huskyen min er omplasseringshund som har hatt masse problemer og vært mishandlet, men hun er utrolig snill. Hun har jeg drevet endel lydighet med, og trent konkurranselydighet med, men hun funker ikke å konkurrere med fordi hun klarer ikke konsentrere seg når det er masse mennesker rundt. Da blir hun lett stressa og klarer ikke fokusere. Men har prøvd litt forskjellig med henne....rally lydighet, freestyle....

 

Lab`n min hadde jeg også store ambisjoner for :) hun gikk rett fra valpekurs til bronsemerket og stod med glans. 171 av 180 poeng. Har trent litt i konkurransegruppa med henne også, men pga tidlig bekkenplager/rygg ble det lagt ganske raskt på hylla :( ellers har jeg prøvd henne i bruks noe hun syntes er kjempe gøy, og jeg også, så blir kanskje det jeg kommer til å satse mer på etter graviditet (hvis man får tid :) )

 

Så per i dag er de "kun" to veldig høyt elskede familiemedlemmer som er såååååååå snille! Men stikker ned å trener litt lydighet med de innimellom da - er sånn frivillig lydighetsgruppe som trener en gang i uka.......men ellers blir det lite gitt.

Har stilt lab`n min litt, men får alltid 2.plass for hun er litt nett :( men såååååååååååå søt!! Husky`n er ekstriør messig veldig pen og "korrekt", men hun har jeg dessverre ingen papirer på :(

 

hehe..........jeg klarer virkelig ikke skrive korte innlegg.......må prøve øve meg tror jeg :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hører til Soho...

Trist å høre om mishandlede hunder. Men det høres jo ut som du har gjort en god jobb med henne.

Jeg er selv utdannet instruktør gjennom NKK, og det hender seg fra tid til annen at det dukker opp folk på kurs som ikke behandler hunden sin bra. Bra det finnes slike som deg som tar deg av de søte små :).

Må si jeg er imponert over poensummen til labradoren din :). Hadde nylig en schæfer på kurs som hadde 179 poeng på apellmerkeprøven, men det hører virkelig med til sjeldenhetene...

Håper du finner tid til å drive med hundene når prinsessa har kommet til verden og du har kommet til hektene. Godt til deg også å få litt barnefri en gang i blant etterhvert :). (Går ut ifra at typen din stiller opp litt som barnepike?)

 

Synes det er helt greit med lange innlegg,jeg :). Da får man så mye mere ut av det....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig! Skjønner ikke åssen folk kan behandle dyrene sine sånn. Det er ingen bruk og kast gjenstand, det er ett levende vesen. Leser en del innlegg her inne på bim også om folk som er så mega redde for hvordan hundene kommer til å reagere på baby`n at de vurderer omplassere de.......men det burde de da ha tenkt på før de kjøpte hunden mener jeg :) og er jo veldig sjeldent det ikke går bra med dyr og barn.....heldigvis!

 

min har vært i 5hjem før hun kom til meg. Men har endelig funnet roen, men det tok meg 1,5år med daglig trening for at hun skulle finne seg til rette å slutte å være destruktiv.

 

er faktisk også utdannet instruktør, men har ikke jobbet som det....syntes det blir veldig mye ved siden av pendler jobb, men tok det for å lære masse masse :) og det gjorde jeg også, så det var spennende.

 

Ja, var stolt av luna da for hun var bare 6mnd gammel :)

 

Hehe......tenkte det jeg også. Mannen kan være litt hjemme (har allerede sagt det til han)så jeg kan få meg ett lite pusterom.....tror man har veldig godt av det + at pappa`ne også har godt av det :)

 

Nå skal vi snart dra på hytta til mamma og pappa :) skal bli deilig å komme bort en helg! De har også hund, så blir en hundsom helg med 3stk :)

 

Ha en super helg, og kos deg med nurket i magen og vofsen :)

 

hehe....nok ett langt innlegg :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dra og hente sønnen min på sfo nå, så dette blir faktisk et kort innlegg :).

God helg til dere alle, både to-og firbente. Kos dere :).

 

Ps! Skryter litt av borderen min, og kan fortelle at hun nå er 5 mnd gammel, men går alle øvelsene i klasse 1 og klasse 2 (unntatt fremmadsending) :). men fikk desverre ikke tatt apellmerkeprøven med henne nå sist, da det var jeg som dømte den...

Gleder meg allerede til ny konkurransesesong :). Hvem vet, kanskje vi møtes en eller annen plassen og sanker premier. hehehe... :).

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, klart du skal skryte litt av vofsen din når den er så flink :)

Det er jo kjempe bra! skjønner du har lyst å konkurrere med henne. Skal du til vikingskipet i nov?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :).

Skal ikke til vikingeskipet, nei. Hun er jo for ung å konkurrere med ennå, så vi smører oss med tålmodighet neste år :). Skal du dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fruch80..........

Så flott at samtalen gikk bra , og at du fikk innvilget ks.

10 uker går fort, så nyt tiden du har igjen, og kos deg!!!

Er det ikke godt å få det problemet ut av verden??:-)

Bare 9 dager igjen for meg nå...gruer, men gleder meg mest!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frunch80_venter_en_prinsesse!!!!

 

Gratulerer med innvilget ks!!!

Da kan du bare slappe av og kose deg resten av svangerskapet, uten bekymringer! Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

Takk for all støtte :)

 

deilig å slippe å tenke noe mer på det. Nå kan jeg bare se fremover og "vite" hva jeg har i vente, og det er deilig. Slippe all den grublingen og alle bekymringene.

 

Hybelbeboer(?) hehe....ble litt usikker på nicket ditt akkurat nå :)

 

Nei, skal ikke opp dit i år. Vi var der i fjor for da skulle jeg egentlig konkurrere med hun eldste (luna var bare 10uker ;) ), men så måtte jeg avlyse for hun måtte begynne på noen tabletter og da ble hun så sinnsykt vimsete og ukonsentrert for de var såpass sterke så da trakk jeg meg......men vi var der med de jeg trente med og så på, og overnattet. Orker ikke i år....da er det bare 3uker igjen, så regner ikke med at formen er noe særlig da, men tanke på hvordan den er nå :)

 

Håper alle har hatt en fin helg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :).

Kanskje vi ses der neste år,da, når nurkene våre har kommet seg ut ogg vokst litt :). Håper bare hunden fortsetter å vise like gode takter som hun har gjort til nå....

Hvordan hadde dere det på hytta i helga,da?

Selv har jeg tilbringt 3 døgn på sykehus, og ble utskrevet i går, så på meg ble det ingen kjempehelg. Men godt å vite at den lille har det bra, iallefall :).

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :)

 

nei, uff, hva har skjedd? ikke noe alvorlig vel...? ble litt bekymret nå.....men godt den lille har det bra da :) Vet du kjønn? Jeg får jente, men det har du vel allerede skjønt :)

 

Vi hadde det veldig bra på hytta. Deilig å komme bort litt, og bikkjene fikk løpt masse løse og kost seg :)

Hehe......skal ikke se bort fra at vi ses der neste år nei :)

 

Tror det kommer til å gå bra med hund og barn.....mine er jo vant til å dele oppmerksomheten også......eneste er at hun lille kan kanskje bli litt slisom for hun elsker babyèr og skjønner ikke at de ikke kan lekes med.......

helt sikker på at din også kommer til å fortsette sin gode oppførsel :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Historien er på skravlesiden og på 2.trimester. Hadde voldsomme magesmerter og var på legevakta på søndag, men ble sendt hjem. Mandag ble det blålys-tur inn igjen me vanvittige smerter og jeg spydde og besvimte om hverandre. De trodde det var blindtarm, men det var det ikke allikevel, så de fant ikke ut hva det var. Men fortsetter det slik blir det ny legetur i morgen.

Bra dere hadde det fint på hytta :). Det er jo en drøm å være hunder når de får løpe løse :).

Hund og barn tror jeg går greit i de aller fleste tilfellene, hvis ikke hundene er veldig bortskjemte fra før, og det virker det ikke som dine er. Min hund var 2 år da jeg fikk sønnen min for 6 år siden, og det var aldri noe problem. Et halvt år etterpå kjøpte jeg en hund til, og også det gikk knirkefritt :).

 

Ps!Jeg vet ikke kjønnet på den lille hybelboeren,nei. Magefølelsen sier gutt, men på ul-bildene kan det se ut som jente, og mange sier jeg har jentemage. Så det er nok bare å vente i spenning på hva som plopper ut på februar en gang :). Har du navn klart til prinsessa di,da?

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes ut som en skikkelig kjip helg du har hatt.........skal krysse fingrene for at du blir fort frisk og at det ikke er noe alvorlig. Men som du sier.........syntes du skal ta deg en tur til fastlegen......bedre å gå en gang for mye når det kommer til sånne ting, og særlig når du er gravid i tillegg....da blir man litt ekstra nervøs :) ihvertfall jeg....som førstegangs :)

 

så du har en sønn fra før av ja :) da er du mer dreven i gamet enn meg...............hodet mitt surrer rundt med masse forskjellige spørsmål hele tiden og hvordan det kommer til å bli, og hvordan man "gjør" ditt og datt :) hehe.....er hel sånn det er som førstegangsmamma.

 

Du har 1 hund nå eller? Jobber du fortsatt som instruktør? Jobber du "kun" med hunder? syntes du det er vanskelig å kombinere det med små barn siden hundesportene også tar mye tid? sorry.....ble mange spørsmål :)...........

 

Jeg fikk vite jente på ordinær ul, også tok jeg en 3d ul i uke 25 og da sa de fortsatt jente så håper virkelig de ikke har tatt feil, for rommet er malt og ja,........hehe......jeg har nok gått til innkjøp av endel rosa søøøøøøøøøøøte bodyer, kjoler etc :)

Og vår lille prinsesse skal få navnet Linnea. :)

 

Var innom jobben i dag.......litt rart å tenke på at jeg ikke skal tilbake før om ett år........håper jeg ikke har glemt alt innen den tid da :)

 

Ha en flott kveld, og ta vare på helsa!

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Frunch :).

Blir litt mer skeptisk til slike sykdomstegn når man er gravid,ja. Blir spennende å høre hva fastlegen sier i morgen. Håper han har en vidunderkur :).

Jakob (sønnen min) er 6 år nå,da, så jeg føler meg faktisk som førstegangs siden det er så lenge siden sist. Den gangen hadde jeg virkelig et drømmesvangerskap. Absolutt INGEN plager. Jobbet (er omsorgsarbeider) hele tiden og drev veldig aktivt med hund. Løp faktisk agility-konkurranse en uke etter termindato, 3 dager etterpå kom Jakob, og dagen etter at vi kom fra sykehuset var vi på klubbmesterskap i lydighet Har spurt meg selv i ettertid om jeg kanskje hadde et lite snev av hundegalskap :). Hehe....

Nå har jeg bare en hund,ja - border collien Corinn. Men samboeren min har en drever som han bruker på jakt da. Må bare få sagt at DEN hunden kan jeg INGENTING med. Skikelig bortskjemt frøken som ikke har lært en eneste kommando i løpet av sitt 5 år gamle liv. Sambo, stakkar, skjønner ikke helt hva han skal fine på for at jeg skal bli venn med udyret. Hihi....:).

Nå har jeg vært hjemmeværende i 2 år. Går på rehabiliteringspenger pga psykiske lidelser.(Diagnose PTSD - posttraumatisk stresslidelse). Håper jeg kommer meg i jobb om et par år. Brenner sterkt for ambulanseyrket, så håper å komme inn som lærling der. Hva jobber du med,da? Nå "jobber" jeg kun med hund,ja. Har ca 4 kurs i året, 2 om våren og 2 om høsten, samt at jeg dømmer apellmerkeprøver og de klubbmesterskapene jeg ikke deltar i selv. Kunne gjerne ha tenkt meg å drevet med hun på heltid om det hadde vært mulig, men det er jo greit å ha det som hobby også :). Å kombinere det på dette planet med barn har foreløpig ike vært noe problem, og det håper jeg ikke det blir heller. Da Jakob var bitteliten var jeg ikke instruktør ennå, men trente da mye mer med egen hund enn det jeg gjør nå. Så han har virkrelig fått det inn med morsmelka, og har et svært godt forhold til hunder :).

Nesten litt misunnelig på deg som skal ha jente,jeg :). Har fryktelig lyst på prinsesse jeg også, men hovedsaken er jo selvfølgelig at babyen er frisk. Tror kanskje det er lettere å ønske seg et bestemt kjønn når man har barn fra før... Prinsen er jo på en måte i hus :). Det er jo SÅ mange søte jenteting å få kjøpt. Får jeg jente så blir det nok en ordentlig "frøken rosa",ja. Er heldigvis fadder til en herlig liten jente som netopp fylte et år da, så jeg skjemmer bort henne litt innimellom :). Hadde dere et intenst ønske om jente da, eller....? Iallefall et vakkert navn dere har gitt prinsessa deres :).

Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Selv er jeg 29, og sambo er 32. (Har byttet sambo etter at Jakob ble født da...).

Tenk, nå skal du være hjemme et helt år og bare kose deg med Linnea :). Og en ting skal jeg love deg - det året kommer til å gå kjempefort! Jobben din glemmer du nok ikke, men det spørs om ammetåka setter deg litt ut med det samme du begynner igjen da :).

 

Ha en flott dag :).

 

Klem.

 

Ps1! Har du msn?

PS2! Dette ble litt langt da, men håper du gadd å lese det allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

Gjett om jeg sov lenge i dag a........så deilig :) var først våken ved 6tiden og klarte ikke å sove igjen, men til slutt sovnet jeg, og vips så var klokken halv tolv :)

 

Hehe.......lange "innlegg" er bare morro :)

 

jepp, har msn: [email protected]

 

(må legge til at det er mannen som har funnet på mailadr hehe)

 

oj, såpass ja.........da må jeg si du lider av mer hundegalskap enn meg :) syntes vi hadde en dårlig lærer på instruktørutdanningen, så etter det har jeg følt at litt av lysten til å trene hund har vært drept......egentlig skikkelig kjipt syntes jeg :( leit for er flere andre på kurset som også "ble" sånn........

så vi er en liten gjeng som har byttet klubb nå, men nå har bekkenet og hoftene slått meg helt ut om dagen, så nå orker jeg ikke engang gå tur med de.........men håper jeg skal få tilbake gnisten etter fødselen, og også ta opp bruks litt. Har veldig lyst å prøve lab`n på agility også for det syntes jeg er så morro......trente hunden til mamma i det for 10år siden.........så husker jo ingenting, bsf at det var gøy :)

 

Litt om oss da :) jeg er 25(blir 26 denne mnd) og mannen min er 26 (giftet oss i fjor sommer) Jeg jobber med regnskap (jepp, ikke særlig spennende, men bringer mat på bordet :) ), men har vært sykemeldt ett år pga fibromyalgi og angst (som jeg ikke visste om selv :) ) så må gå ut 6uker før i fødselspermisjon for ikke gå over på rehab.penger........men har jobbet 50% da, og 20% når jeg gikk på rehab.

Vi er egentlig ikke fra drammen, men flyttet hit for et par år siden og trives kjempe godt :) hadde leilighet i oslo, men syntes det ble litt dårlig plass når vi fikk taiga........som var ren impuls. Jobbet litt frivillig på omplassering og hun var bare såååååå nydelig og innyndet seg sånn på meg og jeg hadde så vondt av henne så tok henne bare med meg hjem.....jepp, mannen ble litt oppgitt, for vi skulle egentlig vente noen år, og hadde ihvertfall ikke tenkt på husky, og itillegg lider hun av sterk sep.angst så hun har kostet ekstremt mye både i tid, tolmodighet og ikke minst penger. Men hun er bare utrolig vakker og skjønn da :)

 

Skal vel egentlig ikke legge skjul på at jeg ønsket meg en jente nei :) Så ble veldig glad da vi fikk vite det...........hehe....rommet er malt lyst rosa med hvite gardiner med kattepuser på :)

Og gleder meg helt enormt til å gå hjemme ett år også.......mistrives endel i jobb så skal bli godt å få tenkt litt på hva jeg vil videre....

 

skulle gjerne ha jobbet med hund på heltid, men dessverre er det for dårlig betalt så har faktisk ikke råd til det :( har hatt så mange ideer da :)

 

men kan du ikke legge meg til på msn så kan vi chattes?

 

Klem

 

ps:ha en flott dag du også.....var jo meldt regn hos oss i dag, men her stråler sola........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :). Vet du hva? Nå er jeg skikkelig fortvilt over meg selv!!! Hadde skrevet DET laaange svaret til deg, så klarte jeg å slette hele greia :(.

Legger deg til msn jeg, så jabbes vi der :).

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he..sånn kan det gå :)

 

takk for chatten i stad :)

 

men glemte jo helt å spørre åssen formene var i dag, og åssen det gikk hos legen :(? slemme meg.......

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :).

Nå er jeg er igjen :). Falt ut av nettet igår, og idag har jeg vært på sykehuset igjen. Skal fortelle mere om det neste gang vi chattes :).

Ønsker deg en riktig god helg, om jeg ikke skravler med deg i helga :).

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

Håper det gikk bra på sykehuset :)

 

Her i drammen går alt bra. Endelig en dag med litt fint vær etter at det bare regnet i hele går. Var en tur på sykehuset selv i går, men var ikke noe farlig. Har kjent så dårlig liv den siste uken, og hatt vondt "innvendig" :) men var ikke noe bekymret, men mannen ville jeg bare skulle ta en tlf ned å høre og da ba de meg komme innom på en kontroll, og alt var i sin skjønneste orden med lille :)

 

Ønsker deg og dine en flott helg! Kos dere masse!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var bra :). Jordmor brukte eeeeeeeeeeevigheter på å finne fosterlyd på meg i går - da var jeg rimelig skepp en liten stund. Men plutselig var den der, 145 flotte slag pr minutt :). Grunnen til at jeg har kjent så lite liv er at morkaka har flyttet på seg, så nå ligger den foran igjen.

Skal på apoteket og hente medisin nå, så da er jeg forhåpentligvis snart tilbake i god gammel form :).

 

Vi chattes vel snart igjen :).

 

Klemz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

 

håper formen blir fort bedre nå som du endelig har fått medisiner......!

 

Vi fikk listet i går vi, så nå er det jammen bare noen små detaljer som gjenstår.....så deilig :) i dag er det kjempe fint vær her så naboen og mannen skal klippe hekken.......tro meg!!den lever virkelig sitt egent liv :)

 

Håper dere har hatt en fin helg!

 

I dag er jeg 30uker på vei.......sprøtt å tenke på at det bare er 9uker igjen, men alikevel virker det så lenge.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...