Gå til innhold

Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva gutta her bruker månedspengene sine på er opptil de, men er de tomme på dag to er det kjedelig for dem. De får 400 kr i måneden som de kan bruke på hva de vil. De har lært at det er lurt å spare og ikke bruke alt på en gang. Vis de vil på kino eller Bowling får de klart mer penger av oss.

Synes den moren er for streng, bare vent til de begynner på videregående da er det boller og monster hver dag.

Anonymkode: 87d2f...a38

Mine får ikke noe ekstra til kino, bowling, bursdagsgaver ol. Hele poenget er jo at de skal venne seg til at de må ha penger igjenn til sånt, ellers blir det ikke noe.

Anonymkode: d70eb...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommerkroppen 2029 skrev (20 minutter siden):

Og så ender man opp med å si at ja du vet det er ikke godt å fotfølge dem hele tiden. Det kommer nok tøffere tak enn dette. Så svarer de at de er så glad for at de kan stole på barna sine 

😂😂

Anonymkode: bf056...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, dette er meget spesielt av denne andre moren, og de fleste med hodet plassert der det skal tenker det samme! 
 

Svogerforskningen min tilsier at enten blir dette barnet veldig spesielt, ellers så går det bak ryggen på moren. Moren tror hun setter et eksempel og setter tydelige grenser, men sannheten er at grensene skader mer enn det hjelper. 
Er du et normalt fungerende barn på ungdomsskole så klarer du fint å administrere de pengene du har/får uten at mamma vet at du har kjøpt deg en nonstop-is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det er virkelig ikke alle unger som har som hovedinteresse å være rampete og gå bak ryggen til foreldre og lærere og bryte alle reglene de kan.

Det er forskjell på mennesker og det er det helt fra man er barn. Noen barn har egeninteresse av å være flinke og sunne og gjøre det bra på skolen, det er ikke sånn at foreldrene til de som er sånn, står med pisk og stoppeklokke.

At brorparten her inne har rølpete unger, kommer ikke som noe sjokk akkurat. Dere fremstiller jo alle som er bedre enn dere, som meget spesielle og rare.

Twintipp skrev (8 minutter siden):

Ærlig talt, dette er meget spesielt av denne andre moren, og de fleste med hodet plassert der det skal tenker det samme! 

Twintipp skrev (8 minutter siden):

at enten blir dette barnet veldig spesielt, ellers så går det bak ryggen på moren

Ikke rart at ungene vingler fra kiosk til gatekjøkken, mens de bryter alle de reglene de kan, dersom de har blitt fortalt hele livet at sunne og intelligente unger er så rare og spesielle.

Anonymkode: befdf...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er jo ikke "sånn det er", for det er dette DU har opplevd, altså dine erfaringer. Å si at det er naturlig å falle for fristelser er å gi aksept for det, og da handler det om å bygge karakter. Jeg drakk meg full en gang, og ja jeg skjulte det for foreldrene mine. Det var på grunn av respekt, og at jeg visste det ville få konsekvenser. Det er min erfaring, og vi fikk sjelden godteri. Jeg spiser veldig sjelden godteri nå også, så der har du min erfaring. Jeg har sett foreldre ruse seg med barna, og hatt lite grenser, og jeg har også opplevd at de forsvarer å kjøpe alkohol til ungdom under 18. De drikker absolutt mer enn de som har strengere foreldre med tydelige grenser. Det er ikke til å sammenligne engang, m,en jeg kan ikke si at dette er som det vanligvis er, for det handler om hvilke erfaringer vi gjør oss selv. Og da handler vi gjerne ut fra det. 

Anonymkode: a8e93...28f

Med dine opplevelser er dine opplevelser, de er ikke universale for alle ungdommer.

Anonymkode: f494e...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, men det kan virke som du argumenterer med dette. Du er i hvert fall veldig opptatt av at det er vanskelig og slitsomt å håndheve regler og grenser man setter.

Anonymkode: 5710c...89c

Nei, det gjør hun ikke. Du vrir og vrenger på det så det passer deg best.

Anonymkode: f494e...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ærlig talt, det er virkelig ikke alle unger som har som hovedinteresse å være rampete og gå bak ryggen til foreldre og lærere og bryte alle reglene de kan.

Det er forskjell på mennesker og det er det helt fra man er barn. Noen barn har egeninteresse av å være flinke og sunne og gjøre det bra på skolen, det er ikke sånn at foreldrene til de som er sånn, står med pisk og stoppeklokke.

At brorparten her inne har rølpete unger, kommer ikke som noe sjokk akkurat. Dere fremstiller jo alle som er bedre enn dere, som meget spesielle og rare.

Ikke rart at ungene vingler fra kiosk til gatekjøkken, mens de bryter alle de reglene de kan, dersom de har blitt fortalt hele livet at sunne og intelligente unger er så rare og spesielle.

Anonymkode: befdf...ec1

Skal vi se… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også nokså inkonsekvent når man i halvparten av trådene forsvarer det å sende ungene ut for å pådra seg overvekt og fedme, og i de resterende trådene klager sin nød over egne gjenstridige og overflødige kilo.

Anonymkode: befdf...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er også nokså inkonsekvent når man i halvparten av trådene forsvarer det å sende ungene ut for å pådra seg overvekt og fedme, og i de resterende trådene klager sin nød over egne gjenstridige og overflødige kilo.

Anonymkode: befdf...ec1

Du må være ho ReneRene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (4 timer siden):

Javel? Og problemet er?

Det er ikke noe problem, annet enn at du skrev at "sånn er det" og at du "garanterte" litt for mye her. Men da handler det om erfaringer, så vi er tydeligvis enige.

Anonymkode: a8e93...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er også nokså inkonsekvent når man i halvparten av trådene forsvarer det å sende ungene ut for å pådra seg overvekt og fedme, og i de resterende trådene klager sin nød over egne gjenstridige og overflødige kilo.

Anonymkode: befdf...ec1

Ingen forsvarer det å sende ungene ut for å pådra seg overvekt. Det er bare tåpelige stråmenn du kaster ut for å støtte din egen mening.

Anonymkode: f494e...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ingen forsvarer det å sende ungene ut for å pådra seg overvekt. Det er bare tåpelige stråmenn du kaster ut for å støtte din egen mening.

Anonymkode: f494e...bba

Det er det såvisst ikke.

Man har direkte innrømmelser om at man selv skeier ut med sjokolade midt i uken. Og man har indirekte innrømmelser når man nekter å tro på at barn klarer å styre seg og gjøre som foreldrene sier. Hadde man klart å kontrollere sitt eget kaloriinntak så hadde man selvfølgelig både brydd seg om at ungene skulle gjøre det samme, og i tillegg hatt en konstruktiv diskusjon om hva man gjør når vennene vil innom kiosk og butikk. 

Anonymkode: befdf...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke noe problem, annet enn at du skrev at "sånn er det" og at du "garanterte" litt for mye her. Men da handler det om erfaringer, så vi er tydeligvis enige.

Anonymkode: a8e93...28f

Jeg har til gode å se de barna som aldri lurer foreldrene sine på noe som helst plan. Men enkelte har jo stålkontroll på ungene sine, og helt perfekte barn så da er vi likegodt ferdige med den saken tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Jeg har til gode å se de barna som aldri lurer foreldrene sine på noe som helst plan. Men enkelte har jo stålkontroll på ungene sine, og helt perfekte barn så da er vi likegodt ferdige med den saken tenker jeg. 

Du konkluderte med det samme som jeg skrev i min kommentar, og hvorfor så kranglete da?  Hva er det med denne tråden som gjør deg så opprørt?

Anonymkode: a8e93...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er det såvisst ikke.

Man har direkte innrømmelser om at man selv skeier ut med sjokolade midt i uken. Og man har indirekte innrømmelser når man nekter å tro på at barn klarer å styre seg og gjøre som foreldrene sier. Hadde man klart å kontrollere sitt eget kaloriinntak så hadde man selvfølgelig både brydd seg om at ungene skulle gjøre det samme, og i tillegg hatt en konstruktiv diskusjon om hva man gjør når vennene vil innom kiosk og butikk. 

Anonymkode: befdf...ec1

Jeg spiser aldri godteri , men gutta mine spiser sjokolade omtrent hver eneste dag etter trening. Hadde de kjøpt seg sjokolademelk , boller eller smoothie etter skolen så hadde det vært helt ok. De trener hardt og både tåler og trenger mange kalorier. Faktisk så er det vi som kjøper inn sjokoladen og ofte slenger jeg det oppi treningsbagen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 10 klassing kan dra innom butikken i lunsjen når han vil. Han kan bruke ukepenger. Jeg spurte han nå om hvor mange ganger han har vært på butikken i 10 trinn. 1 gang sa han. Var oftere i 8 og 9 trinn. 

Anonymkode: 0487b...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er det såvisst ikke.

Man har direkte innrømmelser om at man selv skeier ut med sjokolade midt i uken. Og man har indirekte innrømmelser når man nekter å tro på at barn klarer å styre seg og gjøre som foreldrene sier. Hadde man klart å kontrollere sitt eget kaloriinntak så hadde man selvfølgelig både brydd seg om at ungene skulle gjøre det samme, og i tillegg hatt en konstruktiv diskusjon om hva man gjør når vennene vil innom kiosk og butikk. 

Anonymkode: befdf...ec1

Som sag,t stråmenn

Anonymkode: f494e...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (9 minutter siden):

Jeg har til gode å se de barna som aldri lurer foreldrene sine på noe som helst plan. Men enkelte har jo stålkontroll på ungene sine, og helt perfekte barn så da er vi likegodt ferdige med den saken tenker jeg. 

Ja, og det finnes barn som er helt oppgitt av foreldrene sine også, som skulle ønske at foreldrene ville være smartere, spise sunnere, kutte alkohol, etc. At du har til gode å se de barna som ikke sniker bak ryggen, handler jo om at du ikke er allestedsnærværende - tviler på de ungene prøver å ta kontakt med deg, for å si det slik - og ikke om at de ikke finnes. Eller, de holder seg unna voksne som synes sunne og intelligente barn er rare og spesielle, slik en skrev over her.

Jeg var selv et slikt barn. Allerede fra fireårs alder holdt jeg meg vekk fra de damene med holdninger som deres. Ungene deres var helt ufyselige, voldelige bøller som gjorde ugagn, og mødrene bare lo og mente det var den sterkestes rett...

Anonymkode: befdf...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

de holder seg unna voksne som synes sunne og intelligente barn er rare og spesielle, slik en skrev over her.

Hvor står det?

Anonymkode: f494e...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, og det finnes barn som er helt oppgitt av foreldrene sine også, som skulle ønske at foreldrene ville være smartere, spise sunnere, kutte alkohol, etc. At du har til gode å se de barna som ikke sniker bak ryggen, handler jo om at du ikke er allestedsnærværende - tviler på de ungene prøver å ta kontakt med deg, for å si det slik - og ikke om at de ikke finnes. Eller, de holder seg unna voksne som synes sunne og intelligente barn er rare og spesielle, slik en skrev over her.

Jeg var selv et slikt barn. Allerede fra fireårs alder holdt jeg meg vekk fra de damene med holdninger som deres. Ungene deres var helt ufyselige, voldelige bøller som gjorde ugagn, og mødrene bare lo og mente det var den sterkestes rett...

Anonymkode: befdf...ec1

Skrev noen at intelligente barm er rare og spesielle?  Hva som avsløres av holdninger her.

Anonymkode: a8e93...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, og det finnes barn som er helt oppgitt av foreldrene sine også, som skulle ønske at foreldrene ville være smartere, spise sunnere, kutte alkohol, etc. At du har til gode å se de barna som ikke sniker bak ryggen, handler jo om at du ikke er allestedsnærværende - tviler på de ungene prøver å ta kontakt med deg, for å si det slik - og ikke om at de ikke finnes. Eller, de holder seg unna voksne som synes sunne og intelligente barn er rare og spesielle, slik en skrev over her.

Jeg var selv et slikt barn. Allerede fra fireårs alder holdt jeg meg vekk fra de damene med holdninger som deres. Ungene deres var helt ufyselige, voldelige bøller som gjorde ugagn, og mødrene bare lo og mente det var den sterkestes rett...

Anonymkode: befdf...ec1

Ok😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Skrev noen at intelligente barm er rare og spesielle?  Hva som avsløres av holdninger her.

Anonymkode: a8e93...28f

Ja, og det er jo det som stadig vekk formidles, senest i den tråden om kaker og konfirmasjon.

Der er man superspesiell og usosial hvis man ikke tilbyr nærmest en hel kake til hver av gjestene etter middagen, og de stakkars hungrige gjestene må innom bensinstasjonen og gasse seg med pølser og is etterpå. Og man er superspesiell og usosial hvis man ikke smaker på de 20-30 kakene som vertskapet har satt frem.

Og så, i neste tråd, så klager man sin nød over at man ikke klarer å gå ned i vekt, eller man diskuterer stoffskifte og slankemedisiner og slankeoperasjoner.

Så har du vel omlag 4% av trådene som verken handler om å stappe seg med mat eller om å slanke seg. 

Anonymkode: befdf...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du konkluderte med det samme som jeg skrev i min kommentar, og hvorfor så kranglete da?  Hva er det med denne tråden som gjør deg så opprørt?

Anonymkode: a8e93...28f

Jeg føler ikke jeg er verken mer eller mindre kranglete enn andre her. Ei heller er jeg opprørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja, og det er jo det som stadig vekk formidles, senest i den tråden om kaker og konfirmasjon.

Der er man superspesiell og usosial hvis man ikke tilbyr nærmest en hel kake til hver av gjestene etter middagen, og de stakkars hungrige gjestene må innom bensinstasjonen og gasse seg med pølser og is etterpå. Og man er superspesiell og usosial hvis man ikke smaker på de 20-30 kakene som vertskapet har satt frem.

Og så, i neste tråd, så klager man sin nød over at man ikke klarer å gå ned i vekt, eller man diskuterer stoffskifte og slankemedisiner og slankeoperasjoner.

Så har du vel omlag 4% av trådene som verken handler om å stappe seg med mat eller om å slanke seg. 

Anonymkode: befdf...ec1

Som vanlig så drar du helt ville konklusjoner og kommer med usanne påstander om hva andre har sagt. Man kan faktisk ikke diskutere med sånt, for uansett hva man svarer deg så kommer du bare med enda villere påstander. Og du svarer ikke på direkte spørsmål om hvor du har funnet de usanne påstandene dine, og det er jo ikke rart, for de finnes jo ikke. Du er det fødte kverulanttroll RR, det skal du ha. Å ha en normal diskusjon med deg  som man kan ha med de fleste andre her inne, er ikke mulig, og er heller ikke noe du er interessert i. Du tilfører faktisk bare støy.

Anonymkode: f494e...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ja, og det finnes barn som er helt oppgitt av foreldrene sine også, som skulle ønske at foreldrene ville være smartere, spise sunnere, kutte alkohol, etc. At du har til gode å se de barna som ikke sniker bak ryggen, handler jo om at du ikke er allestedsnærværende - tviler på de ungene prøver å ta kontakt med deg, for å si det slik - og ikke om at de ikke finnes. Eller, de holder seg unna voksne som synes sunne og intelligente barn er rare og spesielle, slik en skrev over her.

Jeg var selv et slikt barn. Allerede fra fireårs alder holdt jeg meg vekk fra de damene med holdninger som deres. Ungene deres var helt ufyselige, voldelige bøller som gjorde ugagn, og mødrene bare lo og mente det var den sterkestes rett...

Anonymkode: befdf...ec1

Spesielt…….

Anonymkode: bf056...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...