Gå til innhold

Bør det ikke være mulig å stenge noen brukere ute av sin egen tråd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Jeg lever godt i min enkelhet heldigvis😊. Da unngår jeg i alle fall å oppføre meg som du viser til her.

jeg tror deg til en viss grad.

Anonymkode: 59322...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nei, altså, trådstarter må man jo få lov å svare til, uten at det er en avsporing fra tråden.

(Her røper du forøvrig ditt eget opphav, med den betegnelsen på HI ;) )

Men det er den mer eller mindre bevisste oppvigleren man kan la være å svare. Man har alltid ansvaret for seg selv og for hvem man velger å svare og hvordan man velger å svare. Man kan ikke skylde på den andre.

Jeg personlig mener det er de som svarer oppviglerne som er problemet, og ikke oppviglerne i seg selv.

Jeg har mange ganger blitt beskyldt for å være oppvigler, bare fordi jeg tilfeldigvis sier et eller annet glupt eller fremmedord eller noe som får andre til å føle seg underlegne. Jeg orker ikke og gå og bøye hodet og gjøre meg liten og ynkelig, for at fremmede damer på internett skal føle at ingen er bedre enn de. Det finnes jo uansett alltid damer som er mer smarte og mer deilige og mer vellykte enn jeg.

På de aller fleste andre forumer klarer man å oppføre seg. Det finnes derfor ingen grunn til at det ikke skulle la seg gjøre her.

Her er forøvrig et godt eksempel på noen som fisker etter bråk;

Man tenker at ‘nei, det stemmer ikke!’ og så går man i gang med å svare.

Men man trenger ikke svare. Alle vet at dette er feil. Ved å svare på åpenbar trolling, er man selv en del av problemet. 

Anonymkode: a5223...c24

Du er forumoppvigleren, alle vet det, alle ser det. Og nei, det er ikke fordi du sier så glupe ting.

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du er forumoppvigleren, alle vet det, alle ser det. Og nei, det er ikke fordi du sier så glupe ting.

Anonymkode: e279e...497

For all del..

Hver gang man er svar skyldig eller føler seg truffet, så skylder man på den andre. Det er det du gjør - her og nå - som er min hovedinnvending i denne tråden. Man klarer ikke forholde seg friskt og normalt, hyggelig og vennlig.

Reddit, quora, diskusjon.no, kvinneguiden…alle disse stedene klarer man oppføre seg. Det handler nok om at man i stor grad utestenger de som ikke klarer oppføre seg. Så strømmer disse til steder hvor modereringen ikke enda er så streng (les; her) og vil enten medføre at de får inn strenge moderatorer eller at forumet må legge ned.

Her har man fått inn en av de butcher-moderatorene som kvinneguiden har benyttet seg av for å rydde, så det ligger i kortene hva de planlegger her.

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alt er tydeligvis veldig enkelt for deg. Og det må det få lov til å være. For meg som tenker litt videre, dypere og ikke så overfladisk,så blir blokkering et virkemiddel selv jeg personlig aldri ville stått ved på et forum som dette. Jeg unngår ikke ubehageligheter på så ubetydelig nivå. Når jeg sier fra ved direkte siteringer er det for å markere hvor jeg står. Ingenting av dette har med regelbrudd å gjøre.

Anonymkode: 59322...940

Dypere og videre du. Den var fin.

Anonymkode: 0402c...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her har man fått inn en av de butcher-moderatorene som kvinneguiden har benyttet seg av for å rydde, så det ligger i kortene hva de planlegger her.

Anonymkode: a5223...c24

@Admin er du butch? Hva er det dere planlegger her?

Anonymkode: a2a34...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dypere og videre du. Den var fin.

Anonymkode: 0402c...293

🤪

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

@Admin er du butch? Hva er det dere planlegger her?

Anonymkode: a2a34...99f

Jeg skrev jo det.

Slutt å late som du er fem år, det er slett ikke sjarmerende hos voksne kvinner. 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Her har man fått inn en av de butcher-moderatorene som kvinneguiden har benyttet seg av for å rydde, så det ligger i kortene hva de planlegger her.

Hvilken moderator snakker du  om da?

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

@Admin er du butch? Hva er det dere planlegger her?

Anonymkode: a2a34...99f

Jeg har vært her siden 2016 og moderer alene med mindre jeg har fravær, så her har jeg ingen anelse selv! Og ikke butch, såvidt jeg vet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skrev jo det.

Slutt å late som du er fem år, det er slett ikke sjarmerende hos voksne kvinner. 

Anonymkode: a5223...c24

Å lyve er og lite sjarmerende.

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han fyren som har gjort komet-karriere på kvinneguiden, akkurat på samme tid som kvinneguiden er blitt tømt for en hel drøss med brukere. Har sett at han rydder i tråder som er årevis siden at var i aktivitet.

Skjønt, jeg vet ikke om det er én enkelt fyr eller om det er et helt team, for han er jo tilsynelatende i aktivitet 24/7/365.

Velger å tro at dette er bevisst fra egmont/kvinneguiden/klikk sin side, og ikke en gal person som har bestemt seg for å ta helt over forumene.

Kommer ikke til å nevne navn, for om admin ser dette, så vet de hvem det er snakk om. Og klarer man ikke finne ut hvem som er moderator her inne, nei, da fortjener man ikke å vite det.

Man skulle selvfølgelig ønske at det å rydde opp på et forum betyr at man ønsker å bevare det. Men det prøvde de på på VGD, til ingen nytte. Vil absolutt tro at diskusjon.no føles som en bedre investering, enn dette forumet her - hvor tilsynelstende kun 3% av brukerne føler de har et eget voksent ansvar for å oppføre seg.

Anonymkode: a5223...c24

Tror du virkelig på dette selv?

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært her siden 2016 og moderer alene med mindre jeg har fravær, så her har jeg ingen anelse selv! Og ikke butch, såvidt jeg vet... 

Du har fått en vikar, det er denne personen jeg snakker om. Han har knapt vært bruker på kvinneguiden innen han ble topp-moderator eller admin eller hva han nå er. Han er omtrent like aktiv som en robot, modererer dag og natt.

Jeg skrev butcher, ikke butch. Vedkommende prøvde nok bare å gjøre seg søt, liten og uskyldig :) 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du har fått en vikar, det er denne personen jeg snakker om. Han har knapt vært bruker på kvinneguiden innen han ble topp-moderator eller admin eller hva han nå er. Han er omtrent like aktiv som en robot, modererer dag og natt.

Jeg skrev butcher, ikke butch. Vedkommende prøvde nok bare å gjøre seg søt, liten og uskyldig :) 

Anonymkode: a5223...c24

Ingen andre moderer her inne med mindre de har fått beskjed om det av meg. Moderatorene som er her hvis jeg trenger vikarierer har vært siden 2022. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tror du virkelig på dette selv?

Anonymkode: e279e...497

Tror og tror…det er mer noe jeg håper. Hvis ikke det er bevisst fra egmont sin side, så er det jo nærmest en katastrofe.

Admin skrev (Akkurat nå):

Ingen andre moderer her inne med mindre de har fått beskjed om det av meg. Moderatorene som er her hvis jeg vikarierer har vært siden 2022. 

Ja, jeg så at han fikk påpakning da han begynte med samme modereringsstil her inne som på KG. Husker ikke hvilket forum han hadde moderert i gamle tråder, og brukerne hadde fått advarsel for gamle innlegg. Noe sånt.

Jeg har ikke dykket ned i dette, bare registrert det. 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Tror og tror…det er mer noe jeg håper. Hvis ikke det er bevisst fra egmont sin side, så er det jo nærmest en katastrofe.

Ja, jeg så at han fikk påpakning da han begynte med samme modereringsstil her inne som på KG. Husker ikke hvilket forum han hadde moderert i gamle tråder, og brukerne hadde fått advarsel for gamle innlegg. Noe sånt.

Jeg har ikke dykket ned i dette, bare registrert det. 

Anonymkode: a5223...c24

Her tror jeg du blander, om du tenker på samme sak som meg så var det her inne og kun jeg involvert. Det er kun jeg som moderer her inne, med mindre jeg har fravær, som er meget sjeldent. Det har ikke oppstått noen situasjoner hvor de andre har vært involvert med mindre jeg har bedt de om det, og det er da alikevel jeg som har tatt avgjørelsen. 

Tråden er samtdig ryddet for spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, altså, trådstarter må man jo få lov å svare til, uten at det er en avsporing fra tråden.

(Her røper du forøvrig ditt eget opphav, med den betegnelsen på HI ;) )

Men det er den mer eller mindre bevisste oppvigleren man kan la være å svare. Man har alltid ansvaret for seg selv og for hvem man velger å svare og hvordan man velger å svare. Man kan ikke skylde på den andre.

Jeg personlig mener det er de som svarer oppviglerne som er problemet, og ikke oppviglerne i seg selv.

Jeg har mange ganger blitt beskyldt for å være oppvigler, bare fordi jeg tilfeldigvis sier et eller annet glupt eller fremmedord eller noe som får andre til å føle seg underlegne. Jeg orker ikke og gå og bøye hodet og gjøre meg liten og ynkelig, for at fremmede damer på internett skal føle at ingen er bedre enn de. Det finnes jo uansett alltid damer som er mer smarte og mer deilige og mer vellykte enn jeg.

På de aller fleste andre forumer klarer man å oppføre seg. Det finnes derfor ingen grunn til at det ikke skulle la seg gjøre her.

Her er forøvrig et godt eksempel på noen som fisker etter bråk;

Man tenker at ‘nei, det stemmer ikke!’ og så går man i gang med å svare.

Men man trenger ikke svare. Alle vet at dette er feil. Ved å svare på åpenbar trolling, er man selv en del av problemet. 

Anonymkode: a5223...c24

Hi her, jeg har ikke hatt noen intensjoner om å være andre enn jeg er. Selv om jeg refererer til HI eller TS. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner igjen. Slik tråden utvikler seg så stenges den.

For å svare på HI. Det er ingenting i programvaren som gjør at man kan stenge ut brukere fra egne tråder, og det er ikke en mulighet vi kan utvikle selv. Det vil uansett ikke fungere mot anonyme brukere slik programvaren er laget. Det er heller ikke en enkelt bruker som avsporer tråder, det er flere, både gamle og nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...