Gå til innhold

Bør det ikke være mulig å stenge noen brukere ute av sin egen tråd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fatte at noen henger seg så opp i dette...

Det er et anonymt forum, med masse forskjellige mennesker. Noen aggresive, noen forsiktige, noen surpadder, noen positive, noen negative osv osv.

At noen ikke er som deg betyr ikke at de ikke får være her. At noen "ødelegger" tråder og får frem diskusjoner, uenigheter, ufinhet, sinne osv er en del av å være på et anonymforum.

Ønsker du ikke dette må du finne et forum hvor folk snakker mer åpent og uten å være anonyme.

De fleste her er jo hyggelige da, og man kan få både gode svar og hjelp når man lurer på noe. Man kan også, på ganske ufin og aggresiv måte få så hatten passer, og måtte tenke seg litt om. 

Anonymkode: fbd51...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke bruke ordet trist. Jeg tror heller ikke at de som er innom tror at dette forumet representerer typiske kvinner. Kjernen her inne har lav terskel for å bli trigget. Skriver du at en veske er stygg, en matrett lite god, eller en farge lite flatterende, så bann på at flere tar det helt personlig og mener at du tenker at de har dårlig smak, dårlig dømmekraft, dårlig stil og lite sosiale evner. Alt på en gang, og så er du hatet og blir kverulert med av ti brukere i hver tråd. Det er skjørt her. Det er best å gå på eggeskall sånn at ingen tror du er bedre, flinkere, har mer kunnskap eller er mer intelligent. Da vil de blokkere deg, hvilket de aldri gjør da. De sier det fordi de tror du bryr deg. De går heller som anonym og kverulerer og vil krangle i hver eneste tråd. Det er derfor de ikke googler ord også. Krangling er bedre.

Anonymkode: 59322...940

1. Hvem er denne kjernen det så ofte er snakk om? Hvis man ikke kan kjenne igjen noen som skriver anonymt, hvordan kan man da skille ut denne såkalte kjernen?

2. Jeg opplever ikke at noen tar det personlig om noen syne det er kjerring med veske eller at man ikke liker diverse mat. Jeg syns at begrepet hate blir latterlig i en slik kontekst uansett.

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nå spurte jeg ikke deg hva du tror og ikke tror. Jeg skriver ut fra erfaringer, og har ikke spesielt stor toleranse for det jeg oppfatter som moraliserende og svært overfladiske innspill. 

Anonymkode: 59322...940

Hva slags måte er dette å svare en meddebattant på, egentlig? Skal man ikke kunne respondere på innlegg her så mister vel forumet fort sin misjon. Du ser kanskje at du selv oppfører deg moraliserende ovenfor henne du siterer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Nå spurte jeg ikke deg hva du tror og ikke tror. Jeg skriver ut fra erfaringer, og har ikke spesielt stor toleranse for det jeg oppfatter som moraliserende og svært overfladiske innspill. 

Anonymkode: 59322...940

Det er fint med takhøyde og med vanlig høflighet/ oppdragelse. Kommer veldig langt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan ikke fatte at noen henger seg så opp i dette...

Det er et anonymt forum, med masse forskjellige mennesker. Noen aggresive, noen forsiktige, noen surpadder, noen positive, noen negative osv osv.

At noen ikke er som deg betyr ikke at de ikke får være her. At noen "ødelegger" tråder og får frem diskusjoner, uenigheter, ufinhet, sinne osv er en del av å være på et anonymforum.

Ønsker du ikke dette må du finne et forum hvor folk snakker mer åpent og uten å være anonyme.

De fleste her er jo hyggelige da, og man kan få både gode svar og hjelp når man lurer på noe. Man kan også, på ganske ufin og aggresiv måte få så hatten passer, og måtte tenke seg litt om. 

Anonymkode: fbd51...bda

Dette er det beste og mest relevante innlegget i hele tråden. Det er nesten så en bare skulle applaudert med et Amen. 

Anonymkode: 59322...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Dette er det beste og mest relevante innlegget i hele tråden. Det er nesten så en bare skulle applaudert med et Amen. 

Anonymkode: 59322...940

Likevel er du en av dem som "henger seg opp" i denne tråden. Det er rart med det, liv og lære harmonerer ikke alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke bruke ordet trist. Jeg tror heller ikke at de som er innom tror at dette forumet representerer typiske kvinner. Kjernen her inne har lav terskel for å bli trigget. Skriver du at en veske er stygg, en matrett lite god, eller en farge lite flatterende, så bann på at flere tar det helt personlig og mener at du tenker at de har dårlig smak, dårlig dømmekraft, dårlig stil og lite sosiale evner. Alt på en gang, og så er du hatet og blir kverulert med av ti brukere i hver tråd. Det er skjørt her. Det er best å gå på eggeskall sånn at ingen tror du er bedre, flinkere, har mer kunnskap eller er mer intelligent. Da vil de blokkere deg, hvilket de aldri gjør da. De sier det fordi de tror du bryr deg. De går heller som anonym og kverulerer og vil krangle i hver eneste tråd. Det er derfor de ikke googler ord også. Krangling er bedre.

Anonymkode: 59322...940

Nei, som sagt, vi er ulike, vi også :) Ellers skriver du mye av det samme som jeg forsøker å få frem.

Jeg husker da VGD la ned og alle brukerne flommet over på diskusjon.no. Det var helt grusomt å se. På diskusjon.no kunne brukerne oppføre seg, mens de som kom fra VGD satt bare og ‘rapet, prompet og lo’, hvis man kan si det sånn. De eide ikke oppdragelse, satt kun og lo av ekstremt dårlig og intern humor, og det var ikke rart at VGD la ned.

Det er litt den samme feelingen av dette forumet. Det har i lengre tid vært mer fredelig her enn på kvinneguiden, likevel, man har hatt et langt høyere intelligensnivå der inne. De intelligente forsvant nettopp fordi de ikke orket slikt bråk. Nå har man tydelig ryddet der inne og utvist mange av bråkmakerne. Så har en del av disse løpt inn her.

Hva får man da, liksom, når man matcher bråkmakerne med noen som knapt har åpnet en ordbok eller avis i løpet av sitt liv?

(helt ærlig er jeg tidvis sjokkert over hvordan en del her har klart å finne internett på tidlig 00, når de ikke kjenner helt alminnelige fremmedord, og akkurat det kunne vært morro om noen tok seg tiden til å forklare)

Jeg synes ikke noe om å si at lilla er lite flatterende eller at en matrett er lite god, bare for å si det. Samtidig så har jeg lite like til overs for de som kontinuerlig klikker og ødelegger tråder hver gang noen andre sier slike ting. Da er det de som klikker som har et problem. De burde helt seriøst oppsøke hjelp for dette, for som du sier, så er jo dette noe som skjer IRL også.

Senest i går traff jeg en av de som klikker fullstendig hver gang noen ikke stryker henne medhårs. Hun har gjentatte ganger krevd å få være slik hun er, og vi andre har ikke hatt stort vi skulle ha sagt. Nå har hun fått tilbakemeldinger om at mennesker ikke liker henne, og hun klarer ikke forstå hvorfor. Dette er mennesker som mister vennene sine, eller hvor partneren flytter ut eller ungene bryter kontakten.

Det er ikke så mye man kan få gjort med det. De må nesten innse det selv. Noen av de kommer til å gå i grava uten noen sinne ha klart å oppsøke hjelp. Det er ofte veldig skjøre mennesker, som har opplevd mye vondt og tror de selv er snille og gode. De ser ikke selv at det å skrike og skjelle andre ut er å være kjip - de tror det er deres rett, og at de hjelper andre med å ‘sette noen på plass’.

Jo, jeg skrev at jeg synes ikke noe om å si at lilla er lite flatterende eller at en matrett er lite god, bare for å si det. Likevel, med disse menneskene skal det ingenting til. De leter etter feil. De spenner krok på andre for å få andre til å gå i baret. De oppretter tråder hvor de håper at noen skal komme og si noe som de kan hudflette vedkommende for. De angriper typisk alle som de oppfatter som yngre og sprekere, har et mer vellykket jobb- og familieliv, er penere, rikere, mer intelligent, osv.

Og man kan ærlig talt ikke skru av all form for vellykkethet, bare for å unngå å bli skreket til. 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå spurte jeg ikke deg hva du tror og ikke tror. Jeg skriver ut fra erfaringer, og har ikke spesielt stor toleranse for det jeg oppfatter som moraliserende og svært overfladiske innspill. 

Anonymkode: 59322...940

Hvis ikke du har så stor toleranse for det, kan du ikke da bare blokkere henne. Hun skriver jo alltid med egen bruker.

Det du kaller moraliserende og overfladisk er det jeg kaller ladylike og sosialt smidig. Mamma til er et stort ideal for meg i så måte. Og hvis du er den de stadig tror at jeg er, så kan jeg bare oppfordre til å pusse de sosiale antennene dine, i anledning våren. 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvis ikke du har så stor toleranse for det, kan du ikke da bare blokkere henne. Hun skriver jo alltid med egen bruker.

Det du kaller moraliserende og overfladisk er det jeg kaller ladylike og sosialt smidig. Mamma til er et stort ideal for meg i så måte. Og hvis du er den de stadig tror at jeg er, så kan jeg bare oppfordre til å pusse de sosiale antennene dine, i anledning våren. 

Anonymkode: a5223...c24

Jeg har aldri hatt behov for å blokkere noen. Jeg overser lett andre jeg betrakter som helt formålsløst å diskutere med, og ytringene til enkelte er av en art jeg vil uttrykke hvordan jeg ser på dem. Jeg har lite toleranse for banaliteter som moralisme på naivt nivå, på selvfølgeligheter og overfladiske meningløse uttrykk. Det er jeg i min fulle rett til å si for å markere hvor jeg står, og det vil jeg gjerne. Så får andre ramble on, det bryr meg ikke med mindre de prøver å preke til meg. Da må de faktisk tåle at jeg fraber meg av en god grunn. 

Anonymkode: 59322...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri hatt behov for å blokkere noen. Jeg overser lett andre jeg betrakter som helt formålsløst å diskutere med, og ytringene til enkelte er av en art jeg vil uttrykke hvordan jeg ser på dem. Jeg har lite toleranse for banaliteter som moralisme på naivt nivå, på selvfølgeligheter og overfladiske meningløse uttrykk. Det er jeg i min fulle rett til å si for å markere hvor jeg står, og det vil jeg gjerne. Så får andre ramble on, det bryr meg ikke med mindre de prøver å preke til meg. Da må de faktisk tåle at jeg fraber meg av en god grunn. 

Anonymkode: 59322...940

For all del, du gjør som du vil. Men å si at du overser lett, den må du lengre ut på landet med. Autisme er litt enklere å forholde seg til en borderline, men….man kan bli sliten av det og!

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har aldri hatt behov for å blokkere noen. Jeg overser lett andre jeg betrakter som helt formålsløst å diskutere med, og ytringene til enkelte er av en art jeg vil uttrykke hvordan jeg ser på dem. Jeg har lite toleranse for banaliteter som moralisme på naivt nivå, på selvfølgeligheter og overfladiske meningløse uttrykk. Det er jeg i min fulle rett til å si for å markere hvor jeg står, og det vil jeg gjerne. Så får andre ramble on, det bryr meg ikke med mindre de prøver å preke til meg. Da må de faktisk tåle at jeg fraber meg av en god grunn. 

Anonymkode: 59322...940

Så lenge du forholder deg til reglene her inne så er du i din fulle rett til å mene og si hva du vil. Her balanserer du greit på brukerdebatt og det er jo fint å unngå. En trenger ikke være enig , og uenighet sammen med diskusjon kan ofte føre til ny kunnskap og forståelse. Hvis diskusjonen holdes saklig vel og merke. Å frabe seg en diskusjon gjøres i grunn best ved å være stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, hun og jeg er ikke så like :) Det er nok noen som nå vil tilpasse ny kunnskap til gamle fordommer. Det er enklere å holde fast på det gamle verdensbildet, enn det er å innse at man tar feil. 

Men altså, man må ta litt ansvar selv. Inne i den tråden om Hadde du betalt? så er det en kverulant, og så er det en hel gjeng som biter på og biter på. Man er jo slett ikke nødt til å bite på, man har fri vilje. Ett sted går grensen for hva man kan skylde på andre. 

Jeg har svart i den tråden, jeg, men verken som kverulant eller som en som biter på. I den tråden er alle tilsynelatende veldig godt fornøyd med meg - hvem skulle trodd! :) 

Anonymkode: a5223...c24

Men det er nettopp det som er poenget her. Selv om man ikke biter på som du sier, så gir ikke brukeren seg. Hun svarer mange med så mye piss, at hele tråden sklir fullstendig ut. Skal man bare la være å skrive svar til TS, så blir det jo lite aktivitet i trådene etterhvert. Bare for å ikke fore trollet. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Å frabe seg en diskusjon gjøres i grunn best ved å være stille.

💐🏆

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Så lenge du forholder deg til reglene her inne så er du i din fulle rett til å mene og si hva du vil. Her balanserer du greit på brukerdebatt og det er jo fint å unngå. En trenger ikke være enig , og uenighet sammen med diskusjon kan ofte føre til ny kunnskap og forståelse. Hvis diskusjonen holdes saklig vel og merke. Å frabe seg en diskusjon gjøres i grunn best ved å være stille.

Jeg skulle ønske det var så enkelt at noen tok et hint. Når de gjentatte ganger henvender seg til en bruker som ignorerer, så må de ta hintet. Ellers får man faktisk si fra. 

Anonymkode: 59322...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle ønske det var så enkelt at noen tok et hint. Når de gjentatte ganger henvender seg til en bruker som ignorerer, så må de ta hintet. Ellers får man faktisk si fra. 

Anonymkode: 59322...940

Det er bare å si eller ikke si akkurat det du vil. Så lenge du ikke bryter reglene. Ellers er blokkering et alternativ. Poenget er at så lenge reglene er like for alle så må vi ta ansvar for vår deltagelse eller motsatt selv. Vi kan ikke begrunne våre svar eller ufinheter med at det er « lov å si fra». Hvis man ikke ønsker diskusjon eller oppmerksomhet fra noen så holder man stilt da. Eller blokkerer. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skulle ønske det var så enkelt at noen tok et hint. Når de gjentatte ganger henvender seg til en bruker som ignorerer, så må de ta hintet. Ellers får man faktisk si fra. 

Anonymkode: 59322...940

Å ignorere folk er bare en flau hersketeknikk man bruker når man ikke kan svare for seg lenger,

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Å ignorere folk er bare en flau hersketeknikk man bruker når man ikke kan svare for seg lenger,

Anonymkode: e279e...497

Det er jo så feil! Å ignorere er å si at man ikke ønsker å bruke tid på å pisse i motvind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det er nettopp det som er poenget her. Selv om man ikke biter på som du sier, så gir ikke brukeren seg. Hun svarer mange med så mye piss, at hele tråden sklir fullstendig ut. Skal man bare la være å skrive svar til TS, så blir det jo lite aktivitet i trådene etterhvert. Bare for å ikke fore trollet. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Nei, altså, trådstarter må man jo få lov å svare til, uten at det er en avsporing fra tråden.

(Her røper du forøvrig ditt eget opphav, med den betegnelsen på HI ;) )

Men det er den mer eller mindre bevisste oppvigleren man kan la være å svare. Man har alltid ansvaret for seg selv og for hvem man velger å svare og hvordan man velger å svare. Man kan ikke skylde på den andre.

Jeg personlig mener det er de som svarer oppviglerne som er problemet, og ikke oppviglerne i seg selv.

Jeg har mange ganger blitt beskyldt for å være oppvigler, bare fordi jeg tilfeldigvis sier et eller annet glupt eller fremmedord eller noe som får andre til å føle seg underlegne. Jeg orker ikke og gå og bøye hodet og gjøre meg liten og ynkelig, for at fremmede damer på internett skal føle at ingen er bedre enn de. Det finnes jo uansett alltid damer som er mer smarte og mer deilige og mer vellykte enn jeg.

På de aller fleste andre forumer klarer man å oppføre seg. Det finnes derfor ingen grunn til at det ikke skulle la seg gjøre her.

Her er forøvrig et godt eksempel på noen som fisker etter bråk;

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Å ignorere folk er bare en flau hersketeknikk man bruker når man ikke kan svare for seg lenger,

Anonymkode: e279e...497

Man tenker at ‘nei, det stemmer ikke!’ og så går man i gang med å svare.

Men man trenger ikke svare. Alle vet at dette er feil. Ved å svare på åpenbar trolling, er man selv en del av problemet. 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSaigon skrev (1 minutt siden):

Det er jo så feil! Å ignorere er å si at man ikke ønsker å bruke tid på å pisse i motvind. 

Og her er et godt eksempel på det å bite på…

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og her er et godt eksempel på det å bite på…

Anonymkode: a5223...c24

Hvorfor gidder du å kommentere på andres kommentarer? Har du ikke noe bedre å bedrive tiden din med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSaigon skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gidder du å kommentere på andres kommentarer? Har du ikke noe bedre å bedrive tiden din med.

Beklager, det passet inn med det innlegget jeg skrev rett over. Må ses i sammenheng.

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det er bare å si eller ikke si akkurat det du vil. Så lenge du ikke bryter reglene. Ellers er blokkering et alternativ. Poenget er at så lenge reglene er like for alle så må vi ta ansvar for vår deltagelse eller motsatt selv. Vi kan ikke begrunne våre svar eller ufinheter med at det er « lov å si fra». Hvis man ikke ønsker diskusjon eller oppmerksomhet fra noen så holder man stilt da. Eller blokkerer. Så enkelt er det.

Alt er tydeligvis veldig enkelt for deg. Og det må det få lov til å være. For meg som tenker litt videre, dypere og ikke så overfladisk,så blir blokkering et virkemiddel selv jeg personlig aldri ville stått ved på et forum som dette. Jeg unngår ikke ubehageligheter på så ubetydelig nivå. Når jeg sier fra ved direkte siteringer er det for å markere hvor jeg står. Ingenting av dette har med regelbrudd å gjøre.

Anonymkode: 59322...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Beklager, det passet inn med det innlegget jeg skrev rett over. Må ses i sammenheng.

Anonymkode: a5223...c24

Det blåser jeg i. Jeg skriver ut fra mitt ståsted, å få godkjennelse eller irettesettelse fra deg har jeg ingen interesse av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Å ignorere folk er bare en flau hersketeknikk man bruker når man ikke kan svare for seg lenger,

Anonymkode: e279e...497

Det kan det absolutt være i enkelte tilfeller. Andre ganger ikke. Noen ganger må man ignorere fordi man ellers trekkes ned på et vanvittig lavt nivå.

Anonymkode: 59322...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSaigon skrev (1 minutt siden):

Det blåser jeg i. Jeg skriver ut fra mitt ståsted, å få godkjennelse eller irettesettelse fra deg har jeg ingen interesse av. 

Du kalte dette her (altså det å svare fremfor det å ignorere) for å pisse i motvind. Det er en god betegnelse. Men det er altså det du gjør - her og nå.

Du velger å svare på åpenbar kverulering, enda du vet at det ikke fungerer godt, og da må du tåle å få dråpene tilbake i ditt eget ansikt.

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Alt er tydeligvis veldig enkelt for deg. Og det må det få lov til å være. For meg som tenker litt videre, dypere og ikke så overfladisk,så blir blokkering et virkemiddel selv jeg personlig aldri ville stått ved på et forum som dette. Jeg unngår ikke ubehageligheter på så ubetydelig nivå. Når jeg sier fra ved direkte siteringer er det for å markere hvor jeg står. Ingenting av dette har med regelbrudd å gjøre.

Anonymkode: 59322...940

Jeg lever godt i min enkelhet heldigvis😊. Da unngår jeg i alle fall å oppføre meg som du viser til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...