Gå til innhold

Bør det ikke være mulig å stenge noen brukere ute av sin egen tråd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har merket meg at det er en bruker, sikkert flere, men spesielt en her inne som er veldig aktiv og som har mye ufint å si i andres innlegg. Synes virkelig det bør være mulig for hovedinlegger av tråden å blokkere brukere som ikke kan oppføre seg, og som ikke kan argumentere på et saklig nivå. Har dette noen gang vært prøvd ut? Jeg tror faktisk det kunne blitt veldig mye kjekkere her inne dersom man fikk mulighet for å blokke enkelte i egne innlegg. 

Det er veldig leit å se at forumet blir ødelagt på den måten, at man ikke lenger kan spør om noe eller skrive om noe sårt, før det kommer nett-troll som sårer og latterliggjør innlegget. Jeg vet at administrator kan stenge brukere ute, men det bare inntil videre og det er fort gjort å kjenne igjen den/de som er utestengt en periode, og som plutselig er tilbake, selv om vedkommende skriver anonymt. Det er leit at ett eller få mennesker skal ødelegge et helt forum med usakligheter. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig leit å se at forumet blir ødelagt på den måten, at man ikke lenger kan spør om noe eller skrive om noe sårt, før det kommer nett-troll som sårer og latterliggjør innlegget.

Sånn har det vært siden alltid.

Anonymkode: a2a34...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sånn har det vært siden alltid.

Anonymkode: a2a34...99f

ja det har det nok, men er det ikke på tide å gjøre noe med det? Kanskje vi da kan bli kvitt de brukerne som stadig ødelegger? 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje vi da kan bli kvitt de brukerne som stadig ødelegger? 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Det er bare å la være å skrive.

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

ja det har det nok, men er det ikke på tide å gjøre noe med det? Kanskje vi da kan bli kvitt de brukerne som stadig ødelegger? 

Anonymkode: e4ac3...4aa

De brukere som stadig ødelegger er de brukere som utgjør DiB/BiM/Foreldreforum. Bare for å minne på, når lysestaketråden sporet av med håp om at brukeren som stusset over at andre lov av fire menn med ståtiss over et lite barn, så var det ingen andre enn moderator som grep inn. Alle andre syntes det var riktig å gå på bruker. Sånn er dette forumet. Å bli kvitt de brukerne som stadig ødelegger er å bli kvitt brukerne som er dette forumet. Da blir det stille her.

Anonymkode: a2a34...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare å la være å skrive.

Anonymkode: a5223...c24

Men det er jo nettopp det som er så ødeleggende. For de blander seg oppi alt, også svar man har gitt til andre. Du blir liksom ikke kvitt dem uansett. Man må blokke for å skjerme tråden. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De brukere som stadig ødelegger er de brukere som utgjør DiB/BiM/Foreldreforum. Bare for å minne på, når lysestaketråden sporet av med håp om at brukeren som stusset over at andre lov av fire menn med ståtiss over et lite barn, så var det ingen andre enn moderator som grep inn. Alle andre syntes det var riktig å gå på bruker. Sånn er dette forumet. Å bli kvitt de brukerne som stadig ødelegger er å bli kvitt brukerne som er dette forumet. Da blir det stille her.

Anonymkode: a2a34...99f

Jeg tenker ikke at man skal bli kvitt dem, men at for eksempel lysestake-trådens innlegger kunne ha blokket de som skrev ufine kommentarer. At hun selv kunne ha bestemt hva hun ville ha i tråden sin og ikke. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

De brukere som stadig ødelegger er de brukere som utgjør DiB/BiM/Foreldreforum. Bare for å minne på, når lysestaketråden sporet av med håp om at brukeren som stusset over at andre lov av fire menn med ståtiss over et lite barn, så var det ingen andre enn moderator som grep inn. Alle andre syntes det var riktig å gå på bruker. Sånn er dette forumet. Å bli kvitt de brukerne som stadig ødelegger er å bli kvitt brukerne som er dette forumet. Da blir det stille her.

Anonymkode: a2a34...99f

Nei, det er det i hvert fall ikke. Da har du vel høye tanker om deg selv.

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

ja det har det nok, men er det ikke på tide å gjøre noe med det? Kanskje vi da kan bli kvitt de brukerne som stadig ødelegger? 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Det er umulig å blokkere anonyme brukere, så det finnes det ingen løsning på. Jeg skulle heller ønskre at moderatorene kom fortere på banen, for nå modereres det gjerne ikke før tråden er kverulert i hjel, død og forlatt. og da er det ingen vits lenger.

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er det i hvert fall ikke. Da har du vel høye tanker om deg selv.

Anonymkode: e279e...497

Det er slikt som dette som må oversees. Slike ønsker bare å krangle og å ødelegge.

Anonymkode: a2a34...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er umulig å blokkere anonyme brukere, så det finnes det ingen løsning på. Jeg skulle heller ønskre at moderatorene kom fortere på banen, for nå modereres det gjerne ikke før tråden er kverulert i hjel, død og forlatt. og da er det ingen vits lenger.

Anonymkode: e279e...497

Men kunne det ikke opprettes en knapp når man startet et innlegg, der man hadde et valg om å blokke? Er det helt umulig? Det finnes jo ikke 1 anonym, alle har forskjellige koder. Når anonym b3344 f.eks bare driver med avsporinger og ufinheter, da bør det jo være mulig for hovedinnlegger å klikke på et "blokker bruker" valg? Så blir man kvitt slike. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Men det er jo nettopp det som er så ødeleggende. For de blander seg oppi alt, også svar man har gitt til andre. Du blir liksom ikke kvitt dem uansett. Man må blokke for å skjerme tråden. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Nei, det er det ikke. Logg av, så er vi andre kvitt deg. Da blir det fint her, akkurat slik du ønsker deg i HI.

Ja, for du vet vel at det er de kontrollfrikene som ikke når de særdeles lave kravene om å bli moderator, som er de mest irriterende, eller? 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

De brukere som stadig ødelegger er de brukere som utgjør DiB/BiM/Foreldreforum. Bare for å minne på, når lysestaketråden sporet av med håp om at brukeren som stusset over at andre lov av fire menn med ståtiss over et lite barn, så var det ingen andre enn moderator som grep inn. Alle andre syntes det var riktig å gå på bruker. Sånn er dette forumet. Å bli kvitt de brukerne som stadig ødelegger er å bli kvitt brukerne som er dette forumet. Da blir det stille her.

Anonymkode: a2a34...99f

Helt riktig.

Man skal være bra ugjennomtenkt for å skrive et sånt innlegg som HI.

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Det er umulig å blokkere anonyme brukere, så det finnes det ingen løsning på. Jeg skulle heller ønskre at moderatorene kom fortere på banen, for nå modereres det gjerne ikke før tråden er kverulert i hjel, død og forlatt. og da er det ingen vits lenger.

Anonymkode: e279e...497

Neida, det går helt fint å blokkere anonym bruker, bare prøv!

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Logg av, så er vi andre kvitt deg. Da blir det fint her, akkurat slik du ønsker deg i HI.

Ja, for du vet vel at det er de kontrollfrikene som ikke når de særdeles lave kravene om å bli moderator, som er de mest irriterende, eller? 

Anonymkode: a5223...c24

Jaggu, der var du. Akkurat deg som denne tråden snakker om. 

Anonymkode: b3a07...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jaggu, der var du. Akkurat deg som denne tråden snakker om. 

Anonymkode: b3a07...be5

Jeg vet. Dere tror alltid jeg er den samme som alle andre dere er uenig med. Problemet er når det er to eller tre av oss i samme tråd :fnise: 

Ikke kan dere rapportere oss heller, for da ender det med at deres egne innlegg blir slettet. 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har merket meg at det er en bruker, sikkert flere, men spesielt en her inne som er veldig aktiv og som har mye ufint å si i andres innlegg. Synes virkelig det bør være mulig for hovedinlegger av tråden å blokkere brukere som ikke kan oppføre seg, og som ikke kan argumentere på et saklig nivå. Har dette noen gang vært prøvd ut? Jeg tror faktisk det kunne blitt veldig mye kjekkere her inne dersom man fikk mulighet for å blokke enkelte i egne innlegg. 

Det er veldig leit å se at forumet blir ødelagt på den måten, at man ikke lenger kan spør om noe eller skrive om noe sårt, før det kommer nett-troll som sårer og latterliggjør innlegget. Jeg vet at administrator kan stenge brukere ute, men det bare inntil videre og det er fort gjort å kjenne igjen den/de som er utestengt en periode, og som plutselig er tilbake, selv om vedkommende skriver anonymt. Det er leit at ett eller få mennesker skal ødelegge et helt forum med usakligheter. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Det er ikke noen god ide. Da vil det være sånn at hi kunne slette alle innlegg som ikke støttet hennes mening. Vi må nok heller godta noen litt krasse og ufine kommentarer.

Anonymkode: 5aad0...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke noen god ide. Da vil det være sånn at hi kunne slette alle innlegg som ikke støttet hennes mening. Vi må nok heller godta noen litt krasse og ufine kommentarer.

Anonymkode: 5aad0...8d6

Det er jo nokså dumt altså!

Jeg mener, mange ganger er de så smarte, de som skriver, mens jeg ikke er det. Så jeg har ikke noe motargument. Så da føler jeg meg dum. Og det er sååå kjedelig å tenke eller lese eller sette seg inn i nye ting. Så det beste ville jo vært om jeg kunne skjelle ut de smarte, og være skikkelig spydig og råtten, slik at de begynte å gråte. Men da blir jo jeg tatt bort av moderator. Jeg!!! Og det kan vi jo ikke ha noe av…

Så et godt alternativ er å stenge de smarte ute og fryse ut de intelligente, akkurat slik vi gjorde i barnehagen og på barneskolen. Vi er tross alt en del som verken har fått de ekstra hjernecellene, eller en god oppdragelse - selv om vi er voksne.

:ironi:

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har merket meg at det er en bruker, sikkert flere, men spesielt en her inne som er veldig aktiv og som har mye ufint å si i andres innlegg. Synes virkelig det bør være mulig for hovedinlegger av tråden å blokkere brukere som ikke kan oppføre seg, og som ikke kan argumentere på et saklig nivå. Har dette noen gang vært prøvd ut? Jeg tror faktisk det kunne blitt veldig mye kjekkere her inne dersom man fikk mulighet for å blokke enkelte i egne innlegg. 

Det er veldig leit å se at forumet blir ødelagt på den måten, at man ikke lenger kan spør om noe eller skrive om noe sårt, før det kommer nett-troll som sårer og latterliggjør innlegget. Jeg vet at administrator kan stenge brukere ute, men det bare inntil videre og det er fort gjort å kjenne igjen den/de som er utestengt en periode, og som plutselig er tilbake, selv om vedkommende skriver anonymt. Det er leit at ett eller få mennesker skal ødelegge et helt forum med usakligheter. 

Anonymkode: e4ac3...4aa

Skulle ønske det selv.. jeg laget en tråd og da begynte folk med å avspore at jeg var en annen som laget en annen tråd? Og «deg igjen», «har du ikke laget nok?»  hva faen tenker jeg da.. jeg vet ikke hvor mange som er aktiv i totalt i dette forumet. Men visse folk skulle jeg ha blokkert! At det går an å vær så ufin og kontrollerende. Men som noen sier det har alltid vert slikt som jeg husker.  Om du får skikkelige og konkrete svar så er det et mirakel i fleste tråder

Anonymkode: 0fed9...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skulle ønske det selv.. jeg laget en tråd og da begynte folk med å avspore at jeg var en annen som laget en annen tråd? Og «deg igjen», «har du ikke laget nok?»  hva faen tenker jeg da.. jeg vet ikke hvor mange som er aktiv i totalt i dette forumet. Men visse folk skulle jeg ha blokkert! At det går an å vær så ufin og kontrollerende. Men som noen sier det har alltid vert slikt som jeg husker.  Om du får skikkelige og konkrete svar så er det et mirakel i fleste tråder

Anonymkode: 0fed9...c68

Noe sier meg at det er nettopp de du ønsker å stenge ute, som ønsker å stenge ut deg ;)

Alternativet kunne jo vært at man måtte skrive med bruker, ikke anonym, så kunne man blokkert nøyaktig de man ønsket. 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo nokså dumt altså!

Jeg mener, mange ganger er de så smarte, de som skriver, mens jeg ikke er det. Så jeg har ikke noe motargument. Så da føler jeg meg dum. Og det er sååå kjedelig å tenke eller lese eller sette seg inn i nye ting. Så det beste ville jo vært om jeg kunne skjelle ut de smarte, og være skikkelig spydig og råtten, slik at de begynte å gråte. Men da blir jo jeg tatt bort av moderator. Jeg!!! Og det kan vi jo ikke ha noe av…

Så et godt alternativ er å stenge de smarte ute og fryse ut de intelligente, akkurat slik vi gjorde i barnehagen og på barneskolen. Vi er tross alt en del som verken har fått de ekstra hjernecellene, eller en god oppdragelse - selv om vi er voksne.

:ironi:

Anonymkode: a5223...c24

Se her tiltrekkes de som fluer til fluepapir hi 😂

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Noe sier meg at det er nettopp de du ønsker å stenge ute, som ønsker å stenge ut deg ;)

Alternativet kunne jo vært at man måtte skrive med bruker, ikke anonym, så kunne man blokkert nøyaktig de man ønsket. 

Anonymkode: a5223...c24

Det er ikke noe alternativ å bare skrive med bruker heller, da vil nok forumet dø ut.

Anonymkode: e279e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Se her tiltrekkes de som fluer til fluepapir hi 😂

Anonymkode: e279e...497

;) 

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke noe alternativ å bare skrive med bruker heller, da vil nok forumet dø ut.

Anonymkode: e279e...497

Nåvel. Det ville nok heller øke kvaliteten på forumet. Er jo bare å se på kvalitetsforskjellen mellom de forumene man kan være anonym på og de man ikke kan være anonym på.

Men at brorparten av de som er her per i dag, ikke hadde giddet, det tror jeg nok. De er rett og slett ikke i stand til å oppføre seg.

Det er veldig tydelig at når ett forum legger ned (VGD) eller de rydder på et forum (kvinneguiden) så synker kvaliteten på et annet forum (de fra VGD rømte til diskusjon.no, og da de ikke fikk bli der, så laget de et eget, de som ble jaget fra kvinneguiden er nå her inne, og jeg har en følelse av at de holder på å ‘ta en kvinneguiden’ her inne også).

Men hvem vet. Det kan være det er for lite forum til at de gidder. Det er fremdeles slik at kjernen her inne er noen som ikke har vært småbarnsforeldre siden 90-tallet, tidlig 00-tallet…

Anonymkode: a5223...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Noe sier meg at det er nettopp de du ønsker å stenge ute, som ønsker å stenge ut deg ;)

Alternativet kunne jo vært at man måtte skrive med bruker, ikke anonym, så kunne man blokkert nøyaktig de man ønsket. 

Anonymkode: a5223...c24

Ok?

Jeg trykker iallfall ikke inn i tråder for å skape helvete for trådstarter, hehe så du er sikker en av dem? Men ellers ja enig med din nederste

Anonymkode: 0fed9...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...